Frogging i Bergen

Har dere hørt om “planking” , “ugling/owling” eller “mooining”?  For dere som ikke vet det så er dette ulike temaer for bilder i naturen. “Planking” = man ligger som en planke ute i naturen, når det blir tatt bilder, gjerne som et tema gjennom en hel tur.” Owling” og “mooning” er i samme sjangeren- bare at her er man utformet som en ugle og  i sistnevnte viser man rumpa, utifra det jeg har hørt… Har visst gått som en farsott rundt omkring på ulike kameraer i de tusen hjem. Vel, kjedelige greier spør du meg.. nei, det er FROGGING som er tingen 😉 Dere vet FROG? Ja, altså “frogging”. Når nevø, søster og jeg slår oss sammen, blir det mye god-frogging både her og der, og sånt må man jo bare bli lattermild av, selv om nesa renner, stemmen kjennes som en fremmed mann sin, og jeg ikke kjenner forskjell på rosiner og en neve fluer, når det sklir ned gjennom halsen ved hotelfrokosten.. Ankom Bergen i dritt-form, men bestemte meg for at det ikke fikk påvirke turen, og det har den forsåvidt ikke gjort heller :-)Vi har kosa oss stort:- Beste søsteren og venninnen i verden, min kjekke og veldig FLOTTE nevø og jeg.


Vi startet opp med litt spider-ing, men fant fort at det var FROGGING som var tingen.


Frogging i flott natur i Bergen. Rett ved der Fløy-banen stopper på toppen. Vi gikk ned igjen. Eller hoppet nærmest 😉


The Frogging Sisters


Frogging i høstløv


Frogging ved heisen. Legg merke til  froske-uttrykket 🙂


Baderoms-frogging


Og sist, men ikke minst: Frogging med froggen på ” vil- vite”-senteret  ( teknisk museum) 

Ellers hadde jeg en lengre samtale med denne sjøløven. Stemmen min liknet til forveksling på hans, så vi kunne kommunisere rimelig greit.


“Vil-vite”-senteret var veldig bra, er å anbefale hvis man har tenkt seg til Bergen.

Til slutt en liten do-historie. Til dere som har lest innlegget jeg skrev tidligere, i august: (“Jeg skjønner ikke en dritt”), eller til alle som er irritert på teite do-plasseringer eller annet teit med doer for funksjonshemmede:- På doen i Bergen var det ikke plasseringen av dopapirholderen, men plasseringen av selve doen som var problemet.  Legg merke til at bordet er plassert HELT OPPÅ doen. En rullestol kommer aldri i livet forbi der. Antageligvis ikke en som bare mangler en arm heller, for den saks skyld… Og dessuten var doen låst, så man måtte vel si i fra hvis man villle inn..Hvis du skulle være så uheldig å være funksjonshemmet, og tenkte man fikk heller prøve den ANDRE doen, den for de funksjonsfriske, så var den selvfølgelig plassert i kjelleren som dere ser.. Så dette med doer er en drittal sak.. Må nevnes at betjeningen så veldig rart på meg der jeg lusket rundt med kameraet og blitset 😀 Men litt må man “risikere” for noen gode bilder..


Snike seg inn her…? Neppe..


Ramle ned her i stedet?? Hm….

Så konklusjonen er: Bergen er en flott plass for frogging, og alt annet morsomt og koselig, men når det gjelder doer, er byen akkurat som andre byer…. De har ikke skjønt en dritt!!

 

12 kommentarer
    1. Siv: Så du likte froggingen? he, he.. Vi hadde det utrolig moro når vi tok bildene da :-D, det er jo DET som er det artige. Man får det ikke mer moro enn det man lager selv, ikke sant 🙂 Vi fikk jo masse flere bilder av dette tullet, men føler jeg måtte begrense meg LITT 😀

    2. Ikke skjønt en dritt, he-he, du er morsom du 😉 Men jeg skjønner problemet: hva er vitsen med do for funksjonshemmede, om det er umulig å burke det? Det er jo ikke meningen de skal skjemme seg ut fordi de vil gjøre fra seg… PS: du har humor, du – LIKER’E!

    3. Kristin: Ja, det med å flashe “småjentene” er vel en form for MOONING 😀 Du har jo ikke bare tørtrent, fordi du har jo et bilde allerede. Ikke i naturen akkurat, men er på linsa 😉 Ja, frogging er for alle 🙂 Tar seg fint ut også 😉

    4. Hehe, jeg har hivi meg rett på trenden 🙂 Har kun tørrtrent på stuegolvet til nå, men bare vent 🙂 Forresten så var det vel i sommer veldig populært at damer i fjellet tok av seg klærne oventil og tok bilder bakfra, mens de sto og skuet ut over ett eller anna landskap.. Jaja, jeg synes frogging er MYE mer trendy og noe for alle 😀

    5. Trille: Vi hadde en nydelig tur, selv om jeg var skikkelig dårlig, men vi lager gjerne litt ekstra moro når vi reiser på tur sammen, jeg og søsteren min. Ler så vi nesten tisser på oss innimellom.. og nevøen ser ut til å bli en god arvtaker 😀 Ja, den doproblematikken skal jeg jammen se mer på. Dukker jo opp stadig nye UMULIGE doer..

    6. Hahahahaha! Herlige bilder! Elsker uttrykkene dine. Du er jammen ei flott ei. 🙂
      Denne do-problematikken, ja. Huff. Jeg blir litt frustrert, kjenner jeg. 🙁 God bedring!

    7. regnbueblomst: Nei, frogging er nyoppfunnet 😀 Nå i helgen. Ikke vært noe særlig på disse farsottene jeg heller, men når man finner en som passer for seg, så er det jo kjempegøy (hi, hi)

    8. Drittby! Neida.. 😉 Frogging var tøft! Aldri hørt om det før. Det vil jeg og. Har unngått alle andre farsotter, men noen folk assosierer meg med frosker da jeg samlet på dem før, så jeg MÅ jo bare frogge litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg