Lady August- queen of the night :-)

For å starte litt avklarende: –Lady August er “Queen of the nigh”t!! Men jeg var jaggu litt “princess of the night” i går jeg også altså…. Og det er ikke verst for ei som ikke har vært ute “på byn” på 15 år omtrent (litt overdrevet…men det må man…). Det er ikke verst for ei som sovner i sofaen kl 21.30 på vinterstid 😉 Men kvelden i går var herlig fra start til slutt, og da blir vi prinsesser alle sammen.Startet i 20 tida med å møte “søstra mi”j Lady August. Hun er jo  ikke det, men vi har kalt hverandre det etter føste gang vi møttes, hun hadde ingen søster å la inn en søknad hos meg, som jeg godkjente umiddelbart 😀 Vi fant tonen umiddelbart første gangen, og en lilesøster som Lady August er herlig å ha 🙂  Jeg var så heldig å få møte et par andre bloggere også. En av de var min bloggvenn, cynaracardunculus, Hun fant jeg også HELT. Hun var akkurat et så nydelig menneske som jeg hadde tenkt hun var, og det er egentlig litt merkelig hvor naturlig disse møtene med bloggvenner er og hvor  GODT man føler man kjenner hverandre bare etter å ha bli kjent HER inne.

Vel, jeg var “princess of the night” i går, dvs jeg rocket bittelitt på konsertgulvet, tok meg EN pærecider og var hjemme å la meg klokka 01.30 😉 Og det er det prinsesse-fakter over, er det ikke? 😉 Men i dag har jeg HANGOVER… 

Og visste dere det, at HANGOVER har altså IKKE NOE med altfor mye alkohol å gjøre, og er IKKE en sykdom dagen derpå, pga man har bælmet innpå med øl og vin,pluss en 10-pkn med burgere i etterkant… Nei, HANGOVER er en utspekulert straff fra en eller annen…. for å være våken for lenge og ha det fantastisk moro med folk man liker kjempegodt. Hodet verker og hjernen er langt fra der den skal være en lørdag morgen, i min verden… Munnen er tørr og smaker EKKELT… Og kroppen kjennes som den har vært under en dampveivals… Men det er det JAGGU meg verdt, for jeg hadde et møte i går med to av mine bloggvenner som ga en BOOST for resten av uka. Og jeg overvar en konsert som var KNALL!! In August er et herlig band, med spennende musikk som dere absolutt bør få med dere 🙂

Så med den ekle HANGOVEREN lurende rundt øra mine her, vil jeg bare la dere få en liten smakebit av konserten i går. Sjekk ut siden til Lady August, så finner dere ut mer om neste begivenhet med

” In August” 🙂


Litt før det braker løs…


Herlig og treffes igjen <3

 

Det var konserten sin det! Håper du har en fin dag, min blir nok her i sofaen… 😉

 

 

47 kommentarer
    1. cynaracardunculus: JA, jeg storkoste meg jeg også, du var så flott atte, kjempefin dame 🙂 Det var kvelden sin det!! Og høyden, jo jeg er bare 6 cm høyere enn deg 🙂 Må gjøre dette igjen 🙂 Stor klem til flotte deg 🙂 <3

    2. Jeg er fortsatt litt ‘satt ut’ av jeg faktisk har vært der de bildene ble tatt OG truffet deg,gitt deg en klem,pratet sammen,smilte og lo :))
      Du er ei flott og tøff dame..å om jeg ikke huslker helt feil var vi ganske lik i høyden ;)))
      Det ble en bra kveld dette her,

    3. Lisbeth Pedersen: Ja, sånn rundt om kring Oslo går det jo greit med en liten svipp, men jeg vet også noen som skal hit en tur i sommer f eks, og som skal ta kontakt 🙂 Det morsomme er hvor lett og naturlig det er å treffe disse, spesielt hvis man har kjent hverandre en liten stund her inne:-) Akkurat som man har kjent hverandre hele livet på mange måter 😀 Plantasjen og hagestell høres litt ut som min morgendag. Ikke her, for jeg bor jo i blokk, menn hos min mor 🙂 Kleppe plenen 😉 Ha en fin kveld 🙂 Klem<3

    4. Ja så bilde av toppen 🙂 superstilig! Flinke flinke deg 🙂
      Må jo være utrolig kjekt å treffe bloggvenner da, men er jo egentlig avhengig at bosted ikke er altfor spredt. Om en ikke treffes i ferier.
      Her syes det på bestillinger av toalettvesker.
      Så har jeg planlagt en tur på Plantasjen i morgen, må ha noen panter til hagen jeg også.
      Ha en fortsatt strålende helg

    5. Fru Stussli: Jeg prøver å lage den litt sånn, potte-blåklokke-aktig i formen, sånn som hippiene gikk med på 70-tallet 🙂 Det tror jeg blir bra 😀 Kos dere med gjødelvann og moro i Stusslivegen 😀 <3

    6. Hr Stussli spilte i band og Frk S synger og opptrer opp i mellom og det er som du sier noe ekstra når man kjenner dem som spiller 🙂 Kjempemoro!
      Må prøve å få vært med på konsert og se ladyen 🙂
      Her kokes det vann til brenneslevann som skal brukes til gjødsel i hagen 😀 Lørdagsmoro i Stusslivegen.
      Så moro med sommerlue. Prøvde meg på en heklet sommerhatt en gang men det ble slapp og rar 😀
      Klemklem!!!

    7. Fru Stussli: Nei, det har vi felles 😀 Som du så i innlegget er det vel sånn ca 10 år siden jeg var særlig ute selv 😀 (bortsett fra forrige gang jeg så ladyen i februar..) Jeg drikker nesten ikke, så en cider var nok til å få meg helt satt ut i dag. Og Ladyen selv drakk ingenting, men vi har hangover likevel… men en god en 😀 Og det er veldig gøy å gå å se noen man kjenner lit spillet, og ekstra gøy å bli kjent før konsert og sånn også. Det hadde vært kos 🙂 Nå skal jeg hekle meg en lue, sommerlue 🙂 klem <3

    8. Fru Stussli: Kan ikke du bli med neste gang vi går da, hvis vi er en liten gjeng? 😀 Det hadde vært kjempekos å treffe deg også 🙂 klem klem <3

    9. ladyaugust: Det er så kjekt når du ordner med været altså 😀 deg gjorde jo kvelden enda bedre i går også 🙂 Ja, det er en søndag ettermiddag ja.. Det er jo snart musikkens dag i Oslo også vel.. det burde jo dere vært med på 🙂 Ja, fram med tegningene, det blir liksom en hel liten happening ut av det hele med litt kunst og konsert i skjønn forening. 🙂 Herlig søs <3

    10. Helge: Hvis du klikker deg inn på linken til Lady August så kan du titte litt på siden henens, hun har en veldig morsom blogg med mye humor, fine tegninger og en del om bandet 🙂 Og der har HUN likner til musikk-sider, så ta deg en tur innom henne 🙂 eller flere turer 🙂 DU er skikkelig flink med trening og sykling om dagen. Jeg må visst ta meg noen joggeturer snart jeg også, for ikke å falle helt sammen her… Ha en fortsatt fin lørdag du også 🙂

    11. Tøft ! Det er såå kult ! 😀 9 juni på John Dee er vi med i bandbattle så da trenger vi all mulig støtte 😀 Vi blir å spille You’ll Never Know og den nyeste balladen 1000 words 😀 Lurer litt på hvordan formen hadde vært med noen øl, tipper den hadde ikke vært bedre liksom hahaha. Har bestilt knallvær til John Dee, det er på en søndags ettermiddag 🙂 Skal ha med nye tegninger til da som de som vil kan få <3 Klæmme

    12. Bra at det var en fin konsert du var på. Jeg var der ikke – skrev at jeg mulig tok en tur, men fikk besøk på ettermiddagen så klokka gikk. Må ha det til gode..Har de noe på youtube? Ellers kom jeg nylig hjem fra en sykkeltur. Tråkka til Asker og tilbake, ca 4 mil, gikk endel i bakkene men takke være Lierbakkene gikk det raskere hjemover. Fine bilder av Lady August og du, fin den toppen du laga, må være dyktig når man skal skapt slikt noe. Nå blir det en kiwitur her og koking av lørdagsgrøt etterhvert. Ha fortsatt en fin lørdag.

    13. Miriam: Ja, og når den ikke skyldes alkohol, så er det nok en litt svakere hangover enn jeg ville hatt ellers 😀 Det var kjempekoselig kveld 🙂

    14. ladyaugust: Jeg har Elin “på tråden” over her, og hun kommer på neste konsert sier hun 😀 Ja, rask å kjøpe rammer.Når jeg skjønte de gikk rett hjem hos han også, var det lurt å smi mens jernet var varmt, ha-ha 😀 Tror de blir veldig fine på veggen her, passer inn i vår litt naivistiske kunst ellers også 🙂 Is er aller best egentlig, men jeg har også litt sukkererter og bringebær her, tror du DET funker også? He-he, har INGEN tro på at du svarer ja på det 😉 Skviseklem <3

    15. Ja, planen var at jeg skulle dit, siden jeg likevel skulle kjøre et tantebarn til Oslo i går- men det blei så klart utsatt til neste helg 🙁 Og det er litt langt å kjøre (ca. 5-6 timer), spesielt siden jeg har vært oppover 4 ganger de siste 5 ukene- sliiiiiiten 😛
      Men neste skal jeg på uansett! He he

    16. Haha jeg drakk ikke en pæresider engang fliire Tror jeg var i seng i 5-6 tiden 🙂 Oi du var rask å kjøpe rammer, såå kos å høre at han også likte dem, du får hilse og si takk. Is nammis, det hadde kanskje vært helt perfekt nå 🙂 Håper dagen din blir fantastisk, min blir full av snop fantastisk=full av snop 😉 Klæmme mer <3

    17. ladyaugust: Tenk deg HANGOVER på EN pærecider da 😀 Ja, føltes som jeg hadde lagt meg på morgenkvisten også… enda klokka var bare halv to.. Ja, begynn å hekle du også da 🙂 det hadde vært noe, med matchende topper 😉 Og neda, NULL pupp ute, de holdt seg fint på plass, jeg har mange flere bilder, som jeg kan ordne til deg 🙂 Jeg og samboeren har ruslet en tur og kjøpt rammer til de fine krussedullene dine 🙂 Han likte dem kjempegodt han også 🙂 Jeg har spist en is, og nå lurer jeg voldsomt på om jeg ikke må ha en til snart, he-he. Ha en fantastisk favorittdag, men snopen din, søs. Klemmeflat <3<3<3

    18. Ahhhhh hangover, DET har jeg også i dag 🙂 Ble ikke natta før tidlig i dag 🙂 Vi hadde det kjempegøy, tuusen takk SØS for at du var der DET satte jeg uhorvelig pris på <3 <3 <3 Såååå morsomt at det kom mange fra blogg, vi kommer til å bi den kanongjengen 😀 Jeg er ennå så imponert over den toppen din, tror jeg må lære meg å hekle, de er jo et kreativt vidunder <3 Morro å se bildene fra konserten, hadde trodd en pupp eller no var på utsiden men heeeldigvis avkrefta bildene dine den frykten haha Det ER lørdag og lørdagsnopet (første del) kjøpte jeg i natt så sitter og gnafser 😀 Riiiiiktig goooood lørdag Søs Klæmmeflaaaaat <3 <3 <3

    19. Hanne: Ja, ikke sant du uner meg en dag i sofaen etter en pære-cider 😀 Jeg har vært og gått tur med samboeren, men det var dagens utskeielse 😉 Nå er det sofa-pleiing resten av dagen, TROR JEG, hi-hi. Kos dere med grillen!! klem <3

    20. Unni: Det er godt 😀 Da er vi i litt samme mooden i dag 😀 Nei, jeg så ikke noe til deg 😀 Så koselig kveld du hørtes ut til å ha hatt også da. Ja, jeg driver på med lue, den er litt mer ola-bukse farget 🙂 Da ligger vi her og dorsker oss i hver vår sofa vi da 😀 Jeg HAR faktisk hvert en tur ute på rusletur med samboeren, og kjøpt meg noen småtterier 😀 Men nå er det NOK.. Ha en fin lørdag med barn og sofa 🙂 Klem <3

    21. Så fine bilder du har tatt.
      Du var fin i toppen, helt perfekt.
      Hvil deg nå, kroppen din trenger det, etter den cider`n
      Nåfyrer vi på grillen og åpner en flaske vin 🙂 herlig ))))))

    22. Hangover er ordet, men min skyldes litt mye rødvin og mangel på søvn 🙁 Jeg har stått opp TRE ganger i dag, hehe, men nå kommer snart svigers med ungene, så da må jeg holde meg oppe, GJESP! Topp kveld du hadde i går, jeg kom ikke unna, men vi hadde det morsomt 😀 Gøy å se kollegaene med senkede skuldre 😉 Toppen din er så fiiin, og med lue i samme stil blir du babe vettu 😉 Ha en slakk lørdag, jeg er på parti med deg 😀 Klem fra Una <3

    23. Lisbeth Pedersen: Ja, det er noe som henger med.. Men jeg trodde ikke EN pære-cider skulle knekke meg helt, så det er sant som jeg skrev over, det er ikke alkoholen, men kun en “straff” for å ha det moro sent på kveld 😉 Så du innlegget mitt med toppen? Av bare toppen, på torsdag? 🙂 Der er den litt mer i nær-bilde, så du kan se detaljene 🙂 Moro å hekle 🙂 Ha en flott dag Lisbeth, hva enn du skal gjøre 🙂

    24. Livsrom: Ja, her blir det surfing på energi-bølgen, og LITT surfing på nettet i dag også tror jeg..:-D pga straffen jeg har pådratt meg etter i går 😀 Skal ut å kjøpe noe småtterier,men mest her og kanskje hekle lit mer 🙂 En sommerlue. Ha en fin dag du 😀 Håper solen titter skikkelig fram!

    25. Så gøy!!!!!! Kan nesten føle entusiasmen og energien din gjennom skjermen;);) Supert å få sånne energi innsprøytninger. Komme seg ut av den vanlige tralten og gløre noe annet;) Du får bare surfe videre………..(på energibølgen da, mente jeg);););)

    26. kommensalisma: Takk 🙂 Ja, det var en skikkelig kos kveld 🙂 Moro å gå på konsert med verdens beste Lady August 🙂 Håper du har en god lørdag formiddag 🙂 Min er litt slakk… 😀

    27. Min matgale verden: Men tenk på EN pærecider da 😀 Så det er sant det der med IKKE alkoholen det skyldes. Jeg har til og med vondt i armene 😀

    28. Så helt magisk ut!! Med mye energi fra scenen. Du får pleie hangover`en din du da. Sånn er det å være prinsesse på byn. Da må vi tåle den sure svie….men helt klart verdt det ja:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg