En fredag med fred-dag

Til å ha en ganske stressende jobb på noen måter har dette vært en veldig fredlig og god dag. Er vel ikke verdens mest stressende jobb å være lærer tenker du kanskje.. Men hvis man vil gjøre jobben sin skikkelgi, og det er jeg vel mer enn middels opptatt av.. Man skal gjøre en så god jobb man bare makter, er min mening, vi har med flotte små mennesker å gjjøre. Og min mening er også at de dagene jeg ikke når fram, eller elever ikke er motivert, så er det ikke deres skyld, men MIN. Det er JEG som skal kunne dette, og skal klare å formidle ting slik at det blir forståelig.. Og derfor kan jobben være stressende, jeg yter MAX og har en veldig tilstedeværelse i det jeg gjør.. Og det fungerer og jeg får mye igjen, derfor orker jeg å yte max hele tiden. Men det krever. Og i tider rundt jul og sommerferie, er det rapporter som skal skrives, nye planer som skal utarbeides og når du i tilegg skal ha et liv utenom så må man passe på litt for ikke å bli for stresset innimellom. Så i dag fikk jeg et godt tips fra Mima, om å kjøpe en bok og skrive ned alle gjøre-tingene slik at jeg fikk litt oversikt og det har jeg gjort 🙂 Noe av stresset forsvant. 

 

Ellers har jeg hatt noen hyggelige samtaler med folk her inne i “blokka”, både Lady August og Mima og flere andre og det er faktisk utrolig hvor koselig sånne samtaler her inne på nettet er. Ble sittende litt igjen på jobb etter jobben var gjort, å skvaldre litt med forskjellige inne her og  det var veldig kos. Og så var det ut i store verden å kjøpe ting til jul, og for å sende gave til Diva Andrea som vant kalendertrekningen i går 🙂

Så da gjenstår bare å minne om at det er mulig å melde seg på kalendergave-utdelingen min ennå. Dere må i så tilfelle lese innlegget under, der står det dere trenger å vite 🙂 

10 kommentarer
    1. Det er akkurat slik vi gjør her i huset også, mannen har en fanskapslistebok, jeg har en idebok, en skrivebok og en sykdomsbok 😀 kjekt å ha!!

    2. siv: Så koselig å høre 🙂 jeg liker deg veldig godt også Siv. Du er laga av noe bra! Og lover godt for framtida vår 🙂 Du skriver bra og har så mye fine tanker 🙂 ha en fin lørdag 🙂

    3. du minner meg på gammel-læreren min, hun var seriøst verdens beste- og du er laga av samme ulla. Du jeg liker deg. Elevene dine er heldige, de!

    4. Liljema: Jeg elsker jo jobben min, og det er et godt utgangspunkt, man må gløde litt 🙂 Ja, absolutt viktig og stort ansvar. Tas seriøst. 🙂

    5. Mima: Ja,Casa Happys husfrue er en flott dame, og fortjente en liten kalendergave nå, så fint at samboeren trakk henne i går 🙂 Har også fått vite at Whatwouldnemido`s kom fint fram og falt i smak. Blir veldig glad av dette 🙂 Har en flott fredagskveld, og snart skal jeg trekke luka :-)Jippie, jeg koser meg 🙂

    6. Jeg skjønner veldig godt at det kan være stressende å være lærer, mye å tenke på, mye å ta hensyn til, mye planlegging, og i tillegg å skulla holde på interessen til elevene.. Puh! Jeg beundrer deg, Frodith, og jeg tror du er en god lærer : )
      SÅ fin boka er, med alle sommerfuglene er din riktig så livsbejaende og innbydende <3 Ble glad for at jeg inspirerte deg nok til at du gikk ut og kjøpte den, for å gjøre dagene dine bedre, og litt mer oversiktlig : ) Den kommer du til å få god nytte av ; )
      Ja, her har vi mange fine samtaler. Veldig verdifullt, hvor mye vi gir til hverandre, daglig.
      Så spennende at en gave nå er på vei til Casa Happys husfrue. Hun er en god dame, og fortjener en slik glede : )

    7. Den blokka er bare herlig…. nyter den fullt ut.
      Skal man jobbe som lærer har man et stort ansvar, for du skal jo lære bort til våre håpefulle, og jeg har en følelse av at du gjør en glimrende jobb…:))

    8. Fortsett og nyyyt fredagskvelden. Læreryrket er krevende og alt for lite verdsatt. Du gjør en glimrende jobb og jeg er full av beundring.
      Applaus til Mima!!!!!
      God helg.
      Stor klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg