Fra “fjong dame”- til gammel krok på 3 sekunder

Mange tror at dette er vinteren: glitrende snø, sola som gir gjenskinn i det hvite, bomullsmyke som omslutter oss, trær med små dotter av hvitt-som minner oss om at det snart er superhyggelig jul..  Men det er bare halve sannheten… 😉

I dag trippet jeg ut døra blid og fornøyd. Hadde rent glemt gårsdagens lange pekefingre, og den våte snøen som rant nedover nakken, i det en guttehvalp traff det sure ansiktet mitt med en STOR snøhaug… 

 I dag hadde jeg støvletter og tights og en kort tunika, og følte meg riktig så fjong, intil jeg merket underlaget ute… For det var akkurat som om  jeg forvandlet meg, med en gang jeg satte foten ned der ute. Det høres fint ut med forvandling, man tenker seg frosker som blir prinser eller fattige jenter som får prinsessekjoler i et “vips”. I mitt tilfelle ble ikke forvandlingen til det bedre… Hvis noen hadde sett meg bakfra, ville de vært helt sikre på at jeg var 90 år gammel.. Ryggen kroket seg med ett, føttene i museskritt-det ene LITT foran det andre, saaakte, saakte, humpe seg avgårde, med nesegrevet som en heks nærmest og med posen i hånda flagrende, flaksende ut til siden.. Og hva skyldtes denne forvandlingen? Jo, selvfølgelig FØRET.. For det som var nydelig snøball-snø i går, som blinket vått og fint på skuldrene mine og overalt på resten av kroppen min, det var nå blitt til pinne-kald og speilglatt hockeyføre, bare over første natt med snø. Det starter altså med en gang!! Den gammel-dame-gangen. Og den skal jeg altså holde på med fram til sent i mars??  Jeg kan nemlig ikke klare å gå normalt.. Med en gang jeg begynner å tenke på å slappe av i rygg, føtter og armer, og ikke gå rundt som et hespe-tre, så ser jeg for meg STYGGE fall, med hodet hardt i isen og asfalten, og blodet som renner fra et hull i hodet.. Og jeg VIL IKKE det!! Er det for tidlig for en dame på 46 å begynne med brodder??

Kan ikke huske at det var sånn da jeg vokste opp, at alle måtte ha brodder? Det var bare de riktig gamle damene..

Så spørsmålet mitt til deg er: Har du begynt med brodder?

15 kommentarer
    1. Trille: ÅÅåå, så koselig du stakk innom. Begynte å savne deg litt her nå:-) Vært innom hos deg tidligere i dag 😉 Ja, jeg har fått mange anbefalinger om å bruke brodder eller pigger, og må nok til med det.. Hi hi.. Jeg har et har høyhelte sko, men det er bare sitte-sko.. Jeg kan jo ikke gå på dem, og slett ikke nå 😀 Jeg så faktisk et par joggesko i byen i dag, litt fine, pene til å GÅ med også, og der var det innebygde pigger. Må ha!! Men jeg lurer på hva som skjedde, fordi verden var ikke sånn før, at man trengte pigger 😉 Noe har skjedd

    2. Åhe, du altså! Du skriver så levende og fint! 🙂 Huff, det er ikke lett, med det glatte føret. Jeg bruker faktisk pigger, hihi. Både når jeg løper ute, og når jeg svanser avsted med høye hæler (for høye hæler må man ha). 😀 Det er supergreit, og jeg kunne nok ikke klart meg uten. Svelg gammel-dame-assosiasjonene, og heng deg på! 🙂

    3. regnbueblomst: Ja, svarte her i stad ja 😀 Det er det jeg har trodd ja, at DU er involvert OGSÅ ;.) Men jeg skal ikke fortelle til noen(he, he) Jeg synes det er supertøft, morsomt. Samboeren synes det var veldig artig også 🙂 Tullete,sært og tøft.

    4. Hmmm.. Svarte jeg ikke her isted? Tror det er lurt å investere i brodder ja! Og ja, det er meg og Tore som lager tullemusikk, men han blir sikkert sur om jeg avslører han på bloggen min, haha ;-D Han har masse små fjortisfans som stadig prøver å finne ut hvem han er:P

    5. regnbueblomst: Ja, jeg vurderer det virkelig jeg også. Helt sant! I fjor “reddet” jeg en dame som hadde falt og brukket armen utenfor jobben min. Hun bare lå der, turte ikke reise seg. Da jeg kom for å prøve å hjelpe henne, falt jeg kraftig selv, så vi lå i hver vår del av veien, og jeg smalt skikkelig i bakken jeg også.. Rumpa var gul og blå i ukesvis.. Men klarte å komme meg opp igjen, og fikk hjulpet henne litt. Hun var like gamme som meg. Tror hun gikk til innkjøp av brodder, og jeg vurderte det også. Og i dag merket jeg altså at alt var igang igjen 😛

    6. Diva Andrea Nyhus: Ja, selv om jeg tuller fælt med dette, så vurderer jeg sterkt brodder. Skal hvertfall ha sko med god gripesåle.. Går jo aldri med høyhælte sko, så burde gå greit egentlig 🙂 Ja, jeg føler virkelig jeg er et syn, der jeg stavrer avgårde..

    7. Brodder må man ha! Heller brodder enn brudd i hofter og ben sier jeg bare:)) Men vi damer er et syn der vi stavrer oss avgårde…hihihii:)) Jeg fant frem broddene igår da jeg skulle på tur med hunden, er av en eller annen merkelig grunn IKKE interessert i sykehusopphold akkurat nå gitt:))

    8. Jeg vurderte det vinteren 10/11… Da gikk jeg ganske langt til og fra jobb, og det var speilglatt, og i februar datt jeg rett på rumpa i en bratt iskledd bakke og knekte sikkert halebeinet, det gikk et år før det var bra igjen, iallefall… Men jeg reiste meg etter å ha sittet på isen i ti minutter litt perpleks, og gikk gråtende på jobb, det tok bare tre ganger så lang tid å komme seg dit… Au, så vondt det var… Da er det bedre å se litt “teit” ut med brodder enn å gå haltende rundt i ukesvis med vond rygg og rumpe:P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg