Små forventninger

I dag er det 2. januar, og “so what” liksom? Betyr DET noe også nå da? JA, det gjør det faktisk.. Den er minst like god som i går og kanskje bedre. Fordi i går var man faktisk litt sliten, etter nyttårsaften og litt våking på natten? Så i dag 2. januar er man KLAR, og til hva?

  • Jeg gleder meg til å se elever og kolleger igjen etter ferien.
  • Jeg gleder meg til å bruke tegnspråk igjen, feriene blir ofte for lange uten tegnspråk, hvis jeg ikke møter døve venner i ferien.
  • Jeg gleder meg til å trene etter jobb, selv om musklene er såre etter mandagens økt. Det blir koselig å treffe venninna mi for å trene, og det skal bli deilig å svette litt, faktisk.. Svette ut litt av det gamle året..
  • Jeg gleder meg til Tv i kveld for en ny sesong av Big Bang Theory starter i kveld. Og jeg er FAN. Det er noe deilig med litt sånne anti-helt-typer. Jeg ler høyt og hjertelig over de rare nerdenes innfall..
  • Jeg gleder meg til helga, som faktisk er like om hjørnet, for da skal jeg sove lenge igjen (dvs kl 7 kanskje…) og gå meg en lang tur på veier som sikkert har blitt isfrie innen den tid 🙂
  • Jeg gleder meg til å gå innom frisøren etter trening, kanskje får jeg time på fredag..


Har du noen småting du gleder deg til i dag?

28 kommentarer
    1. Kine Berntsen: Da holder vi på på ganske lik måte da, jeg styrer med de ferdige strekene og sirklene jeg også 🙂 Litt, og pusser og ordner med de 🙂

    2. Jeg har tegnebrett, men bruker det veldig skjeldent. Sitter med fingeren på laptopen selv, men jeg syns det hjelper mye å bruke strek og sirkelfunksjonene slik at strekene blir lettere og enklere å plassere 🙂

    3. Kine Berntsen: Det var artig at du synes det 🙂 Jeg lurer også på om du bruker noe slags tegnebrett eller noe? Jeg sitter nemlig bare med pekefingeren på museplata på laptopen stort sett,men får ikke til sånne små-ting synes jeg. Blir mest sånne litt rare og morsomme uttrykk. Helt ok det altså jeg er fornøyd med tegningene jeg, men kunne være moro å lære mer også 🙂

    4. Ikke bare er solen fremme i dag, men det er ett minutt og 51 sekunder MER av den i dag enn i går, i Oslo 🙂 NYT!

    5. Sol nei….
      Desverre grått og trist. Han har nettopp fått dagens første dose og er mye bedre. Uten febernedsettende.
      Tror jeg er vell hønemor for tiden.
      Skjedde noe med meg etter at jeg mistet mamma. Er liksom den eldste nå…. Så rart
      Ja jeg våkner jo når alle andre er i bevegelse. Han sto opp fem idag, og jeg våkner bestandig av hans klokke, men klarte å rulle meg rundt og sovne igjen. Skjønte ingenting da jeg våknet 10.. Til og med minsten sov.

    6. inneuteferdig: Ja, vi er en liten gjeng som er oppe i 5-6 tida tror jeg 🙂 Men fint at du kunne ligge litt lenger da, siden du må så mye opp om natta nå. Håper han blir frisk snart 🙂 Ha en fin dag, her er det sol i dag, i hovedstaden 🙂 Sol hos deg? Det piffer opp 2. januar synes jeg 🙂

    7. helge: Det så ut som du hadde en del fine planer 🙂 Pusse opp er jo spennende 🙂 Og det prosjektet med maten fra bunnen av, er jo et supert prosjekt. Kanskje jeg skal begynne litt med det i helgene jeg også, også heller lage opp en del, sånn at man kan fryse ned. Lurt. Delig med sol 🙂 og sikkert godt å få unna NAV-turen 🙂 Ha en fin dag i sola!

    8. casahappy: Ja, elsker de rare nerdene 😀 antihelter på sitt beste 😉 Ler også så jeg griner innimellom. Nei, jeg vet du ikke teller timer, ha-ha 😀 Åååå, joda 😀 Det er bra å ha ting å se fram til, noe hver dag, og noe litt lenger fram 🙂 Ha en nydelig dag, fine naboen min 🙂

    9. Flink du er.
      Kjenner meg litt igjen da. Jeg er som oftes oppe rundt 05 eller 05, men akkurat nå kjenner jeg at jeg er sliten. Ikke fysik, men. Da har jeg tillatt meg å ligge litt lengre.
      Har jo en liten en som har bronkitt så lite søvn i utgangspunktet. Må jo opp og sjekke han.
      Jeg har aldri røykt og glad er jeg for det. Flink du har vært.

    10. Noe og se frem til idag? Første dag som arb.ledig på en stund så dagens økt på nav er gjort, bedre er det og se frem til at nå skal på sykehuset, er blodgiver og har vært det lenge.
      Elelrs må jeg huske på forsette mitt og lage mat fra bunnen av, det tar jo tid men er gøy. Ellers skal jeg få pussa opp badet snart og da må jeg rydde leiligheten. Så det tar sin tid. Ellers så var det bra og se sola idag. En solrik start på året er ingen imot. Ha en fin dag.

    11. Big Bang Theory….verdens beste og morsomste serie:)) Jeg ler så jeg griner…elsk på nerder:)) Ellers er hodet mitt fylt opp av alt som skal gjøres før flytting om 179 dager…ikke at vi teller timer og sånn…..Jeg gleder meg over sønnens gode resultater på skolen og kjærestens helsemessige fremgang….og selvfølgelig gleden over å treffe naboene i bloggblokka:)) Finfin dag videre til deg:))

    12. cassandraen: Ja, deilig at folk er forskjellig synes jeg, mangfoldet lenge leve 😀 Samboeren min røyker fremdeles, så det røykes inne hos oss, har ikke barn, så vi har alltid tillatt oss det. Og jeg setter ikke “kroken på døra” for han heller da, fordi jeg selv har sluttet liksom.. Så jeg lukter vel kanskje litt røyk av og til.. men ikke mye, pga soverommet er forbudt røykeområde, og der er klærne 😀 Så bra at du også har klart å slutte å røyke da 🙂 Hvilket yrke er det igjen? Er visst litt teflon-hjerne her den 2. januar.. 😀

    13. Forstår det… Min bror er helt omvendt av meg og forstår heller ikke hvordan det går an å sove bort dagene slik jeg ofte gjør.. Men det er bra vi er forskjellige syns jeg :))
      Så flink du er som har sluttet å røyke! Det har jeg også gjort:)) Jeg sluttet før sommeren, men kan finne på å ta meg en røyk på fest selv om den ikke smaker så godt, så blir sjeldnere og sjeldnere det også 😀 Men jeg er ikke like flink som deg da, for jeg har funnet en ny venn.. snus… tenk at jeg i en alder av 37 år skulle begynne å snuse :O Men dette fungerer for meg og i ett yrke hvor jeg vil omgås mange mennesker så er det deilig å vite at det ikke oser røyk av meg. For fyyyyy, nå kjenner jeg hvor stygt det lukter av røykere! Og slik luktet jeg også i mange år…

    14. cassandraen: Jeg står opp kl 6 i hverdagen, derfor klarer ikke kroppen sove lenger enn 7-tida i helgene heller ser det ut til… Jeg var faktisk b-menneske før, men etter jeg sluttet å røyke for 4-5 år siden, så ble jeg A-menneske.. Veldig rart, men det skjedde nesten på dagen da jeg sluttet å røyke.. 😀 Synes det er deilig egentlig også jeg, sette meg til med kaffekoppen og vite at dagen ligger foran meg.. Litt mer kjedelig hvis jeg våkner like tidlig i helgene..

    15. Du er virkelig en morgen fugl! Den dagen jeg er opp klokka 7 når det er helg er kun fordi at jeg virkelig MÅ… og det er heldigvis sjelden;))
      Big Bang Theory er fin underholdning ja! Dette er en av få serier jeg får med meg innimellom, da både min samboer og gutter bruker å se på det. Da humres det godt i huset vårt ;))
      Jeg kjenner også at det er helt greit at hverdagen begynner nå, foruten om at det blir tøft å snu døgnet igjen;))

    16. padde :: Ja, det sies at det starter ny i dag 😀 og vi har jo faktisk alle 5 forrige sesongene på dvd, så jeg gleder meg skikkelig. Er på vei til å kjøpe meg t-shirt med Sheldon på snart 😀

    17. Det var mye fint. Og WOW – er det ny sesong med Big Bang? Jeg elsker den serien. Gleder meg til å se! De gamle klippene har jeg sett sikkert 15 ganger, alle sammen, så det skal bli godt med noe nytt 🙂

    18. Min matgale verden: Høres ganske deilig ut den listen din også 🙂 Det er jo innbakt noe for senere også 🙂 Til London. Stas!! 🙂 Ha en fin dag : -)

    19. Det var en bra 2 januarsliste. Jeg skal kanskje på jobb….har en slags “bakvakt” hvis ikke skal jeg til byen med Guttene, shoppe for et gavekort en av de vant, Og fornye passene deres, OG bestille hotel og fly til London om en mnd. Mye å glede seg over mao. Ha en strålende dag. Å møte venninne samtidig som du trener er smart:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg