Et skritt videre…

….eller noen masker videre kan jeg kanskje si… 🙂

Etter en svett dag ute i naturen, heseblesende opp mot en topp, litt is og litt grilling, fordypet jeg meg igjen i hekle-prosjektet.. Og forsåvidt, det er nesten med hvor jeg enn går.. I en pose eller en sekk… Jeg gjør ingengting halvhjertet, og nå er det TOPPEN som står i hue på meg 😛 Den skal bli ferdig til fredag, for jeg VIL ha den på konserten med In August, hvor Lady August er vokalist 🙂 Og jeg må jo hekle ferdig så jeg har noe å ha på meg.. Og snart, snart er den ferdig.. Men jeg har LITT igjen, litt usikker på noe på midten rundt “front-partiet”… Men det dukker opp løsninger og nye masker mens jeg holder på,og jeg er stolt som en høne nå altså!!! Over at jeg KAN hekle i det hele tatt, og at jeg får til å lage en slags topp 🙂

 Tror de “reimene”/snorene som går over skuldrene skal gå i kryss på ryggen. Som du ser mangler litt  her, men i løpet av morgendagen er den nok HELT klar 😉

 

Under her er Stussli.blogg.no sitt nydelige vinnerbilde i konkurransen min som jeg hadde nettopp. Hun vant en veske og linking. Og hun hang i Galleri Frodith i noen dager, til mange fant ut at hennes bilde var det som fortjente 1. plassen. Og datteren vant også en premie. Og de kommer over helga en gang 🙂  Bente som driver bloggen er også et herlig menneske, det kan jeg si med sikkerhet uten å ha møtt henne 🙂 Jeg tror at  en person som pynter hele hagen med strikkede høner til påske, ute i trærne, rundt i snøen osv MÅ være en absolutt både herlig MOR og et herlig menneske :-).  Så ta dere en tur inn og kikk på bloggen hennes.

 Har du gjort noe hyggelig i dag i sola?

38 kommentarer
    1. Lithanna: De er jo bare sånn som lever etter instinkter disse dyra da 🙂 Er jo naturlig for dem.. Den fargen på toppen er enda bedre i virkelig lys også synes jeg, den blir litt blass på foto 🙂 Glede meg til den blir ferdig 🙂

    2. Det er imponerende hvor fort du har blitt flink! Må være frustrerende å være så gira, mangle garn, og så har butikkene stengt SÅ lenge! 🙂 Jeg hadde i alle fall blitt en smule utålmodig.

    3. Flaggermusvinger: Takk 🙂 Ja, den blir ferdig HELT om et par dager 😀 Er tom for garn nå.. Og butikkene åpner først i morgen ;-D Føler meg ganske flink, fordi jeg for et par uker siden ikke kunne hekle i hele tatt 🙂

    4. nateh: Ja, vinnerbildet var kjempefint 🙂 og jeg hadde innlegg på vinnerne tidligere i uka,men lovet linking som en del av premien, men glemte det på formiddagen, så tok det på kveldsinnlegget 🙂 Jeg har nettopp lært hekling Nateh, helt nylig, det var mye lettere enn jeg trodde 🙂 Og lettere enn strikking faktisk 🙂 Klem

    5. Skulle ønske jeg var like flink med håndarbeid som deg, men jeg holder meg til fotball jeg 😀
      Toppen blir kjempefin. Og gratulerer til gallerivinneren – tror jammen jeg var med å stemme henne fram 🙂
      Klem

    6. Miriam: Ja, jeg har jo vært og sett på In August og truffet Lady August før, i februar 🙂 Og det var kjenpekoselig, så det blir et hjertelig gjensyn nå 🙂 GLeder meg til å treffe henne igjen 🙂 Får ta noen bilder fra konserten :.-)

    7. Også er det spennende at du skal på konsert da 🙂 er spent på å høyre korleis det blir 🙂 eg er sjelden i oslo området. uheldigvis på den måten :p Du blir nok snasen i nye hekletoppen din 🙂 🙂

    8. Miriam: Ja, jeg gleder meg til å ta den PÅ, og se om den blir som jeg håper. Jeg har prøvd litt da, og den ser ikke værst ut 🙂 Må bare ha noe småtteri -justering i puppe-området 😀 så får vi se. Skal uansett ha en singlett under tror jeg 🙂 Ja, herlig med fjelltur 🙂 Klem <3

    9. Anne: Den foandret seg fra å skulle være en tunika… til en ganske kort topp, men likevel 😀 Fornøyd jeg .-) Tror den blir fin til svart bukse eller et sort skjørt.. Ja, må prøve få til noen bilder 🙂 Herlig med Yatzy på terassen da, sola har vært deilig i dag 🙂 Litt vel varm da vi klatret på toppen, legger ut noen bilder i morgen 🙂

    10. Helt herlig altså. Du har jo blitt helt hekta på hekling 🙂 Kjolen kommer jo bare til å bli sååå fiiiiin 🙂 <3 Spillt Yazy på terrassen i dag har denne damen, ja ikke i hele dag da he he. Lykke til med å bli fort ferdig. Bilde av deg etter konserten må vi vel få se ? 🙂

    11. ladyaugust: Ja, SY, det kan ikke jeg heller, og har egentlig ikke så lyst til å kunne heller 😀 He-he.. Holder med litt hekling og strikking. En kjole kan jeg jo hekle neste gang 😉 Men ikke ennå, må hvile litt snart.. Dagen har vært smaskens. Jeg og søsteren min, nevø og kjæresten hans på Kolsåstoppen, og grilling etterpå der ute i området. Og jeg griller nesten aldri 😀 Gleder meg også masse til å se deg igjen <3 Håper vi rekker litt skravlings før dere spiller denne gangen også 🙂 Må høre litt nærmer med disse andre også, om de kommer noe før 🙂 Sender deg nærmere beskjed på sms når det nærmer seg 😉 Klemmeflat <3

    12. Diva Andrea Nyhus: Ja, du er skikkelig i innspurten du nå 🙂 Stå på 🙂 Nei, altså hekling har vært en IKKE – ting for meg også inntil for to uker siden 😀 Så er litt stolt altså 🙂 Men SY, det kan jeg ikke, helt sant.. Og der har jeg ikke maskin heller, så der lærer jeg det nok heller ikke tror jeg 😀 Håper du tar deg litt pust i bakken innimellom 🙂

    13. Therese Nybu: Jeg har pinne-nål 5, 5, prøvde meg på 3 på den toppen, og tynn tråd. Men SÅ ingenting og ble litt VEL frustret med fingrene, så tok dobbel tråd, og tenkte pyttsan, den får bli litt tykkere 🙂 Jeg øver jo litt fremdeles 🙂 Likte fargen så godt,så MÅTTE bli det tynne garnet, fikk bare ta dobbelt i stedet for 🙂

    14. Gratulerer masse til vinneren 😀 Du tryller jo fram de vakreste ting du søs <3 Jeg kaster ting i veggen når jeg sitter litt fast, værst er det når jeg syr for symaskina og jeg er IKKE venner. Du har jo bare bittelitt igjen nå så ferdig blir du til fredag, skal bli såå gøy og gleeeder meg til å se deg igjen <3 Vi har ny trommeinnspilling i morgen, det var ikke rette feelen i dag og så øving med gutta senere på dagen 😀 I dag har det bare vært masse kooooz en perfekt dag <3 klæmmeflat

    15. Fru Stussli: Ja, det føltes som en bragd, selv om jeg pustet fælt.. Jeg kom jo opp til slutt 😀 Og grillings hos nevøen etterpå 🙂 Jeg ser innlegget om Voice over, forter meg over for å lese 😀 Svusj!! Her kommer jeg 😉

    16. Så flink du er!! Jeg kan mye men hekling….der må jeg melde pass!! Alltid beundret de som kan dette med hekling…men jeg får det bare ikke til:)) Du…her går det ene og alene i pakking og kasting av *vil ikke ha lenger*…..mye rart man samler på gitt:))

    17. Oj, ja da har du vært flink 🙂 har bare øvd på teknikken jeg og, ikke produsert stort enda, så gleder meg til å sette i gang, men jeg vil ha de riktige fargene 😛 hehe , så jeg må bestille meg no garn på nett 🙂

    18. Therese Nybu: Så spennende, håper du legger ut når du kommer i gang,så vi får se 🙂 Jeg er jo helt fersk jeg også vettu, lærte meg for to uker siden 🙂 Ikke heklet så mye som en maske før det, som jeg kan huske særlig fra hvertfal.. Mulig EN gang i 6. klasse. Bare teknikken, ikke noe produkt. Og teknikken fikk jeg ikke til da 🙂 Men nå får jeg til 🙂

    19. Fru Stussli: så spennende dag 🙂 Hvem av dere er det som har vært på Voice-over,altså hvem som har hatt audition? Du? Spennende 🙂 Jeg har besteget en topp 🙂 Herlig det også,selv om jeg pustet som en hval i varmen og følte meg skikkelig dårlig form. BIlder i morgen 🙂 Stor klem <3

    20. Så flink du er!! Jeg er helt fersk på heklinga, men jeg blir bedre for hver gang 😀
      Skal bestille meg masse fint garn i nydelige fargen en dag, for jeg skal prøve meg på et teppe 🙂

    21. Næmmen tusen takk for alle de fine ordene 🙂
      Vi er akkurat tilbake fra vakre Oslo. Is på Sankthanshaugen og auditon til voice over 😀 Spennende dag!!!
      Klemklem

    22. kommensalisma: Ja, jeg husker hun laget både kjoler, bikinier og topper 🙂 Dette er jo min første, så hvis den blir fin, så kan jeg jo avansere litt 😀 Den er hvertfall fin nok til å GÅ på konsert i, er jo ikke jeg som skal opptre, he-he 😀 Jeg er ganske forhøyd selv også, til å være på frihånd og min første 🙂

    23. Hanne: Ja, jeg er veldig fornøyd med fargen altså, og nå håper jeg bare formen blir så fin som jeg vil. Har prøvd den litt, og den sitter helt greit. Må gjøre noe mellom de to framdelene 😀 Men det ordner jeg med noe luftmasker eller noe 😀 ja, hurra for Stussli, hele gjengen 😀

    24. Så fin den toppen blir, det blir stas åha på seg på konsert.
      Fin farge synes jeg også.
      Hurra for fam Stussli, de er kule alle sammen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg