Dyr i alle fasonger..

Jeg har ingen dyr selv.. og savner det kanskje litt av og til.. Skulle gjerne hatt en katt eller  to.. Og tanken er å skaffe en, når vi flytter ut av byen.. når katten kan vandre fritt og jakte på mus.. Jeg vet det er mulig å ha innekatter, bykatter og bakgårdskatter.. Men er ikke noe FAN av det.. Derfor venter vi… og det går år og dag.. Og vi flytter ikke.. Men jeg har sansen for dyr, når jeg er ute og reiser da.. Selv om jeg er litt redd  noen av dem.. Som med påfuglene, som du så i dag tidlig.. 😉 

I Dubrovnik var det massevis av katter.. De var overalt, klare for å fotograferes, lite sosiale, tynne, og på jakt etter mat fra turistene.. Så jeg måtte stadig fram med kameraet, og traff på noe prakteksemplarer.. Og en aldri så liten fugl…som var klar for å spises? 😉
 

Katt i strandområdet 

 Katt på bymuren

 

 Katt på fortet på toppen av Dubrovnik, der forsvaret holdt til under krigen..

Katt ved bymuren


Nei…nå gidder jeg ikke mer.. 😉


Helit hvite og helt svarte katter.. Herlig! 🙂


En liten munnfull for en sulten Dubrovnik-katt?

Har du dyr? Hvilket?

 

32 kommentarer
    1. muumimamma: Ja, det er viktig for barn med dyr tror jeg 🙂 Vi hadde ikke hjemme pga allergisk bror, men naboen hadde hunder, så jeg ble godt kjent med DEM 🙂 og kattene i nabolaget 🙂

    2. Ja burfuglene hadde jeg før gården da, hvertfall de fleste :)hadde et par undulater og duene med meg da jeg flyttet til gården 🙂 Ungene mine vokste opp med dyr ja, tror nok de har hatt glede av det 🙂

    3. muumimamma: Ja, husker du har bodd på gård 🙂 Var bare litt uvanlig med alle undulatene, dvergpapgøyene osv også, de er jo ikke spesielt gårdsdyr 😀 Det må ha vært fint å vokse opp med så mange dyr 🙂

    4. Har bodd på gård og hatt muligheten til det vettu 🙂 Og der kunne jeg være både bonde og slakter 🙂 Spennende å avle opp sin egen mat og slakte den 🙂 i tillegg til min ganske store grønnsak og urtehage 🙂

    5. Jeg har hatt masse dyr. Et lass undulater, dvergpapegøyer, trylleduer, mange katter, hunder, marsvin, 140 høner, mange sauer, et par geiter, 30 kaniner… Det tror jeg var omtrent alt.
      Nå er jeg “mormor” til to kaniner. De er hoppekaniner i eliteklassen, og den ene fikk faktisk 2 plass i kombiklassen på NM/LU (NM i hopping og landsutstilling) Flinkisen! For tiden er de mer mine enn min datter sine, hun har lite tid til dem. Men på mandag reiser pelsdottene på sommerferie til en gård 🙂 Da skal de være borte over en mmd 🙂 Blir nok deilig for både dem og “mormor” med litt ferie tror jeg!

    6. Flaggermusvinger: Ja, du har fine dyr du, og noen som du lusker på litt av og til ute i naturen 🙂 og tar bilder av.. De er litt DINE de også synes jeg 😀 Grevlinger og bevere og sånt 🙂 OG rumpetroll <3 Klemmer <3

    7. Mange flotte katter i Dubrovnik!
      Jeg har katt og høner og vaktler. Ønsker meg litt en hund, av og til. Men så kommer jeg på hvor mye ansvar det er, og da blir det ingen hund likevel. 🙂 Fint å kunne låne noen rumpetroll av Fru Natur, og så levere dem når de blir litt krevende. 🙂

    8. Miriam: Ja, det er litt allergier her også, både jeg og samboer.. Men vi skal ha LIKEVEL 😀 etterhvert.. Hvis du har lyst, gå å se på et annet morsomt dyr, på morgeninnlegget mitt i går 😀 Påfugljakten 😀

    9. Så fine kattepuser 😀 😀 Eg har sååå lyst på katt, men gubben er allergisk så da får det holde å kose med dei når eg er rundt om på besøk 😉

    10. Engla: Jepp 🙂 Jeg håper å kunne kjøpe et HUS, lite hus, til meg og samboeren.. Så skal jeg ta lappen.. så går det så fint 🙂 <3

    11. Engla: Jeg må ut av byen skal vi ha råd, og Spydeberg, Fredrikstad… sånne områder har vi kanskje råd til 🙂 Og er helt koselig pga har flere venninner utover den veien 🙂

    12. Fru Stussli: Ja, du er Cat-lady 😀 Vet du har mange, og sikkert gjerne tar flere 😀 Hvertfall sånn i perioder 😀 Jeg vil også ha katt 🙂 Innen et par års tid.. 🙂

    13. Elin Slåen: Hvis du får lyst til å se et av innleggene med henne, så lå det et ute i da tidlig hos lisbethpedersen.blogg.no. Jeg har sendt henne på ferie til 11 steder som hun skal innom 😀 Jeg kunne ikke ta ALLE bloggvennene, da ville hun jo være lenge ute å reise.. men tok et lite utvalg steder, så hun får vært overalt i Norge 😀

    14. Elin Slåen: Så beinet er også et av dyra ja 😀 Ja, du har vikrelig mange dyr 😉 Jeg har kun en tøyrotte, Vaniljeogpepper, som nå reiser rundt og er på sommerferie hos forskjellige bloggvenner 😀 Vet ikke om du fikk med deg det innlegget? Hun har nå vært hos Stussli.blogg.no, Kjerstisandnes.blogg.no og Lisbethpedersen.blogg.no og de har alle laget innlegg om henne 😀 Jeg fikk henne av en annen bloggvenn 🙂 i vinter. Så jeg har kun henne og mannebeinet jeg også 😉 og noen husfluer i ny og ne.. 😀

    15. Livsrom: Ja, jeg husker at du har hund 🙂 De kattene vi så, var ikke kosete. Nevøen prøvde seg på et par klapp, men de var ikke særlig glad for det.. så han sluttet fort.. de “glefset” etter han.. Men nådde han ikke… Tror ikke de hadde det så godt alle sammen, for de var så tynne.. Men noen så mer vanlige ut 🙂 Det var mange fine farger og “tegninger” på mange av dem 🙂 Og i går så vi en haug kattunger innenfor bymuren også 🙂 Skal i løpet av et par år flytte ut av byen… tror jeg.. og da blir det katt <3 Jeg er LITT allergisk.. men tror det går seg til.. 😉 Ha en fin kveld Liv 🙂 Klemmer <3

    16. Engla: Takk takk 🙂 Det var koselig å komme hjem nå 🙂 En samboer som var glad for å se meg, og deilig å være i byen og leiligheten igjen. Jeg hadde også en allergisk bror (han på bilde i forgårs) og derfor hadde vi ikke dyr hjemme. Og nå er samboeren allergisk.Men han gir blanke egentlig..og VIL ha katt, men jeg synes den skal bo på landet.. så FØRST skal vi på landet 🙂 Snart 😀 Si i fra hvis du ser noen fine billige hus til salgs 🙂 Jeg har en venninne i dine trakter 🙂 Tror kattene ikke spiste stort i Kroatia, de var veldig tynne, og det var for varmt til å ta fuglene.. de lå mye rundt.. Stor god klem til deg <3

    17. Er ganske enig med deg ang. innekatter. Ikke for å fornærme noen, men jeg tror at katter har best av å få komme ut litt;) Katter er mye mer selvstendige og egenrådige enn hunder (tror jeg).
      Personlig er jeg ganske skeptisk til katter og hunder som vandrer rundt i bygatene når vi er ute å reiser, men de fleste er sikkert ganske harmløse.
      Ja, vi har hund, men det tror jeg du vet allerede;);) Det er koselig med et dyr, og jeg tror jeg er mest hundemenneske:)

    18. Det var mange fine kattepuser <3
      Men stakkars pippipen da...håper de ikke spiser den..
      Jeg hadde katter som lita, men er veldig allergisk.
      Nå har jeg en chihuahua som heter Susie 🙂
      Ønsker deg en flott kveld fine frodith og velkommen hjem <3
      Klem fra Engla

    19. inneuteferdig: Det er livlig hos deg i dag da? 😀 Med katter og ukjent hund og full fart? Ja, katter er herlige 😀 Det var virkelig voldsomt mye katter i Dubrovnik, og så mange FINE, spesielle tegninger i ansiktene og fine farger 🙂 Jeg skal ha en pus en gang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg