Små kremt fra vinduskarmen..

Tror dere at blomstene kan ane stemininger og slike ting?:-D Jeg må skynde meg å si at jeg gjør IKKE det, sånn at dere ikke tror jeg er helt gal.. Men man skulle JAMMEN tro det av og til, at blomstene aner stemninger mener jeg…. Dere kjenner historien om de to orkideene mine? Som til tider nekter å oppføre seg, som jeg må true med ny-innflyttere, for å få de til å reagere? Vel, det siste dere så til dem var jo at jeg rett og slett stengte de ute, lukket gardinene så jeg slapp se dem mer.. Og der har de stått og skammet seg en stund. Har knapt hatt dem inne.. Bare et par ganger, for å gi dem det nødvendigste av vann.. Men nå hadde jeg virkelig avskrevet dem helt. Jeg trodde jo de var døde, at jeg hadde drept dem.. Men SE HER, når man minst forventer det, så har de faktisk merket at man er POTTESUR, og så tar de til å oppføre seg igjen 😉  Kanskje de har merket at jeg er syk? At de prøver å muntre meg opp.. Eller at de rett og slett er livredd for at jeg skal kaste dem ut. Jeg har jo stengt dem av, for all sosial omgang.. I hodet mitt, hadde jeg satt dem klare ved døra, for at jeg skulle ta de med neste gang jeg gikk til søplekassa.. Og de ante det nok.. Det virker som små kremt bak gardinene, dette med små knopper og sånt… “Hei- hei, her er vi. Vi er ikke ferdige ennå”, liksom.. “Ja-ja, dere får få en måned til da,hvis dere gjør noe ut av disse knoppene..” Det hjelper ikke med litt kremting nå altså, jeg hoster mye høyere enn dem, på egenhånd, her jeg sitter med lungebetennelse og forkjølelse og det som verre er… Nå får de varte opp med et skikkelig show,  hvis jeg skal tilgi dem dette tullet de har holdt på med..! Så skal jeg tenke nøye igjennom hva jeg skal gjøre med dem. 


Det er lett å se at de er ubekvemme når de skal avbildes, tydelige flaue.. Vred og vendte på seg. Derfor bildene er så ufokuserte 😉 Har dere grønne fingre?

 

10 kommentarer
    1. Mathilde: Da har du grønne fingre! Veldig! Mine dør etter EN dag, uansett om jeg snitter, skjærer, vanner og gir dem godterier 🙁 Men orkideene har jeg liksom klart LITT, det er nemlig det eneste folk med u-grønne fingre får til bittelitt.. og nå har de jo begynt å tøffe seg litt igjen.. Så følg med, følg med… Fortsettelse følger.. 😀

    2. Hihi, minner meg om H.C. Andersen-eventyr, med snakkende planter 🙂 Ikke veldig grønne fingre jeg, men når jeg kjøper roser i butikken, holder de seg friske i flere uker!

    3. Siv: Alle mine venninner strever med blomster også, så det er kanskje noe i tiden… Jenter og damer nå om dagen har bare ikke grønne fingre

    4. 😉 den har fått litt vann… Kanskje den skulle fått gjødsel, men det gidder jeg ikke kjøpe:P Men det må jeg vel ikke si høyt, da tror den at jeg ikke verdsetter den og dør helt! :O

    5. regnbueblomst: Du kan også gi den litt vann.. Skylle gjennom den, og la det renne ut, før du plasserer den tilbake. Snakke litt hardt til den. Eller friste med godbiter… Men nå er jo ikke jeg noe ekspert, så det er ikke sikkert du bør høre på meg..

    6. Hehe, ja, det er rart alt man ikke arver 😉 har jobbet litt i blomsterbutikken til mamma, og kundene syntes det var rart at jeg ikke kunne så mye om blomster, jeg som var avkommet til et vandrende blomsterleksikon……
      Har satt den bak gardina nå, så får vi se… Men den ser litt død ut…….. 😛

    7. regnbueblomst: Du kan ikke bare dytte de på utsiden av gardinene da? Det er det jeg har gjort. Da får de lys, men ingen kontakt med meg! Som straff. Mamma har også grønne fingre, er flink til å sy, bake osv. Hun skjønner ikke hvor jeg har disse RARE genene fra 😀 Det er ikke henne!

    8. Moren min har de grønneste fingre…. Jeg dreper alt. Fikk en fin orkidé for noen uker siden, nå er alt brunt… De kan vel ikke reddes når stilkene og er brune? Ikke vet jeg.. Men jeg har hatt dem stående litt for mørkt, bor i første etg så her er gardinene alltid igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg