Sylteagurk, syltelabb, syltetøy??

Dette er ikke et innlegg om mat, selv om overskriften kanskje skulle tilsi det. Dette er bare en liten klage fordi jeg er syk.. Når man hele uka sliter med å ikke være syk NOK til å holde seg hjemme fra jobb, så sier det noe om min arbeidsmoral. Jeg kan simpelthen nesten ALDRI væe hjemme. Må nærmest være sykehusinnlagt for å holde meg hjemme, og selv da har jeg problemer (de gangene det har skjedd).  Når klokken bippet forbi 15:00 på fredag, og siste spor av elever var forsvunnet ut skoledøra, så kjente jeg moralen sjekke ut.. Den forkjølelsen som hadde sittet fast i halsen, og verken gitt meg nattefred men heller ikke sykmelding, nærmest kastet seg over meg der jeg lusket ut døra på vei til høstferie.. Er det ikke typisk? Når man skal ha ferie. Tett i pappen, føler meg noe liknende en sylteagurk, som sitter fast i et sylteagurk-glass, med lokk. Lydene er hule, og jeg svømmer rundt i noe grums.. SNYLTE, SYLTE- forkjøla.. 

Ligger som en kald syltelabb på sofaen og inntar mengder med drikke, prøver å få halsvondten til å bli klar til å hostes litt med.. SNYLTE, SYLTE- forkjøla..

Endelig løsnet noe i hodet (huff, ikke noen viktige deler, tror jeg…). Det var proppen som løsnet, så nå var nesa klar til å bli plaget skikkelig. Men vondt do-papir, med papirlommetørkler, med alt man kommer over som man kan snyte seg i, slik at den (nesa) kan bli rød. Rød som sytetøy.. SNYLTE, SYLTE-forkjøla..

Og foran meg ligger en tur til  Bergen. I regn og vind skal jeg stikke nesa foran meg i Bergens gater. Spise snyte, , spasere, snyte, shoppe og  snyte. Eneste trøsten midt i det hele er at min søster, som jeg skal  reise med, også er helt SYLTA 🙂


Etter en hel dag på sofaen (i går), med alle “medisinene”, kjempestor, mørk sjokolade, alene hjemme med “dame-tv”, kom jeg meg en liten tur ut i lufta i dag. Jobbet skikkelig for å legge på plass ansiktet, før jeg gikk ut. Og jeg skal love dere yngre, at det er ikke bare- bare, når man har rundet 40 år. Og jeg bruker ikke mye sminke heller, så det er liksom fuktighetskremen som må gjøre all jobben 😀 Men,men.. Kom meg ut, og fikk noen bilder av fargerik natur, og  et blekt, sykt ansikt. 



 

 

 Noen flere som har høstferie, og skal ut å plukke poteter snart 😉 ?  

😉

8 kommentarer
    1. Jeg synes da du ser fin ut, selv om du føler deg som… sylte… Hehe. Men jeg kjenner meg igjen – jeg tar meg heller aldri fri. Bare i fjor, da fikk jeg halsbetennelse og legen sa jeg måtte holde meg hjemme…. Holdt meg hjemme i to av fire dager…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg