Spinnvill rotte på den store dagen… ;-)

Her er det en som har vært helt gira fra tidlig morgen.. Det var liksom bare RETT OPP i otta, men jeg og samboeren ennå ikke hadde planer om å stå opp ennå… Hørte bare det romsterte ute i stua.. Og kom akkurat ut i det hun drev og gjorde seg i stand foran speilet..


Her var det kjemming av pels og værhår og pynting med 17. mai sløyfe….Jeg skjønte at her var ikke annen råd enn å stå opp, for det var voldsomt til lyd og fart på henne.. Etter en liten matbit og avslapping på sofaen, satt hun nesten og trommet med “potene”.


Hun tok seg en liten titt på programmet,  når barne-toget skulle gå i byen… så var hun kjapt på beina igjen…


Hun begynte å bli mektig lei av oss, som ikke har noen planer om å gå i barnetoget..  Etter litt intens masing, og krafsing, pilte hun mot utgangsdøra…


Hun satt en liten stund der og ventet som hun trodde vi skulle komme å slippe henne ut, i den store farlige verden.. Men det kunne vi jo ikke …Et barnetog i Oslo er ikke til å kimse av… der trenger man følge.. man kan jo bli tråkket flat.. Men vi akter oss altså ikke DIT… Hun skottet et par ganger bakover, som om “hvis blikk kunne drepe” skulle ha noen innvirkning liksom…  Så tok hun sats… Og VIPS….


…. hang hun i dørklinka, og prøvde febrilsk å få åpnet låsen… OG…. HUN KLARTE DET!!

 Hun kom seg ut i gangen i blokka… pilte som en  rotte mot trappa..og i løpet av sekunder var hun ute i den store verden der ute… Med sløyfen sin.. på vei mot friheten, barnetoget og de store folkemengdene.. Håper hun finner veien tilbake i ettermiddag på egenhånd… så vi slipper dra ned i trengselen og lete etter henne 😉

Ha en flott 17. mai , uansett om du har den i barnetoget, i sofaen eller på fjellet 😉 

31 kommentarer
    1. Karoline: Rotta har jeg null kontroll over, den har så vidt dratt seg inn døra her, og den stakk jo før jeg fikk sukk for meg… den så ganske så medtatt og sliten ut, og jeg får ikke noe utav henne… Hun sovnet på flekken på sofakanten her… 😀 Ja, så hyggelig du fant boggen min da 🙂 Hvordan fant du den? ;-)Jeg har hatt en herlig avslappende dag her i sofakroken sammen med samboeren. Heklet meg en topp 😉 Her går det unna 🙂

    2. Ååå, for et utrolig herlig innlegg og yay for at jeg fant bloggen din, den er veldig kul =D Gratulerer med dagen og håper du og rotta har hatt en fremragende 17. mai!

    3. Monica prøver: Oi, du skal utpå igjen ja 😀 Ja, her ligger jeg med beina høyt, har gjort i hele dag, spist is og heklet meg en topp som jeg håper blir ferdig til helga :-)Rotta er vel i hus 😉 Fant veien hjem igjen på egenhånd 😀 He-he.. 😉 Kos deg utpå i kveld også 🙂

    4. Hihi, der måtte jeg le litt ja. For en koselig liten historie! Håper både du og rotta har hatt det fint i dag! 🙂 Nå hviler jeg bare såre føtter litt før de skal plastres inn, bytte sko, og så bærer det ut en tur til 🙂

    5. ladyaugust: Det ser ut som vi har hatt en ganske lik 17. mai, din med litt mer folk, og mer mat tror jeg ,men ellers ganske hjemmete og med litt snop og jordbær 😀 Rotta har ringt og sagt ho er på vei hjemover 😉 Stikke av sånn, i finstasen og alt 😀

    6. Miriam: Ja, det blir nok helt koselig og greit her 🙂 Driver og hekler en topp. En venninne kommer innom med en gave, og mulig vi rusler en tur senere, når alle hat gått hjem, ha-ha 😀 Rotta har bare å ordne seg hjem på egenhånd ;-D Ha en fin dag 🙂 klem <3

    7. Hahaha…HERLIG 😀 😀 Håper rotta kommer trygt heim 😉
      Gratulerer så masse med dagen 🙂 Håper du får ein koselig inne 17 mai 😀 😀

    8. Ja, det er sant det. Kanninen var antagelig på rømmen ellers så er det sjelden jeg ser rådyr, sist var før jul da jeg så 3 på en gang. Ellers er det Holmenkollen man ser via kikkert fra Haukåsutsikten og ikke Holemkollen som jeg skrev. Ha en fin dag.

    9. Fru Stussli: Uff, lurer fælt på det med katten.. Høres ikke hyggelig ut.. Men kos dere dere også, med ny katt, og med 17. mai. Dere skal vel i toget tenker jeg 🙂 Store klemmer til dere i Stussliveien <3<3<3

    10. Helge: Da har du jo fått med deg mye fint, selv om du måtte spise hjemme 🙂 Du har kanskje fått den største opplevelsen på denne dagen 🙂 Gøy å se dyr 🙂 Maten kan du jo bare ta hjemme etterpå 🙂

    11. kommensalisma: Ja, jeg fikk ropt det etter henne i det hun forsvant ned trappa: ” Du vet hvor matskåla er!! ” Så hun tar vel en drosje om det blir for vanskelig 😀 sulten blir hun jo og hun er ikke glad i villrottene ved Akers-elva 😀 Kos det i Sverige 🙂

    12. Gratulerer med dagen flotteste Frodith!!! Håper rotten finner hjem. I Stusslivegen kom en ny katt i går. Triste greier… Kommer tilbake til det..
      Kooooos dere på dagen!!
      Klemklem

    13. Og vips var den på vei ut for og kanskje gå i rottetog mellom tusenvis av bein i Oslo på en slik dag. Håper du har utstyrt den med GPS slik at du kan finne ut hvor den er via PC-en. For min del så var jeg tidlig oppe. Pakka sekken med engangsgrill og rusla inn i skogen til en utsiktpost som heter Haukåsutsikten. Ser Holemkollen derfra via kikkert i pent vær. Vel fremme tente jeg på grillen. Men det ble fort retur da jeg oppdaget at det som skulle grilles lå igjen hjemme. Så hipp hipp hurra…Men det ble tross alt en fin tur, på vei opp så jeg først en kanin og like etterpå et rådyr, og dessuten ble det jo fint vær. Ha en fin dag.

    14. Hanne: Jepp, jeg kikker innom sener 🙂 Jeg har begynt å hekle på noe nytt, til meg selv 🙂 Får se hvor langt jeg kommer i dag 🙂

    15. Hanne: Ja, det får vi tro, de sies jo å være kloke dyr, og hun vet å passe seg for store folk 😉 Graturlere med dagen 🙂 Håper du skal gjøre noe koselig, som du har lyst til. Vi skal være her og slappe av og kose oss. En venninne kommer kanskje innom. Litt pølser og is, kanskje, ellers ikke så stor ståhei 😉 Det er sånn vi liker det 🙂 Ha en fin dag:-) Stor 17.mai klem <3

    16. Hei. Gratulerer med dagen og hurra, hurra!
      Du må da skjønne det å lete etter rotta i Oslogryta blir som å lete etter nåla i høystakken. Det blir litt av et rotteres.
      Ha en fin dag. Vi får krysse fingrane for at rotta sjøl ikke har en rottehjerne, men at hun rotter seg hjem i tide.;)

    17. Min matgale verden: Takk i like måt,, ha en flott 17. mai du med den fine bunaden din 🙂 Ja, stakkars Bonnie, best hun holder seg hjemme, hun er ikke som rotta her 😀 Nei, den festglade rotta forspiser seg vel på pølser… regner ikke med henne i kosten i dag 😉 Ha en nydelig dag 🙂 Kjersti. Stor 17. mai klem <3

    18. Ha ha, fantastisk. Hun bare MÅTTE ut !! Og så søt med den sløyfen da! Bonnie har hørt salutten fra byen og gått og gjemt seg. Hun skal IKKE være med til byn, det er ikke noe sted for små hunder idag. Gratulerer med dagen, håper du får rotta hjem igjen til kveldsmaten:) Men hun skal sikkert ikke ha noe, antagelig propp-full av pølser og is;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg