Det beste jeg vet..

Det beste jeg vet er: 

Høsten

-for da kan jeg gå fine turer i skogen, med matpakke, rød  regnjakke og se bladene falle etter å ha gjort verden veldig vakker en stund. Jeg kan ta med fotoapparatet ut, og ta fine bilder uten en gang å lete etter motiv. Jeg kan sitte inne, uten dårlig samvittighet, å se morsomme serier på dvd.

    

Vinteren

-for da kan jeg pakke meg godt inn når jeg skal ut, med stor morsom lue, deilig dunjakke og godt turtøy som ikke klør og gå tur i snø, som knirker under beina. Jeg kan leke nisse på helge-harry-overnattingsturer til Sverige med venninner og sitte inne og strikke julegaver med et smil om munnen og varm kaffe i koppen. Jeg kan tenke på at jeg BURDE kjøpe meg ski snart.

  

Våren

– for da ser jeg husene åpne seg, folk og knopper på trærne sprette frem. Jeg kjenner solen varme forsiktig, der jeg har tatt turen ut verden i en litt for tynn kjole, litt for tidlig og sikkert må regne med en forkjølelse. Jeg ser blomstene i veikanten strekke seg etter vann og lys, for å glede noen barn  som en dag kommer hoppende forbi. Jeg kan gå kveldstur på vårbesøk i Fredrikstad, og se alle blomstene lukke seg for kvelden.

  

Sommeren

for da kan jeg ta fram Islandskjolen min på en solfylt dag, og rusle i sandaler mot byen. Jeg kan gå fjelltur med søster eller venninne. Jeg kan rusle hånd i hånd med samboeren en tidlig morgen i regnet i  Skottland. Eller sitte i gresset i en av Oslos parker, og lese avisen og spise is, mens jeg ser på folkene som rusler forbi og  har late dager.

DET er det beste jeg vet!

Hvilken årstid liker du best? 
 

10 kommentarer
    1. Siv: Er nok litt lik deg der. Jeg går litt tynnkledd, hvis det SER VARMT UT 🙂 Alltid LITT for lite klær. Derfor jeg har vært syk i snart to uker kanskje… Men NÅ er jeg frisk

    2. Alt har sin sjarm, er det ikke så? Og man MÅ jo se positivt på det!! Jeg er bare så hiiimla dårlig på å huske på å kle på meg om høsten. Sola skinner, men det er jo KALDT uansett 😉

    3. whatwouldnemido: He,-he..Hvis du kjeder deg i løpet av helgen forresten, ta en titt på Frogge-konkurransen min. Fristen går ut på mandag 😉 En fin høst-aktivitet 😀

    4. whatwouldnemido: Hvis jeg var gud (med Ole Evenrud.. 😉 ) skulle jeg også endret litt på lengden på de forskjellige. Er nok mest fan av vår og sommer jeg også. Kanskje aller mest våren, den har så mye HÅP :-), Alt ligger FORAN liksom.. Er født i mai selv, tror det har noe med saken å gjøre. Men jeg liker det med at det er skikkelig VÆR i de andre årstidene. Bodde tre år i Alta, og når nordlyset flerret himmelen midt på vinteren, da kunne det bare være 30 minus ute så mye det orket. Jeg elsket det! Får bare ha nok klær. I år skal jeg kjøpe meg ski 😉

    5. Vår og sommer – ingen tvil!
      Men joda, alle årstidene har sin sjarm og sine fordeler, jeg er enig i det. Noe av det virkelig fine med Norge er at vi har fire klart forskjellige årstider! Mye vær og natur! Det er bare det at vinter’n er ALT for lang… :-/
      Når jeg blir Gud, skal vi ha 3-4 uker høst, og ca 5-6 uker med hvit, vakker snøvinter. Resten gir vi til våren og sommer’n 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg