Dette blir et døgn fylt av superhelter… ;-)

Hva er det som gjør folk til superhelter? Hva er dette for noe vås, tenker du nok..Dette er vel egentlig mest et tegneseriefenomen tenker du kanskje, og ikke noe vi omgir oss med her i den virkelig verden? Den finnes da virkelig ingen superherlter i VÅR verden?? Slik som Supermann, X-men, osv..  Å, joda 🙂   I min verden er en superhelt en person som omgir seg med noe supert, en energi litt over det gjengse, en optimisme og positivitet som man kan se litt opp til.. En med mye styrke og humor, som bretter opp ermene også når det butter litt.  Så ser dere nærmere etter rundt husene deres, eller I HUSENE deres, så kan dere nok finne en liten superhelt både her og der.. 

I går ettermiddag kom jeg fra et besøk hos en av  mine superhelter.. Det høres kanskje rart ut, men min mor er et av de menneskene jeg ser mest opp til her i verden. Hun er en blid, humørfylt dame, sterk, snill og har en postitiv og optimisitsk holdning til det meste her i livet. Jeg vil gjerne bli som henne når jeg “blir stor” 😉 Så da er det vel riktig å kalle henne super-mamma? .

Og i dag skal jeg treffe både Lille Supermann og faktisk Super- Woman 

Lille Supermann er en liten kar som ble født rett før jul, som var ganske liten da han ble født, men som er sterk og tøff med masse guts, som nå er blitt en stor kar. Jeg kan vel ikke forutsi alt om hans fremtid, og vet slett ikke om han har lyst til å fly rundt og redde skrikende jenter ut av brennende bygninger, når han blir stor.. (men antageligviis..) Men jeg er SIKKER på at han vil bli en tøffing, for det synes jeg han er allerede 😉 og jeg er “venninne-tante”  til Lille Super-mann, så jeg vet… Det er han som er eieren av den lile drakten dere så før en gang her 🙂

 Og hva er dette med Super-woman? Jo, henne kjenner du kanskje  faktisk litt, og både jeg og hun skal nok fortelle litt mer om det senere. Men jeg skal altså treffe Super-Woman i nattens mulm og mørke, hvis alt går som det skal. Hun er morsom, positiv, blid, energisk, og går på for fullt for å oppfylle drømmen sin. Jeg kjenner henne ikke så veldig godt, for som superhelter flest er hun jo ikke lett å kjenne igjen i hverdagen, med briller og glattkjemet hår 😉 men om kvelden da ifører hun seg super-woman-kostymet sitt, og synger fletta av de fleste, mens hun svinger seg i taklampa, i takrenner, i hushjørner eller i et mikrofonstativ..  I dag skal jeg også iføre meg kappe og S på brystet, og se om jeg ikke klarer å fange henne i et øyeblikk, hvis hun kommer svusjende  forbi 🙂 Og antagelig kjenner jeg henne bittelitt bedre etter denne kvelden 🙂  Hun er avbildet under her 😉


Og du finner selve damen HER (trykk på) ordet.

Har du noen superhelter i livet ditt? Er du en superhelt selv kanskje? 🙂

 

 

I dag er det forresten siste dag bildene av vinnerbildene henger i Galleri Frodith under her, så ta deg en siste titt 🙂 Det kommer vel en annen utstilling med tid og stunder 🙂

1) Muumimamma

 

2) Oslopadda (har ikke blogg, men bør få seg en 😉 ) 

 

3) Støvkorn

Har du noen superhelter i livet ditt? Er du en superhelt selv kanskje? 🙂

28 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Det blir sikkert koselig, jeg får ikke vært med på den konserten, pga skulle noe annet… Men du,mens jeg har deg her: skal du ikke være med på karnevalet mitt da 😀 ?Se dagens innlegg, fra morgenen 😉

    2. Catrine aka Cakki: Ja, flott dame, arrtig å treffe henner, har jo “kjent” henne en stund her inne, og å treffes i det virkelige liv var veldig flott 🙂

    3. Marit: Datteren din høres ut som en ekte superhelt, at hun er kjempesterk, og takler ting på en flott måte 🙂 Dette med nav er helt sykt, at man skal kjempe i mot DEM i tillegg . Jeg kjenner til folk som sliter med dem jeg også. Ha en fin dag Marit 🙂

    4. Hehe .. nok et sprudlende innlegg fra deg. :o) Håper du får en fin dag med alle superheltene dine. Jeg har vel noen i livet mitt jeg også. Den som er mest fremtredende nå er dattera mi som venter på operasjon av svulsten i hodet. Ho er et fantastisk sterkt menneske som for tiden takler sykdommen utrolig bra. Er temmelig sikker på at jeg ikke hadde vært der ho er en operasjon og et år etter de fant svulsten i hjernen. Det går litt opp og ned selvsagt, men jeg beundrer måten ho takler dette på. Selv etter at ho måtte ta opp kampen med nav nå som sykepengene er brukt opp .. Bare det er jo en heldagsjobb.

    5. ladyaugust: Jeg skal ta på supermann t-skjorte så du kjenner meg igjen :- D neida, har ikke sånn, blir nok ganske svart-kledd i kveld tror jeg, men du kjenner meg nok igjen. Og jeg kjenner hvertfall igjen deg 😀 Litt fornøyd med tegningen selv 🙂

    6. Søteste Frodith <3 <3 <3 Innlegget mitt ble borte. Tuusen takk! Du har tegnet meg ! Den fineste Lady August-tegninga jeg har sett <3 Jeg måtte tørke noen tårer her for du skrev så vakkert. Tuuusen takk. Du får være min superhelt i dag, for du er mer superhelt enn de fleste jeg kjenner <3 klæmmeflat 😀

    7. Alle har vel sine helter i barndomen som etterhvert blir til forbilder. Et forbilde som blir kjent for en bragd som regel innen idrett. I disse dager er det jo mange skihelter som kjemper for mere berømmelse i Italia. Men ingen av dem er helter men store forbider som selvsagt lykkes med alt i alle situasjoner. Men bak maska er de mennesker de som alle andre. Jeg er kun en hverdagshelt. Men det er mange småhelter der ute som strever etter et godt resultat både hva karakterer gjelder og i det sosiale lag. Men det er bra med forbilder for de som er unge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg