10 på topp…. :-)

10 ting jeg liker

  • Kjæresten min
  • familien og vennenne mine
  • tegnspråk
  • lange morgener med kaffekoppen og nystekte baguetter
  • våren og hestehover
  • lange turer i fjellet, sitte på toppen å se så langt øyet rekker
  • å skrive og å være kreativ
  • fine konserter
  • oreo-kake
  • fredager

 

 

10 ting jeg ikke liker

  •  skjevhetene mellom fattige og rike 
  • urettferdighet
  • folk som ser ned på andre
  • vaskelapper i klærne
  • majones, dressing, remulade og annet kliss
  • at man ikke kan få kjøpt billetter av FOLK lenger, men kun på automater (gjelder spesielt NSB)
  • trikkesjåfører som kjører fra deg når du står med nesa nesten INNE i døra på perrongen…
  • at det er tomt for melk når jeg skal drikke kaffe
  • at folk kommer INN på t-banen, før jeg har fått slippe UT
  • tirsdager

 

10 ting jeg er LITT redd for (for jeg er EGENTLIG ikke redd for noenting ;-))

  • Hester
  • Edderkopper
  •  Rottene ved akerselva
  • Søppelhuset om morgenen
  • Skjærer, når jeg har mat i hånda
  • Å sove i skogen alene en natt
  • Å MÅTTE gjøre et strikkhopp
  • Veldig sinte, ukjente menn på trikken, med høye stemmer
  • Å holde en forelesning for over 20 stykker
  • skiheiser

 

10 ting jeg gleder meg til  

  • å hekle meg en kjole
  • å spise is i kveld
  • å treffe mammaen til Lille  Supermann på fredag
  • å få lønn
  • tur i skogen med søsteren min til helga
  • neste In August -happening ( 9. juni)
  • tur på Galdhøpiggen 14. juni
  • 8-dagers tur til Kroatia i sommer
  • neste konkurranse jeg skal lage på bloggen
  • at vi får eget hus en gang

 

 

Har du noe du liker, ikke liker, er redd eller gleder deg til? Plukk en kategori eller to og fortell 😀

39 kommentarer
    1. Lisbeth Pedersen: Ja, man kan bare fylle på hvis man orker, men din var da mer enn god nok den 😀 Takk-takk. Nå skal jeg spise ferdig-pizza 😉

    2. Engla: Herlige svar Engla 🙂 Ja, aller best med liker-listene <3 synes jeg også 🙂 Nå blir det snart kjøpe-pzza her, og det gleder jeg meg også til faktisk 😀 takk-takk, og takk for fine svar 🙂 God klem <3

    3. Unni: Synes du kom deg fint gjennom med bomullshodet 😀 he-he. Vi har litt like ting her,morosmt å seg.Du liker jo heller ikke kliss,det hadde jeg glemt 😀 Jeg liker heller ikke sursild,og masse andre ting.. er litt treg i mat-veien egentlig 😀 Og elsker fredager. Jeg gleder meg også til du får avlastning på jobb så du kan begynne blogg 😉 Ha en flott torsdags kveld i hagen din 🙂 Klemmeflat <3<3

    4. Så gøy med sånne lister 🙂
      Velger ti ting jeg liker:
      1. Være sammen med barna mine
      2. Være sammen med gode venner
      3. Sol og sommer
      4. Trilleturer
      5. Trening
      6. God mat ( wok i dag )
      7. Rødvin
      8. Ostekake
      9. Ostepopp
      10. Late dager ved vannet
      Godbedring-klem fra Engla

    5. Ting jeg liker:
      -Familie og venner
      -Fredager
      -Hagen i full blomst
      -Turer på hytta og ut med båten
      -Masse sol
      -Grillmat med rødvin
      -Kaffe på terrassen før alle andre har stått opp
      Ting jeg ikke liker:
      -Folk som snakker med UTESTEMME INNE 😮
      -Sursild
      -Sauser, dressinger og annet kliss
      -Urettferdighet
      -At folk ikke kommer til avtalt tid
      -At DU har vondt i ryggen 🙁
      Ting jeg gleder meg til:
      -Å dra på hytta i morgen
      -FERIE
      -At ungene skal vær snille og greie bestandig, hehe
      -At flyfilla får base på Gardermoen fra høsten å ikke Frankfurt, som nå
      -At jeg får avlastning på jobben fra høsten og har til til å blogge bl.a 😀
      Dette var en vrien oppgave for meg, har hodet fullt av bomull etter møtevirksomhet i dag, har sikkert mye mer, men…..:-D
      Ha en så bra torsdag du kan å IKKE la ryggen være slem mot deg 🙂 God bedring! Klemmeflat fra Una <3

    6. ewymarie: Så morsomt å se at du har det samme forholdet til “Kong Majones og hans unersåtter” 😀 Jeg skrev et helt innlegg om det en gang 😉 Jeg liker heller ikke ketchup eller sennep 😀 Så fint du tok deg tid til å kommentere så langt og fnt,er så morsomt å se hva andre liker, ikke liker, er redd osv. 🙂 Jeg blir jo litt mer kjent med dere bloggvennene mine 🙂 Stor klem <3

    7. Jeg liker:
      Familien min.
      Fredager.
      Smågodt.
      Blide mennesker som er positive.
      De som tør å ta utfordringer.
      Late feriedager og oppleve mye kulturer og god mat.
      Være kreativ.
      Jeg liker ikke:
      Manipulerende mennesker som rakker ned på andre.
      Byråkrati som tar lang tid på pga. papirarbeid.
      Snurpere -det kaller jeg konstant sure mennesker.
      Egoistiske personer som brøyter seg frem.
      Folk som utnytter vennskap.
      Edderkopper.
      Majones, remulade, dressing, sennep, ketchup er pyton. Sur ettersmak 😛
      Lange bilkøer.
      Betale regninger.
      Å gå på utedo om natta-er mørkeredd.
      Det er sikker mye mere jeg kunne skrevet, men er det som detter i hodet på meg nå 🙂

    8. Fotballmammaen: Så fint at du hadde 3 glede seg ting, til kanskje å veie opp de 3 bekymre-seg-tingene 🙂 Høres koselig ut med kjærestetur og lang ferie 🙂 Det skal jeg også ha. Begge deler i løpet av sommeren 🙂 Ha en fin dag 🙂

    9. Livsrom: Jepp, jeg tegner selv 🙂 bruker Paint bare . Sitter med pekefingeren på muse-plata på lap-topen, og sånn blir tegningene til 🙂 Da kan jeg illustrere så det passer innleggene mine AKKURAT som jeg vil, og det er veldig moro å tegne sånn 🙂 Tegnet og malt en del ellers på papir tidligere, men dette var nytt for meg da jeg startet 🙂 Ja, fint med litt lister, og kunne sette seg ned å tenke gjennom hva man koser seg med og hva man ikke liker 🙂 OG gleder seg til 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Jeg er syk og hjemme, pleier sofaen i dag 🙂

    10. AKKURAT NÅ
      – er jeg bekymret for Kompis, hans ve og vel oppi samværsordning og slikt, for skolearbeid og for fremtiden hans.
      – er jeg bekymret for barnehagens praksis. Jeg har bestemt meg for å sette himmel og jord i bevegelse for å få orden der det siste året Knerten går i barnehagen.
      – er jeg bekymret for opparbeidelse av tomten, hva pris og resultat angår.
      – gleder jeg meg til kjærestetur om ikke så lenge.
      – gleder jeg meg til å feire den store 5-års dagen!
      – gleder jeg meg til 7 ukers ferie med guttene

    11. På toppen må barna, mannen, hunden og hagen komme:):) Så tenkte jeg: å så heldig du er som nesten ikke er redd for noe……..!!!
      Det som gjør meg mest sint er forskjellsbehandling, at det gjøres forskjell på kjendiser og folk “høyt på strå”, og oss ordinære. Den velkjente forskjellen mellom Kong Salomo og Jørgen Hattemaker………:(:(:(
      Jeg gleder meg til å dra til Trondheim å besøke datteren min (ser henne alt for skjelden), men det gjelder også sønnen i Trondheim og sønnen i Vestby.
      Egentlig et flott innlegg som setter tankene meg i sving…….over hva som betyr noe og ikke….
      Lager du tegninger/ illustrasjoner selv eller???? (har lurt på det) 😉
      Ha en strålende dag<3

    12. Flaggermusvinger: Jeg er syk, så det får bli, mer kaffe, kanskje en is,mulig skrive litt og være kreativ, hekle litt på kjolen om jeg orker for ryggen.. Dette er en forbigående rygg 😉 Ingen kronisk greie heldigvis 🙂 Den listen din var herlig. Flått er altså eneste uelskbare dyret 😀 Herlig! Takk for at du tok deg tid til å svare 🙂 jeg blir stadig mer kjent med dere forskjellige bloggvennene <3 Ha en fin dag <3

    13. Liker:
      Familien min (inkludert mann, barn, søsken og deres maker og barn og barnebarn og min mor)
      Dyr (både tamme og ville, alle slags unntatt flått)
      Naturen
      Kaffe
      Sol
      Varme
      Vinter
      Hagen min
      Kameraet mitt
      Bilen
      Ha en flott dag, i dag er det sol og varme, jeg skal ut i min elskede hage og treffe dyrene mine og familien min! 🙂 Håper du også møter noen på liker-listen!

    14. Min matgale verden: Å du er søt Kjersti 🙂 <3 Det hørtes så deilig ut at jeg blir nesten frisk bare av den gode tanken din og den flyvende cyber-kaken. Ja, vi skulle bodd litt nærmere <3 begge to 😉 Denne rygg-greia er litt rar. Enten er det noe som jeg med litt ro kan hvile vekk... Hvis det er det jeg håper det IKKE er, så blir jeg slått ut en ukes tid.. Skjer hver vår.. 😛 Jeg krysser labbene for at det er uskyldige saker som kan hviles vekk 🙂 Herlige lister du hadde, og ser ut som en herlig dag du har foran deg <3 Stor klem <3

    15. Lisbeth Pedersen: Det var da en herlig liten liste det 🙂 Familie, vesker og kreativitet er jo bare herlig da 🙂 Håper du får en flotters dag hvor du skal gjøre noen av de hyggelige tingene dine 🙂 Jeg er litt syk og hjemme, skal kose meg under teppet på sofaen.. <3

    16. Fru Stussli:Så herlige gledeslister 🙂 Jeg gleder meg også til neste kopp kaffe 😀 Og så gleder jeg meg til å få vite det store-hemmelige-som-du ikke-kan-si-noe-om-enda…Ååå, nysgjerrig altså 😀 Spennende <3 Takk for at du tok deg tid til å svare så fine, lange svar, så blir vi litt bedre kjent 🙂 Klemklem og skvis 😀 <3

    17. God morgen.
      Jeg liker godt, som Helge, å få positive tilbakemeldinger på noe jeg gjør.
      Og så liker jeg, nei, jeg elsker å bake. Og idag har jeg ekstra fri, et matpakkebrød er dratt av gårde på eksamen, et grovt surdeigsbrød er i ovnen, og luftige havregrynsrundstykker er på gang….samt en rabarbrakake…men mulig de fleste VET at jeg liker å bake??
      Jeg liker fjellet
      Jeg liker å bo landlig i min mormors hus
      Jeg liker å shoppe på nett
      Jeg liker IKKE
      Orm på fjelltur!
      Edderkopper i vasken
      Negative og uengasjerte mennesker
      Sinte mennesker
      Jeg gleder meg til en ekstra fridag, som jeg skal bake vekk,
      før vi skal grille middag, og jeg skal på personalmøte og direkte på teaterøving:)
      Ha en herlig dag:) Og hadde du bodd litt nærmere, skulle jeg kommet med “bli frisk i ryggen kake” til deg:) En cyber-kake herved oversendt. Rabarbra, rips og karamellkake:)

    18. Ja her har du fått med deg masse 🙂 Jeg kommer ikke på så mye i farta. Min mann og mine barn topper jo alt, å være sammen med dem og på felles aktiviteter. Ellers elsker jeg jo bare å sy vesker da og liker jeg å bake kaker og være kreativ.
      Ha en strålende dag

    19. passion4lifeandtravel: Herlig svar Mette, så koselig at folk gidder ta seg tid, så jeg får høre mer om dem 🙂 Spennende å bli litt mer kjent 🙂 Du får ta turene alene på litt mer befolkede steder kanskje. jeg liker også å gå alene, med musikk, det blir på veier i marka f eks, for der kommer det alltids litt folk 🙂 Mye fint du har å glede deg til 🙂 og som er fint i livet ditt <3 Klem <3<3

    20. Weeeeee! Lister er stas!
      Jeg velger meg begge de listen som gjør meg glad 😀
      10 ting jeg liker: Kjæresten min <3, Ungene min <3 Kattene min <3 Hjemmet mitt <3 Vennene mine <3 Sykling <3 Svømming <3 Hagen <3 Sy/Hekle/Strikke/Lage/Lime/Klippe (må gå som 1 ellers får jeg ikke plass) Drikke (kaffe, farris, rødvin, te, melk, vann)
      10 ting jeg gleder meg til: 1 uke i Hellas, Sommerferie, høste i kjøkkenhagen, d-store-hemmelige-som-jeg-ikke-kan-si-noe-om-enda, lørdagen, neste syprosjekt, fru-stussli-prosjektet, trening i kveld, dagens hageøkt og neste kopp kaffe.
      Ha en strålende dag fineste frodith!!!
      Klemklem og dobbelt klem

    21. Så utrolig koselig innlegg, og som vanlig de søteste tegninger…og kos å bli ennå litt mer kjent for deg gjennom bloggen <3
      Så mange ting en liker og gleder seg til, men også ting en ikke liker og er litt redd for <3
      Noe jeg virkelig ikke liker, er mennesker som rakker ned på andre, og særlig for å forsøke å sette seg selv i et bedre lys...da blir jeg veldig slem.
      Mennesker uten empati, er griske og bare tenker på seg selv, fysjom
      ...redd for...mange ting det...men...jeg er veldig redd for å miste noen jeg er glad i...jeg liker ikke å åpne døren til hagen når vi er i Thailand og det ligger en farlig slange og soler seg rett foran meg, heller ikke gå tur der og møte skabbete villhunder...blir stiv av skrekk av giftige slanger og villhunder...
      Er dessverre også redd for å gå tur i skogen alene her hjemme...litt dumt...for jeg liker veldig godt å gå tur alene i blant om jeg har noe å gruble på....
      Liker...å det er mye det <3 <3 <3 Sønnen min, mannen i mitt liv og pappaen min <3 å danse og være fysisk aktiv, naturen...ja all slags fra skogen til havet, reise, fotografere, skrive, lese
      Gleder meg til å reise på sommerferie, bygge ferdig noe vi holder på med, flytte, skifte arbeidssted og igjen starte for meg selv i nybygget klinikk, få mer tid til dem jeg elsker, til en del oppussing er ferdig, lange late feriedager, sove masse i ferien...drømme masse og leve ut mange av dem <3...og massemassevis av annet <3

    22. Uffda, nå ble jeg nesten litt redd for at jeg hadde smitta deg med psykisk-spysyke for den er ikke til å kjimse av 😉 Under dyna med deg og labba høyt og varmt og bli bra <3 Klæmme

    23. Ting jeg liker:
      Fjellturer som er trening, mine barn, hagen min, reise på tur, lage god mat, gå på revy med gode venner, samboeren min, svigerfamiliene mine, sol, og varme.
      Ting jeg ikke liker.
      Sure mennesker, uretterdighet, mobbing, tror noe er bedre enn andre, viser ikke hensyn, forsinkelser, at noen bruker min tid uten lov, latskap, løgn , utroskap, og ikke minst løgner.
      Ting jeg ønsker meg:
      Sydentur, ferdig hus og hage, at mine barn snart er modne nok til å stå på egne bein, viser at de er fornøyd med sine valg her i livet, ferdigstillelse av trappen min, møte på sommeren med gode venninner, møte tante barnet mitt, hjelpe ei venninne å flytte inn i hus, og ikke minst komme i mål med noen valg.
      De som kjenner meg vet at dette går igjen for min del. Jeg er stort sett snill og grei, men av og til kommer løven frem. Ingen liten mjau heller. Heller et kraftig brøl.
      Kos deg idag, og nyt finværet.:)

    24. Helge: Fine lister Helga, takk for at du tok deg tid 🙂 trenger ikke fylle ut alt 😀 Bare litt er nok 🙂 FLott.Ja, lottogevinster er sjelden vare.. og tilslørte bondepiker er herlig dessert, må være mange år siden jeg har spist 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    25. Hanne: Uff er du syk? Jeg er også litt syk i dag, Hjemme fra jobb.. Ryggen.. Hørtes ikke godt å være på do hele natta, wæææh. God bedring .-) Klem <3

    26. ladyaugust: Herlige lister søs <3 Moro å se dine 🙂 Takk for at du tok deg tid 🙂 Jeg er litt syk og hjemme i dag 😛 Håper det går over til i morgen.. Ikke spy-syk 😀 Klemmeflat til fine søs<3<3<3

    27. Jeg liker: Familien, turgruppa, skogen, få positive tilbakemeldinger på noe jeg gjør, Ymse blogger, varm kakao på en kald vinterdag, ski- og sykkelturer, vafler, lottogevinster(sjelden kost) og tilslørte bondepiker til dessert. Jeg missliker. Parkeringsbøter, regninger, falske venner, lutefisk, blåskjell, spekesild, dårlig vær og sur mage. Kunne ha lagt til flere ting både her og der men det får holde. Ha en fin dag.

    28. Har sikker mye på alle kategorier.
      Akkurat nå er hodet tomt, har sittet på do i heile natt. Hehe
      Kommer sterkere til bake når alt er normalt….
      Ha en fin dag.

    29. Mornings Søs 😀
      Ting jeg liker:
      Sjokkis
      Kreative menneker
      Nattmusikk og stille hus
      Bandet mitt
      Lørdager
      Ting jeg ikke liker
      Mennesker som trår ned andre for å virke større selv
      Krig
      Kaffe uten melk uten tvil
      Morgengretne surpomper
      Flått og orm
      Klippe plenen
      Husarbeid
      Barn som skriker
      Ting jeg er litt redd for:
      At noen jeg er glad i blir syke
      Spysyka
      Edderkopper
      Orm
      Å gå meg vill
      Ting jeg gleeeder meg til:
      Å se Rebellaens musikkvideo med In August-låter
      Til å se deg igjen
      Neste konsert
      Treffe flere bloggvenner
      Å sove leeeenge på morningsen og snu døgnet litt
      Nystekte boller
      Neste sjokkokake
      Kosekaffe
      Å dra på svømmetur med deg
      Kjøpe meg ny hengekøye og ligge med tæra i alle retninger oppi med
      ei god bok en daff sommerdag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg