Med smil om munnen- og vann i panna

I dag fikk jeg meg en real vannskyll over hele kroppen.. Nei, det var ikke pga dusjen… selv om det kom litt derfra også. Jeg har vært på trening, for  første gang på flere måneder. Og grudde meg egentlig ganske mye, så mye at jeg våknet supertidlig, for riktig å SETTE- IGANG gruinga likosm.. Men skulle treffe venninne jeg ikke har sett så ofte i det siste, så gledet meg masse også. Med sekk full av treningstøy og litt “oppildnet mot” ankom jeg stuio og traff min venninne. Godt gjensyn. Og så var vi igang. Jeg klart å gjennomføre 3 km på tredemølla, og noen forskjellig apparater med styrke. Kanskje ikke så mye å skryte av sier du kanskje, men for meg som ikke har gjort en dritt i  4 måneder, så var dette virkelig en “styrkeprøve” , he he.. Kjenner allerede i hvert bein i kroppen at jeg sikkert kommer til å ANGRE i morgen nesten… Kommer meg neppe opp av senga uten hjelp fra samboeren.. ja, ja, så får han heller hjelpe meg da.. 🙂 For etter denne økta, er humøret på topp. Det har så mye å si med litt bevegelse og trening for psyken også.  Selv om det er vondt fysisk det første gangene man holder på, (uff det hørtes fælt ut), og fælt dagen derpå pga at man er støl som gammel mann (hørtes enda verre ut), så er det utrolig deilig for hodet. Og etterhvert for kroppen også da..  Etter denne økta med min venninne, og en god kaffe latte på kafe etterpå, var jeg i så godt humør at jeg ikke klarte å bli skikkelig sinna på de bilene som sprutet på HELE meg når de kjørte forbi en gang.

 

Men det er fakitsk en ting jeg har som et slags løfte til meg selv, ikke et forsett akkurat, men noe jeg skal øve meg på: jeg skal bli LITT flinkere til å være sint til neste år ;-D

Godt nytt år til deg, med en stor klem og et aldri så lite fyrverkeri 😉

 

6 kommentarer
    1. inneuteferdig: Ja, egentllig er det mest muskler jeg ønsker meg jeg også. Har ikke så mye kg å slite med, men er slapp i fisken, og kondisen blir elendig når jeg ikke trener.. Og pluss at det er veldig godt for humøret 🙂 spesielt i høst, vintermånedene 🙂

    2. Nemi Rebella: Det var med vilje vi startet opp igjen, FØR 1. januar 😀 Jeg begynte å trene kanskje i Juni, forrige gang, for 4 år siden… før det-aldri trent.. men det er aldri for sent, tenkte jeg da. Og det tenker jeg nå når jeg starter opp igjen 🙂 Ja, sunt å bli litt forbanna og jeg er det alt for lite 😀 Er jo mye i godt humør da, men de gangene jeg virkelig ER litt sur og irritert, skal jeg lære meg å skrike litt mer. Nemlig!! 😉

    3. Det er sunt og bli litt forbanna innimellom, håper du klarer det, he he 😀
      Flinkis som begynner og trene før de hersens nyttårforsettene setter inn!
      Hmmm, jeg har ingen nyttårsforsetter jeg, tror muligens jeg må lage meg noen :3

    4. Godt nytt år og hvor flink du har vært, tilogmed før nyttårsforsettene ! Du blir nok kanskje litt støl i morgen, men da vet du at det funka 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg