To utrolig trege damer og et HURRA! ;-)

Da jeg startet blogg, skjønte jeg ikke så mye av dette med alt som sto inne i editoren/arbeidsrommet eller kall det hva du vil..  Så det sto noe skrevet øverst på siden der, men tørte ikke utforske særlig: VENNER, MELDINGER, osv… angikk liksom ikke meg ennå…Første dag var jeg livredd på en måte (enda jeg er jo veldig sjelden redd, som du vet), da jeg hadde trykket på knappen for “publiser” for første gang.. Jeg satt med vidåpne øyne, og lurte på hva jeg hadde gjort nå, og om innlegget virkelig var der ute et sted… For jeg visste ikke at jeg kunne SE det noe sted heller.. Så satte jeg meg  til,helt klar, “stand by” foran skjermen den dagen, for å vente på de RØDE som skulle dukke opp… (for deg som ikke har blogg selv, så betyr disse røde, at vi ser at vi har fått kommentarer). Vel, jeg kunne jo siitet der til jeg ble BLÅ, for det skjedde jo ikke stort den første halvtimen, for å si det sånn, selv om jeg hadde varslet alle jeg kjente 😀 Etter noen dager, så skjedde det jo NOE… Det tok allikevel flere uker før jeg skjønte at jeg hadde noe statistikk på høyre side inne i editoren.. skikkelig treg… Etter en måned eller to, dukket det plutselig opp en liten rød annen sak inne i editoren, som spurte om å bli VENN, og da skjønte jeg at det kunne man OGSÅ ha.. Jeg er helt klart ikke den mest oppvakte på dette området 😉

Så begynte tiden med bloggvenner, og det var så UTROLIG  hyggelig!. De bloggvennene JEG har føler jeg at jeg kjenner litt, og har nesten daglig kontakt med de fleste.

En jente som jeg ble bloggvenn med før jul, fikk jeg god kontakt med. Vi har hatt mange samtaler vi, både i KOMMENTARFELTET og i MELDINGER (som er det “hemmelige rommet” for deg som måtte lure) Der kan man snakke litt mer privat..). Den jenta var MIMMIMOR 🙂

 

 Vi pratet om alt og ingenting, og samtalene har glidd lett. Hun vant i julekalenderen min, og jeg sendte premie i posten til henne. Jeg skjønte at vi jobbet innen samme felt, og hadde mye til felles.. Det er rart, men det slo ingen av oss, selv om jeg har gått på lærerhøyskolen der hun er oppvokst og bor til vanlig…. at vi faktisk KJENTE HVERANDRE!!! Det viste seg etter litt oppklaring etter å ha kjent hverandre her inne et par måneder!!, at vi faktisk har gått i samme klasser i tre år på lærerhøyskolen 😀 Jeg synes det er kjempemorsomt, selv om det vitner om to utrolig trege damer, som ikke skjønte hvem hverandre var 😀 .. Det var egentlig  enda hyggeligere at vi ble så godt kjent her inne, før vi fant det ut,  for vi kjente hverandre ikke særlig i de 3 årene for 25 år siden (Jøss så gammel jeg er…). Og hva er grunnen til at jeg trekker fram denne historien i dag??? Jo, fordi Mimmimor har bursdag i dag 🙂 13. mars. 

Fineste Mimmimor, som liker godt å reise til storbyer utenfor Norge, mye heller det enn å ligge på en strand å dorske seg.. Hun har nylig vært på Island, og DET håper jeg vi får høre om på bloggen hennes. Mimmimor liker drama og tegnefilm innen film. Hun liker å strikke, brodere, scrappe og skrive. Og hun skriver veldig godt, anbefaler deg å ta en tur inn på bloggen hennes å gratulere, og å lese litt. Allsidig blogg, med mye forskjellig å lese 🙂 

Så, Mimmimor, GRATULERER MED DAGEN!!!! <3  Et stort HURRA fra meg, og kanskje noen andre som dukker opp i dag 😀  Håper du får en nydelig dag, og håper at vi treffes til en liten kaffe snart 🙂 Hvis du er på en snartur nedover snart 🙂 


Nå får du kose deg, med kake fra Frodiths bakeri 😉 sjoko-marsipan-kake,som seg hør og bør på en bursdag. Hvis den smaker litt papp, eller litt for mange mega-byte, så får du kjøpe en på konditori i dag i tillegg 😀 Ha en strålende dag!!
 

Har du noen gang opplevd at en du haar blitt kjent med som bloggvenn viser seg å være noen du kjenner? 

33 kommentarer
    1. whatwouldnemido: Men K, du vet hvor livredd jeg er for alt av duppeditter, gjør du ikke? 😀 At jeg i hele tatt HAR en blogg, er helt utrolig egentlig!! Men nå kan jeg faktisk lage LINK til noen, og tegne i PAINT og få det INN i innlegget osv Veldig fornøyd jeg altså 😉 Det med Mimmimor er kjempegøy. Tenk 3 år i samme klasse da, og ikke ense at det var hverandre 😀 Jeg bodde jo 3 år der oppe, på lærerhøyskolen. Men moro når vi fant ut, mimret litt på bakrommet den dagen vi fant ut 😀

    2. HA HA HA, kjente dere hverandre fra før?!!? Så gøy! 😀 Treiginger, asså… Og gratulerer til mimmimor nok en gang, selv om jeg allerede har gratulert henne på FB.
      PS! Jeg stirret også storøyd på publiseringsknapp og alt det der… Det var skummelt! Utover det, var jeg nok litt kjappere i oppfattelsen enn deg 😉

    3. Tusen takk 🙂 Da har jeg god tid, hehe, har ikke fulgt blogger SÅ lenge som 6 mnd jeg, men skal sette det på prosjektlista mi å få hjelp til å opprette min egen blogg, etter påske. Har du hørt om noen som har 10 prosjekter på gang og får fanga halvparten, det er MEG det :)))

    4. Godt å høre at formen er fin og at øynene er store og åpne :))
      Her er de heller slappe og kjenner behovet for en halvtime på sofaen;)) Lover å gå til legen i morgen eller på fredag!!!!
      Ellers har det vert en fin dag. En kort arbeidsdag i dag, da vi var på møte;))

    5. cassandraen: Her står sola høyt ennå, øynene er store og åpne i dag 😀 og jeg gnafser grønnsaker for å prøve stagge sjokoladesulten… hjelper dårlig 😛 Dagen er så fin så, har du hatt en fin dag? 🙂 Klem <3

    6. Unni: Veldig glad for at du kom inn på min, og man kan fint bli kjent uten egen blogg også 🙂 Jeg kommenterte på andre sine blogger i et halvt års tid jeg, før jeg fikk så lyst at jeg bare MÅTTE ha selv 😀 Det er et eget lite samfunn her inne, og du får jo et innblikk i det uten blogg også, men noe ekstra får man også ved å ha egen blogg 🙂 Hvis du får lyst til å lage deg blogg, så få noen til å hjelpe deg med akkurat dette med å OPPRETTE selve bloggen, registrere seg og få et STED liksom, med bilde og sånn. Så er det mye du lærer underveis 🙂 Jeg kan ikke alt ennå, men lærer og er ikke så REDD for alt det tekniske lenger 😀 Ikke SÅ redd hvertfall 😉

    7. mimmimor: Så koselig at du likte kake og oppmerksomheten 🙂 Håper du har hatt en nydelig dag 🙂 og at du ordner deg litt kake i kveld også. Eller noe annet som du har lyst på.Håper vi treffes snart 🙂

    8. Jeg vil også få lov å gratulere din klassekamerat, Mimmimor, med dagen 🙂 På 25 år har det skjedd mye, særlig med utseende. Vi kan jo velge å vrake i hårfarger bl.a, samt at vi er vel blitt mer voksne, hehe. Jeg har aldri blitt kjent med noen av dere som blogger, av den enkle grunn at jeg ikke har blogg selv antar jeg, glup jeg : Jeg er DEN knota på sånne greier, så jeg får holde meg til å kommentere på blogger jeg liker foreløpig, din bl.a :)))

    9. Se der, det må da være flotteste kaka så langt i bursdagen 🙂 Spiste kake til lunsjen i dag, men det var egentlig for en annen bursdag, så det gjelds ikke. Du er fiiiiin 🙂
      Takk for hilsninger fra både kjente og ukjente 🙂

    10. Støvkorn: Ja, ganske gøy å finne ut 😀 3 år i samme klasse 😀 Men liknet ikke henne så veldig på lille bilde, og hun kjente ikke meg igjen på bildet heller 😀 Men veldig moro når vi fant ut 🙂

    11. Helge: Ja, stikk innom. Jeg er ikke sikker på om hun er der hver dag, men hun ser det når hun kommer tilbake uansett 🙂 Koselig 🙂

    12. inneuteferdig: Ja, det var veldig gøy 🙂 Hun er ikke innom bloggen hver dag tror jeg, men håper hun ser på siden sin i dag, jeg lagt igjen et spor der også 😀 Håper å møte henne igjen, nå som vi faktisk kjenner hverandre LITT bedre 😀

    13. julianogmamma: Så kjempekoselig at de kjøpte blomster til deg da han ble operert. Man blir ganske godt kjent, ikke sant. Når man har skrevet sånn fram og tilbake med noen en periode 🙂 Er så koselig 🙂

    14. Grattis til Mimmimor. :o) og god morgen til Frodith! ;o)
      Nei jeg har aldri truffet noen her inne som jeg kjenner fra før av .. så morro!! Ønsker deg en flott dag, alltid like koselig å svippe innom bloggen din, enten det er på morra’n eller kvelden

    15. Gratulerer med Dagen til Mimmimor. Etter så mye ros fra Frodith så må jeg jo stikke innom bloggen hennes. Håper hun får en fin dag.

    16. Verden er ikke stor, det bevises daglig, og dette var en typisk påminnelse om akkurat det.
      Kjekt å få kontakt med mennesker en kjenner, og at dette viser at det er mulig.

    17. Gratulerer til Mimmemor <3
      Nei faktisk ikke. Men har fått flere gode venner her inne og mange støttende venner i forbindelse med operasjonen til Julian i høst.
      Jaggu kom det det ikke den vakre blomsteroppsatsen fra TanjaRavn - Diva og Aina ( labonnevie) Dette gjorde meg virkellig i godt humør 🙂

    18. solkro: De vennene jeg har fått her inne, kjenner jeg etterhvert ganske godt føler jeg, så godt det går på en blogg da 🙂 Og det har vel noe å gjøre med at jeg ikke har 100-vis av venner heller 😀 Liker å snakke litt ordentlig med folk jeg 🙂 Ja, jeg ler fælt av Kjersti jeg også 🙂 Hun er morgen-oppvåkningen min 🙂 Er hun sent oppe, er ikke dagen den samme 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    19. Helt enig man får venner når man blogger og det er så mange flotte mennesker der ute:)
      Gratla med dagen til mimmimor:)
      Lo godt imorges da jeg leste Kjersti sitt innlegg hun får meg alltid i godt humør om morgenen:)
      Ha en fin fin dag og goe knib<3

    20. Hanne: Ååå, det er MASSE jeg fremdeles ikke kan, for jeg har jo litt duppeditt-skrekk… selv om det er lite ting jeg er REDD 😀 hi-hi, men jeg kan noen småting, bare spør, jeg sier fort fra når jeg ikke kan 😀 Ha en fin dag likevel, om det ikke blir strikking UTE.. Strikke inne er ok det også 🙂

    21. Hei! Verden er ikke så stor, men så moro det var at dere kjente hverandre. Hurra for jubilanten. Nb. Jeg lurer fremdeles på mye av innstillingene og knappene her på bloggen, kanskje du kan lære meg? Ha en fortreffelig dag. Overskyet her ,ikke noe solstrikkedag i dag.

    22. Min matgale verden: Ja, ikke sant, og veldig spennende å se om det dukket opp noe rødt 😀
      Håper Mimmimor får en fin dag i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg