Første “skoleåret” er slutt…. ;-)

Dette innlegget skrev jeg i august, når jeg startet opp bloggen:

“Første skoledag 

Overskriften skulle vel tilsi at jeg er en 6 år gammel jentunge,eller mor til et barn som snart tar fatt på sin første skoledag. Men neida, her sitter en langt eldre “jentunge”, med masse sommerfugler i magen.. Og årsaken er opprettelsen av denne bloggen. Litt skummelt er det å begi seg inn på noe slikt. Mest på grunn av de tekniske tingene, som jeg ikke skjønner filla av ennå, men også fordi jeg ikke vet hva det vil si å HA en blogg. Men siden jeg har lest blogger en stund, har fått behov for å lage lengre og lengre kommentarer i andres blogger, så har jeg innsett at jeg kanskje har et behov for å komme med noe mer på egenhånd. Så nå har jeg altså tatt mine første skritt inn skoleporten i dag: Med gul ransel, som foreløpig inneholder litt for tunge og vanskelige bøker og med LITT bankende hjerte  gleder jeg meg til å treffe de andre i “klassen”.

 

 Vel,,jeg tenkte det var greit å ta fram første innlegget jeg skrev,  som en liten innledning..  Det skrev jeg da det EKTE skoleåret ut i verden begynte..  i  august…Det var mitt første innlegg..Den gang en var jeg spent på min “skoledag” her inne, og hvordan den ville bli..Jeg er jo lærer, så det er kanskje naturlig for meg å sammenlikne bloggingen også med en skoledag… eller et skoleår… Hvor man lærer mye,som man før ikke kunne..

Vel, nå er skoleåret over både på bloggen, og ute i virkelige verden.. I dag har jeg elever som har gått siste året sitt sammen med meg.. Jeg er nervøs fordi jeg skal holde tale, og som du kanskje vet er det også en av de tingene jeg er litt redd for… Eller har litt VEL mye sommerfugler i magen for.. Elevene skal ut i den store vide verden, og jeg skal ut i ferie, og ikke se dem igjen.. Jeg kjenner de kiler i magen.. Det er fredag, jeg har pyntet meg som jeg gjør HVER fredag, for å feire ukas beste dag,… men også litt ekstra fordi det er avslutning og fordi jeg vil gjøre litt ekstra stas på elevene mine og deres foreldre.. Kanskje vil jeg gråte en skvett, men HELT sikkert vil jeg smile, holde tale og klemme dem hardt når de går ut døra..

Og hva så med skoledagen her inne, eller skoleåret her inne i blogg-skolen? Har jeg blitt utlært? Å neida… men jeg tror jeg har lært en del… Og jeg føler jeg har fått til mye, og hvis dette hadde vært et prosjekt på skolen, ville jeg antakelig fått en god karakter 😀 For jeg har gjennomført, og jeg har lekt meg, og jeg har gjort det både med humor og alvor… Jeg har fått mange nye venner her på blogg-skolen, som jeg håpet og kanskje trodde i det jeg startet… Noen har jeg blitt kjent med superfort, fordi vi likner umiddelbart, og det er lett å se mennesket bak.. Noen har jeg pratet litt lenger med, før vi begge har åpnet opp og funnet hverandre så inmari.. Og noen har jeg til-og-med  “lekt” litt med etter skoletid…  Noen har sluttet på skolen, og kanskje begynt på en annen… Jeg har hatt et nydelig skoleår her inne <3 

Og hvor vil jeg så med dette innlegget? Har jeg tenkt til å slutte på skolen? Å gi meg med bloggen, fordi skoleåret er over? Å neida, jeg tror du er gal !! Dette er jo så moro, at jeg gir meg ikke på en stund.. Skal jeg ta skoleferie? En liten pause? Fordi den EKTE ferien har begynt? Hm… Jeg tror egentlig ikke DET heller, jeg liker det altfor godt.. Men jeg tar meg kanskje et aldri så lite friminutt, når jeg drar til Kroatia… Men det er leeeenge til ennå… Så vi sees nok i klasserommet i morgen tidlig 🙂

(hvis noen føler seg forbigått og glemt på bildet, så skrik ut…!!) 😉
 

Vel, hvordan er det med deg, tar du bloggpause/bloggferie? 

 

 

56 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Nei, noen “skulker” litt innimellom 😀 Og uten å få fravær til og med… 😉 Og jeg er knapt borte med sykemelding til og med 😀 Men skal ta friminutt når jeg drar til Kroatia.. tror jeg 😀

    2. Så koselig å være med på klassebildet! 🙂 Gøy i klassen, syns jeg! 🙂 Jeg tar ikke ferie, i alle fall. Er bare litt sporadisk av meg, men sånn er det. Ikke alle kan komme på skolen HVER dag, må vite! 😉

    3. Hei og takk for et fint skoleår ,jeg har litt ferie for tiden for det er travelt med flytting 🙂
      Jeg er langt ifra utlært så jeg trenger å gå mye lenger på skole og håper på å få være klassevenninne neste år 🙂
      Kommer tilbake om litt så er det bare å ønske deg en god sommer og følge med i bloggverden 🙂
      Goe sommerknib<3

    4. inneuteferdig: Nei, dårlig med grilling på oss som bor i blokk 😀 kan jo bruke engangsgrill i parken, men blir ikke mye av det heller 😀

    5. Kos deg i varmen. Idag blir det å brenne bål. Hjelpe ei venninne å flytte, og ikke minst skal jeg barekose meg med familien utpå kvelden. Gleder meg. Skal du grille da?

    6. Ideatroll: Nei, jeg koser meg for mye til at jeg kan gi meg nå :- ) Men jeg må lære meg å ta litt friminutt tror jeg, har ikke helt skjønt hvordan jeg skal klare det ennå… Men får øve meg litt når jeg er i Kroatia tror jeg, bestemmme meg for å legge Ipad og alt hjemme 🙂

    7. Jeg synes du har klart deg veldig bra så langt! Du er flink til å gi av deg selv, og til å finne på sprell som engasjerer oss andre. Personlig er jeg takknemlig for at du smetter innom innboksen min eller kommentarfeltet når du har spennende ting på gang, ting jeg gjerne vil ha med meg men som travle arbeidsdager kan gjøre at jeg ikke alltid rekker å få med meg før det er for sent. Jeg er veldig glad for at du ikke har tenkt å gideg etter ditt første skoleår 🙂

    8. Man kan lage bildet først i paint og så kan man åpne bildet i Picasa tror jeg og da legge på tekst, men er ikke helt sikker. Har du prøvd picasa? Det er et superdupert bildeprogram,helt gratis

    9. Mariann Sæther Tokle: Jeg tror ikke du får TEKSTEN dit,for å si det sånn… og da tror jeg det er et problem. Det er liksom et begrenset område som blir bilder, eler fargeområder, og du kan SKRIVE noe inni der, men det er mer begrenset område. Du må gå inn å se. Hvis du går inn på jule-sidene mine, med kalenderen, så vil du se noen sider hvor jeg har skrevet litt…Bllir liksom ikke hele innlegg man får lyst til å skrive i de små områdene der.. De ønsker jo at områder med bilder på innleggene skal være 800 x 600, og det er det som blir anbefalt. Og er enklest å gjøre der.. OG det er lite tekst innenfor et så lite område..

    10. Mariann Sæther Tokle: Jo, Paint er så enkelt så 🙂 Bare å bruke de rundingene og streken litt som utgangspunkt, og viske litt og legg til noen blyantstreker. så blir det Hunder og katter, og alskens rare folk og dyr 🙂

    11. At jeg er dreven,hihi,hvor har du det fra? jeg vet nesten ingenting jeg:) Jeg har bare skrevet jeg, men skal begynne å tenke mer på egne bilder osv etterhvert. Har begynt å legge tekst på bilder men de er ikke i bloggen som regel, kun på facebooksiden. og så var det å lære å bruke paint da, hmmm, ikke enkelt

    12. Støvkorn: DU er jo liksom litt i naboklassen og naboblokka, men jeg må si at jeg var inne på bloggen din i går, og prøvde å lure ned/lagre bildet av deg for å lime inn i klassen. Men det gikk ikke å lagre det… 🙁 Kom tilbake til blogg.no da vel, så får jeg litt lettere tak i deg 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    13. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg tror jeg har fått med deg at du er dreven 🙂 Jeg er litt mer nybegynner jeg 😀 Men begynner å få litt taket på det nå da 🙂 Blir lettere og lettere å skrive, når man bare har temaet synes jeg. Litt som du sier i dine innlegg, ordene bare kommer litt flytende av seg selv 😉 Ha en fin kveld 🙂

    14. Helge: Jeg hadde tenkt til å sette inn tegningen av deg som jeg laget til innlegget om de bloggløse husker du, Du på sykkelen, og Una som danset. Men så hadde jeg de bildene på jobben, og jeg hadde ikke tid til å lete dem opp her i går kveld INNE på bloggen, så da ble det at jeg bare tok med de MED blogg. Så jeg kommer nok ikke til å bruke det “klassebildet” om igjen, som jeg laget i går. Ja, det er stor fare for litt musarm nå om dagen. Ganske ille at så unge får det altså. Jeg håper de elevene jeg skal ha til nesste år, tar seg en pause ute i naturen i ferien, med mye bading og sol 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    15. inneuteferdig: Jeg VET at du er der, og når du er PÅ, så er du det OFTE og mye og det er koselig, så jeg vet at du ikke blir BORTE 🙂 Så du er ikke håpløs 😀 Bare koselig 🙂 Ha en fin kveld Vanja <3 klem

    16. Engla: Vi har ikke gått i samme klassen så lenge vi to, men jeg har blitt fort litt kjent med deg synes jeg 🙂 Så du er en av de som helt klart måtte med på klassebildet 😀 Vi snakkes jo nesten hver dag 🙂 Jeg skal nok ta meg noen friminutt i sommer, men liker veldig godt å være her i løpet av dagen,så firminutt får være nok 😀 Skole-skoledagen gikk også fint, jeg kom meg helskinnet gjennom en tale, og ingen så at jeg var nervøs en gang 🙂 Så nå har jeg ferie 🙂 Må bare bruke litt tid på å “lande” litt 🙂 Ha en fin kveld Engla, fint å ha blitt klassevenn med deg 🙂 klem <3

    17. Jeg kan late som jeg går i paralellklassen jeg, har skjønt at sammholdet er bedre mellom blogg.no folk 😉 hehe, blogget jo her tidligere, og mistet alle sammen fordi jeg byttet plattform :/

    18. 🙂 Ja, jeg går på skole hver dag, også i ferier, livets skole, men det blir kanskje litt bloggferie, det tror jeg nok. Ellers blir jeg her så lenge det føles riktig for meg. Jeg har ikke tenkt over at du har vært blogger lenger enn siden august, trodde du var en dreven blogger,hehe. Jeg har passert året og mer enn det nå:)

    19. Ingen har vondt av en bloggpause. Stort sett så skriver jeg en eller annen kommentar på en eller
      annen blogg jeg leser fast. Selv om jeg ikke har blogg kan jeg godt sende deg et bilde av meg selv på mail til deg og slik at du kan lime det inn, hvis du vil at jeg skal gjøre det. Ellers så starter skoleferien og jeg leser at selv 10-åring har fått musearm pga for mye data. Da kan det være snakk om lite aktive barn som kjøres hitt og ditt, får alt via digitale kanaler. Da jeg gikk i 6 klasse dro vi på 1 ukes fjelltur, det var tradisjon i 6 klasse den gangen. Nå er det datacamp og heller lite vandring fra hytte til hytte.

    20. Ja vi blir kjnt med mennesker som gir av seg selv, og det er det som er så bra her inne. Noen er aldri mere med, og de slettes. Jeg må jo erlig si at i de 4 siste ukene har jeg vært litt håpløs, men lover at det skal ta seg opp igjen. Spesielt når vi kommer til neste skole år igjen.:)

    21. Herlig inlegg og flott “klassebilde” da 🙂
      Jeg kom ikke inn i klassen før i slutten av januar, men jeg rakk ihverfall å bli med på bildet og det er jeg veldig glad for <3
      Trives veldig godt i denne klassen jeg og har tenkt å fortsette så lenge jeg har noe og lære og dele 🙂
      Noen korte pauser innimellom kan det nok sikkert bli, men da kommer jeg enda sterkere tilbake 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin fredag fineste frodith og håper at skoleSKOLE dagen var fin 🙂
      Go´klem fra Engla

    22. Livsrom: Ja, og du er en jeg ikke har kjent LEEENGE, men føler jeg kjenner deg litt allerede 🙂 Og det er veldig koselig 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    23. inneuteferdig: Jeg prøvde å få plass hvertfall til alle som har vært mye hos meg, og som jeg føler jeg har blitt litt kjent med 🙂 Noen har bare spurt om venneforespørsel, og siden har jeg aldri sett dem igjen, og de ble ikke med på bildet 😀 Men de som har preget meg her inne, har jeg klemt inn på et eller annet slags vis 😀 Ha en fin dag Vanja, vi sees hvertrfall igjen her inne håper jeg 🙂 føler jeg kjenner deg litt <3 klem <3

    24. Miriam: Ja, det er hobbyen min også, det er derfor jeg orker å legge både tid og til tider litt penger i det også 😀 Jeg skal ta meg noen frikvarter, men foreløpig er jeg ganske avhengig, så jeg blir nok å se en del her inne 🙂 Sees snart 🙂 Ha en fantastisk dag Miriam 🙂 Stor klem <3

    25. Lisbeth Pedersen: Nei, jeg fikk akkurat et skoleår helt AKKURAT nå omtrent 🙂 Du legger ikke ut så mye innlegg selv, men jeg føler jeg kjenner deg litt likevel, fordi du er en del inne hos meg 🙂 Og det setter jeg veldig pris på 🙂 Ja, vi må ta oss noen pauser innimellom, frikvarter, og så sees vi i timen 😀 Jeg kom meg gjennom talen i dag til elevene, uten synlig nervøsitet 😀 Ha en fin fredag 🙂 Stor klem <3

    26. Kjekt å høre hvordan det startet:) Flott klassebilde!!:) Ønsker deg en fin skolefreie, men vi sees trolig mellom friminuttene, vil jeg tro:D Klem<3<3<3

    27. Nok et herlig innlegg fra deg. Kjekt å være på klassebilde hos deg da.
      Ja året har gått utrolig fort. Det må jeg si. Jeg har virkelig lært å sette pris på det skrevne ordet her inne. Mange opp, bortover, og nedturer alt i alt. Slik livet faktisk er. Kjempekoselig å lære andre mennesker å kjenne på en helt annen måte. Tror det kan være vell så greit av og til.
      Noen ganger ønsker vi ikke å gi hele oss på en gang, og dette har jo vært en grei måte å være litt i bakgrunnen, samtidig som en blir tøffere for hvert innlegg.
      Nyt dagen, og blogg pause…. Det kommer og går nå…

    28. for eit herlig innlegg 🙂 🙂 Likte sammenligningen din med skoleår, klasse og det fantastiske klassebildet du hadde snekra sammen 🙂 😀 😀 Eg synes blogging er kjempe artig og det er på ein måte hobbbyen min så eg tar ikkje så mange frivillige bloggpauser, men det hender det blir ein del friminutt pga manko på energi og hjernekapasitet 😉 😉

    29. Hehe artig innlegg 🙂
      Jeg kom inn her november 2012, så ikke så lenge siden det.
      Blir vel ikke blogginnlegg fra meg den uken jeg er vekkreist på sommerferie. Men det merkes sikkert ikke, for jeg er ikke den som blogger mest akkurat.
      Jeg tror jeg kanskje i gjennomsnitt kun har ett innlegg per uke, eller mindre. Noen ganger flere per uke, men det er skjeldent.
      Men nå skal jeg prøve å lage sjokoladerullekake med vaniljekrem og med appelsinsjokolade på toppen, hmm tror du det er godt?
      Ha en superfin fredag
      Klem

    30. Jeg vil ikke ha sjokolade hverken i munn eller bad, men kan røpe jeg har hatt massasje med sjokolade, det var ikke som for ventet, så slå fra dere badet…det er bare oppskrytt..

    31. Hanne: Jeg også friminutt 🙂 Neida, du lukter ikke, men når du ser meg og Stussli, så får du nok lyst på et bad 😀 i sjokolade 😉 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    32. Haha, klar for bad, lukter det av meg?
      Jeg er i malemods og greier ikke og få til en vettug blogg av den grunn. Denne malinga tar all energi, og gir meg et mannlig hormon tillegg,greier bar en ting om gangen. Hihihi
      Skal ikke ta fri, men noen friminutt, ja..

    33. Lithanna: Å ja, jeg liker meg så godt her inne, så slutter ikke på en stund, og så koselig å treffe folk 🙂 Ha en fin dag <3 KLem <3

    34. eljos: Gleder meg til bilder 🙂 Synes profilbildet ditt fra DEN bloggen var greit, siden den er HER 🙂 Ha en fin dag, sees fort igjen 🙂 enten i ditt eller i mitt klasserom 🙂 Klem <3

    35. Hey jeg fant meg!
      Og det er koselig å mimre tilbake slik. Noe som får meg til å savne gamlebloggen min :/ Nåvel. Kan ikke gjøre så mye med det nå.
      Fortsett å blogg, vi liker deg ! 😀

    36. passion4lifeandtravel: Ja, ikke sant 🙂 Vi tar oss noen friminutt 🙂 Det er på en måte greit, og kanskje litt viktig for oss også, men så må vi komme inn igjen 😀 Ja, jeg gleder meg også til flere stunder med deg og de andre 😀 Stro klemm for denne dagen <3

    37. Noen bloggpauser har jeg jo alltid, innimellom. Jeg har ikke planlagt noen bloggferie, neida, det blir nok reisebloggen som blir mest aktiv nå framover tenker jeg. Kanskje fotobloggen også, hvis jeg finner noen fine motiver, og det gjør jeg nok, jeg som skal til Atlanterhavsveien!!

    38. Så utrolig koselig blogginnlegg, jeg smilte meg gjennom det hele, og vet du…jeg er så utrolig glad for at jeg kom i den bloggklassen din, det er den morsomste skolen jeg noen gang har gått på, jeg gjør akkurat som jeg vil og når jeg vil, og blir bloggkjent med så mange nydelige mennesker i bloggverden…et så utrolig koselig klasserom å få være i <3
      Jeg tar nok ingen bloggpause i sommer, men som jeg stadig gjør når jeg er på reiser...tar noen friminutt...
      Selv så reiser vi over en måned til familiehuset vårt i Thailand, og jeg jobber nå på spreng for å få ferdig reisebrev fra Fort Lauderdale, skulle så gjerne ha blogget om cruiseturen i Karibien også før vi igjen reiser, men rekker ikke..., vi kom jo hjem i slutten av mai...men...i Thailand vil jeg blogge mer 'live', så cruiseturen får jeg nok heller skrive om når jeg kommer hjem...det er jo det som er så fint med bloggen...på den gjør jeg akkurat som jeg vil, når jeg vil....og jeg går for sommerskole...for det er altfor morsomt til å være på bloggskolen til å ta helt fri...men...lange deilige friminutt skal jeg unne meg.
      Jeg gleder meg til å ha mange koselige stunder med deg på bloggskolen også i sommer <3
      Sommerkoseklem

    39. Fru Stussli: Veldig glad jeg fant deg også 🙂 <3 Ja, du fant deg selv på klassebildet 😀 Måtte ta en liten oppsummering i dag 😀 Ha en strålende dag fine fine Bente 😀 Klemmeflat <3

    40. Haha så morsomt innlegg <3 Er litt sånn klassebilde. Fru Stussli synes selv hun var veldig heldig på bilde og det er skjeldent hun er fornøyd med bilder 🙂 Hun kom jo inn i klassen i oktober først, men har ikke tenkt å gi seg hun heller.
      Fru Stussli tenkte hun kunne sende små reisebrev fra turene i sommer. Først Stockholm og så Rhodos og så Dublin i høst. Åh så mye og glede seg til og så masse å blogge om 🙂 Det blir helt klart mindre blogging i perioder.
      Fru Stussli er så glad for at hun fant Frodith i bloggverdenen. Kule, fine, morsomme, fornuftige og gode bloggvennen <3

    41. ladyaugust: Jeg har masse sommerfugler i dag… litt sånne ekle :-O Men snart er de over.. Du fant deg i skolegården? 🙂 Ble mange, og kunne vært flere 😀 Fineste dagen til gode søs 🙂 Klemmevarmtoglenge tilbake <3 <3 <3

    42. Gooood mornings <3 Siste dag før ferie 😀 Ahhh så deilig å ikke ha klokka på resten av sommeren haha. Blogg er jo morsomt og blir mer og mer morsomt. Jeg synes å huske jeg starta å blogge og skjønte ikke helt vitsen med blogg, ikke før man ble bedre kjent med hodene bak bloggene. Så begynte jeg å kose meg med morgenlesningsbloggene og begynte å lage meg en liten haug å lese fast noe som jeg gjør fortsatt. Det er det som er mest kos, etterhvert har det blitt som en liten dagbok, hvor jeg følger andres dager og skriver litt om min. Håper dagen din blir good kjære Frodith. Klæmmervarmtoglænge <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg