Treningslivets nerd…

Treningslivets nerd.. det må nok være meg ja… Det er mange definisjoner på ordet NERD, og det kan være en som KAN ekstremt MYE innenfor et interessefelt. Vel, det er ikke denne definisjonen jeg kan sees utifra. Det er ikke sånn at jeg har ekstremt mye greie på biceps, triceps eller vet ekstremt mye om hvordan ABSene utvikles fortest mulig. Ikke har jeg fokusert ekstremt mye på bygging av muskler eller har enrome kunnskaper om proteiner, karobhydrater eller muskelfremmere… Nei, det har i det hele tatt vært lite med trening på meg denne høsten noe som jeg egentlig er litt lei meg for. Skulle gjerne ha fått satt igang med løpinga igjen, men nå har det ikke blitt sånn denne høsten da. Så akkurat ordet treningsnarkoman eller treningsnerd høres da kanskjer malplassert ut da, tenker du. Nei, for som sagt har vi flere definisjoner av ordet. Den andre definisjonen av NERD har en bittelitt negavitv klang, men jeg må si den passer litt på meg nå i høst, rett oppunder jul. NERD, som i definisjonen særing.. raring..

Fordi det er akkurat det som har skjedd, jeg har blitt en treningslivets særing. Nerd. På treningsstudioet ville de nå ledd høyt av meg, hvis jeg hadde kommet  gående kledd i løpetightsen og t-skjorten. Ikke fordi jeg så ekstremt flott og muskuløs ut før, og nå har forfalt så mye at de må le hemningsløst. Neida, jeg har stort sett aldri trent muskler jeg, mest kondis. Så jeg var slapp i muskler både på armer, rumpe, bein og mage FØR, og jeg er det fremdeles.. Ingen forandring DER som skulle fremkalle noe latter. Neida.. Det som har skjedd i løpet av høstens frenetiske INNELIV, er at jeg har utviklet noen veldig rare muskler på helt feil plasser. Jeg har jo strikket som en blekksprut HØY på et eller annet ulovlig dopingmiddel… For armene har knapt stått stille etter jeg kom hjem fra sommerferie, og det ligger poser over hele huset, med hjemmestrikkede “et-eller-annet”…. Og hvor sitter så disse rare musklene plassert? På oppsiden av  underarmen faktisk, som vist på bildet, “framprovosert” av all strikkingen.  Så nå er jeg jaggu glad det er julekalenderåpning snart, for ellers ville jeg blitt seende helt ekstrem ut….  

Jeg tror jeg må drøye enda litt før jeg tar meg turen ned på Fresh-fitness, de ville bare titte rart på meg og de underlige musklene mine, og lure på hvorfor i all verden jeg har plassert dem DER..

 

Hvordan er ståa med muskler og trening hos dere? 😀 Treningsnarkoman eller treningsnerd ien eller annen form? 

 

16 kommentarer
    1. Det er jo akkurat det som er problemet, jeg klarer ikke å la være, må kjøpe ti stykker da….og da kan bare gutta glemme øving med meg i hvertfall for da er det så mageknip at det holder, faktisk litt mageknip ennå etter den kaka 😉 men ikke en så dum plan, lurer på om knekkiss gjør susen

    2. Kristin: Ja, vi har hatt mye fine turer og flere skal det bli 🙂 Med eller uten vogn, det spiller ingen rolle. Vi får det til, og det er SÅ koselig på turene våre 🙂 Mangt et verdensproblem løst på de turene 😉

    3. Mosjonist, en rimelig aktiv en også 🙂 Gå, jogge, sykle, svømme, gå på sko – ja takk 🙂 Aller best er gode turer i terreng el turstier m fine Frodith 🙂

    4. ladyaugust: Du får løpe ned i sentrum å kjøpe et stykke, kanskje, har vel gode kakestykker på det lokale bakeriet. Bare ikke spise det opp på vei hjem 😀

    5. Oi du må ikke nevne sjokkokake….har lovet Morten et stykke fordi jeg var litt rampete….også har jeg spist siste stykke fra frysern, så hyyyyysj, ellers havner jeg under bordet med lommelykta igjen i dag.

    6. Liljema: Du får sofatrene litt du også, som jeg har gjort denne høsten 😀 Men skal bli godt å komme igang igjen,når jeg får tid og overskudd, får man blir faktisk i bedre form 🙂 Jeg begynte etter jeg fylte 40..

    7. Treningsnerd her…. før var jeg aktiv og flink men for noen år siden ble jeg kvalm og uvel da jeg tenkte på trening… så definitivt treningsnerd

    8. livetsgrusommeironi: JA, enig i at vanlig trening er gøy, når man er blitt i LITT form 😀 Og jeg løp mye før. 1 mil har jeg klart til og med 🙂

    9. ladyaugust: Ja, fredag er best å trene, da har man god samvittighet hele helga, og kan spise så mye sjokoladekake man orker hele helga 😉 Ha en fin dag!

    10. Du må ha riktig god bedring <3 Ja det er vanskelig og de hersens maskene lever sitt eget liv. Skal begynne å trene i morgen for i morgen er en fin dag å begynne på 😉

    11. ladyaugust: god morgen.Lester er det vanskeligste, så det kommer ikke herfra 😀 Nei, treninga, den tar vi ETTER jul, KANSKJE…Jeg har vondt i hodet i dag, og blir hjemme fra jobb 🙁

    12. God mornings 🙂 Så flink du er, her har jeg holdt på med et par lesta(sokker) i flere måneder også klarte jeg og miste ei maske på toppen av alt og da pleier prosjektet å gå i vasken. Ikke er jeg noen treningsnerd heller, men inne i hodet jobber en stadig plan med….I morgen skal jeg sette i gang og det skal jeg faktisk, ikke i dag for i dag har jeg alskens på tapeten 😉 Ha en fiin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg