I nettbrett-land blir verden en “smule” rosa… ;-)

Når laptopen er milevis unna  og barndomshjemmet, hvor jeg oppholder meg dette døgnet, heller ikke har hverken stasjonærmaskin ELLER internett  da blir det blogging fra brettet… Det er plent umulig å skive  sprelske  lange innlegg med EN finger på dette tastaturet… Jeg har NOK senebetennelse og muse-slit som det er.. Ergo er det størst fare for rosa-blogging når jeg er hos mamma  i barndomshjemmet, merkelig nok.. For bilder er enkelt å ta, ha-ha.. Og pengene….de flyr lett som sommerfugler, når jeg har fri og skattepenger i lomma.. Så da blir det sommerfuglshopping da….

Måtte ha to samme,  men ulik farge, ikke SÅ ofte man finner sommerfugler 😉

I tillegg kommer litt rosa-blogging fra svunnene tider.. Jeg klarte etter noe strev, og feste danseskole-antrekket mitt til nettbrettet.. Jeg brakk nesten nakken i forsøket.. Skulle opp på en stol for å fotografere…Den var dekket av klær.. så jeg spant som Bambi på glattisen oppå der, føyk son en kyrrongbrikke veggimellom, før jeg landet med et brak i gulvet.. med nakken litt på skjeve og med nettbrettet høyt i været…  Men bilde ble det hvertfall, så da var det verdt det, ha-ha 😀

Grønt fotsidt fløyelsskjørt med gullbånd, og matchende bolero-aktig vest. Min mor sydde til meg, jeg kan jo ikke sy som du vet.. Lengden passet perfekt den dag i dag, jeg var jo rundt 170 cm i 6. klasse allerede..men livvidden på skjørtet var mer svunnen enn alle årene som har gått… og jeg så for meg en veldig langbeint og skranglete jentunge…selv om DET har jeg aldri vært 😉

Siste bilde i dette moteshowet 😉  er fra en av de første skoledagene mine.. Grønne helslengbukser som mamma hadde sydd, med matchende kort-kort jakke 🙂 Jeg var skikkelig glad i mammas hjemmesydde klær. Og Fru Stussli : “dette er buksedressen jeg pratet om, den fantes ikke lenger LIVE, bare på bilde”.

Håper du skal gjøre noe hyggelig i dag?

30 kommentarer
    1. Marit: Takk for hjelpen med det spørsmålet.. Jeg er litt redd jeg skal bli litt for bloggete, hvis jeg tar den med… men jeg må da klare å la det være hvis jeg bestemmer meg… MEN ha mulighet OM jeg skulle få lyst 😀

    2. Jeg har vel reist noen ganger uten, og jeg ANGRER alltid. Ikke fordi jeg akkurat MÅ blogge eller på facebook, men det er kjekt å ha. Om ikke annet for å finne ting en vil se på. :o) Eller for å legge over bildene fra kameraet til pc’n og sitte og se på dem om kveldene før en finner senga. Har nettbrett, men er ikke så glad i det. Men pc’n min er ikke så stor den heller så den går fint i håndbagasjen.

    3. Marit: Ja, jeg skal møte venninne i morgen jeg også, så må holde hardt i lommeboka, så ikke alt er borte før jeg lander i Kroatia 😀 Nå er jeg tilbake på laptopen, så nå blir det ikke noe særlig shoppe-blogging på en stund hvertfall 😀 Vurderer å legge igjen nettbrettet HELT hjemme her når jeg drar på ferien.. Har DU gjort det når du reiser…? Jeg lurer på om jeg angrer om jeg legger det igjen.. 😛 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    4. Min matgale verden: Ååå, det ble litt sent i går ja? Ranglefanten min 😀 Ja, skal du komme deg opp til kl 6 så er det bare å komme seg i seng 😉 Jeg vurderer sterkt å stå opp med det i morgen, har mye å gjøre før jeg drar på mandag 😀 Jeg må forresten komme en liten tur på innboksen din snart 😀 hemliser på gang 😀 Neida, ikke så veldig, bare litt 😀 Klemmer <3

    5. Kuleste rosabloggen jeg har vært innom! ;o))
      Gøy med skattepenger ja. Har fått shoppa litt jeg også. Både til barnbarn og meg selv. Kanskje blir det litt mer i morra når jeg skal treffe søster i byen før jobben kaller. Ha en fin kveld.

    6. Gøy med litt rosablogging innimellom:) Sommerfugl-toppene var søte. Og det var jammen du når du var ung og:) Jeg hadde klubb i går, så idag er jeg glad for å bare være hjemme, og for å få legge med litt tidligere enn i går…gjesp!! Klem.

    7. Helge: Jøss, ja det var jammen en grei onkel 🙂 kjøre den lange veien. Ja, nå gleder du deg nok til helg, og bare en dag igjen. Jeg nyter ferien må jeg si :-)Ha en fin kveld 🙂

    8. Pene klær du har skaffet det. Etter jobb i dag var jeg hos mine foreldre som i går hadde besøk av en onkel av meg. Han hadde med seg 30 pakker makrell fra sørlandet. Min onkel kjørte i går 36 mil(18 hver vei) på en dag på grunn av den fisken som han ga til mine foreldre. Fantastisk av onkel. Ellers skal jeg i kveld få unna noe klesvask og nyte tanken på at det er kun 1 dag til helg.
      Ha en fin aften.

    9. Engla: Ja du er også glad i sommerfugler 🙂 Det var en butikk på byporten, ikke sånn kjedebutikk. Står Camolla Risøe på posen 🙂 Var så luftig og deilig, og fint med sommerfugler 🙂 Ha en kjempefin dag Engla, mamma ble imponert over smykkene dine. Jeg skal begynne med sånne i dag tror jeg 🙂 Stor klem <3

    10. Herlige, kule, flotte og nydelige klær <3
      også sommerfugler da...jeg vil også ha!!!
      De va helt nydelige og passet jo perfekt til fineste frodith <3
      Kos deg og ha en fortsatt fin dag!
      Go´klem fra Engla

    11. Miriam: Ja, her gir man nesten livet for bloggen, ha-ha 😀 Litt gul og blå i dag, ellers bra 😉 Får dekke til blåmerkene med litt brunfarge snart 😀 Ja, må jo posere litt, til fine mamma-fotografen 😉 Veldig fornøyd med sommerfugltopper, siden klærne fra 70-tallet passer så dårlig 😉 hi-hi Ha en fin dag Miriam 🙂 God klem <3

    12. Aj aj aj…alt for bloggen :p Går det bra med eg etter fallet ?? 😉 😉
      Så fine sommerfugl topper du har kjøpt….freshe og sommerslige 😀 Såg du hadde fått inn rosa poseringen og på det siste bildet 🙂 søtt 🙂 🙂

    13. ladyaugust: Litt gul og blå 😀 men ikke så farlig 😉 De to toppene med sommerfugler var et skikkelig godkjøp til sommeren, siden de tingene mamma sydde til meg ikke passer lengre 😀 Stakkar Loke som skal til tannlegen :-/ Håper han får premie etterpå 😉 og IKKE godterier, he-he Ha en fin dag, fineste søs 🙂 Klemmesøsklemmen <3 <3

    14. Hvordan går det med deg søs? Ble du gulogblå? Håper du er pigg og uten et merke 😀 Fiine hjemmesydde klær selvom engelen er glaaaad for at jeg ikke syr til henne, hun brånekta å gå ut med meg med badetrusa haha tøysejenta jeg var jo sååååå fin 🙂 Morro å finne igjen ting fra svunnen tid, det er minner i det som blir sterkere <3 I dag skal jeg til dyrlegen med Loke, stakkars lille voffsen, tannlege og greier :/ CU og klæmmeflat <3

    15. Lisbeth Pedersen: Nå er jeg ferdig med den lille pompaduren din. Den ble ganske søt 🙂 Mamma var sydame som ung.Hun sydde seg kjole av et dynetrekk etter krigen, fikk ikke tak i så mye stoff i årene etter 🙂 Sydde mye fint 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3 <3

    16. Livsrom: Jeg “trengte” noen ledige, luftige plagg å ha i Kroatia 😀 Hi-Hi . Jeg skal ikke bruke så særlig penger senere i sommer, så jeg klarer å spare noen skattepenger også <3 Klemmer <3

    17. De to toppene dine passet deg perfekt 🙂 kjempefine.
      Så flink din mor var å sy da, flott skjørt med overdel, og den buksedrakten var jo så tøff.
      Ha en superduperfin dag 🙂
      Klem

    18. Nydelige topper! Jeg har skattepengene på konto, ennå! Må tenke litt før jeg svir dem av;) Ufør-pensjonist, vet du. Men shoppe er jeg flink til likevel;)
      Det ser ut til at moren din har vært en ekspert med symaskinen:) Jeg hadde også en mamma som sydde klær:) Du verden så fine vi følte oss etter hun hadde tryllet fram nye plagg. Har ikke arvet mye der, jeg er slett ikke venn med den innretningen:)
      Ha en fin dag:) Klem<3

    19. Nei, så frsh du var på morningen 🙂
      Kjempesøte topper og du kledde de veldig godt.
      Kjolen var riktig flott 😀
      Idag får jeg besøøøk av legohuset – glede seg ihjel –

    20. Fru Stussli: Til Emma : Håret var helt på rumpa nesten når jeg hadde det løst 🙂 Da gapte de sndre i klassen, for det hadde de aldri sett 😀 Ja vi har to flinke mammaer til å sy 🙂 Heldige oss! Ha en kjempefin dag, både Fru Stussli og Emma 🙂 Klemmeflat til begge to<3 <3

    21. Åh så stilig du var! Flinke mammaen din som lagde slike fine ting. Her er det bare å øve i veg for Fru Stussli. Den buksedressen var tøff!
      Klem fra Stusslifruen
      Du og jeg har begge mamma som syr fine klær. Du hadde fine fletter. Hvor langt var det når flettene var ute? Jeg har sånt hår som du har nå, men lyst.
      Emma O

    22. cynaracardunculus: Jeg er blå her og der, og skremte mamma litt i går da jeg holdt på 😀 68 kg daukjøtt bums i bakken, uten sjans for å hjelpe seg litt med hendene… jeg måtte jo redde nettbrettet 😀 Ja, det er herlig med disse gamle tingene 🙂 Hadde også en herlig minikjole, i svart og rosa, ala Wenche Myhres, fra 70-tallet.. 😉 i terrylenstoff 😀 Herlig! Men disse klærne er sydd til en 12åring, så kroppen har forandret seg LITT liksom ::-D

    23. Hanne.: Mamma var sydame da hun var ung. Og tilskjærerske i bedrift 🙂 Det at du er i form til KANSKJE å sy litt, DET er lovende 🙂 Da er du på bedring 🙂 Bra! Ja, lag deg en stussli-bukse, de ser superdeilige ut. Spesielt i joggestoff <3 <3 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    24. ÅÅÅÅh,det kuleste skjørtet og vest.Akkurat slik ønsket jeg meg når jeg var lita-jeg fant på loppis tilslutt en vest i velur å den var mørkrosa <3
      Sommerfuglshopping ,hehe,et fint konsept,spess med den fangsten der !
      Håper ikke du blir så altfor mør i kroppen i dag,etter den starbasiøse stol nedstigningen,så skal du ikke se bortifra at du kanskje har en kink her og der <3

    25. Toppene var perfekte til deg.
      Mora di var en flink skredder vil jeg si. Hun kan sikkert lære deg noen sykunster…
      I dag, dersom jeg får energi, skal jeg sy en Stussli- gobukse. Eller jeg skal strikke ferdig toppen til søsters 50 års dag, eller jeg skal bare lades… Vi får se..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg