Se opp for VIP på banen…

Nå hsr jeg endelig blitt en av disse  VIKTIGE personene.. En av disse som sitter stivt og pent på banen, iført dress og slips…  Ikke at JEG har dress og slips.. men du skjønner opplegget? De tar banen nærmest ved et uhell, har ramlet inn der for første gang, pga privatsjåføren er syk, og alle taxier i byen er ute av drift. De sitter der opptatt med forberedelser til dagens møter, med sin dyre lap top eller siste utgave Ipad på fanget. Ja, PÅ fanget, ikke I FANGET.. For de knatrer heftig, PÅ fanget,  ser ikke til verken høyre eller venstre, fordi de har da viktigere ting fore. hvert sekund må utnyttes, fordi ANDRE viktige folk venter på dem, og DERES forventning må man leve opp til.. Så de svarete,eller grå smalstripete dressene sitter der så viktige, med glattkjemmet hår, og stirrer stivt ned i nettbrettene sine… og ENDELIG har jeg blitt en av dem.. sitter her stiv i blikket med nesa i brettet, og munnen åpen, svett og rynket panne og leter intenst etter tasten for  LAGRE, fordi jeg skal gå av banen om 7 stasjoner, og vet jo ikke om mitt dyrbare dokument blir SVELGET av denne maskinen om jeg ikke er rask nok.. Endelig har jeg blitt en av de stive dressene.. Jeg kan nærmest kjenne de beundrende blikkene som sveiper over meg her jeg sitter og sikler… Jeg kan merke jeg stiger i anseelse hos folk… der JEG vill i blikket, venter at nettbrettet skal skjermlåse seg selv, fordi jeg ennå ikke har funnet ut hvordan jeg selv setter igang den funksjonen, uten å SKRU av maskinen..  og vil jo ikke miste dette dyrbare dokumentet. Da jeg stapper brettet i sekken, puh, slenger sekken på ryggen, og så vidt klarer å kaste meg av banen på riktig stasjon, og hører dørene smelle HARDT igjen bak meg, da ser jeg de beundrende blikkene følge meg ut gjennom vinduet, der jeg stavrer meg broddeløs bortover mot arbeidsplassen.

Endelig har jeg blitt en av VIP-ene på banen….

Har du? 😉

18 kommentarer
    1. nateh: Ja, det blir nok ikke MYE blogging fra banen nei 😀 Det var nesten bare for å prøve om jeg KLARER å gjøre det 😀 Jeg blir nok ikke som de dressene nei, er litt for glad i å sitte observere ting både innenfor og utenfor banen, og tenke litt når jeg reiser 🙂

    2. Du er og blir en VIP uansett 🙂 Du er jo den VIktigste Personen i ditt liv 😀 Kos deg på banen, men nyt utsikten i ny og ned også 🙂 Jeg er og blir en VIP hjemme (og på fotballbanen som keeper) 😀

    3. Nemi Rebella: Ja, sneik mye før jeg også, tør ikke det når man må på jobb hver dag.. Jeg fikk masse bøter en gang når jeg var i 20-åra, så nå er det slutt på det 😀 Og dessuten passer det ikke til en så FORNÆM VIP som meg (knis)

    4. He he, grattis til deg 😀
      Ehhh, nei…. Jeg er ikke en av VIP´ene, desuten finnes det ikke baner på hele øya så det hadde nok blitt litt vanskelig 😉 Da jeg bodde i Oslo sneik jeg bare på banen jeg, hæhæhæ :3

    5. tanjaravn: Ja, jeg må visst løpe å kjøpe en av de snertne bagene, unnskyld- veskene… Og kanskje legge av med svetten, det febrilske uttrykket og siklet hjemme 😀 Hi-hi, knis..

    6. ha ha ha.. herlig.. Velkommen i det gode selskap… ja, ikke at jeg er der, dvs, jeg er i det gode selskap på mange måter, og flere selskap også når jeg tenker meg om.. men jeg tar ikke kollektivt assa.. ha ha… trenger man bytte klesstil også tro?? litt snertne skjørt og høye heler… og ihvertfall droppe den sekken… kjære vene, de har masse fine pc vesker på Louis Vuitton.. Løp og kjøp.. Til deg fra Nissen… ha ha..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg