Tre øyer og kunstneren Ivo Grbic

I går reiste vi på båttur, bestilt og betalt 😉 Ble HENTET og fulgt til båten, by foot liksom.. Rett ved hotellet lå båten faktisk.. Kapteinen startet turen med å servere Grappa, 47 % sprit.. Jeg drikker ikke, men andre kostecseg kl 9 om mårran med dette 😀 De fikk bare 1.. Så reiste vi rundt til 3 forskjellige øyer, et par bittesmå, og en litt større hvor vi ble i 3 timer. På den ene øya bodde det 120 stykker, og vi kjøpte armbånd av en liten jente som satt i varmen og solgte. Nydelige blomster, steike varmt og altfor liten tid til å bade litt før vi skulle videre.. trange gater og en havn. En kafe, en restaurant, og et hotel.

Neste øy badet vi litt og fikk fisk servert på båten.

På den siste besøkte vi en kirke og badet lenge 😉

Vel tilbake i byen, besøkte vi et galleri hvor en gammel kunstner som fikk ødelagt galleriet og hjemmet sitt under krigen, selv sto og solgte bildene sine. Han heter Ivo Grbic, og fortalte trist historie på haltende engelsk, blandet med kroatisk.. Har masse bilder, men nettbrettet nekter å laste bilder nå, så resten kommer når jeg er hjemme igjen.. 🙂 Så nå blir det antagelig bare noen snarvisitter til bloggerne, til jeg er hjemme igjen <3 Klemmer fra varm og fornøyd Frodith

 

20 kommentarer
    1. Anne: Jeg er allerede ute med bilder, fikk til med mobildata, istedetfor wifi 🙂 Så nå kan du se bilder til, hvis du vil 🙂 I dag skal vi kose oss med bror også, og i morgen er siste dag i DENNE solen..men hjemme er det også sol? 🙂 Klemmer <3

    2. inneuteferdig: Ja, man skal lade batteriene, og det får jeg virkelig gjort 🙂 Håper du lader dine også godt, lille søte Duracell 😉 Klemmer <3

    3. ladyaugust: Gleder meg til å se hva du har fått til med animasjon etterhvert 🙂 Spennende 🙂 Her er bildene blitt GREIE medcmeg igjen, så jeg er lerkeblid 😀 Stor kos til fineste søs <3

    4. Hei og hopp 🙂 Høres jo ut som om du har det alldeles fortreffelig der du er. Det har du jo fortjent så fortsett å kos deg du, så blir det nok bilder etter hvert får jeg håpe 🙂 Ferieklem fra månestråle 🙂

    5. høres helt perfekt ut søs <3 Kooze deg med innspurten 😀 Her vris hjernen bittelitt og jeg har lavt snopsukker haha MEN jeg har kake 😀 klæmme

    6. Helge: Ja, hørte at det var fint hjemme nå også 🙂 Vi har hatt ny dag på stranda, og faktisk litt regn. Håper på ny soldag både her og hjemme i morgen 🙂 I morgen kommer broren vår også 🙂

    7. Det var en fin opplevelse for dere og sikekrt deilig vann. Har forresten tatt årets første bad i dag og det var deilig. Men kroppen er trøtt etter mange timer i sola. Ha en fin kveld.

    8. Miriam: Ja, nå kommer innspurten 😀 Skal ta masse bilder, så får jeg vise de senere 🙂 Ha, en fin dag du da 🙂 Gode klemmer til deg <3

    9. Fru Stussli: Både Rhodos OG Barcelona? Jeg også! Vil mer!! Tror jeg måmtil Gran Canaria i høstferien 🙂 Stor, varm og glad klem til deg <3 Hører været er bra hjemme i dag også 🙂

    10. Høres ut som en herlig dag! Sånn vil jeg oxo!! Fru Stussli er klar som et egg til å reise til Rhodos!! Weeeeeeeee! Og i august skal hun til Barcelona <3 Hopp hopp hopp! Kos dere MAX!
      Stor, glad og fargerik klem fra Stusslifruen 😀

    11. Min matgale verden: Det var en herlig tur i går, og et veldig herlig besøk hos Ivo Grbic. Fine bilder derfra, han stilte opp villig og poserte. Men jeg er et teknisk naut, og noe har skjedd med innstillingen til å laste bilder.. Jeg er arrrrg! 😀 Så i morgen og dagene framover får vi møtes hos deg 🙂 inntil jeg er hjemme igjen 😀 Kos at Vaniljeogpepper er på tur igjen 😀 Stor klem til deg Kjersti <3

    12. Sånn fin tur. Vi var og på en sånn båttur når vi var i kroatia, og fikk servert stekt makrell på båten:) I dag kan jeg sende en lunken-sol-hilsen tilbake:)Solen skinner, og jeg skal på hageparty:) Vaniljen har reist videre, og hun fikk altså oppleve Bergen i SOL!! Snakk om flaks;) Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg