En veske- vår tids treningssenter? ….

Du har kanskje hørt rykter om at jeg trener litt i ny og ne, og at det er med varierende følelser..  Som regel går jeg med masse unnskyldninger, en ukes tid… før jeg begynner. Så tar jeg to-tre ganger i løpet av en uke, besøker treningssenteret, og så er jeg plutselig HELT uinteressert igjen.. Eller, jeg VIL … EGENTLIG… men det er liksom så mange hinder på veien.. For få sports-bh`er, for mye å gjøre på jobb, noen krever at du blir igjen på jobb og spiser kake,  venninnen høres ut som hun ikke har så VELDIG lyst (og det er jo helt umulig å gå alene.. nærmes ulovlig…) …, det er for kaldt ute- må kjøpe dunkåpe… , det er for sent på ettermiddaen.. Jada, unnskyldningene er MANGE, om ikke så veldig gode.. Men nå har jeg funnet ut at grunnen til mine litt strie bein, de som ikke vil gå den veien senteret ligger, de skyldes egentlig at jeg får så veldig mye trening i hverdagen, bare av å gå rundt, fra t-banen til jobben, inn på banen igjen, bytte til trikk, og hvordan jeg tror at dette er TRIM liksom?? Jo det skal jeg fortelle deg: Jeg har en veske på sikkert 8–9 kilo, kanskje mer… Ikke så god på beregning av vekt… Tung er den hvertfall, og den henger jo der over skulderen og jeg har nærmest  pukkel på ryggen pga denne tunge veska.. en treningspukkel 😉 Så mye trening får jeg, at jeg har bestemt meg for å vise hva jeg drasser rundt på hver dag… Jeg hadde en liten greie på dette at jeg er jo nesten litt FLAU.. Kan  ikke drasse rundt på alt det der… Og vise det kan jeg hvertfall ikke.. Vanilje&pepper mente at JO, det burde jeg- morsomt/interessant eller noe sånt, var svaret 😉

Vel, det sies at jo større vesken er, jo mer drasser man med seg.. Og DET er sant hvertfall.. Jeg husker den tiden det var nok med en liten pose rundt halsen, en type interrail-pose, eller en bitteliten vekse, hvor det var en lommebok og kanskje røyk oppi.. Det var den gang jeg røyka.. Lenge, lenge, lenge siden det..

Så dette går altså jeg og drasser på hver dag, og det gjør meg sterk både i rygg og nakke, hvertfall kan jeg jo innbille meg det 😉 slik at jeg ikke har noe som helst dårlig samvittighet når jeg dropper treningssenteret… Det er å anbefale for alle andre som heller ikke har så lyst til å trene, å anskaffe seg en sånn veske..


I tillegg til to notisbøker, kamera, mobil, lommebok, håndkrem, nesespray, nøkle-knippe, nettbrett, briller, strikketøy, lue og hår-olje, var det fakisk en del papir-søppel!! NEI, er det sant?? Joda.. hadde det, men ville ikke vise fram.. og mange ganger flyr jeg også i tillegg rundt med div ladere til mobil, kamera og nettbrett… Hm… ikke rart jeg er sterk 😉

Har du mye rart i veska di?? Få høre!!

 Ps! Minner også om at de som har lyst til å være med i karnevalsparaden, kan fremdeles melde seg på, sende inn bilde til : [email protected] fram til kl 20 i dag 😉

22 kommentarer
    1. Jeg har i tillegg til alt det du skriver om (minus nettbrett): lue, skjerf og 2 – TO!! – par votter, en paraply, diverse dameting som man trenger en gang i måneden, nøkkelkort for 2 jobber, sukkerbiter (jeg har vært lærer hvor det var en sukkersyk elev, og liker å vite at jeg alltid har sånt i veska – det ble en vane), sminke (som jeg av og til trenger i den ene jobben PLUTSELIG) og av og til mat. Men det skal sies, at jeg blir så lei av å drasse rundt på veska at jeg tar lommebok og mobil og trasker av gårde med bare det i lommene av og til 🙂 Men nå er det slutt på det, for nå vet jeg jo at det er TRENING å gå rundt med stor, tung veske 🙂 føler meg sprekere bare av å vite det, jeg 🙂

    2. Mima: Ja, den tar jeg med meg videre. Dropper veska og treningssenteret og tenker meg vel-trent 😀 Ja, har hundrevis av unnskyldinger hele tida for å la være.. og en stor veske gjør jo mye for nakke og ryggmusklene hvertfall 😉 om jeg ikke får så god kondis av det 😉

    3. JA! En trekningsveske må du ha, og jeg også 😀 En riktig så stor en, så vi kan trene hvor enn vi går, løfte den opp og ned, og bære rundt på en ekstta kilo (eller halvkilo da, alt ettersom).
      Jeg vil også kjøpe meg en megaveske og bære rundt på masse “ræl” 😉
      Ååh, må innrømme at jeg likte å lese alle dine unnskyldninger for å trene, for jeg har tenkt akkurat slike ting utallige ganger gjennom livet.. Det er så befriende at vi er flere lissom 😀
      Jeg har lest mange slags bøker, og i en av de mer interessante.. det sto noe om hjernen.. at den ikke vet forskjell på en tenkt tanke og en reell hendelse. Altså reagerer kroppen på de indre bildene vi har som om de er reelle hendelser.
      “Genialt!” tenkte jeg da. “For da trenger jeg jo bl.a ikke å trene.. for hvis jeg ser for meg at jeg løper rundt i skauen, eller trener med vekter, så tror kroppen at jeg gjør anstrengende øvelser, blir andpusten og får sterkt hjerte.” hahahaha
      Hadde ihvertfall vært supert om det var alt som skulle til, eller hva? 😀

    4. Monica prøver: Ja, jeg kjenner meg litt igjen i det siste du snakker om her også 😀 Når jeg får NOK vondt i skuldrene, så tenker jeg at NEI, nå skal jeg ikke ha veske i dag.. På med dunkåpa, som jo er stygg som juling i seg selv… og så dytte lommene fulle.. med fotoapparat, for det MÅ jeg ha, mobil, lommebok, nøkler og brilleetui.. det er jo et minimum… og ser helt ut som en boble-figur hele meg 😀

    5. Kjenner meg veldig godt igjen, hihi. Jeg vil si at 90% av det jeg går og drasser på ikke blir brukt på den turen jeg har den med meg på! Jeg er en sånn “just in case” pakker. Har med meg alt mulig rart i tilfelle… Men jeg er nemlig også kjent for å stappe alt jeg klarer i lommene mine for å unngå veske! Monica bryr seg ikke alltid så mye om hvordan hun ser ut når hun går ute, bare det er praktisk, haha 🙂

    6. ladyaugust: Ja, du så vel min også på De Ville`s hvor stor den var.. er nesten en bag.. Den inviterer jo faktisk til strikketøy, sukodu-bøker, klær osv…:-D Men jeg MÅ kjøpe meg en litt mindre jeg altså.. så får jeg heller gå på det hersens treningssenteret 😛 😉

    7. Akkurat nå har jeg en som er på størrelse med en bag faktisk(etter De Ville’s) haha Den er begynt å rakne fordi den er så tung, det skal jammen bli vanskelig å gå over til en “normal” en vil jeg tro ;))

    8. ladyaugust: Jeg ler så jeg griner her 😀 Jeg trodde jo jeg hadde den verste veska, men du slår til me 3-4 kg mer enn meg 😀 Så da vet jeg hvordan veska di ser ut 😀

    9. haha jeg bytter veske når den jeg har blir for full…stapper jeg bare det mest nødvendige(mobil, bilnøkler, pengbok, notatbok, tier til handlevogn, lader, litt kosmetikk, nesespray, snus ol, nøkler til hus, tyggis, halstabletter, våtservietter eller antibac, litt sjokkis, en cola eller snapple, hansker og lue om det er kaldt + + haha

    10. traust: Hm… ja det ble jo ikke store treninga av det 😀 Du må vel ned på senteret du da, og trene 😉 Det trenger jeg nemlig ikke, fordi jeg har den vesken, he-he.. Tror mange damer har samme problemet ja.. Og det beste er egentlig å ha liten veske, så kommer vi ikke på ideen om å ta med oss strikketøy liksom.. 😉

    11. He he he – jeg har samme “problem” som deg, ei overfylt veske. Men tror du jeg får trening? Neida, den er så tung så jeg bærer den ut i bilen og der blir den liggende mens jeg fisker opp lommeboka når jeg skal inn ett sted 😀

    12. Hanne: Da ønsker jeg deg god bedring i tillegg 🙂 Nei, jeg har noe tygg-greier je, så burde absolutt ha en sekk i stedet hvettfall, hvis jeg må drasse rundt på alt dette..

    13. Jeg måtte rydde, jeg skal ikke bære tungt..treningen får komme til våren :)) formen, sånn der, bob,bob..skulle ha ønska at den var bedre., men ukrutt forgår ikke :))

    14. Bente og Lars O: Ja, jeg får kanskje beholde den veska en stund til likevel, bare som unnskyldning.. neida, jeg skal kjøpe liten ny veske, og komme meg på senteret litt oftere jeg også 😉

    15. Hanne: Ja, da har du ingen unnskyldning for å slippe annen trening, sånn som JEG har 😀 Ha-ha 🙂 men så deilig å ha ryddet da. Tror jeg skal kjøpe en mindre en i dag:-) blir for mye styrketrening dette.. Håper formen er topp og dagen blir bra 🙂

    16. Du verden! Jeg orker ikke vesker. De bruker jeg bare når jeg MÅ ha med mye. Normalt er det lommebok, nøkler og mobil i lomma og of we go 🙂
      Men jeg forstår at du ikke trenger å gå på trening så ofte. Dette er jo styrketrening!
      Sånne som meg derimot må bare komme seg ned på senteret 😀

    17. Min matgale verden: Ja, må nok begynne å bytte side litt, ser litt rar ut om dagen…. 😀 En-puklet liksom.. bedre med to.. 😉 Jeg har masse søppel i tillegg, men det veier ikke stort… gjør det vel? 🙂

    18. Ha ha, en klassiker:) I hvert fall å ha søppel i vesken…kvitteringer som jeg absolutt tar med..plast..Men det gode med å ha søppel i vesken er: vi forsøpler ikke omverden!! Og det er det skremmende mange som gjør! Så JA til søppel i vesken! Tror du bare kan melde deg ut at det treningssenteret jeg! Du får mer enn nok trening med den vesken! Husk bare på å bytte litt skulderen du har den på, så ikke du blir overtrent på ene siden;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg