Galleridirektøren lusker litt rundt… ;-)

Ja, her er jeg… jeg bare lusker litt rundt i lokalet, inne i “Galleri Frodith” og gjør klar til utstillingen som åpner rett over neste helg… Jeg regner med å åpne dørene til “Galleri Frodith” mandag 13. mai, med Frodiths alkoholfrie champagne, og ellers litt annen  festivitas. Alle kunstverk sendes inn innen 9. mai. Direktøren er en litt tur utenlands for å promotere utstillingen neste helg, så da er det nok bare galleridirektørens samboer som regjerer huset, og han administrerer ikke hverken bloggen eller “Galleri Frodith” 😉 Derfor må alt være innsendt innen 9. mai… Så nå lusker jeg rundt her da… maler, pusser opp, finner fram hvite hansker, lager champagne, klatrer i stiger, og titter i vinduet for å se hvordan stemningen er, og det er allerede begynt å komme litt folk på utsiden… Det  likner tilstandene som er når folk ligger i kø for å kjøpe Justin Bieber-billetter, folk benker seg på utsiden av lokale med soveposer og mat…  For denne utstillingen blir det sus over. Det har kommet inn MANGE bilder allerede, og direktøren tar veldig gjerne i mot flere bilder. 

Hvis du er her inne for første gang på bloggen, så skjønne du kanskje ingenting… Hva er dette for noe vås? Jo, det er altså mitt private lille Galleri Frodith som skal ha utstilling. Dvs JEG skal ha fotokonkurranse, men det kan du lese mer om HER.

  Kort fortalt er fotokonkurransen: Send inn et bilde av et dyr: TAMT eller VILT, spiller ingen rolle….fugl,fisk, humle, eller elefant… Et eller annet dyr  som DU ha tatt bilde av selv. Send til e-mail: [email protected] innen 9. mai.

I tidligere konkurranser har jeg ikke VIST premiene før etter vinneren er kåret, men denne gangen tenkte jeg å vise litt hva som kan vente vinnerene. Du har kanskje sett noen av de før. Og det kommer kanskje et par til, før uken er over.For her blir det flere enn EN premie.. 😉  Og skulle du være mann og  vinne, så er det jo bare å gi bort vesken i gave til en søster, mor, venninne eller liknende 🙂

Her er de:

svart 

petrolgrønn 

svart 

turkis

 

 Jeg har en liten utfordring jeg skal prøve meg på i dag, lære meg å hekle… Hjelp!!

Har du noen gode planer for dagen? 🙂 

40 kommentarer
    1. zentia: JA, nå er jeg faktisk ferdig med en veske til snart, legger den ut på bloggen i kveld. Hekle-veske altså 🙂 Er så stolt som en HØNE 😀 Den ble fin 🙂 Jeg fikk til 🙂

    2. Du klarer nok helt fint å lære deg å hekle! Jeg lærte meg det før jul=) Jeg kjøpte meg en bok som hjalp meg med det grunnleggende og hadde gode bilder på hvordan man lager de ulike maskene!

    3. Therese Nybu: Bra du synes det, for det er jo premiene i foto-utstillingen 😉 Og driver med en til 🙂 Flere premier på lur 🙂 Moro!! 🙂

    4. eljos: Jeg også 🙂 Direktøren åpner dørene mandag 13. juni, og da kan alle komme inn å stemme 🙂 Jeg skal si i fra mer om det senere. Når alle kunstverkene er ankommet 😀 Jeg har fått inn 18 bilder, men tenker at det KANSKJE kan komme med noen flere også 🙂 Vet om et par tre til som vil være med 🙂 Håper du har en bra dag 🙂

    5. Helge: Jøss du er flink, tapetserer og ordner. Blir nok fint til slutt tenker jeg 🙂 Koselig med søstere og svoger til hjelp også. Blir mer koselig med litt sosialt i tillegg til jobbing 🙂 Så kokkelerer du litt til slutt da 🙂 Høres hyggelig ut. Ja, og i dag har jeg lært meg å hekle også, så blir vel kanskje noen grytekluter også til premier 😉 Spennende å lære å hekle også, blir fint. Ha en fin kveld med familien 🙂

    6. Det var fine premier. Nå er jeg endelig ferdig med tapeseringen av gangen. Svoger, søstrene mine og jeg jobb flittig i flere timer. Litt småting igjen med og rydde bort all redskapen etc. Jeg er fornøyd med resultatet. Nå r det litt småmaling igjen men før det skal jeg steike opp noen kjøttkaker.

    7. muumimamma: Ja, jeg kjenner det er litt slitsomt for ømme armer, de er litt slitne fra før av all strikkinga… Men nå står jeg på likevel.. må snart ut å finne mer garn 🙂

    8. muumimamma: Den øverste er helt den nyeste også 🙂 Ble ferdig i går 🙂 Litt mindre enn de andre 🙂 Vet jo du er glad i vesker 🙂 Er så moro å lage :-)Hekler en nå… eller jeg tror det blir en veske 😉 første gang det her…

    9. dottehaseinarsonhasarvidiosadn: Ja, blir litt spennende… jeg famler LITT kjenner jeg, litt usikker på om jeg treffer ALLE maskene liksom.. men det går rundt og rundt her.. så NOE blir det hvertfall 😀 Forrige fotokonkurranse fikk ALLE trøstepremier 😀 men da hadde jeg ikke hjemmeladete premier altså 😉

    10. Så flott med mange bidrag da 🙂
      Hekle er gøy, og så kjekt at du får det til. Ligger jo masse gratismønstre på nettet.
      Nå er jeg straks på vei ut døren, og skal på Stoff og Stil.
      Fortsatt fin lørdag
      Klem

    11. Lisbeth Pedersen: Ja, håper du får slengt deg med på konkurransen 🙂 Det er jo frist helt fram til torsdag 🙂 så håper du finner 🙂 er så moro. Fått 18 bidrag så langt 🙂 blir så fin utstilling atte 🙂 Og nå hekler jeg veske, får til!! Jess!! Skal bli pompadur tror jeg 😀 Ha en flott lørdag du også 🙂 klem <3

    12. Tøffe vesker 🙂 Troje jeg hiver meg på med resten av gjengen og overnatter utenfor Galleri Frodith.
      Og nå i håp med å finne et bilde til deg. Min snille datter har kommet med en Mac til meg, litt annerledes enn pc, og litt å sette seg inn i.
      Hekle ja, hvorfor ikke, du får slenge deg på fillerye-heklerne 🙂
      Ønsker deg en superfin lørdag

    13. ladyaugust: Hei søs 🙂 Ja, nå er den ordentlig lørdagen i boks her… jeg sitter i sofaen 😀 skal bare kose meg med hekle, spise, se tiv, gumle sjoko og ha en slakk lørdag. Kanskje en musetur på shoppingsenteret og kjøpe mer garn, og så tilbake. Regnet siler ned, så da kan vi bare kose oss inne 😀 Klemmeflat <3

    14. Såå flink du er ! Og nå skal du lære deg å hekkle også ? Du produserer jo i rekordfart, er helt imponert. Ha en super fin dag søs <3 <3 <3 Det er virkelig endelig lørdag :DDDD

    15. dottehaseinarsonhasarvidiosadn: Ja, innimellom har man ikke så mye man vil si 😀 Og man har likevel lyst til å skrive. Jeg titter ofte på de challengene, bare for å få et tema, vrir kanskje litt på dem, og finner MIN måte 🙂 bare for å få i gang kreativiteten. Men ofte dukker det opp ting på egenhånd 🙂 Jeg hekler i dag for første gang 😀 Moro! Tror også deg blir veske 😉 Premie <3 Har fått så mange fine bilder, håper alle vinner litt liksom 😀 Ikke jeg som avgjør heldigvis, men DERE 🙂 Den 13. mai <3 Ha en fin dag du. Klem <3

    16. Ser du meg der eg sitter med knekkebrød og tubeost fremst i køen ?? ;))
      Så utrulig fine vesker 😀 😀 *håper eg vinner* ;))))))) ;))))
      I dag skal eg prøve å blogge litt tenkte eg…den har vært nedprioritert i ang tid no så må prøve å vri hjernen litt. :p Klem 🙂

    17. Lithanna: Ja, kanskje det blir deg, den dagen galleriet åpener, er det bare å komme i full fart og stemme 😀 Neste mandag 🙂 Ha en fin dag, du skal vel være i Barteby du ut helga 😀

    18. Bente og Lars O: Ja, da skal jeg sjekke de 🙂 Og du har jo laget SÅ fine ting etter du lærte det, at jeg MÅ jo bare begynne 🙂 Tror veskehekling er starten, og kanskje en TOPP etterhvert, hvis jeg får til dette .-) Herlige bilder jeg fikk av dere forresten 🙂 Klemme i fleng <3

    19. Min matgale verden: Tenk at du er så flink og SNILL at du lager masse mat til en venninne 🙂 Kos 🙂 Ha en regnfull, arbeidssom og herlig dag 🙂 Klem<3

    20. Bente og Lars O: Her regner det også fælt… så ingen vits å komme med soveposen ENNÅ hvertfall, ha-ha 😀 Her blir det også forsøk på helkling… Hjelp BENTE!!! Hjelp!! 😀 Jeg har fått med et lite ark som forklarer hvordan, men er redd det blir bare EN type masker og fram og tilbake, og DET vil jeg jo ikke… Vil jo ha mer vesker jeg 😉 Nei, slutte å syte her, skal få det til i løpet av helga 🙂 Og veldig greit å ha LOV til bare å sitte inne å surre med sånt også. Høres koselig ut med kafebesøk da 🙂 Stor klem <3

    21. Kuleste veskene! Vurderer å finne frem soveposen og campe utenfor Galleri Frodith..
      Planen i Stusslivegen var hagerelatert, men nå ser det ut som om værgudene har lagt om den planen litt. Så da blir det bytur med kafe og ettermiddagshekling 🙂
      Ha en fin dag fineste frodithdama

    22. Flaggermusvinger: Så bra du blir glad av å være her inne 🙂 Dette er nemlig stort sett en GLAD-blogg 😉 Jeg tuller og fjaser og koser meg, stort sett, i tillegg til noen små filosofiske RARE betraktininger innimellom 🙂 Ha en god dag likevel, finn noe god frukt eller annet å kose deg litt med mens du leser pensum. Gjør det til en hyggelig stund, før du skal på jobb 🙂

    23. Min matgale verden: En hekla god dag ja 🙂 hi-hi Det er en heks i Donald som heter Hekla Heks.. Kanskje det er meg 😉 snart.. Ja, du har helt klart DIN greie, jeg kan jo ikke lage en kjøttkake, knapt nok… og du vet at jeg flytter inn hos deg så fort det blir ledig 😉 Og tar med samboeren… så vi kan leve på noe annet enn ferdigmat, ha-ha. Skal du ha stor fest forresten? 🙂 45 av alt? Konfirmasjon?

    24. Haha, så koselig og morsom blogg du har, blir riktig glad av å være her inne, jo! 🙂
      Selv skal jeg jobbe i kveld, og formiddagen går med til å lese pensum. Ikke kjempespennende. Lykke til med heklingen, da! 🙂

    25. Så spennende. Gleder meg til å se alle bildene. Jeg ligger ganske langt fremme i køen, i en skikkelig varm sovepose!! Dere er så flinke til å strikke og hekle. Men jeg har nå laget klar 45 bacondadler, og skal i gang med 45 asparges med spekeskinke, så jeg har jo min greie jeg da:)
      Ha en hekla god dag. (Den var på grensen til å bli slettet…;))

    26. Hanne: Jeg har kjøte en rull med sånn tøy på, for å begynne med stor pinne… tenkte kanskje lettere å få til noe da.. Må også ut å kjøpe mer garn til et PAR vesker til 😉 Tror du ikke 😀 ? Så moro med flere ryer da, rund tenker jeg 🙂 SKal se om jeg klarer dette i løpet av dagen da… Hm..

    27. Hallo! Veskene er sååååå fine.
      Du bare svimer rundt og gleder deg nå. Ja, disse direktørene gjør ikke så mye annet.;))
      I dag skal jeg sluttføre et hekleprosjekt . Jeg har hekla ei rye på 2,7 meter til min svigerdatter. Den blir ganske fin, i rødt,hvit og gult.
      Ikke sol i dag heller, så jeg må rive inne, blir mye støv;(
      Ha en kos dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg