Tirsdag- ukas lengste mandag er over..

Vi har det sånn noen og enhver at mandager er den verste dagen som tenkes kan i løpet av en uke… Vel, hos meg er tirsdagen den verste mandagen av alle.. Men siden jeg liker å ha en positiv vinkling på ting, tenkte jeg at jeg skulle prøve å vinkle dette i den retning. Men siden jeg forstrakk en skrive-muskel, helt garantert,  på treningssenteret i går, så velger jeg å legge ut et “min-dag-i -bilder-“- innlegg.. Og som du vet er jeg jo litt redd dette nymotens duppeditt-hysteriet, så smartphone, megapixler og digitale underverker på kamerafronten ble ikke tatt i bruk for å forevige dagen… I tillegg er det forbudt med mobiler/smartphones både på skolen jeg jobber, og på treningssenteret der jeg “stadig” er ,så jeg har tatt i bruk det gode gammeldagse fotoapparatet, som ingen er redd når de ser meg tasse avgårde med..

 Så etter at dere var ferdig med deres” mandag-mårra-blues”, for to dager siden, så startet min” tirsdag-mårra-jippie” i går tidlig: 

Jeg våknet uthvilt og blid som en lerke, som jeg pleier i 6-tida. Utenfor vinduet skinte sola, og jeg gledet meg til å stå opp og dra til jobb.


Sulten som en ulv, var jeg kjempeglad for å se det velfylte kjøleskapet, som jeg hadde vært forutseende nok til å fylle opp mandag ettermiddag..


På t-banen er det alltid godt med plass så man får som regel sitte. Det er nemlig nesten bare meg som er ute og reiser med banen på denne tiden av døgnet.. Jeg slang meg ned på et av de myke gode setene, og nøt roen som er så deilig sånn på morgenen…


Tirsdagen min på jobb er kort og grei, jeg trenger knapt å undervise DEN DAGEN hvertfall…


I tillegg til VELDIG kort dag, har jeg vakt/inspeksjon ute før første time, og da er barna bare kjekke og greie. De bryr seg lite om at det har snødd, og det er jeg så glad for, fordi da slipper jeg å rive av meg noe kjeft..

 

(noen har kanskje sett bildet over før- men dagen i går var het lik, så viser det igjen) 

Da den korteste dagen EVER var ferdig, dro jeg blid og glad på treningssenteret. Der kunne jeg raskt konstantere at treningen betaler seg! Jeg har fått kjempegod kondis, og arm-musklene tar seg opp (eler ned…)

 

Lykkelig over den flotte framgangen, spant jeg hjemover og spiste deilig hjemmelaget middag, nyslakta sau, selvgrodde poteter og håndlaget saus..


Etter en så rolig og deilig dag, fant jeg på mye kreativt i de sene kveldstimene..

Da var den lange tirsdagen over, og det er bare en uke til neste gang…. Og for ikke at dere skal tro jeg har gått helt i hundene her, og tror at heretter skal jeg  ha fullt fokus på pinefulle tirsdager og andre grusomheter framover.. Neida, om bare noen dager har vi Fabulous Friday 🙂 Men den tar vi en annen gang.. Nå tar jeg foto-kameraet mitt og går…

Hvilken dag er den verste i dine øyne? Hvorfor det? Hvilken dag er den BESTE i dine øyne? Hvorfor det?

 

24 kommentarer
    1. Siv: JA, det hørtes ut som en ekkel mandag 😀 den torsdagen din.. Æsj, jeg kjenner det igjen. Det er min tirsdag, men jeg er på andre siden av pulten 😉 Men jeg liker altså veldig godt det jeg gjør, som du vet 🙂 Det er bare lengden… Når man knapt for tisset eller luft i løpet av dagen… men i morgen er det fredag. Herlig!!

    2. Du virker en liiiiiten smule ironisk, føler jeg 😉 Jeg ELSKER tirsdager – de er så korte. Torsdager derimot… DET er en æsjdag uten like!! 8 timer på skolen, uten fritimer eller noe, og endes med TRE TIMER KJEMI. Off, det er tungt!

    3. cassandraen: Ja, den utsettinga kjenner jeg til. Var jo akkurat det som skjedde forrige uke,så da ble det ingenting.. og så kom mandagen.. og da ville jeg jammen ikke da heller.. Gjorde en avtale med venninna om at tirsdag MÅTTE vi, så da var det ikke mulig å trekke seg :–D

    4. Hihihi.. det er gøy å tulle litt :)) Men så bra da! Med skrivemuskelen din ;))
      Syns du er flink jeg! Jeg har ikke begynt enda jeg… men min samboer har blitt flink! Så håper han kan motivere meg etterhvert ;)) For jeg har jo lyst… det er bare det at jeg er mester i å utsette når jeg skal starte;))

    5. cassandraen: Det med skrivemuskelen har bedret seg 😉 Var mest en unnskyldning for å ha et tegneinnlegg 😀 Jeg MÅTTE jo trene i går! Juksa jo hele forrige uke igjen… i jfor derimot var jeg flink, trente 2-3 ganger i uka,og det er målet i år også. Eller 2. Det er nok egentlig 🙂 Og innimellom kan jeg bli veldig flink, en periode, og så er det full juksing en perode. Litt sånn rykk og napp- trening foreløpig i år 😉 Og sannheten er at det igår ikke var ILLE, men tirsdagene er generelt verst, men i min betyr ikke det SÅ ille 😀 men må jo tulle litt 🙂 hi-hi

    6. Hahahaha… du er bare herlig <3 Enda godt at det er bare en slik dag i uken ;)) Men så flink du har blitt til å trene da! Du står jo bare på... kanskje litt for mye i går da... ;)) Men riktig god bedring til skrivemuskelen din!! Håper den blir fort frisk så vi får trimmet lattermusklene igjen 😀

    7. Monica prøver: Åååå, så kos at du likte innlegget 🙂 Vi er visst flere i tirsdagsklubben, som synes den er litt tung, litt rart egentlig, den har jo et veldig lyst og lett navn, i mine øyne, men inneholder MYE, mange ting og timer… Har vært sånn i flere år i min hverdag :-/ I ferier spiller det ingen rolle hvilken dag det er 🙂

    8. Navn: Takk takk ,til både at du likte innleget, tegningene og til at du synes jeg var flink som trente etter jobb 🙂 Du skjønner, jeg snek meg unna, hele forrige uke, og mandagen også, og da måtte jeg skynde meg å lage en avtale i forhold til tirsdag, med venninne. Så det var ingen mulighet til å trekke seg 😀 Og egentlig var det ikke så ille, ganske greit, men generelt er det en tung dag.. Vi har ganske like tirsdager ser det ut til. Jeg er ganske enig i dine favoritter resten av uka, også 😀

    9. helge: Ja, egentlig er jo hele helgen veldig deilig, og det er derfor fredagen er ekstra god, for da ligger hele helgen og venter hvit og fin 🙂 og ubrukt. Jeg drar på jobb, litt mer pyntet på fredagene, for liksom å feire litt 😀

    10. Du er bare så vidunderlig herlig! Likte innlegget ditt kjempegodt! Jeg har ikke en fast dag alt er tungt og trist på, men jeg kan ofte merke tirsdagen selv, og faktisk ofte torsdagen. Men ellers er jeg jo som deg, prøver å ha en positiv vinkling, men jeg er også sånn at er jeg sliten og lei, så lar jeg meg være det. Det som faller seg naturlig skal forbli og alt som må strittes i mot blir bare bortkastet energi 🙂

    11. Så trolig herlig innlegg, og for noen flotte tegninger du tegner.
      Selv elsker jeg mandager, liker ny uke som er ubrukt og som jeg kan fylle med søndagens drømmer og det jeg vil…men…så kommer tirsdagen som består av vanligvis 12 timers arbeidsdag…den kan være i blant litt pinefull, og mandagens iver for ny og deilig uke kan på visse uker synke, derimot har jeg kort onsdag, og den kjenner jeg som en nytelse, torsdagen er igjen like tøff som tirsdag, men denne dagen går så mye lettere, nettopp fordi FabFriday kommer etter 🙂
      Så klart ukene varierer fra humør til stress og gjøremål 🙂
      vel…det høres ut som at både du og jeg er glad det bare er en tirsdag i uken :-), men jeg er imponert at du dro deg på trening etter tøffedagen, flink er du 🙂

    12. Lørdagen er kanskje en god dag. Da skal jeg vaske tøy, vaske gangen og handle til helga samt levere lotto. Ellers er dagene stort sett like. Mandagen kalles blå-mandag, onsdag lille-lørdag og dessuten så jeg på tv at flere og flere tar fri på fredag. Ha en fin dag.

    13. inneuteferdig: Ja, fikk gjort en del 😀 Til og med laget alle de tegningene på kvelden :-)Og kommet meg på trening.. Deilig 🙂 Egentlig var jeg litt stolt av den, og dagen var ikke så verst EGENTLIG, men tirsdagene er et mareritt. Og de er like fulle hvert ÅR av en eller anne merkelig grunn.. Men i dag er det nesten helg, og det er en helt annen sak 😀 Håper du har en fin dag 🙂

    14. ha ha ha….
      Du alså. tegningene dine får smilene frem uten tvil. Godt beskrevet hvor “herlig” enkel dagen din har vært. Du har jo masse tid…. Ikke verst vil jeg si.
      Alikevel har du jo fått gjort mye da.:-)

    15. Oslopadde: Ja, onsdagen er en højdare 😀 En god nesten-fredag for å si det sånn 😉 Få timer med undervisning, og tidlig ferdig. Og bare en dag i mellom før det er fredag, som er ukas beste 🙂

    16. Jeg gleder meg alltid til onsdag. Da er det snart halvgått uke, og ikke lenge igjen til helgen. (I tillegg er det jo “mentalisten” og “big bang” på tv, men hvem er vel tv-slave?). Jeg er enig med Hanne over her i at det er noe litt melankolsk over søndager – da er det så leeenge til jobbfri! Mandagene går i ett for meg, med 2 jobber den dagen rekker jeg ikke å tenke på at det er mandag, og det er kanskje greit nok. Tirsdager er tirsdager, også for meg, Frodtih 🙂 Men i dag er det ONSDAG! Jeg har hørt fuglekvitter (ikke sånn ventekvitring, men ordentlig “er-det-noen-som-vil-være-kjæresten-min-kvitring” 🙂 I dag har jeg god tid, og kan jobbe litt utover ettermiddagen (da får jeg forberedt ordentlig til i morgen, og det er så stressende hvis jeg ikke får gjort det!!), og det er tv-kveld. Konklusjon: onsdager er deilige, for da er det NESTEN helg 🙂

    17. Min matgale verden: Der er vi helt enig 🙂 fredag aller best, og pga dette med ventingen og helt REN helg foran meg. Jeg pynter meg ofte litt på fredager på jobb 🙂

    18. Hanne: Ja, denne dagen skal jeg ikke stresse 😉 Har helt kort og grei dag, helt på ekte 😉 og vondt i hodet, så får se hvordan dagen farer avgårde med meg 🙂

    19. Godt å ha tirsdagen unnagjort. Og heldigvis finnes det bare en tirsdag i uken;) Nydelige “snap shot” Fredagen er ukens desidert beste dag, sånn er det bare. Følelsen av hele helgen i vente liksom…. Ventefølelsen er ofte den beste…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg