Kunsten å bli glad… eller Kunst til å bli glad av… ;-)

Dette er ikke nødivendigvis ting jeg går inn og kjøer for å ha i stua mi… eller dvs jeg går IKKE inn og kjøper det for å ha i stua mi.. Både fordi det befinner seg i et Galleri i Son, er kunst og med min økonomi har jeg ikke særlig råd til dyr kunst inn i stua.. Men også for at det kanskje er såpass spesiell kunst at du nærmest må ha et spesielt forhold til det eller til kunstreren for å ha de stående i stua år etter år… Men dette er etter min mening kunst jeg blir glad av å gå å titte på, rare, herlige uttrykk i de morsomme “ansiktene” deres.. Så hvis man har litt trøbbel med å klare å bli glad, så anbefaler jeg en tur å tite på disse raringene.. 

En herlig dag med min fine niese og min mor, resulteret i et besøk på Galleri Soon, ja i selvfølgelig Son da.. Ligger i Vestby Kommune for de som ikke vet det 🙂 Kunstneren var Dag Brattbergsengen, og tenkte han fortjente en liten oppmerksomhet her, for han har et herlig hode vil jeg tro 🙂

Og til slutt fikk vi kastet innpå litt is, så er ikke kunsten nok til å bli glad av, så er is nok til å blidgjøre meg, 😉

Hva har du gjort i dag?
 

32 kommentarer
    1. ladyaugust: Ja, det er litt farlig når man er i det hjørnet 😀 Jeg er mye i det hjørnet om dagen… På alt, bukser , jakker, kjoler, regntøy alt mulig… Og har ikke penger egentlig 😀 Lønn om LEENGE… jeg tar penger fra den kontoen som skal bli HUS… ikke bra 😛 Men er litt igjen da 🙂

    2. ladyaugust: Har ikke avtalt noe altså, med henne 😀 Jeg bare tenker at DET vil jeg når jeg drar til Bergen, en gang… Men er jo ikke så ofte der.. Tror hun skal HIT i Oslo en tur i sommer 🙂 med familien eller noe 🙂 Men altså i Bergen, kjemefin by og fantastisk på regntøy selvfølgellig 🙂 jeg surfe på nett etter morsomme støvler nå 😀 <3

    3. Ja det regner jo litt mer der så utvalget er nok desto større, eller det har jammen regnet i fjor sommer også her 😉 så kos da å få treffe Kjersi <3 haha såå bra 😀

    4. ladyaugust: Nei, nei… Men jeg skal dra til Bergen igjen jeg… og der skal jeg besøke Kjersti, og finne MASSE fine regnjakker og støvler. Det var SÅ mye fint når jeg var der i høst, herlige turkise regnkåper, med masse fine detaljer, innsvingt i formen, fargefulle og fjonge. Støvler med katter på og alt mulig annet rart også 🙂

    5. ladyaugust: Ja, vi vil ha de SKIKKELIG sommer-daffe,slappe, signe alt… 😀 Sånn at de ikke vil gå noe særlig en gang, første steg er å sitte på 😀 Så det får bli utpå sommeren en gang 😉 Ja, jeg vil være jordbærdronning, vil ha røde og hvitprikkete støvler!! Hvor? Hvor? 😀 <3

    6. haha ja det skal jeg jammen gjøre. Hestene er våryre for tiden virker det som tror vi får vente til de blir sommerslappe for da løper de ikke i full galopp plutselig…for oss som er bittelitt redd tenker jeg 🙂 Det er så fint med farger og rød regnjakke må jo være midt i blinken :DD tenk med røde støvler med hvite prikker på så hadde du vært jorbærdronninga 😀 søteste jordbærdronninga i verden <3 klæmmesøsklæmmen 😀

    7. ladyaugust: Du må hilse hesten masse fra meg og spørre om jeg kan komme å ri en dag, jeg har jo bestemt det som utfordring for året 😉 å ri… jeg må jo finne en snill hest 😀 Ja, jeg synes de figurene var helt herlige, utrolig fine uttrykk i “ansiktene” sine, litt sånn saue-aktige 😀 Og da må man bli glad. I dag er det mandag ja, det har regnet “kattonga” i byen… men jeg har verdens fineste røde regnjakke, og snart er det fredage… dvs i morgen 😉 Ha en hestefin dag, og på alle andre måter søs. Klemmeflat <3

    8. Hahaha de er jo fiiiine jo, elsker ting som ikke er heelt A4, da blir de spesielle inne i mitt lille hode <3 Nå er det jo mandag i dag og mandager er det hestehilsetur og det er vel ikke så aller verst og vaske-masse-maskiner-med-klær-dag, men ellers er regnet på vei vekk og sola titter såvidt frem her og DET er deeeeilig det 😀 Ha en fiiiin dag snuppelupp <3 klæmme

    9. cynaracardunculus: Så kult at kommunen har kjøpt inn av han 😀 Jeg likte han kjempegodt 😀 Supermorsomme uttrykk, jeg tror han må være en fin fyr 🙂 Soya-is er det vel dårlig med, men jeg har tenkt å prøve den soya-sjokopuddingen eller moussen eller hva det var de hadde her på Meny. Pga jeg er ALTFOR glad i is til å ha litt melke-intoleranse.. jeg blir egentlig litt dårlig i magen lett.. Ha en fin dag 🙂 klem<3

    10. For noen utrolig stilige karrakterer som vi ser her .Skulle gjerne hatt et eksemplar hos meg,men det ville kanskje vært noe egoistisk 😉 så flott kunst fortjener å bli tittet på titt og ofte 🙂
      Vi har kjøpt inn en skulptur av Dag Brattbergsengen ‘katter’ her i kommunen oxo faktisk,den står på Fritidsparken i Skien.
      Elsker is jeg og ,kremis…men her er det jo ikke soya-iser å få :,

    11. Strikkepadde: Ja 😀 tror ikke jeg hadde kjøpt noen av dem, men fikk smilet på glid hvertfall, he-he 😀 Nå er det snart onsdag, og ny fridag 😉

    12. Der var det jammen mye stilig! 🙂 Jeg likte best de skulpturene som hang på veggen – der så det ut til at det var noen jeg kunne tenkt meg å kjøpe, hvis jeg hadde hatt veggplass. Morsomme 🙂

    13. Hahaha, så fargerik og frisk kunst. Dette er kunst jeg kunne hatt i Stusslihjemmet 🙂
      Is hører med på en søndag 🙂
      God natt fine frodith:-)

    14. Helge: Du har begynt å bli skikkelig sprek nå, jeg husker du fortalte om de ukene på treningssenteret. En time er jo kjempemye… Men mye deiligere å løpe ute 🙂 Og sykler gjør du også ja. Ha en fin kveld du også 🙂

    15. Det er mye fint i kunstens verden og de som henger på veggen her var jo riktig pene. Mye av slikt man kan få kjøpt, men man må ha plass til, for kjipt hvis man bare pakker det bort. I dag tidlig var jeg på min første “løpetur” ute dvs jeg gikk mest i rask gange og jogga litt innimellom. Prøvde meg nylig på akropolis gratis i 2 uker, noe som resulterte i at jeg løp 1 time i strekk på mølle en lørdag. Var første gang på sikkert 12-15 år at jeg løp så lenge på mølle. Løp mye på 1990-tallet. Ellers i dag har jeg både kokt både poteter og gullerøtter + stekt opp kjøttkaker, etter det sykkla jeg 5-6 km. Siden det har stresslessen vært en god venn. Ha en fin aften..

    16. Siv: Ja, jeg synes de var herlig, de er liksom litt saue-aktige ut alle sammen, og det rareste er at de liknet litt på ansiktet til selve kunstneen også 😀 når vi så bilde av han 😉

    17. Jeg liker den med et stort horn i panna – ser ut som den kommer fra en fantasy-film (og sånt er jo jeg veldig glad i!) 😀

    18. Hanne: Nei, jeg kjøpte ikke noe, bare tittet 🙂 Men jeg har lyst på noen Hald-bilder, de er billige også, men det er ikke denne kunstneren altså. Vi var der mest for moro, for å titte litt, få oss en tur, drikke kaffe og kose oss 🙂 Kanskje kjenner jeg Eli ja, etternavn?? 😀 Jeg kjenner mange i Son.. Eli Rygg? 😉 Skål, og kos dere 😀

    19. Hva har jeg gjort, jo, det skal jeg si deg, jeg har pakket og pakket, prøve sittet på kufferlokka, for å sikre meg at jeg får de atte. Har så smått begynt å gjort reint etter oss, og nå til slutt, drikker og drikker vi opp all vinen vi har kjøpt. Tro og hei!!!
      Fin og moro utstilling du har vært på. Son, ja, det vet jeg hvor er, har ei venninne der som heter Eli..har du hørt om henne? Hehe
      Kjøpte du noe på utstillingen?

    20. Min matgale verden: Jeg har hatt en aktiv og koselig helg, diverse kafebesøk, diverse kose-folk å omgi meg med 🙂 Og en liten galleritur på toppen, herlig! 😀 Nå er det kun sofaen som teller her også 🙂

    21. Marit: Ja, jeg MÅ også sitte en stund hvis jeg kommer fra ett eller annet, sitte en stund og glo, før jeg legger meg.. Må bare liksom.. skjønner det der med å hente seg NED, å roe seg litt før man sover.. 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    22. Det går helt greit. Har ikke hangover eller endre fyllesyketegn. Så ille var det ikke! Men kjenner at det ble litt seint ja. Og jeg er ikke ferdig før 23.30, så er det på’n igjen i morra tidliog 8.30. Den overgangen er litt hard, for jeg får jo aldri sove med en gang jeg kommer hjem. Da er jeg litt sånn oppunder taket på en måte. Ha en fin kveld. :o)

    23. Marit: Å, det er ganske slitsomt å være på jobb, sånn dagen- derpå- form.. Men det er vel på en måte verdt det, hvis selskapet var hyggelig i går 🙂 Jobber lenge i kveld da eller? Nei, 2.30 klarer jeg nesten ikke lenger 😀

    24. traust: Har ikke så grerie på kunst jeg heller, men jeg liker kunst som har artige, rare uttrykk og kroppsformer. Denne mannen hadde jeg aldri hørt om men har sett mye Finn Hald, Chirstine Hald osv, fra Son som har rare figurer som jeg må LE av nesten. Han kommer i denne kategorien føler jeg 🙂 Jepp, deilig med is etterpå 🙂 Og herlig selskap med niese på 19 og min mor på 81. Da er dagen god 🙂

    25. Svært lite .. litt dagen derpå her. Vi fikk plutselig besøk i går kveld, og de fikk jeg ikke skudd ut døra før 02.30. Dermed rakk jeg såvidt å stå opp før jeg måtte på jobb i dag kl. 15.. ;o) Men, det var en koselig kveld da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg