Prinsessen på erten… ;-)

Ja… det er ikke det at jeg prøver å påstå at jeg er av “blått blod” ,som de sier om de kongelige… men NOE rart må det være med det blodet mitt… fordi jeg er aldeles overfølsom for enkelte ting, sånn rent hudmessig.. Vel, jeg har aldri prøvd å ligge på toppen av en haug madrasser en hel natt, med en stakkars liten flatklemt ERT under der.. Og liksom skulle ha kjent DET… Nei, det har jeg ikke prøvd.. Men jeg har en del andre særheter hudmessig, og jeg er ikke sikker på om ALLE andre er lik meg på dette området.. Så om jeg ikke er av blått blod, og kongelig slekt… så tror jeg i det minste at jeg må ha noe slektsap med Mette- Marit… 😉 

 

Jeg har f eks nå i de siste måneden ikke orket å gå i BUKSER!! Tenk det da!! Skulle tro jeg var på vei til å konvertere til en eller annen ny trosretning hvor bukser er forbudt… Men det er altså ikke tilfelle.. Jeg simpelthen bare ORKER ikke, rent hudmessig og kroppsmessig å ha stramme klær mot huden.. Kanskje er det en del av det å bli over 40?? Men det vil jeg i så tilfelle ikke innrømme… For jeg kan jo ikke gå HELT over til kjoleforklær og den slags bestemor-klær.. ENNÅ… Men saken er at jeg føler meg over gjennomsnittet opptatt av å ha KOMFORTABLE klær, i stedet for “lekre”klær… Men jeg prøver febrilsk å finne noe som er begge deler selvfølgelig.. Så i hele vinter har jeg gått rundt i tights eller strømpebukse, med en eller annen tunika, kjole eller skjørte-sak over.. Orker ikke for alt i verden å ta på meg et par bukser liksom… klemme meg inn i en pølsetrang jeans.. De er jo ALLE sammen også SKINNY-fit nå… Selvfølgelig har ikke denne motforestillingen mot jeans noe med en for tidlig bikini-sesong-problematikken å gjøre… Det er KUN pga at huden føles sår etter sømmer som har klemt og gnagd hele dagen.. og det ORKER jeg bare ikke mer!!

Huden min kjennes også ødelagt etter en dag, med klær med merkelapper i.. Store vabler dukker opp her og der, og jeg har klippet vekk alt jeg har av lapper og tråder i ALLE klærne mine, fra de helt intime plaggene til ytterjakka.. De plager meg ALLE SAMMEN.. gjennom flere lag med tøy… spiller ingen rolle. De tar rotta på meg..  så ikke et plagg med merkelapper her i gården nei…

Det som allikevel får meg til å tro at det  kanskje må være noe alvorlig galt (ha-ha) er når ikke lenger klarer å gå med klær med stiripete mønster!!…  F eks ULL-strømpebukse, helt umulig… klør for mye… Men da skulle man tro at bomull ville være en velsignelse for meg.. Bare å klaske til med det liksom, i stedet for en hvilken som helst bukse… Men det er nemlig ikke SÅ enkelt heller skjønner du.. for bomullen må være HELT glatt for at jeg ikke skal klø meg til blods.. Bomull med “stiper” eller  bølgete tekstur altså, også helt umulig….

Et annnet mareritt er som du sikkert kan tenke deg selv, BH`er.. De MED spiler, pga metall inni, men også det UTEN spiler.. Fordi strikk-søm i bh-stoffet er et mareritt i seg selv, og hekter er jo av metall….. Gleden er derfor stor, for HELE meg, når jeg kommer inn døra etter jobb.. Jeg begynner nesten nede ved postkassene i oppgangen i blokka…Og fjerne alle ekle ting.. Overdriver LITT da.. bruker å vente til jeg er inne døra her.. 😉 MEN, så fort låsen smekker i bak meg i leiligheten vår.. så hopper jeg ut av alle plagsommer klær.. og misforstå meg rett:: jeg går IKKE naken rundt her.. Jeg liker nemlig klær på kroppen, er ikke nudist eller sånn til vanlig.. Det er bare det at klærne skal kjennes ut som ingenting…. Så det minner kanskje mer om “Keiserens nye klær”-eventyret… om jeg da ikke er av kongelig ætt..

Elsker behagelige klær… Det er liksom MEG og Homer Simpson…. 😉

                                                                                   (google)

 Er du mest opptatt av behagelige klær eller lekre klær? Eller har du funnet steder som selger kombinasjonen? ( I så tilfelle: HVOR? HVOR?)

 

 

46 kommentarer
    1. justnu: Ja, er det ikke rart 😀 Problemet mitt er mest at alt stikker og klør sånn altså, overfølsom hud, eller noe sånt… orker kun myk,myk bomull 😀 Og bukser er altfor mye sømmer, lapper etc som stikker 😉 Koslelig du likte bildene mine da 🙂

    2. Jeg har også mine “perioder” om jeg kan kalle det for det.
      For øyeblikket for eksempel, MÅ jeg gå i shorts med lavt liv. For ikke lenge siden var det motsatt. Før kunne jeg ikke gå i skjørt, men nå må jeg bare XD
      Liker de søte bildene dine, utrolig kjønne:)

    3. Min matgale verden: Å ja.. Paljetter er kun for UTE- øyne.. Disse mannfolka i huset må bare ELSKE joggebukser etterhvert… og superstore gode t-skjorte-looken… for det er det eneste de får se snurten av 😀

    4. Toppen er veldig fin, Desigual, Gubben kjøpte den til meg i Barcelona. Den passet og jeg likte den!! Men, den har paljetter som klør litt, så det er en definitiv “utetopp” 😉

    5. Min matgale verden: Jepp!! 🙂 Men toppen du hadde på tv er kjempefin da 😉 Og den er vel litt myk også? Sett den før et sted, veldig fin 🙂

    6. ladyaugust: Det må bare bli litt varmere 😉 Jeg sitter nå godt plassert med lap topen og slaskebuksa, og venter på sommeren 😀 Men snart skal jeg bli fin 🙂 Skviseklem <3

    7. Min matgale verden: Ja, tror du ikke jeg har litt blått blod..? Litt lyseblått i det minste?? 😉 Her skrelles det nede ved postkassa 😀 Og jasså du Kjersti, så den buksa og toppen på tv, var bare et spill for galleriet? 😀 ha-ha. Du går altså ikke sånn kledd hjemme, hi-hi

    8. ladyaugust: Ja, det er det som er tingen. Og jeg har ikke brukt jeans mer enn kanskje to ganger i vinter føles det som.. Det har blitt rent SMÅ i farta 😀 Men i dag fant jeg hvertfall fine t-sjorter i fine farger, med ansikter på 😉 og myke som JESS, så tror jeg kanskje kan bruke en jeans en dag til dem.. Holde ut det liksom, når toppen er så deilig.. Men kjøpte en litt større t-skjorte aktig også, som jeg kan ha tights under.. Oh yeah 😀 Herlig!! Og svart fin kjole, med blomster på, som jeg kan ha tigths under også 😉

    9. Du er nok kongelig ja! Sånn er det bare! Jeg går i stramme fæle bukser ute blant folk, og skreller dem av så snart jeg er innenfor døren. Joggebukse og superundertøy= hjemme:) Men lappene kan nå sitte på for min del.;) Ha en kongelig lørdagskveld da:)

    10. Deilige myke koseplagg er tingen, tights er jo deilig og jeg er en slik strømpebukse/tights-girl og store gensre. Det er ikke alltid så lett og finne noe lekkert som samtidig skal være deilig å ha på men innimellom dukker det opp og heldigvis for det <3

    11. eljos: Trusene er aller verst… Kan ikke ha en lapp eller noe som likner.. Men t-sjorter og andre ting er like ille… Nesten.. OG bh.. føles som å ha MAUR der, når jeg begynner å tenke på det… UGG.. så en del klær er bare for å vise seg fram i , holde ut på jobb osv… Hjemme er det kose-tøy som fungerer… Mykt og deilig 😀 Ja, jeg har diagnosen overfølsomhet.. Mamma har samme 😉 Arvelig belastet…

    12. Kanskje det finnes en diagnose som heter Overfølsomhet?. Det må i grunnen være plagsomt. Jeg har bare kjent tendensen en gang vi var på ferie i Danmark, satt på stranda hele dagen med sol og vind og ryggen mot sola. Da skal jeg si deg at merkelappene ble klippet bort om kvelden, i nakken……

    13. Siv: Ja… Jeg har vel vært sånn siden jeg VAR 5 år også jeg 😀 Ha-ha.. Slitt med det samme i mage år.. Her er det ikke en vaskelapp å oppdrive.. det får krympe eller bli feil vasket, men lapper skal det hvertfall ikke være der 😀

    14. Marit: Ja, skulle minst tro jeg hadde et syndrom.. He-he.. Får helt fnatt innimellom, men velger mest bare mykt da, ogd et finnes mye godt myke klær.. tights, tunikaer i bomull osv. 🙂 Jeg har vært og kjøpt masse deilie topper i fine farger og myke stoffer, og en kjole.. så nå venter jeg bare på sommeren.. Og den er IKKE her hvertfall.. :-/ Men deilig at dere har fått sol og varmt, da er det håp for oss også 😉

    15. kommensalisma: Nei, huffameg for alt det trange 😀 Jeg har vært ute med søsteren min og kjøpt masse deilige, myke, t-sjorter i fine farger, uten sømmer nesten 😉 Kan hende jeg skal klarre en dag i bukse til og med, siden den t-skjorten var så myk 🙂 Kljøpt meg kjole også. Svart, med masse fine fargerike blomster på 🙂

    16. Du høres altså ut som en 5-årig meg!! Jeg hata ull, merkelapper og sømmer og stramme klær. Akkurat som du skriver! Nå er det bedre. Lar lappene henge på, sånn at jeg vet hvilke grader de tåler i vask, og ull er sååååå godt og varmt!!! 😀

    17. Du er sikker på at du ikke feiler noe da? Sånn i huden. Jeg har ei venninne som fikk et eller annet syndrom for noen år tilbake. Ho har alltid gått i trange kreasjoner. Men plutselig fikk ho store sår og klødde noe veldig. DET var et eller annet syndrom, som jeg ikke husker navnet på nå ..
      Ellers skal jeg til dels være enig, pølseskinn er ikke noe for meg heller. Tights og sånn er greit, men da er det jo stretch i det og det er jo noe helt annet. Jeg for min del bare hater når det blir trangt, ubevegelig og som ei tvangstrøye .. men det har vel mer med flesket å gjøre enn selve innpakninga. ;o)
      Sol og varmt her hos oss i dag. Deilig! :o))) Ønsker deg ei fin helg.

    18. Jeg velger behagelige klær og sko.. før var det tripping på høye støvletter og veldig trendy klær. men jeg takler ikke ull eller ting som føles trangt.
      Jeg har juksa meg til en sånn “sporty” stil jeg (liker å tro at den ser sporty ut)… og i den stilen er det lov med svære gensere, sweatpants (eller hva de kaller dem).. og joggesko! DET funker jo ikke til formelle greier.. da kjører jeg igang en dressbukse i behagelig kvalitet, bomullstopp og en jakke som er ROMSLIG 😉

    19. Du er så bra i FRANSK atte 😀 Men usted=deg/dere, oss=nosotros <3 Tror du får mer bruk for det du allerede kan av ord i spansktalende land, hihi, selv om begge språkene tilhører den 'latinske' :-)))

    20. Unni: Ut i fra det lille jeg kan av FRANSK og engelsk, og en tro på at jeg har LITT språkfølelse, så skal det bety noe sånt som: God lørdag (til Oss? ) , hilsner fra Una 🙂

    21. Unni: Ja, jeg har hørt mye fint om Malaga også, og selvfølgelig Madrid. Vi var nesten på vei til et sted i nærheten av Malaga i fjor, jeg og samboeren, men det ble ingenting av… Tror en byferie er fint for meg, er ikke så glad i å bare ligge på strand lenger jeg 😀 Ha en fin lørdag Una 🙂 <3 klem

    22. Her sitter jeg i sofaen med mine nykker 😀 Jeg kommer fra en forstad til Madrid og i feriene dro vi til Norge vettu, haha 🙂 Men vi ferierte noen ganger i Puerto Banus, vest for Malaga, lekkert sted, så ingen kongelige, men det var mange kjendiser der med STORE båter 😀 Kanskje dere skal satse på en av Balearene (øyene), hvis der er sol og bad, som lokker mest, ellers anbefaler jeg jo Madrid – ekte byferie 😀

    23. Unni: Hi-hi… jeg bare smiler, og LER ikke av dem med tekstilplaster under knapper. Det er et problem i vår familie også, men akkurat DIT har jeg ikke kommet ennå 😀 Du er nok hakket mer kongelig du 🙂 Hi-hi.. Men mamma er litt der, så jeg blir kanskje sånn etterhvert 😉 Plast, strikk, gummi, ull… alt sammen plagsomt.. Ja, vi skal hvertfall ut å kikke etter sol og varme, snakke litt med et reisebyrå, men mulig vi bestiller på nett senere.. Men må sjekkeut. VIL ha noe i boks snart liksom… glede seg til.. Ja, du er vel i Spania, hvor i Spania? Hvor bør jeg dra DER? Ha en super lørdag du også, med bittelitt nykker <3 Det unner vi oss, ikke sant? Noen drronningfakter 😉 ?

    24. Ja, vet om flere som bruker den på jobb.. Den er litt stram rundt livet bare, med med så strekktøy, så er den slækk resten av veien, utenom helt nede. For det skaper en litt kul effekt.. Er i ulike farger også.. De har hatt det i årevis i Tromsø i allefall.. Selges visst godt..

    25. Jeg har ikke blått blod, har en i familien som driver med slektsforskning, så det er bevist 🙂 Jeg må gå i dressjakke med skjørt eller bukse hver dag på jobb, men alt av merkelapper er klippet av. Ikke le, men jeg må sette tekstilplaster på magen eller ryggen under knapper, enten de er av stål eller plast 🙁 Hjemme går jeg i velurbukse med strikk i livet og velurgenser på denne tida, på sommeren er det tights med tunika eller capribukse/shorts og singlet 🙂 I dag skal du vel bestille tur til sol og varme? Vi er i Spania hele juli, varmt ute, men vi har fin temperatur inne 🙂 De velurbuksene var det en kollega som hadde funnet på Cellbes netthandel, ta en titt på dem du 🙂 Ha en fin lørdag med eller uten nykker 😀 Klem <3

    26. Hanne: Ja, ikke bare strammer ting… føles som det gnager… nesten gir blåmerker.. Er nok i slekt med Mette-Marit i det minste 😀 Ha-ha.. Jeg BRJKER jo litt gnageting innimellom, men får nesten fnatt ja… 😀

    27. Hei.
      Det var da volsomt så overfølsomt..
      Der jeg kjøpt klær på torsdag, har haremlignende bukser, slik som de jeg kjøpte, tynt stoff, se på nettbutikken der.
      Men skal innrømme at jeg har litt av samme følelse nå, men jeg har noe på som strammer så vannvittig, ikke bare strammer, men gnager..
      Derfor ble det slike bukser på meg.
      🙂 🙂 🙂

    28. zentia: Åå, det hørtes helt herlig ut, en “jukse-bukse” rett og slett 😀 Ser ut som jobb-bukse, men er rett og slett kosebukse 🙂 Jeg skal sjekke ut Cubus med søsteren min i dag 🙂 Takk for tips 🙂

    29. tombola: He-he… Nei det er det nok ikke … Har vært sånn hele livet 😀 Prinsesse-nykker?? Er det det vi kan kalle det.. ? Ha-ha.. 😀 Bare tull.. 😀 Finnes jo mye god bomull da 😉

    30. vaniljeogpepper: Åååå, tar gjerne i mot en slaskebukse jeg,hvis du har en å avse 😀 Bare si hvor mye du skal ha for den 🙂 Jeg ser nok gansk normal ut når jeg er ut og valser i byen, for jeg prøver jo å se ut som et vanlig menneske 😉 Men her hjemme er det KUN “pysjbukser” som fungerer 😀 Skal liten tur ut med søsteren min i dag og se på litt klær. Pent og uten sømmer.. nesten.. 🙂 Ha en fin dag <3

    31. Helge: Ja, fargemønster er viktig, så lenge det ikke sitter i teksturen, gjør noen “krumspring” i storffet om du skjønner. Det finnes strømpebukser for damer, med sånne “riller” i.. helt umulig her.. klær for mye. MEn møster i fargen er jeg absolutt FOR 😀 Bruker mye mønster jeg også. Jeg prøver også å få noe som er begge deler.. Helst peng OG komfortabelt 🙂 Ha en fin dag du også, håper du finner deg vårjakke da 🙂

    32. Du hadde mest sannsynlig elsket å gå i en såkalt onepiece,uten hette ??
      Jeg føler med deg faktisk,jeg og skifter til casuall når jeg kommer hjem fra et eller annet formelt.
      Når vi var på ferie i Spania i sommer kjøpte jeg med meg en haug med de mest fantastiske buksene,å jeg kan nesten ikke vente med å bruke dem.
      Jeg kaller dem haremsbukser,fritt for harde stoffer og merkelapper.- du kan faktisk få en av meg hvis du vil !!

    33. Har en nabo som er ifjern slekt med de kongelige og har vært på fest på Skaugum for mange mange år siden. Har hatt hun som nabo i 20 år men har aldri sett de kongelige her. Klær er viktig og det er jo lettere og kle seg om sommern. Er mere opptatt av de skal være behagelig å gå med enn om de er lekre. Men er litt opptatt av farge og mønster. Kjøper alltid skjorter og gensere med mønster. Handler mye klær på Dressmann mer bør snuse litt i andre butikker. Er mye pent, smart og lekkert av klær. Mulig jeg skaffer meg ei vårjakke idag, er litt lei det jeg har.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg