Postmann er som julenissen…. han kjenner ALLE.. ;-)

Sånn var det før i tida hvertfall…. Jeg husker vi testet ut vår postmann som vi hadde vokst opp med… Han var av den gode gamle skolen, med grønn uniform, bukse, jakke og lue.. Var ikke snakk om å klage på varmen på sommerstid… Kledd som han skulle til Nordpolen nærmest, kom han, sommer som vinter i sin postmanns- DRESS/DRAKT. Han kunne være det STORE som skjedde i løpet av en dag.. Når han kom i bilen sin løp vi ungene spinnville mot postkassene i det vi ropte: “Poste-mann! Poste-mann!”. Så var det klemmer og noen ord med han.. Så kjørte han igjen.. Og sånn var det neste dag igjen også.. og neste dag…. Helt til vli ble ungdmmer..

Når vi ble ungdommer så startet “den store testen”..  Hver gang vi dro noe sted, og skulle skrive postkort hjem, så gjaldt det å prøve ut stakkars postmann… som nå var blitt enda eldre.. Og kanskje litt sliten… Prøve om han virkelig kjente oss så godt som vi trordde han gjorde.. Kunne han virkelig alle navnene på folk i husklynga vår.. Visste han at jeg hørte til i DET huset, med DE foreldrene..??? Vi sendte postkort med BARE fornavnet på foreldrene våre, adressen, og hvem det var i fra selvfølgelig…. så hadde han NOE å gå på liksom.. En annen gang skrev vi bare etternavnet, og kanskje ikke veiadressen.. Og en gang skrev vi bare “Mamma og pappa” og så adressen + vårt fornavn som avsender.. Alle ungene i vår famile testet ut dette, og posten kom alltid fram..Postmann var magisk… eller kjente alle…

Egentlig trodde jeg det var bare fortidens gråhårete postmenn som kunne sånne tryllekunstner, som å kjenne til alle å enhver… Men i går ble det motsatte bevist… Da jeg kom fra butikken, lå det en pakke til meg i posten… Og hadde postmannen selv vært i nærheten hadde jeg sikkert løpt og gitt han en klem, (som jeg gjorde med gamlepostmann som barn)…  fordi han kom med pakke til meg… Og utenpå pakken sto det faktisk skrevet “Til fineste Frodith”, og så etternavnet mitt, og adressen 🙂 Så denne jyplingen av en postmann, som knapt har kommet over kvisstadiet, han kan jammen meg trylle han også, han visste hvem Frodith var, og la pakken i riktig kasse… Og jeg skal love deg at det ikke står Frodith på postkassen altså.. 

 Og pakken var ikke fra hvem som helst heller:

Jeg fikk pakke med bikinitrusa fra Ladyaugust <3 Vi hadde snakket mye inne på bloggen her om  at vi måtte ha nye bikinier, men siden det ikke er så “moro” lenger med sånne snuppete små, følte vi mer at vi trengte noen LAANGE, helst  fotside… helst med sleng.. Og vi ble enige om at det måtte bli Ladyen sin jobb. Jeg kan som kjent ikke sy, bare strikke og hekle.. så hun lovet å sy en bikini-truse til MEG også, når hun var i gang med sin… Og jeg må si jeg var mektig spent på hvordan den ville bli, med helsleng og greier… 😉 Hun har lagt ut bilder av SIN tidligere på bloggen sin, sjekk HER, og den var kjempefin, så gledet meg veldig til min kom 🙂

Vel, den ble ikke med sleng, men langt over rumpestadiet for å si det sånn… Og da er jeg kjempeglad 😀

Så her er min da <3 Ikke så lett å både være modell og fotograf, så bildene blir som de blir

stående

Ovenfra

Sittende

Ladyen sin går under knærne,så vidt jeg kan se.. Jeg er 10 cm lengre, så min ble OVENFOR kneet 😀

Og sånn ble den bakfra/ovenfra 😉

De er herlige og vide, og ser ut som jordbær på en fin sommerdag 🙂 Her skal det bades! 😉 Når jeg tar turen for å besøke Ladyen, skal vi nok valse rundt i matchende bikini-bukser, som to solmodne jordbær

Og sånn blir det hvis jeg drar på besøk 😀 og det skal jeg <3

Har du en postmann som leverer posten din utifra bloggnavnet ditt?

 Har du skaffet deg badetøy for i år? 😉

42 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Ja, postmannen her er tydeligvis nesten som de før i tida 😀 og var vi ikke søte i de koslige buksene 😀 LadyAugust er snill altså 🙂

    2. eljos: Hi-hi, ja søte bukser hun har laget 🙂 Og vi blir jo helt like da, jeg og Lady August, hun sydde de prikklike 😀 Morsomt 🙂

    3. Siv: Ja, det blir fredag, lørrdag eller søndag 😀 Gleder meg til å høre hva du synes. Spiller ingen rolle om jeg vinner, for dette blir noe mer enn bare et innlegg uansett.. 😀 Nå tenker jeg du er nysgjerrig nå 😀 Og jeg har så lyst til å røpe meg at jeg er helt syk 😀

    4. Min matgale verden: Hi-hi, ja jeg ligger jo og slanger meg til i 7 tida jeg nå om dagen… da blir jo alt feil for deg 😀 Stakkar.. Jeg kommer nok ikke til å være så mye oppe i 6-tida i ferien..ELLER jeg håper jeg slipper altså 😉 Har ennå ikke prøvd ut dette med å forhåndsinnstille innlegg heller… 😮

    5. JA, man må jo teste postmennene ;))) Vi er litt sløv, så vi har ikke engang navn på postkassen.. oops!!
      sv/ HURRA for at du blir med!! Du har alt rett, også må du legge med en link til bloggen/konkurransen, så er alt i boks – jeg GLEDER meg til å se, på lørdag, altså ;D

    6. Næh!! Så utrolig kul!! Ja da skjønte jeg ordet lange bikinier:) Du skjønner det, at jeg trodde faktisk at jeg hadde vært innom deg i dag tidlig, det går helt i surr når du har ferie og sover frempå;) (ikke så veldig frempå da ser jeg) Nå skal jeg inn og se på ladyen sin bikini:)

    7. Livsrom: Nei, det med postmannen er litt komisk, fordi han her i blokka har jeg aldri sett mer en såvidt snurten av… vet han er så vidt over kvise-stadiet 😀 men kjenner han gjør jeg IKKE 😀 men han fant meg på Frodith-navnet 😀 Jeg skal jo til VARMERE strøk om en ukes tid. Men der tror jeg at jeg må ha en litt mindre truse… Satser på at det går greit, om jeg ligger helt stille på et håndkle 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    8. Syns jeg ser dere i machende bikini-truser. Tror det kunne vært et festlig syn:D:D. Har nok ikke skaffet bikinitruse i år nei. Har ingen planer om å dra til varmere strøk, og her på Møre tror jeg at jeg kan klare meg med fjorårets.
      Vet ikke om jeg burde ha en om jeg tar imot din Olso- invitasjon? ;);)
      Postmannen (om det er en mann) vet nok ikke hvem jeg er. Og ikke vet jeg hvem som kjører posten her nå for tiden. Nei, vi har ikke noe nært forhold;)

    9. Helge: Ja, postmann Pat har jo økt postmann-statusen noe 😀 Flink postmann her hvertfall. Og husker godt den gamle hjemmer. Nå er hvertfall min og Ladyen sine badebukser i orden for sommeren, ha-ha 😀 Så bra det er meldt fint vær 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    10. Har ei kortbukse som jeg bruker som badebukse – og får tjene som det en sommer til. Det er spådd knallhelg så hvis det slår til vil jeg prøve badevannet da. Postmann fikk kanskje litt mere populær ved hjelp av Postmann Pat i Barne-TV.

    11. Engla: Moro å få jordbærbukser fra Lady August 🙂 Jeg lo godt av pakken med Frodith på utsiden, og med de herlige buksene på innsiden 😀 Ja, kanskje det kommer fram med Engla til deg 🙂 Det må prøves ut <3 Ha en finfin dag søteste Engla 🙂 Klemmer i fleng <3 <3 <3

    12. Herlige fine frodith <3
      Jeg vet faktisk ikke hvordan postmannen (eller damen ) her ser ut engang, men hvis navnet Engla er med og adressen ellers stemmer hadde det nok kommet frem til meg 🙂
      Kos deg i din flotte nye bekledning og en en feiende flott dag videre!
      Go´klem fra Engla

    13. ladyaugust: Ja, da skal du vel ut å løpe igjen 😀 Lykke til 😉 Jeg er bitteliten tur på jobb og rydder idag.. Og så aldri mer hit, før i august..Puh! 😀 Kose deg med engelen 🙂 KLemmeflat<3

    14. Ny maskin, nye muligheter 😉 Glemmer helt av at den ikke vet hvem jeg er hrmf men nå har jeg skrevet navnet mitt i begge feltene så nå kan den baaare prøve seg 😉 haha Søøøteste jordbærFrodith <3 <3 <3 Over knærne...det var nesten min også, men måtte begynne å sægge litt hehe hilsen superskredder'n fliiiir klæmmeflat <3 Nåh har engelen planer og de innbefatter MEG <3

    15. Miriam: Jeg lurer på om vår postmann også het Kjell faktisk 😀 Det ligger sikkert i navnet 😀 hi-hi JA, vi må vel foreviges på foto, når vi er på stranda 🙂

    16. Den kledde du 😀 😀 No gleder eg meg til å sjå dikka på stranda i matchende bikinier 😉 😉
      Når eg budde heime og var liten så hadde eg verdens koseligste postmann. Han heitte postmann kjell 😀 😀 Han hadde garantert funnet meg via bloggnavn, men her eg bur no….NEPPE !!! :p

    17. Glemte å si at trusa som er ei bukse er tøff.. Passer deg kjempebra. Skredderen har godt øyemål som kan sy slik at det sitter som støpt, uten å ha prøvd engang..

    18. Anonym: Hei Anonyme Ladyaugust 😀 Ja, ble vi ikke fiiiine <3 Som to dråper vann 😀 Og enda mere venner med de like buksene, og nå får kanskje Emma og venninnen like bukser også (Stusslis datter 🙂 ) Hun ville nemlig også ha tvillingbukser 😀 Ja, må også berømme postmannen altså, og neste gang jeg ser han skal han få ros 😀 VI er fine som jordbær vi, klemmetusentakkforbuksaogfinestesøsklemmen <3<3

    19. Lisbeth Pedersen: Ja, det er noe med det at så lenge etternavn og adressen står, så går det greit til og med her i Oslo 😀 Vi må teste ut med deg en gang også, med Veskeklatten 😀 Ha en flott dag 🙂 Klemmer <3

    20. Hahahahahaha, det er jo såklart at postmannen burde vite hvem fiiineste Frodith er !! :DDD DET skulle jo bare mangle <3 Nå blir vi like som to dråper vann og mere venner siden buksene er like hahahaha Sååå fin du ble tralalala lo som bare det her og tenk det du, deg oppi stampen min :DD Fniiis 😀 Klæmmefiiiineste dagen til deg jordbærtoppen <3 <3 <3

    21. Å stilige bukser 🙂 Ja nå blir dere to flotte tvillinger.
      Nei tror nok ikke Posmannen hadde funnet meg om pakken var merket med Veskeklatten. Men kan jo hende likevel, for adressen står jo der med hus nummer. Vi bor litt sånn på landet,der alle kjenner alle.
      Ha en superduperfin dag 🙂
      Klemme

    22. Fru Stussli: Ja, moro med tvillingklær 😀 Der fikk jo du brått noe å sy i dag 😉 Tvillingklær til Emma og venninnen, hi-hi 🙂 Vår postmann var bare hyggelig og hadde ingen barn på samvittigheten så vidt jeg vet, så han var bare hyggelig bestefar så vidt jeg vet 😉 Ja, du må presrntere deg med litt forskjellige navn, he-he, plutselig dumper det noe ned i kassen din med fru Stussli på 😉 Ha en fantastisk dag søte fru Stussli 🙂 Må dagen bli fylt av tvillingbukser til jentene og annen moro 🙂 Klemmepaddeflat <3

    23. inneuteferdig: Ja, det var litt artig å se hvor kjent han var, og DA var jo bygda litt minfre og han så nesten mer på hvem som hadde skrevet kortet, for å få det fram 😀 Ja, morsomme bukser til badesesongen 😀 Ha en fin dag Vanja <3

    24. ÅH!! Så kule bukser! Tvillingklær er morsomt sier Emma her. Da blir man enda mere venner liksom.
      Nå vil hun ha tvillingbukser til seg og venninnen 😛
      Jeg husker de sa en gang at postmannen måtte være pappaen til en liten gutt i nabobygda. Så jeg synes vår var litt skummel. Kunne han være pappa til flere? F.eks kunne han være min pappa? Vi spionerte masse på ham, for å finne likhetstrekk 😀
      Vår postmann nå kjører som en galning, så jeg ber ungene passe seg for postbilen 😀 Han er sikkert over 60 år og jeg tror han konkurrerer med seg selv på rundetiden hver dag… Hvis det regner rygger han bilen sin heeeelt inntil postkassene og henger ut av vindu for å få posten nedi. Han kjenner oss nok litt for han hilser og smiler hvis vi møter ham på butikken. Mulig jeg må fortelle ham at jeg er Stusslifruen 😀
      Ha en finfin dag fineste frodith!
      Klemme masse på!

    25. Det var litt av en bikinin du….
      Ja postmannen er ikke dum. Før var det slik at på mindre plasser kjente de til alle. var nok en del av æren på jobben sin.
      Jeg fikk mye rart frem selv jeg, og det er kun takket være postmannen.:)

    26. muumimamma: Hvis du vinner noe hos meg en gang, skal jeg prøve med Muumimamma 😀 Så får vi se 😀 he-he Men må si jeg ble litt overrasket og LO høyt over Ladyen som hadde skrevet det 😀

    27. Lithanna: Jeg ble litt overrasket over at postmannen i går fant meg på Frrodith- navnet, men det sto jo etternavn da 😀 Ja, Ladyen kan sy 😉 Fiine bikini-buksa 😀

    28. Alt var bedre i før i tiden. Folk turde å snakke med ‘fremmede’.
      Tror ikke vi gjorde slikt som barn, jeg fikk jo aldri pakker i posten XD
      Ditkul bukse da, fresh og sommerlig 🙂

    29. passion4lifeandtravel: Ja, dette med å skvette i speilet er gjenkjennelig… for min del mest i bikini-underdel-området… 😀 Hm.. så hvertfall ikke sånn ut før … Og godt med lang bukse.. Men i Kroatia får jeg våge meg på en mindre en.. når jeg ligger helt stille 😉 I ansiktet er det mer sånn mye søkk som ikke var der før 😀 Men jeg er mer vant til det uttrykket etter å ha sett meg i speilet en gang om dagen.. 😀 Ha en herlig dag 🙂 Sommerklem tilbake <3<3

    30. Nok en nydelig jente i sommerens kuleste bikinibukse <3 Den satt jo som et skudd til deg også.
      Badetøy...jo da...jeg skaffet meg et par altfor små bikinies til turen i mai...men skulle nok heller ha kjøpt et telt...for de siste to årene med ditto kneoperasjoner og lite bevegelse...så kjenner ikke jeg helt kroppen min igjen...ikke det runde ansiktet heller...jeg skvetter hver gang jeg ser meg i speilet 😉
      Nei, postmannen vet nok ikke bloggnavnet mitt ...men...jeg kan jo liksom ikke hete passion4lifeandtravel heller...litt rart navn...Mer sommerklem fra Mette

    31. Hanne: Å på den måten ja.. Da vet nok ikke postmann hvem du er sånn på Blogg-navn nei.. Men du er et barn av postmannen du også ja 😀 Ha en fin dag Hanne, håper du er på bedring 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg