Alder ingen hindring…?

Alder er noe du vet jeg ikke bryr meg om..Du kan jo bare lese innlegget mitt fra i går. Jeg synes enhver epoke jeg har hatt, har hatt en verdi i seg selv. Jeg likte å være tenåring, selv om jeg nå tenker at det må være klodens vanskeligste aldersperiode, for MANGE. Mye som skal læres, mange krav som starter, mange forventninger fra både famile og også venner… Ikke lett å følge opp alt dette. Så følger mange valg i begynnelsen av 20-årene: jobb eller mer utdannelse, familie og barn, hus eller kollektiv,   singel eller samboer..? Litt stressende periode for noen, helt rolig og grei for andre, inntil det for mange begynner å roe seg i begynnelsen av 30-årene.. Vel, hver periode SIN SJARM.. Og jeg er ung som en fole eller kalv på sin første vårslipp, eller som en valp- løs i hundegården… Jeg gidder ikke tilføye, “i hodet”, at dette gjelder “i hodet”, du får finne ut selv 😉 om det gjelder sinn eller skinn.. 

Selv om jeg er leken, barnslig, frigjort og ung i hodet, er det allikevel noe jeg blir fryktlig flirfull av, og da er jeg sikkert ikke snill.. Men VELDIG slem er jeg ikke, jeg ler bare inni meg, så det går ikke direkte UTOVER noen..Og hva er det som får smilebåndene så på glid? Voksne menn som febrilsk prøver å se ut som ungdom.. Egentlig skal jeg trå VELDIG varsomt nå, for man kan sitte i glasshus å kaste steiner, før man vet ordet av det, og da spruter glasset tilbake på en selv, og man blir full av glass og kanskjer litt blodig også…  Det jeg mener er:  jeg prøver vel å se best mulig ut jeg også, og det er en syltynn egg eller grense som nærmest er usynlig innimellom, mellom det som gjør at man ser bra ut eller ung ut eller om man blir seende bare PATETISK ut..  Den grensa er lett å trå over, og da ser man plutselig bare RAR ut.. i mine øyne.. Og det gjelder både menn og damer, spør du meg.. Så glasshuset er kanskje nærmere enn jeg tror..

Det som fikk meg til å flire litt i skjegget i går, var en mann, sikkert over 40, med sæggebukser.. Og ja, jeg kan skjønne den faktisk, det er jo en slags mote for gutta, og noen fører den med seg videre i voksen alder, og det KAN vel se ungdommelig ut også, sånn at man NESTEN tar feil av alderen på noen av disse gubbene, hvis man ser dem bakfra. Men her er det snakk om denne grensa da… Hvor MYE sægger de? Er det litt, er det vel greit? Men når bukseumpa starter UNDER rumpa, linninga altså under rumpa, og selve bukserumpa er der knærne en gang var, synes jeg det ser latterlig nok ut på en 18-åring, men på en 40-åring??? Hi-hi… Det er ikke SNAKK OM å prøve å overbevise meg om at det er behaglelige bukser, at det er derfor man går kledd sånn. De fleste jeg ser klarer jo nesten ikke GÅ pga at de må passe på at den ikke faller av, skritt lengden blir forkortet av siget mellom knærne. Og faktisk fortalte en elev meg for mange år siden, at de fikk hofteproblemer av denne vaggende gangen. Legene hadde påvist..

Jeg blir noen ganger gående å luske litt, eller egentlig mer LURE litt,  fordi jeg lurer jo litt på hva de har DER OPPE. De dekker jo den VIRKELIGE, ekte rumpa, med  en t-skjorte eller en hettegenser i størrelse xxxxL, for å dekke over rumpa.. Men hva er det egentlig under den t-skjorta? Stillongs? Boxer? Annen bukse? Sannsynligvis en av de tingene.. Men en gang møtte jeg og søsteren min på en, vel han var under 40, men dog.. Han sto foran oss i køen på rimi, og det var rett før vi slapp alle varene i gulvet av forskrekkelse, jakka gled opp og under hadde han BARE rumpa… Buksa begynte UNDER rumpa, og han gikk og HOLDT bukda så vidt oppe med en hånd!! Og det er da, eller når jeg ser en mann på næmere 50 som sægger til anklene eller ikledd en ONE-PIECE ute på byen, at jeg må smile litt i skjegget..De ser ikke unge ut, bare litt rare 😀 Og de gleder jo mange folk da, så forsåvidt må de bare fortsette for min del :-), men da må de tåle at jeg smiler litt også 🙂

Sånn, nå skal jeg ta hårtørklet og hårrullene ut av håret, ta i litt leggevann, og begi meg ut i verden 😉 

 KAN alder være en hindring? 😀

27 kommentarer
    1. 4 barns mamma: Ja, må tro det er litt slitsomt, og de som ikke bærer den må hånda: det må jo bli slitsomt for knær og hofter med denne balanseringa av linninga rundt lårene også 😀

    2. Hadde nok flirt litt godt inni meg og kanskje snudd meg en gang, for å se om det virkelig var sant det jeg så. Må være slitsomt å bære buksa med seg, hihi.

    3. cassandraen: Nå skal det sies at han er den eneste jeg har sett sånn 😀 Men mange med saggebuker fra under rumpa, MED boxer.. Kanskje ikke MANGE over 40, men de jeg ser, trigger likevel smilet hos meg 😀

    4. cassandraen: Jeg ser det stadig vekk jeg, og flirer litt.. Men det veste var han med hele rumpa ute 😀 Da skvatt jeg. Han måtte BÆRE bukse med hånda på en måte 😀

    5. Man er så gammel som man føler seg er det noe som heter….
      Er nok enig med deg i at jeg hadde smilt inni meg, eller snudd meg på gaten om en mann i femti årene hadde gått med sagge bukse ;))

    6. Liljema: Ja, og som mange kommenterte på innlegget mitt i går, alder er bare tall, og de fleste har en annen indre FØLT alder, og man kan kommunisere og trives med folk på tvers av ader, kjønn og nasjonalitet 🙂

    7. Akkurat som meg, jeg har aldri hatt panikk for runde tall slik jeg vet mange har… det handler jo bare om å akseptere seg selv mener jeg…:))

    8. Jeg klarer i grunnen ikke fatte hvorfor mennesker ikke kan godta seg selv og den alderen de er i… tenk hvor mye lettere de hadde hatt det da… men når det er sagt vet jeg at noen kan ha godt av en forandring til en litt mer moderne bekledning og de som tar dette på alvor kler det.
      Tenker du er mer nødt til å tenke over hva du går med slik at du ikke ser ut som om du tar opp kampen ja

    9. Liljema: Ja, det er når panikken tar folk at det gjerne kan bli litt komisk 🙂 Men som jeg sier, de gleder jo folk litt da 😀 men må bare ikke tro de ser unge ut, ha ha 🙂 Ikke trenger man være kjerring eller gubbe heller, og gå motsatt vei heller, fint å ta vare på seg selv etc, men man må passe seg, eller JEG må hvertfall det pga jobber i barne og ungdomsskolen, og vil ikke se ut som jeg prøver å ta opp kampen med DEM liksom 😀

    10. Tidlig oppe i dag…ser jo at du har fått et aldrings tillegg her gitt…..hahahahahaha
      Fra spøk til revolver…. alder for meg er kun noen tall som sier hvor lenge jeg har vært her på jorden, ikke noe annet fordi jeg føler meg ikke gammel selv om jeg kan ha grunn til det…. og jeg er glad jeg er over alle de milepælene som det forventes at vi skal gjennom.
      Så må jeg bare le… tenk på alle de som har panikk, de kler seg som tenåringer og oppfører seg som dem… min mor var slik, hun var over 60 da hun kledde seg om en fjortis… og hun skjønte ikke hvor teit det så ut… men det er slik hun var gjennom hele tiden… helt til hun ble dement… joda…hun kler seg slik enda… dement og fjortis…

    11. Støvkorn: Ja, ikke sant 😀 Jeg ler ikke høyt da 😀 og jeg mener man kan godt se litt ungdommelig ut, trenger ikke være kjerring eller gubbe 😀 Men det er den grensa mellom ungdommelig og patetisk som er så vanskelig liksom 😉

    12. Tanja: Ja, det er det jeg mener også, hårfin balansegang 😀 Det er de beltene man må passe seg for 😀 Og buksene kan starte ovenfor rumpa i det minste 😉

    13. Ååå fornøyelig.. Sægging er utrolig lite charming uansett alder, det ser helt koko ut.. Men dette med å kle seg litt etter alder er det mange som burde tenke litt på.. Man kjal ikke
      Bli gubbe eller kjærring fordi man har rundet 40.. Som er ungt som bare pokker.. Men noen grep er greit å ta.. Skjørtet kan være lengre enn er litt bredt belte og buksene kan godt sitte der de skal på hoftene

    14. Helge: Helt enig med deg i det med 70-80 åringer som gjør noe de ikke har gjort før, at man ikke slutter å utvikle seg og leve, selv om man har blitt eldre 🙂 Flott synes jeg. Ha en fin mandag! 🙂

    15. Når en mann på over 50 år sægger er det vel kanskje et ønske om og være evig ung – altså alder er ingen hindring. Men om det passer seg er en annen sak. For min del passer jeg alltid på at buksa skjuler det den skal uansett hvilken kø jeg er i. Herlig og lese om eldre folk som hopper i fallskjerm, klatrer i høye fjell og gjør slike ting som nødvendigvis ikke 70-80-åringer gjør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg