Så ringte det på døra i blokka igjen… ;-)

 

Husker du historien om “Folk i blokka”? Noen ganger har jeg jaktet rundt i korridorene i “blogg-blokka”… nei, jaktet er kanskje et feil uttrykk.. Men jeg har hvertfall vært litt rundt omkring.. i de forskjellige “etasjene”… banket på noen steder.. spurt om de har en sofaplass og en kaffekopp… Og siden har vi blitt bloggvenner..  Når jeg minst har forventet det, har det plutselig ringt på døren min, kanskje midt på natta til og med… Jeg har sovet, og ant fred og ingen fare… Og har hvertfall ikke hørt blogg-klokka eller den lille tappingen på blogg-døra.. Men det er det som er så greit med blogg-blokka.. At er du ikke våken, så legger noen alltid igjen en liten beskjed i “postkassen” din.. Det kan ligge en invitasjon til en sosial sammenkomst, senere en gang, hvis man bare sier JA 😉

Og plutselig en dag i januar, sånn i midten av januar, ringte det på her.. Og jeg var akkurat ferdig med julekalenderen min, og var midt i mine mer vanlige sysler her inne… Og da var det ei, som på et eller annet slags vis hadde fått vite om adressen til døren min her inne.. Hun ringte på, og lurte på å komme inn… Og jeg synes hun virket så veldig tiltalende og trivelig, at jeg sa JA, umiddelbart.. Hun satte seg ned i sofaen min, og siden har hun kommet både titt og ofte, og tatt seg en kaffe i sofaen her? Som regel en gang om dagen.. Og hun er så flott , at jeg er minste en gang om dagen hos henne jeg også. Og hvem er det jeg snakker om? 

 Jo det er   Hanne eller Wotka. blogg.no 


Og hvem vil vel ikke ha henne på besøk? Jeg vil hvertfall ha henne på besøk 🙂 Hun er en herlig dame, som bor med Gubbelure på Elverum., med to hunder, Søta og Wotka. Hun har en herlig blogg, variert og god. Hun skriver om alt fra hunder og strikketøy, til Petter Northug, trening og huset i skogen… Hun er en dame med meninger og guts, og hun er livlig og litt “gal”, dvs hun finner på mye tull 😉 Blid og fornøyd, hvis hun kan kose seg med strikking, hekling eller andre kreative sysler i det røde huset i skogen….  eller  reise på noen koseturer utenlands og hamstre garn i fine farger.. I vår har hun heklet filleryrer til krampa tok henne, og heldigvis begynte hun å hekle masse fine vesker også, som hun har gitt bort i konkurranser. Og en av de vant JEG <3 Jeg måttte bare gjette hvor mange jordbær Gubbelure hadde halvmodne i kassene sine 🙂 OG i dag kom premien:

 Verdens fineste strandveske!! Og jeg skal MYE på stranda!! Kjempefin veske!! Jeg ble superglad! 🙂

 

  Ta dere en tur på bloggen til Hanne,det anbefaler jeg 🙂 Hun er kos til tusen, gir gode, koselige og morsomme kommentarer på bloggene rundt omkring, og er i det hele tatt en knakandes kjekk dame <3

34 kommentarer
    1. Jeg liker ikke shopping heller- alle familiers drøm- billig i drift! He he.. Nå må jeg betale alt selv da, så jeg er min egen drøm også 😉 Alle penger går til hund og katt 😛 ha ha

    2. Ha ha.. Gikk litt fort i svingene der- jeg husket det var noe å K, og Kreta var det første jeg kom på 😉 he he… Kroatia 😉
      Ja, det er viktig å passe på huden. Jeg har typ lite sommerklær, mulig jeg bør kjøpe noe 😉

    3. Elin Slåen: Kroatia, vi skal til Koatia, Dubrovnik by 🙂 Så det er visst MASSE annet å gjøre 🙂 Jeg sverger også til faktor 30-50 😉 Jada, blek er greit nok det, nesten på grensen til FINT 😀 he-he 🙂 Jeg har masse lange solkjoler, som skal få “kjørt seg” i sommer 🙂 heldekkende he-he..

    4. Jeg takler ikke varme, jeg blir bare hissig til tusen 😛 Og så blir jeg såååå solbrent, på min likbleike kropp 😉 Jeg går aldri ut uten solfaktor 30 på kroppen- da blir jeg rød som en hummer, flasser og er bleikere enn noen gang etterpå 😛 ha ha… Men det er helt greit å være bleik 😉
      Men, det høres flott ut med Kreta tur- man kan jo gjøre mye annet enn å ligge på stranden 😉

    5. Elin Slåen: Nei, jeg er egentlig ikke det lenger jeg heller… Blir veldig rastløs etter ca 4 minutter på et håndkle.. og må opp å gå… Så jeg har sett helt laken-aktig ut de siste 10 årene.. Og ligget i skygen i parkene i Oslo… Men etter 3 strake sommere med bare regn omtrent, har jeg kjent at i år MÅ jeg ha litt sol,jeg får heller trave litt rundt innimellom “slagene” 😀 Jeg og søsteren min har bestilt tur til Kroatia, og skal være 8 dager.. BLir nok mye annet en strand også… men LITT “slanging” på et håndkle skal det nok også bli 😉 Bade mye bare så.. 😉

    6. Elin Slåen: Ja, den var skikkelig fin 🙂 Jeg hekler jo mye selv, og har hatt mye konkurranser med vesker og sånt selv, men de har jo blitt premier og sånt til andre 🙂 Så jeg har ingen vesker SELV 😀 ha-ha. Men nå fikk jeg en og den var superfin 🙂 og skal masse på stranda så den passet veldig bra 🙂 I år SKAL jeg på stranda 😀

    7. Helge: Ja, den turen hennes var jo ekstremt dyr da 😛 Jeg er sint på NSB jeg også, mye rot og tull med billetter synes jeg, og veldig dyrt om man ikke gjør på riktig måte.. Ha en fin skogstur, det hørtes herlig ut. Været er jo godt også 🙂 Regner med du har det fin igang på jobb igjen 🙂 Ha en fn kveld

    8. Kjempefin veske det der. Farverik og lekker. Joda, jeg besøkte bloggen til Hanne. Leste om en litt litt kjip togtur som ble i det dyreste laget. NSB = Nasjonal sammenbrudd, hvertfall av og til. Men når jeg en sjelden gang er i Oslo tar jeg toget – tross alt billigere enn bussen. Snart blir det 2 timers skogstur på meg. Ha en fin kveld.

    9. Miriam: Ja, jeg er skikkelig heldig 🙂 Og var bare en liten konkurranse til og med 🙂 Likte fargene godt jeg også ja 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    10. Hanne: Jeg skjønner 🙂 Ikke alltid man er i humør til å blogge. Skal bare… og kom så tilbake 🙂 Vesken var kjempenydelig, likte fargen supergodt 🙂 Stor klem <3

    11. “Slit deg med helså”, sier de i Trøndelag.. hva det nå enn betyr:-)
      Takk for mange hyggelige ord.
      Er ikke i blogg humør for tiden, men sakl bare… så kommer det nok.. må fordøye innrtykk fra i går:)(

    12. inneuteferdig: Ja, jeg likte den veska kjempegodt. Plass til badetøy og alt 🙂 Ha en flotters dag Vanja, håper du får en fin dsg i sola 🙂 Her er det sol 🙂

    13. Så herlig å møte mennesker som en finner tonen med, og som gir masse glede inn i livene.
      Slikt liker vi. Vesken var kjempe fin den og. Så dette er jo en vinn vinn….

    14. Lisbeth Pedersen: Håper det går fint med undersøkelse og hunden i dag, og at dere finner ut 🙂 Ha en flott dag du også Lisbeth 🙂 Klem <3

    15. En superflott veske, heldige deg 🙂 Hanne er jeg ofte innom.
      Nå skal jeg straks gå, hunden min skal på en undersøkelse i dag som kan gi oss svar.
      Ha en superfin dag. Klem

    16. Oslopadde: Ja, den var kjempefin 🙂 Og jeg skal jo på stranda masse 🙂 Hvor er du i landet da? Litt fjern her… 😮 Klemmepaddeflat <3

    17. Fru Stussli: Ja, du må hilse til Emma å si at det er moro å kunne stupe, jeg lærte ikke før jeg var voksen, og er egenltig ganske dårlig på det ennå 😀 Så nå må du rydde og vaske litt ja, hi-hi, gjengen har holdt huset og stelt hjemme alene i helgen 😀 Jeg skal gjøre klar til avslutning på skolen på fredag. Snart skoleferie 😀 Juhuuuu!! 🙂 Ha en flott dag du også Bente 🙂 Hilse Emma 🙂 Klemmer i solen <3

    18. Wow – fin veske! Du kjenner mange flinke folk, skjønner jeg 🙂 Ønsker deg en fin-fin dag i solen på østlandet 🙂

    19. God fredagsmorgen i blokka.
      Hanne titter jeg ofte inn hos. Det er dama si det!!
      Emma sier jeg skal hilse til deg og si hun skal på svømming med skolen i dag. Da skal hun vise alle at hun kan stupe 🙂
      Fruen selv har tenkt å trene styrke i dag og så skal hun rydde og vaske litt etter at Hr Stussli og ungen har stelt hjemme i helgen 😀
      Ha en finfin fredag Frodithvenn 🙂
      Klemmings

    20. ladyaugust: Hei søs 🙂 Ja, var ikke den fin, herlig farge skjønner du 🙂 Og plass til STORE bikinetruser 😉 Håper dagen din blir kjempebra, det er tirsdag, altså vår ekstra fredag 😉 Klemmeflat <3

    21. Goood mornings 😀 Så koz da. Strandveske er jo viktig å ha og den var fiin <3 Pleier å svippe innom Wotka-bloggen jeg også 🙂 Ha en fiiin dag <3 klæmmeflat <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg