Jøss, hva er DETTE liksom…? En føljetong i mannequinn-verdenen.. ;-)

Hvis du ikke har kjent meg særlig lenge tror du kanskje at dette er et skikkelig outfit-innlegg, eller i det minste et innlegg om mote, fashion og fine klær… Vel beklager om jeg skuffer deg.. men jeg har ikke så mye sånt her inne. Du som har kjent meg litt lenger aner nok litt hva dette handler om.. For det handler jo virkelig ikke om klær, men om en butikk med en veldig spesiell fremstilling av jenter og damer..  Dette har nesten blitt en føljetong innen mannequinn-dukkenes verden… og jeg bare merket at jeg måtte dele siste “kapitel” med dere også 😉

Jeg fikk nærmest bakoverseveis da jeg kom susende gjennom Oslo city på vei til jobb en dag.. Klokken var ca 7, som er vanlig tid for meg å suse forbi akkurat her.. På jakt etter en god kaffe latte å ta med på banen, durer jeg alltid gjennom her..  Fordi Dehli de Luca er åpent,selv om resten av senteret er stengt og resten av verden sover.. Og et halvt sekund, trodde jeg at selv ikke JEG var våknet ennå… for hva stod vel ikke der? Disse mannequinn-dukkene var nå siste tilskudd i denne butikkens utstillingsvindu


 Og det er HER nå sikkert mange lurer: ” Hva i all verden er dette for noe å GAPE over da? Disse var det da ikke noe spesielt med” Nei, det er akkurat det! Sjokket ved å finne noe tilnæremet helt vanlig menneske-liknende dukker i dette vinduet, er nesten like sjokkerende etter å hva vært gjennom de ulike fasene som jeg viser under her…. Har noen anmeldt dem for diskriminering? 😉 Eller kan det være at omsetningen har gått NED etter alle de RARE utstillingene og mannequinn-dukkene som har stått der gjennom vinteren?:

 Fra lampeskjerm-kvinner,som slett ikke har hjerner, men bare står til pynt….

Til saue-hoder, tomhodete, er det ikke det sauen sees på som oftest? Og her er det ikke et hode en gang, ikke noe ansikt… bare en vatt-dott, en q-tips… Etter denne saue-perioden, kom den mest normale perioden så langt… rett etterr jul…. Kanskje et nyttårsforsett om å framstille damer og jenter som noe med HODE i det minste….nemlig:

 

Mikke-mus-perioden.…. Det var ansikter og hår, og noe som liknet jenter som faktisk viste klær til folk… Man begynte å lure om det hele var over… Og om man kanskje skulle ta sjansen på å kjøpe seg en genser eller en bukse igjen i denne butikken… Men den tanken hadde man ikke lenge… butikken ble ikke rike pga mine penger hvertfall…. For ikke før hadde jeg fått ned skuldrene litt, så sto det igjen noe merkelig der å glodde på meg:

 

 

Fugle- damene.... Vel er damer ofte omtalt som noe fugle-liknende, og det er ofte ikke i noe positiv sammenheng.. Kakle-kjerringer, forbanna hønsegård, chicks osv… den hyggeligste varianten er kanskje å bli kalt en “rype”?.. Vel, alle disse variantene har fått med til å lure på om denne butikken har et skjult budskap til oss som forbrukere… 😉 Går vi “fem på” når vi går inn her og handler, når de viser damer på en sånn måte, eller er det bare en helt TEIT måte å få litt ekstra oppmerksomhet på?  

Sikkert er det hvertfall at den siste utstillingen nærmest fikk meg til å “steile” nettopp fordi den var rimelig normal.. Damer med langt hår, med kun litt rødfarge i nederst.. Mulig butikken har skjønt at nå er det snart vår, vi skal ut å kle av oss, og ikke smart å fremstille jenter som hjerneløse høns, lampeskjermer eller sauer, når vi skal ut å svinse oss i korte miniskjørt… Da vil vi hvertfall ikke komme til DEM å kjøpe skjørta våre 😉

 Hvis du har lyst å lese de andre innleggene om disse rare utstillingene, finner du det HER  og DER

 

Gir  sånne “rare” utstillinger  deg lyst til å kjøpe noe der inne, eller tvert om? Eller bryr du deg ikke om utstillinger i vinduet i hele tatt? 😉

26 kommentarer
    1. moonbeamscorner: Åå, var det deg 🙂 Så koselig 🙂 Litt hyggelig med folk man kjenner som kommer innom 🙂 Hyggelig med nye også,men ekstra kos med de man kjenner litt 🙂

    2. Anonym: Så bra!! Hyggelig at du fikk deg en god latter 🙂 hvem du nå enn er? 😀 Ikke stort sikling å spore hos meg heller egentlig 😀 Jeg kommer nok tilbake med mer dukke-oppdatering ved neste gale-mathias-utstilling de har 😉

    3. Ha ha, du skriver så morsomt, måtte humre litt her 🙂 Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om disse dukkene, men kos å kikke i vinduer noen ganger da. De ser jo aldri ut som vanlige folk uansett. Så jeg er mere en stativshopper enn en som sikler på plastmannekenger 🙂 Takk for oppdateringen på dukkefronten, fikk meg en god latter her 🙂

    4. Unni: Ja, litt kafe-liv hører med shopping 😀 Så du drar allerede i dag da? Ja, da får du ha en herlig påskeferie med dine, så snakkes vi etter påske 🙂 Og du får blogg, JIPPIEE!!! 🙂 Påske-klem <3

    5. JÆKK !!!! Jeg er typen som vet hva jeg skal/må ha og går direkte til de stativene, liker egentlig ikke shopping i det hele tatt – hvis det ikke medfølger et godt måltid etterpå, hehe. Ha en fin bypåske og kos deg med nøtter og det som verre er 😀 Blogges etter påske vettu 🙂 Klem <3

    6. Lithanna: Jeg ser sjelden på dukkene egentlig jeg også.. men disse ser jeg på, men ikke på klærne.. mer på drt RARE 😀 En skikkelig føljetong dette.. det tar nemlig aldri slutt 😀 Ha en fin dag 🙂

    7. ladyaugust: Jepp, siste arbeidsdag før påsken, jeg har “pyntet” meg 😀 med nye ragg-sokker og lue, fordi det er Fabolous friday, og ferie snart 😉 Jeg skal shoppe litt etter jobb, en t-skjorte kanskje, men ikke fra denne butikken, he-he 😀 Ha en Fabolous Friday, sis 🙂 <3

    8. Ahahahhaa, jeg vil ha en sånn lampeskjermhatt !
      Dagens in fra Paris detta 😉
      Nei, det hender jeg kan se på utstillingdukka og tenke – Oj det var fint. Men så tenker jeg like etter -, men ikke på meg-
      :p
      –Lykkelys

    9. Jeg liker å vindus-shoppe men ikke lampeskjærmdamer, det blir for sært altså 😉 Men sauer med salg hadde nok dratt meg rett inn, for salg er salg eller? haha Kooooze deg med dagen <3

    10. Oslopadde: Vi får nå se, om det har normalisert seg, eller om det bare er et forsøk på å få oss til å senke skuldrene litt før neste ANGREP 😉 Sees senere padda mi 😉

    11. Bente og Lars O: Så bra du følger føljetongen :- D Jeg er jo rimelig spent når jeg går forbi der mange ganger, og ble som sagt litt perpleks da denne dukket opp :-DSkal ta meg en tur inn og dra de litt i øra etterpå 😉 Ha rn fin dag Bente, i den bitende sola 🙂

    12. God morgen! Når jeg går forbi butikker med sånne utstillinger (saue- og lampehoder), så tenker jeg i underbevisstheten min at i den butikken der har de IKKE klærne MINE. Men nå er det jo mulig jeg ville svingt innom 🙂 Godt at ting normaliserer seg på OC 🙂

    13. Nei den får meg ikke til å ville handle, men den får meg til å glede meg til blogginnleggene dine om utstillingen. Må si fugledamen fortsatt er min favoritt.
      Jeg er rett og slett litt skuffet over den siste utstillingen. Du burde tusle inn i butikken og fortelle om min vrede! Makan til kjedelig utstilling!!!!!
      Ha en strålende dag kule fridith 🙂

    14. Hanne: Ååå, spent på hva du skal sy 🙂 Jeg skal shoppe litt etter jobb.. og ikke i denne butikken, KNIS.. 😉 Neida, bryr meg veldig lite om utstillinga jeg også, men denne her butikken har blitt en ren føljetong 😀 Har to innlegg tidligere liksom om dette, fordi den er så sær 😀

    15. Har sikkert fått ny dekoratør… ei godt voksen dame… eller skanskje de er amneldt for diskriminering.. Jeg ser skjelden på utstillinga.. går etter magafølelse på hvilken butikk jeg skal gå inn i å handle. Ha en fin dag, det skal jeg ha ved symaskina:-)

    16. Min matgale verden: Ja, vet ikke om dette har påvirket meg, for jeg tror jo ikke EGENTLIG at de legger alt dette i det, som jeg har beskrevet 😀 Det er jo mest for moro fra meg da… 😀 MEn jeg HAR ikke kjøpt noe der på lange tider, flere år 😀 Underbevisstheten…? 😉

    17. Ha ha de fugledamene var geniale. Hvor tar de det fra?? Ikke akkurat noe en vil assosiere seg med nei, så her ville jeg nok IKKE kjøpt klær! Vanlige folk til våren, det kan vi like:) Ha en vårlig dag uten ullhoder, lampeskjermer og ville fugler:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg