Hrrmfff……!


(etter frisørbesøket i dag… i et påske-egg… ble blått hår… vettu… eller… ?)

Ja… da er jeg akkurat ferdig hos frisøren… Jeg forttalte deg at jeg i dag skulle gå å kose meg hos frisøren… Og nå er jeg akkurat ferdig der… Jeg hadde time kl 13…. Hørte du… KL 13!!!!! #  I dag har jeg bitt fra meg… Ikke la de blide øynene lure deg… For i dag har jeg virkelig skreket høyt.. som jeg har lovet at jeg skal øve meg på hvis noe er feil.. Jeg har sagt at jeg skal hyle som en furie eller som en farlig løve.. Sette folk på plass liksom… Og i dag må jeg innrømme at tålmodigheten til sindige Frodiht, var som blåst vekk, over alle hauger… 

Skulle ha time kl 13 altså.. Snill og flink pike som jeg er var jeg på plass kl 12.45, HVERTFALL… Satte meg ned og ventet.. Og VENTET.. Og ventet… OG enda litt mer… Meldte meg flere ganger… Og så var kl nesten 13.30, og DA var det min tur… Og jeg var allerede litt gretten, sånn inni meg… må jeg innrømme… Og så kom damen som skulle klippe meg… – OM det var greit at hun bare kunne prate engelsk?… Og jeg stotret og stammet noe… langt nede i skjegget et sted…HMFFFF? Pfrt? Som jeg hadde noe valg liksom?…. Vi var på full fart mot stolen allerede… Og jeg måtte nok bare ta til takke med henne etter 30 minutter forsinkelse… ” I have a photo…” stotret jeg fram… Vi ble enig om en farge… Hun spurte om jeg ville ha noe å drikke..  Jeg takket nei.. var egentlig BARE interessert i at hun skulle KOMME I GANG!! Plutselig var hun borte.. HELT BORTE…. Og kom IKKE tilbake…Da det var gått nesten 45 minutter fra jeg skulle ha begynt på timen,  og egentlig INGENTING var skjedd ennå, begynte jeg å SNØFTE… og se meg rundt, nesten som jeg var med i en slags GJEMSEL liksom, og JEG var den som lette etter noen… Jeg snøftet ut noe til nabofrisøren.. Litt sint snøfting, tro du meg!! Og jeg var inni meg, på vei ut døra..Og da forsvant hun andre frisøren også, for å bli med på “gjemsel-leken”… Kom tilbake, og meldte litt SURT til meg, at MIN frisør drev og blandet farge og var snart ferdig. Hmrff, i 15 minutter… Vel, hun fikk da begynt til slutt,  vi vekslet kanskje 8 gloser engelsk på 3,5 time… Og jeg LØP nærmest ut døra da jeg var ferdig… Vel, fargen ble bra den, og jeg ble ikke så ulik forrige gang.. Og det var FLEST som hadde stemt for det tidligere i dag 😉 Så det var det det ble.. Og kun pga stemmegivingen, hi-hi… Hadde ikke noe med egen perferanse å gjøre nei 😉

 

42 kommentarer
    1. Siv: Frisøren var på plass hun, hun brukte bare så HIMLA LANG TID på forrige kunden 😛 først, og siden surret hun bare 😀 Takk for koplimentet, koselig når folk synes jeg ble fin 🙂

    2. …jeg syntes ikke du skal ‘piske’ deg selv fordi du ikke bare gikk ut av stolen og stormet ut ,tror det bare er normal høflighet, at du ble sittene 🙂 Det er jo lov å gi en sjanse…men det kommer du nok ikke til å gjøre igjen 😉

    3. solkro: Ja, jeg har lett for å godta det meste, og ikke tørre klage… litt konfliktsky er jeg nok. Og lider litt under det av og til. Øver meg litt på å frese litt, men er ikke veldig flink ennå 😀 Men skal sjekke siden for mailadresse osv 🙂

    4. Hei, jeg er enig med de ovenfor send inn klage og jeg må nok innrømme at jeg hadde nok blitt sittende jeg også selv om en strengt tatt burde bare spasere ut av salongen .bare så det er sagt du ble kjempeflott 🙂 🙂
      Ha en fin dag 🙂
      Goe knib<3

    5. cynaracardunculus: Ja, de gjør jo det 🙂 Jeg skal faktisk se om jeg ikke gjør noe med det denne gangen 🙂 Man BURDE si i fra oftere, men jeg er så dårlig på sånt,men har jo bestemt meg for å prøve å skjerpe meg litt 😀

    6. Ja ,jeg syntes det er viktig å si ifra -ikke for å spy eder og galle,men for å si ifra at dette ikke var en god opplevelse som kunde -de har jo mest sannsynlig mistet deg som kunde…og dette tror jeg ikke kjeden egentlig ønsker -de arbeider og utvikler seg jo av og for kundene til syvene og sist.

    7. cynaracardunculus: Koselig at folk synes man blir fin hvertfall 🙂 Jeg burde sikkert skrive en klage :-/Jeg er veldig dårlig til å si ifra om ting, og var nesten litt stolt av at jeg klarte å si såpass som i går 😀 Men da var jeg nesten på vei ut av stolen så det MÅTTE bare ut 😛 Skal se om de finnes noen mailadresse til stedet eller kjeden ja. Ha en fin dag Cyanara <3 Jeg skal gå liten rusletur i dag, prøve å få opp litt energi, som har vært mangelvare her en stund.... Klemmer <3

    8. Hva med å sende inn en berettiget klage på mail -en voksen klage på hvordan du opplevde dette frisørbesøket ??
      De kan tross alt ta lærdom i dette du har å fortelle…for hva i sorte hull er det som skjer med serviceyrkene (?) når dem tross alt tar 2000,- for dette så burde servicen være opptimal oxo !!
      Du ser nå bra ut uansett da -DET kan man sette pengene på ;))

    9. Helge: Det er like dyrt i alle salonger i byen for farge OG klipp, sånn ca.. Over 2000 ligger det overalt. Så jeg må ut av byen om det skal bli billigere faktisk.. Sånn er det å bo i byen her 🙁 Jeg skal klippe meg hos hun jeg plieier neste gang,hun er en enkelt dame i en salong, uten andre, ikke sånn kjede-salong.. så hun er faktisk kanskje 200 kr mindre, men hun kan så sjelden.. det er problemet med henne.. Men neste gang venter jeg på henne 😀

    10. Resultatet ble bra det. Kjipt at de ikke kan norsk i en norsk salong – må man nesten ta med seg tolk neste gang. Et frisørbesøk bør ikke være en påminnelse om at engelskkunnskapene burde vært bedre. Over 2000.- kr – kjære vene. Regner med at du sjekker prisene litt bedre heretter og at du får en frisør som kan norsk. Kan være forskjell fra salong til salong, men fakta er at det er billigere for menn enn kvinner hos frisøren. Det er er urettferdig – kjipt at du måtte vente så lenge.

    11. dandilion: Takk 🙂 Liker fargen godt selv også 🙂 Hadde jeg kommet inn til riktig tid, så hadde jeg nok ikke reagert 😀 Men det var pga at det var over en halvtime forsinkelse FØR de ropte meg inn liksom.. og DA var jeg muggen da det hele startet.. Og stakkaran ble jo helt nervøs 😮 Og jeg kunne jo ikke prate med henne.. Jeg kan jo ikke sånne frsørting, på engelsk… glad jeg hadde med bilde 😀 Ha en god natt 🙂

    12. Flaggermusvinger: Jeg var nesten på vei til å løpe ut døra… Etter jeg hadde satt meg i stolen… da hun forsvant og ville leke gjemsel.. Men jeg BLE om enn litt sur, sittende 😀 OG glad nå da.. ble jo fint til slutt 🙂 Jeg liker den fargen, men den faller fort av igjen. Om en måneds tid, er den vekk.. Men jeg får vel kanskje noen bleke striper i Kroatia i stedet for 😉

    13. Jeg stripet håret før jul og det tok noen timer. Når jeg først striper det så vil jeg ha striper overalt. Og det tar tid. LANG tid. Og jeg er utålmodig. VELDIG utålmodig. Så det blir ikke ofte jeg striper det. Kanskje før jul igjen, kanskje venter jeg lenger. Det er så ALTFOR lenge å sitte i ro. Og det var helt uten forsinkelser. Kjipt å sitte sånn å vente uten forklaring. Jeg har opplevd det motsatte, å sitte lengre enn jeg skal hos frisøren. Den gang lærte jeg meg til å plusse på en halvtime om jeg avtalte noe etter turen til frisøren. Men det var jo bare kos. Tøff farge fikk du, det skal du ha. Herlig farge som du kler godt 🙂

    14. Lisbeth Pedersen: Takk 🙂 Koselig å høre at folk synes man er fin 🙂 Ja, det var en laaaaang økt! Og nakken helt sår etter herjingen i vasken også :-D, lang vond hals.. 😉 Men nå er jeg strålende fornøyd og har nesten glemt de idiotene borte på den frisørkjeden 😉 Morgendagen skal tilbringes ute i det fri, i naturen 🙂 og jeg har hele sommeren foran meg med kos og avslapping 🙂

    15. Backside: Ja, jeg VAR kjempeirritert 😀 Og det verste var at hun nabofrisøren ikke virket som hun syntes jeg hadde noe å være irritert for, at jeg hadde ventet i 35 minutter først var visst ikke noe å klage på liksom… Og jeg er sjelden sånn som åpner munnen for sånt.. Nei, det blir at man bare velger seg et annet sted neste gang, selv om fargen ble fin. Jeg får den fargen i underetasjen her også..hos en bittelitt billigere frisør også, et par hundre kroner billigere.. men hun er nesten aldri der 😛 Ja, ja… blir en stund til nå, uansett 😉

    16. muumimamma: Nei, du ser ikke forskjell fordi du har ikke sett FØR-bilde.. Det du så tidligere i dag er fra forrige gang jeg var hos frisøren 😀 Og så går det ofte to-tre uker, så er nesten ALL rødfargen ute skjønner du.. Jeg har hatt omtrent mørk-blond nå et par uker… Rødt er det verste å få til å sitte… Så det var stor endring fra tidligere i dag 🙂 Men frisyren er nesten den samme ja.. Men luggen min var også ganske lang i dag.. og jeg har klippet den SELV også noen ganger etter forrige gang. Før-bildet du så i dag, var tatt i mai en gang, tidlig mai.. . 🙂 Og i Oslo her koster det over 2000 kr, nesten overalt hvis man både skal farge og klippe, uansett salong 🙁 Sånn er det å bo midt i smørja her.. 😛 Det er jo derfor jeg ikke gjør det VELDIG ofte… Og i sommer blir det vel mer gyllent etter en stund. og det skal det bare få lov til,jeg skal ikke gjøre noe på en stund nå 😉

    17. Over 2000 kr??? Fy søren så dyrt! Ikke for å være ufin eller noe, men helt ærlig så kan jeg ikke se noen forskjell, annet en kanskje bittelitt kortere lugg??? Du er kjempeflott altså, men jeg må bare si det: for 3,5 timer og 2000 kr burde du kanskje forvente LITT mer??

    18. Enda en grunn til ikke å like den frisørsalongen. De er ikke så gode på service. Lytter ikke til kundene sine. Glem dem, gå til noen andre neste gang. Men du ble FIN, da 🙂

    19. Engla: Ja, flrnøynd jeg, ble ganske likt 😀 og det ville jeg jo 🙂 Men for en økt i frisørstolen 😉 Ha en super kveld selv Enga. Klemmer-på <3

    20. eljos: Ja, jeg tåler å vente LITT liksom, men jeg skjønner ikke hva de somlet med FØR jeg kom inn, hun virket VELDIG ny, men det virket i det store og hele som det ikke var så godt arbeidsmiljø der, sånt merker man. Ingen som hjalp hverandre, eller smilte til hverandre.. Og hun virket nærmest litt nervøs, hun engelsktalende min.. Uff, stakkar.. Men, i dag kunne jeg bare ikke holde HELT kjeft… som jeg bruker.. 😀

    21. Huff og huff, ja det var drøyt, og sikkert også helt unødvendig. Og så til den prisen? ja ja kanskje de tok timesbetaling……

    22. ewymarie: Jeg betalte over 2000 kr i dag også 🙁 Men jeg var jo rimelig fornøyd når jeg først var ferdig, og orket ikke ha noe mer med dem å gjøre, så jeg bare skyndet meg ut 😛 Men jeg var veldig sint, spesielt inni meg,en liten periode.. 3,5 time, det er drøyt hos en frisør altså…

    23. Bah…det det høres kjent ut. En av de tingene som er drøyt her i Brussel er at dette du forteller om er en historie som skjer ofte-les hele tiden her. Uansett hva man skal få ordnet i en butikk her eller er hos frisør osv. er at de alltid skal gjøre andre ting enn å hjelpe deg. Les skravle med kollegaer eler andre som kommer inn i butikken.
      Når vi flyttet hit ned sa alle at du må venne deg ti lat her har kunden ALDRI rett….Og gjett om det stemmer 😛 De er ikke interessert i å tjene penger her og stenger ofte butikker for å ta lunsj og slikt…..

    24. ladyaugust: Ja, dette var heldigvis en “utenom”-frisør. Jeg har en annen dame, som er litt sånn frisser-dame, som har salong i underetasjen her.. men hun kan så sjelden når jeg kan.. Og i dag hadde jeg bare lyst til å ÅRNE meg litt, og kose meg… PFØY!! Halsen var nærmest knekt når jeg var ferdig, etter eviglang tid i den forbaska vasken, jeg har blåmerker nå :-DDD må holde hodet etterpå vettu, fordi den lange halsen min har sovnet som en fisk.. 😉 Men jeg ble fornøyd med resultatet da 🙂 Men neste gang skal jeg tilbake til hun vanlige FRSSER-dama i underetasjen, når hun har tid igjen 🙂 Håper du koser deg med sjokolader og gitarister 🙂 Klemmeflat<3

    25. Fru Stussli: Ja, det synes jeg hun skal gjøre 🙂 Og hun får sikkert SNART lov av mamma, ikke sant? 😀 Jeg har hatt svart en gang, men det ble veldig hardt til huden min, men på den tiden var det kult å se litt sjuk ut 😀 Men nå ser jeg syk og blek nok ut UTEN hjelp fra håret 😀 Blått ville nok også få meg til å se lit blek ut tror jeg..Så Emma har litt rett på en måte, rødt passer bedre enn blått til voksne 😀 Men det er litt moro med blått da, hadde vært gøy for en helg liksom 🙂 Nei, jeg er nok litt feig blitt 😉 Håper dere har hatt e koselig dag <3 klem<3

    26. :(((( det er jo ikke blått ! hehe tulla bare :DD Fiin og nyfrisert er du <3 Men du....bytt frisør for man må jo ha en som ikke somler magesår på folk 😉 Ha en good kveld 😀 Klæmme

    27. Så fin! Perfekt farge til flotte damen 🙂
      Emma smiler her og sier rødt er bedre til voksne enn blått. Selv skal hun farge håret blått når hun får lov av mamma….

    28. Livsrom: Nei, jeg bruker vanligvis en i underetasjen der jeg bor, men hun har nesten aldri åpent når JEG kan… Men jeg venter nok til det passer for begge oss neste gang.. For jeg klikket nesten ja, var på vei ut av stolen hvert øyeblikk 😉

    29. Fin, fresh og nyfrisert!!.:):) Men jeg hadde klikket på den frisørsalongen. Maken til sommel! Er det en salong du pleier å bruke? Syns det var dårlig kundeservice!
      Deilig med nystelt hår:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg