Hvis du kunne velge: – Super-Langebein eller Supermann?…

Nå har det vært mye snakk om superhelter fra min side i det siste… Om Super-mann, lille Super-mann, super-mamma og Super- Woman.. Men det er faktisk litt tilfeldig, men nå kommer det faktisk en liten en til, før jeg går løs på noen spørsmål om noen vanskelige valg..   ;-)Da jeg var liten ønsket jeg faktisk ikke å bli Supermann, selv om du kanskje skulle tro det. Jeg leste Supermann-blader, men det var kanskje når jeg var blitt litt eldre… men mitt ønske sånn ca i perioden rett før jeg ville bli Månestråle, var egentlig å kunne fly.. Mange barn ønsker vel å fly egentlig.. ikke i SAS sine, men selv å kunne ha vinger og fly seg en tur med dem eller  helst en flyvende kappe. Jeg og min venninne, håpet i smug på et flyvende teppe.. Det skjedde lite på det lille teppet vi hadde funnet og det  ble fort kjedelig å sitte der.. Utenfor huset deres sto en garasje, som var veldig lav i ene enden. Vi prøvde oss med noen små hopp derfra,flakset med armene med et stoff-stykke knyttet rundt halsen, etter å ha lest veldig mye Super-Langbein en periode.. Vi falt selvfølgelig som potetsekker til bakken.. Det var da vi skjønte at vi manglet jo supernøttene.. Langbein har jo supernøtter.. Vi skjønte at vanlige peanøtter neppe ville gjøre susen, så vi skrev til Donald Duck og Co,Norge og ba om noen…  Vi fikk aldri noe svar, som jeg kan huske.. Hvertfall ingen nøtter, og det var jo det vi ville ha.. Mulig vi fikk tilbud om medlemsskap i Spøkelseskladd-klubben eller noe, men det var ikke interessant…. Så altså, jeg hadde en større drøm om å være Super-Langbein enn Super-mann… Så her kommer dagens: Valgets kval…:


(google)

 

For en liten tid tilbake hadde jeg et innlegg kalt “valgets kval”.. Du måtte her velge mellom to ting, som av og til er nesten umulig  å velge mellom… Vel, i dag er jeg litt i det nysgjerrige hjørnet igjen, det er artig å bli litt mer kjent med deg.  Jeg skal skrive et lite innlegg senere, om mine egne svar på disse spørsmålene, men synes det er mest morsomt om du svarer først, si gjerne noe om hvorfor du velger som du gjjør 😉 

1). . Hvis du kunne velge ville du helst vært Supermann eller Super-Langbein?

2)   . Hvis du kunne velge ville du helst vært  Pippi Langstrømpe eller Frodo i Ringenes Herre?

3) . Hvis du kunne velge ville du helst vært  Månestråle ( i Sølvpilen-bladet) eller  Dolly Duck?

4)  Hvis du kunne velge ville du helst vært en hund eller ville du vært  en katt? 

5) Hvis du kunne velge ville du helst vært  president eller konge for en dag? 

6)  . Hvis du kunne velge ville du helst holdt en forelesning på et universitet om et tema du liker, eller holdt en tale i et bryllup? 

38 kommentarer
    1. muumimamma: Herlige svar 😀 Nei, vi er ikke interessert i fiender 😉 Best å være kongen eller Pippi i så måte, litt mer tøys og fjas og mindre fiender 😀

    2. 1: Superlangbein, han framstår ikke som perfekt, heller litt klossete, og da er vel heller ikke forventningene til han like store 🙂
      2: Pippi! Helt klart! Tenk å være barn i eget hus og kunne gjøre hva man vil når man vill, og med masse gull og superstyrke har man jo ikke så mye å bekymre seg for, særlig med en pappa som er konge på kurrekurreduttøyene 🙂
      3: Månestråle tror jeg. Måtte vært deilig å være smellvakker og levd i ett med naturen 🙂
      4: Definitivt katt! I det gamle Egypt ble kattene tilbedt som guder. Kattene har aldri glemt det!
      5: Konge. Alle er glad i kongen vår, mens presidenter ser ur til å få masse pes og masse fiender. Jeg er ikke interessert i fiender.
      6: Forelesning! Tenk å kunne skravle i vei om ting jeg ikke kan, og at folk tilogmed kanskje tror på det!

    3. whatwouldnemido: Joda, klaffen til Super-Langbein er litt stressende.. men den ser litt god og saggende ut skjønner du, og det virker litt mer fristende.. men helt greit at du står for spandex-drakt-valget (jeg humrer her jeg sitter… over helt syke rare valg folk har måttet gjennom her i dag 😀 les Vaniljens motforestilling mot å måttte være et av de dyra, men må bare gi seg liksom.Jeg har ledd skikkelig høyt her flere ganger)

    4. Jeg synes berømmelse virker langt skumlere enn ansvar.
      Auch, er ringen og Mordor med på kjøpet? Da går jeg for Pippi. Ang. spandexdrakta til Supermann, må man nesten se den opp mot “klaffen” til Superlangbein, synes jeg… Blir helt gresselig åkkesom. Supermannvalget står!

    5. whatwouldnemido: Så du liker deg best i sånne spandex-drakter? 😉 Hvis du skulle være Frodo, så er ringen og hele gjengen med.. det kan ikke velges vekk 😀 Ja, du kunne tatt en del beslutninger du, som president. Jeg synes det er litt skummelt med så mye ansvar, derfor velger jeg å være kongen, og hvis du ikke har lest siste innlegget mitt om mine svar, så har Pippi og kongen mye til felles 😀 De liker de uansvarlige liv, derav mine svar på dem…

    6. 1) Hvis du kunne velge ville du helst vært Supermann eller Super-Langbein? Hmpf, Supermann er døll og SuperLangbein er teit. Antar jeg velger Supermann, da slipper jeg å fylle på med supernøtter.
      2) Hvis du kunne velge ville du helst vært Pippi Langstrømpe eller Frodo i Ringenes Herre? Så sant jeg slipper å snike meg rundt i Mordor med herskerringen: Frodo. Spist masse god mat, satt pris på en fest og fyrverkeri – og levd et behagelig og fredsommelig liv.
      3) Hvis du kunne velge ville du helst vært Månestråle ( i Sølvpilen-bladet) eller Dolly Duck? Månestråle. Alltid likt indianere 🙂
      4) Hvis du kunne velge ville du helst vært en hund eller ville du vært en katt? Jeg foretrekker hunder… Men jeg ville vært en katt 😉
      5) Hvis du kunne velge ville du helst vært president eller konge for en dag? President. Skal jeg først inn i en slik posisjon ville jeg hatt muligheten til å ta politiske beslutninger.
      6) Hvis du kunne velge ville du helst holdt en forelesning på et universitet om et tema du liker, eller holdt en tale i et bryllup? Forelesning. Tvert.

    7. Hahaha.. har vert lite spankulering… men pelsen har da fått luftet seg litt i bil;)) Har den store kjøre dagen av barn i dag, og er straks på vei ut for den nest siste turen i dag… tror jeg da;))
      Så tøff du er som holder taler både her og der! Jeg gjør det når jeg absolutt må ;))

    8. Hanne: Ja, mye fæle valg man skal bli stilt overfor her i livet 😀 Morsomt å se svarene skjønner du, veldig gøy for MEG hvertfall 😀 Så deilig du er i siget igjen 🙂 og ha en deilig bursdagfeiring da 🙂

    9. God dag! Ja, så var det disse valga da:
      1) Super langbein
      2) Pippi, selvfølgelig 🙂
      3) Dolly
      4) HUND
      5) Konge
      6) Forelesning
      Ha en fin dag!! Her begynner det så smått å gå på skinner:-)))))))

    10. cassandraen: Jeg ler så jeg griner av noen av svarene jeg får av folk 😀 Det er så herlige svar 😀
      Jeg lo veldig av deg som ville holdt deg mest inne på slottet og fått SPA, og bare gasset deg 🙂 excelllent choice 😀 Jeg har både holdt mini-forelesning (40 stykker) og holdt taler i bryllup. Jeg skal fortelle senere hva jeg liker best eller verst 😀 Og du skal vel ut å spankulere med den myke pelsen din snart tenker jeg, og utforske verden 😀 Hi-hi, herlige svar 😉 Dette er gøy!!

    11. vaniljeogpepper: Ja, jeg tror egentlig aldri jeg ønsket meg den buksa hans, resten av drakta… bare flyveegenskapene 😀 Jeg tenkte på deg her jeg satt i stad, og var sikker på at hvis du svarte så ville du vært president, og det hadde du klart fint 🙂 Jeg derimot litt for redd for alt det ansvaret 😀 Ja, hadde jeg ikke skulle vært Månestråle, så ville jeg nok valgt Dolly jeg også, hun er litt tøff innimellom hun også 😀 Herlige svar Super-Vaniljen, det er så moro når folk forklarer hvorfor også 😀 Stor underholdning for meg her jeg sitter ;-D

    12. Jeg ville jo vært supermannwoman om du vil 😉
      Frodo (for en reise og for en opplevelse)
      Dolly Duck,fordi jeg har alltid lurt på hvordan hun klarer gå med de skoene!!
      Ingen av delene egentlig..men om jeg på død og liv måtte_..katt!
      President for en dag-kongen ,stakkars,er jo bare til pynt…dårlig gjort.
      Jeg ville deff holdt et foredrag på et universitet om et selvvalgt emne..kanskje om nåtidens superhelter VS ‘gamle’ superhelter,inkludert kongen :))
      Flott innlegg..å jeg syntes jeg ser deg som superlangbein..men den drakten hans ser ut som den klør ,rett og slett ;))

    13. 1. Supermann. Jeg drømte masse om det å kunne fly når jeg var ung.
      2. Pippi. Tenk å være så sterk!
      3. Månestråle. Hun var jo bare vakker og smart.
      4. Katt. Har erfaring med både hund og katt. Og katten virker friere som kan utforske verden uten å gå i bånd.
      5. Konge. Tror denne oppgaven er enklere. Ville holdt meg inne på slottet, fått spa, druer på ett fat, vin, og bare kost meg;))
      6. Holdt en forelesning selv om dette også er skummelt. Jeg har aldri holdt en tale i bryllup før… egner meg bedre til å skrive sanger;))
      Så da vet du det;))

    14. ladyaugust: Jepp, og jeg er faktisk litt i gang.. rydder klær, de jeg aldri bruker skal i esker som jeg ikke ser, og de mer kjoleaktige tingene skal henge lett tilgjengelig 🙂 Jeg må finne gulvet på soverommet, så kanskje jeg vasker der en annen dag 😀

    15. ladyaugust: Ja, får bare bite i den sure vaske-filla, og komme meg i gang 😀 Og jeg blir jo ofte veldig fornøyd etterpå, og i mange uker framover 😉 Klemmer i fleng til deg, fineste Kong Lady August 🙂

    16. Med to kjærester kan man alltid være sammen med den blideste ;)) haha Dessuten har man alltid hjelp til å skru i en skru eller no 😉 haha Har holdt noen forelesninger og det var gøy 🙂 Taler derimot liker jeg ikke. Her skal tua også sveives litt i dag, men først et deilig stampbad for det er jeg flinkest til fliiir med ryggsvømming ;))) Har bare hatt hundene litt uttafor og kjente at det er ganske mildt og deilig i dag 😀 Sett på musikk på radioen da går vasken i en fei 😀 Klæmme

    17. ladyaugust: Herlige svar Lady 🙂 Mange av svarene går på nøtter og kofekt- avhengighet 😉 hi-hi, du er herlig Men to kjærester er jo ganske stas bare det i seg selv, uten konfekten også 😀 Forelesninger er veldig skummelt, men du kunne sikkert holdt en fin en 🙂 Vår ja 🙂 Ja, tror det er mildt her også.. ikke vært ute ennå. Må vaske litt, ikke det at jeg vil.. men klær må hvertfall vaskes, og noen tallerkner.. Gulvene får klare seg litt til.. huff..

    18. superlangbein såklart for de supernøttene hans ser såå gode ut dessuten har han hatt han har dem i fiine mannen, Pippi for hun har en villekulla :), Dolly Duck for hun har to kjærester og dermed får hun myyye konfekt :D, og hund fordi dem er så sosiale, katten er mer selvstendig i sin egen lille verden, og Konge selvfølgelig Kong Lady August, klinger ikke så bra kanskje men tenk å bo på et slott :DD og ikke trenge å rydde opp rotet sitt, og jeg ville helt klart holdt en forelesning for jeg er ingen taler 🙂 Her er det mildt i dag også og snøen smelter såvidt men våren er i anmarsj, DET kjenner jeg i hele meg 🙂

    19. Langfri starter etter tirsdag kl. 15.00. :o)) Gud å deilig!!
      Men først må jeg bare komme over kveldsjobbing i dag som er ferdig kl. 23.30, og et par dager på dagtid. Litt hardt å begynne 8.30 mandag morra, men slik har det jo alltid vært. Iallefall disse 8 årene jeg har jobba skift her i denne bedriften. Men det var overhodet ikke noe problem når jeg sov om nettene. Det er den store forskjellen ..

    20. Marit: Ja, Langbeins drakt er vel litt saggete og lite lekker men… Nei, noen naken Marit vil vi ikke ha flyende omkring 😀 Den hesten til Pippi ville jeg ikke hatt, jeg er jo redd hester.. nei, du måtte tatt den også.. 😀 En slækk konge høres deilig ut å være. Ha en nydelig søndag du også, før jobb. Når er langfri??

    21. Min matgale verden: Ja, og det ble jo bare tull med den derre ringen uansett 😀 Du har kanskje lest boka du da? Det har ikke jeg skjønner du… Fysj, det er som å banne høyt å si det i noen kretser 😀 Jeg leste store deler… men ble så inmari lang,så et sted falt jeg av.. dette er mange år siden da.. unnskyldning.. nå ville jeg selvfølgelig lest ut hele 😉

    22. Hallo i luken!
      1) Selvsagt ville jeg vært Supermann, for om jeg hadde eid den drakta til Superlangbein så hadde den havna i søpla for lenge siden og da måtte jeg jo flydd rundt naken i all offentlighet! Det er liksom ikke like kult når en nærmer seg et halvt hundre år …
      2) Pippi, garantert! Da hadde jeg jo fått drømmehuset mitt sånn helt på kjøpet vettu og en søt liten ape til å ha på skuldra har jo alltid frista. Hesten derimot .. den kunne du fått! ;o)
      3) Månestråle, med langt mørkt slett hår, nydelig som få.
      4) Hund såklart! Og det måtte ha vært en langhåret schæfer til og med. Fordi det er de flotteste hundene i denne verden. Er vel muligens litt inhabil her, men det får våge seg ..
      5) Konge, absolutt. Høres litt kulere ut, mer avslappende liksom.
      6) Ville ikke valgt noen av delene. Og du sa jo at jeg kunne VELGE .. ;o)
      God søndag til deg. Jeg har enda fem timer igjen å nyte før jeg skal på jobb. :o))

    23. Min matgale verden: Hi-hi , nei og super-langbeins drakt er mer saggete, og ikke særlig flatterende, ikke sant? 😀 Men Frodo har jo masse hår i filmen… du tenker kanskje på Gollum du…? knis.. han ekle lille marken..? Å, ja Månestråle, der er vi helt enig!! Nå skl jeg ikke si mer, for jeg skal jo fortelle mitt etterpå, bortsett fra at jeg kommer på den forelesningenen din OG i slottet ditt 😉 Ha en strålende da Kjersti 🙂 Og jeg skal ikke sladre til Bonnie 😀

    24. Gøy:)
      Helt klar supermann! Jeg har aldri helt stolt på den langunderbuksen til superlangbein…. det ser ut som den er litt håret og…stikkende skumle hår…..
      Pippi! Han der frodo har jo nesten ikke hår….dessuten har jeg ikke sett ringenes herre, og ser bare for meg Bjarte Tjøstheim når jeg hører navnet frodo…
      Tuller du?? Månestråle så klart!! Hvem i alle dager vil være Dolly med den stjerten??
      Katt! Må bare innrømme at jeg synes katter er litt smartere enn hunder…..(ikke si noe til Bonnie)
      Konge! Mye mer glitter og stas!!
      Forelesning, om mat og hvorfor vi bør lage maten selv, og ikke bare leve på ferdigmat…
      Nyt søndagen:)

    25. Bente og Lars O: Ja, kunne vel vært stas å være Pippi 😀 Og konge, den kan jeg være litt enig i, for mye ansvar å være president… Konge derimot, er jo bare barnematen… 😉

    26. Ha ha for et innlegg!
      Her er mine svar:
      1. Supermann
      2. Pippi (bombesikkert)
      3. Månestråle
      4. Katt (uten tvil)
      5. Konge
      6. Holdt en tale i bryllup (men her hadde jeg nok prøvd å komme meg unna begge tingene)
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg