JEG MENTE DET IKKE….

Nå siler det ned utenfor vinduet og til deg som tror jeg er glad for det: jeg er ikke det!! Ja, jeg klager på snøen,men det er jo mest for moro 🙂 Og det kan være riktig så pent ute med all snøen, og jeg hater den ikke nei.. Når regnet fosser ned på utsiden, ser jeg absolutt de positive sidene ved det hvite, vakre. Tenkte bare få sagt det, og vist dere at jeg mener det. Takke meg til en snøball i fleisen eller en brukket arm på glattisen, enn krusete hår og våte bukser som skyldes regnet som laver ned. JA,- jeg har fin, rød regnjakke, og er VELDIG glad for å få brukt den. Men den jakka tar ikke bort alt ubehaget med regnet.. Den bare gjør det litt morsommere.. Men jeg var hvertfall forutseende nok i dag, til å ta den på jobb. Tykk, rød, glatt regn-jakke av typen glatt oljehyre-stoff.. Den tåler en snøball eller to også, om noen skulle klare å lage noe av den snøen som ligger igjen.

Jeg vil bare si til værgudene, til andre som tror jeg hater vinteren og alt som hører med til den: Unnskyld, unnskyld, jeg mente det ikke!! Jeg liker egntlig hundespor i hvit kram snø, jeg liker en tidlig morgen hvor den blå himmelen speiler seg lyseblått i snøen, jeg liker skispor  og akebrett-avtrykk i nysnødd snø, jeg liker en real snøballkrig, hvis jeg er forberedt. Ha en fantastisk dag i regnet som siler ned.. 🙂 så venter vi bare på neste snøfall,  biler som står grøftelangs og ungdommer med horn i panna som blir som hundevalper på alle landets t-bane stasjoner 😉




Har du en bra dag?

7 kommentarer
    1. Dagen har vært grei den, nyter været så lenge det det er bart. Kulde og snø kommer tidsnok, må nok regne med noen uker med snø i vinter, men da er det bare og ta frem skiene Tar en kkjapp tur på kiwi etterhvert men først litt mat. Ha en fin kveld.

    2. Trille: Ååå, flinka!! Jeg får nok ikke gjort noe sånt ennå. Trening altså. Er litt travelt nå, men jobb og familiegreier. Men SNART skal jeg prøve å få det til.. Ja, og forresten unner jeg deg VELDIG litt snø, jeg vet jo det kribler i beina dine etter å gå ut på ski. Jeg skal aldri klage mer! Jeg mente det ikke!! (hi, hi) KOM IGJEN, la oss få noe mer snø til Trille-mor 🙂 Ha en fin kveld!

    3. Herlig! Jeg er glad i snøen, og jeg klagde ikke, så jeg har mitt på det rene i dag. 😛 Så fine bilder du serverer, jeg liker det!
      Nå skal jeg snøre på meg den regntette vinterjakka mi og ta meg en tur på trening – for det er jo kaldt selv om det regner. Ha en fin dag, flotteste deg!

    4. Kristin: Det hørtes herlig ut!! med hjemmebakt brød, og middag servert 🙂 Ha en flott dag videre, i rød regnjakke (?) og med pledd utpå kvelden 😉

    5. Har svigers på besøk, har fri og blir stulla og stelt med. JA, en god dag vil jeg si 🙂 Tenk så herlig og heldig jeg er som har fått fryseren fyllt opp med hjemmebakt brød (det har jeg ofte ellers også, siden jeg er så heldig å ha en mann som baker) og horn, fått middag servert etter jobb flere dager på rad og hyggelig selskap om kvelden. Ja, i dag er en god dag – selv om været ikke er særlig inspirerende. Jeg vil ha 5 minusgrader og tørr snø! Klem til deg

    6. Riktig god formiddag Frodith:)) Ja takke meg til snø enn regn…hvite trær, dompaper i fuglehuset eller på meisebollene som storkoser seg…kan ikke tenke meg noe mer herlig enn det:)) Bra dag ja? Å ja…overlevering av nøkkel imorgen…teller minutter og sekunder nå…hihihii:)) Gleder meg som et lite barn på julaften, har en hel dyrepark i maven som lager bråk der inne…men det er greit:)) Det er for en god sak:)) Her i Drammen er det ganske tåkete nå, men det er hvitt på trærne og kjøttmeisene har solsikkefrø-party i fuglehuset…gotta love it:)) Ha en super dag videre og ta godt vare på deg selv:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg