For få armer…..

Er det sånn at hvis man har litt for mye å tenke på, både på jobb og privat, at man trenger flere hjerner? Eller heller kanskje flere armer. Jeg har så mye jeg skulle gjort, spesielt på jobb. Men også privat. Og akkurat for øyeblikket orker jeg ingen av delene. Det eneste fornuftige jeg orker, er en noe manisk strikking. Vel, det er ikke sånn at jeg ikke gjør jobben min. Neida, den gjør jeg til fulle. Jeg er veldig samvittighetsfull. Og elsker jobben min. Så ingen unnasluntring. Det er det lille ekstra som mangler der om dagen bare. Det er en del andre utfordringer i livet om dagen også, og jeg skulle trent og jeg skulle vasket huset, og jeg skulle…. Men de eneste jeg gjør er himla mye strikking og himla mye blogging. Og ideene bare popper opp i hodet, til nye julegaver, nye innlegg, og jeg får ikke hendene til å bevege seg fort nok over hverken tastatur eller med strikkepinner. Jeg trenger altså flere armer.Eller færre ideer? Føler meg litt sånn:

Nei, færre ideer er ikke tingen. Det er helt riktig for meg akkurat nå, å ha alle disse tingene gående, selv om ryggen verker, armene mange og lange og vonde, og hodet fullt. Fordi det er akkurat det jeg trenger.
Midt oppi alt dette har jeg bestemt meg for en frisørtime i ettermiddag, “fordi jeg fortjener det” 😀 Få fresha opp fargen litt, og forhåpentlig bli litt som på bildet her, med strikkepinnene 😉

Har du mange jern i ilden, og for få armer og timer?
 

12 kommentarer
    1. Det hørtes svært kjent ut! Jeg kunne godt tenke meg og være i min lille hobby hule mere. Men tiden streker ikke til.Får være glad for de små ting av prosjekt som blir gjort : )
      Ha en fin uke og kos deg med blogg og strikking : )

    2. Siv: Ja, jeg må passe på å ta vare på meg selv nå. Denne maniske strikkingen og bloggingen, er faktisk godt for meg, fordi de får hodet mitt over på noe annet enn det som er slitsomt, sånn litt innimellom. Deilig å se ting jeg lager bli ferdig, og ligge der fint på rad. Og vite at det gjør samtidig at jeg slipper å beinfly rundt etter julegaver i butikkene 🙂 Gleder meg skikkelig til å klippe og antagelig farge 🙂

    3. Man MÅ han en pust i bakken en gang i blant. Hvis ikke kreperer man til slutt. Jeg har jo akkurat opplevd akkurat det…. Håper håret blir superbra!

    4. Riktig god morgen Frodith:)) Dette høres altfor kjent ut! 10000 planer/ideèr og altfor få armer og minus på energikontoen…veldig dårlig kombinasjon:)) Men kos deg hos frisøren og ha en strålende dag videre:))

    5. Tove: Har bare liten leilighet vi også, men fy hvor mye kaniner det kan bli her også til tider. Fullt. Men de får bare hoppe rundt her. I dag skal vi bare kose oss, etter jeg er ferdig hos frisøren 🙂 Ha en fin mandag du også 🙂

    6. whatwouldnemido: Ha en god dag du også. Jeg skal putte armene inn i regnjakka,( blir vel altfor trangt inni der,men det får gå.), og løpe avgårde til jobb. Så venter nydelige elever og en frisørtime i ettermiddag. Og så skal jeg ikke gjøre annet enn å strikke og blogge.. Trene en annen dag. Kose meg i dag 😉

    7. Klarer stort sett å roe ned. Jobben klarer jeg stort sett å roe ned i, selv om det er litt stress innimellom. Hjemme er det bare en liten leilighet å holde styr på, går stort sett greit.
      Ha en fin mandag!

    8. Jeg har en tid hevdet at Darwins evolusjonslære har fått et solid skudd for baugen ettersom lærere ennå ikke har utviklet tre armer (en til å bære, en til å åpne dører og en til å holde en kopp kaffe…) Pussig at ingen rennomerte vitenskapelige tidsskrifter har plukket opp denne banebrytende teorien.
      Men til dette med “alt man skulle/burde gjort”: Det er HELT normalt. Det er november. Naturens måte å si at du skal kose deg 😉
      Ha en god dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg