Som en engel…

Jeg er sikker på at det er noe foreldrene henes må ha tenkt, da de ga henne navnet…Jeg har forstått at navnet hennes er svensk, og litt vanlig der, men det er noe mer i det også… Jeg er sikker på at av og til så treffer man bare så VELDIG med et navn.. Av og til sier barnet, den lille babyen selv, fra, om hva det skal hete.. Fordi av og til så STEMMER det så veldig..Engla må ha formidlet klart og tydelig fra fødselen av at hun VAR en Engla.

For damen det er snakk om her, har noe udefinerbart over seg… slik jeg klarer å oppfatte henne gjennom bloggen hvertfall… Noe som hvertfall JEG forbinder med engler.. Noe litt vevert, snilt, varmt og tankefullt… Noe som har en MILD framtoning.. et litt mystisk, hemmelighetsfullt smil om munnen… Ikke helt ulikt en hulder… men ikke helt DET heller… Noe litt mer flagrende og LYST enn det.. Vi snakker her om fineste ENGLA 

Engla har nemlig bursdag i dag… Og hun har ikke akkurat bråket høyt om det, og det var jammen nesten så det gikk meg “hus forbi” som det heter.. men i grevens tid fikk jeg det med meg.. 🙂 Engla bor med verdens fineste Lykkeliten på landet. Der driver hun med allverdens kreative sysler, i de små periodene når Lykkeliten tar seg en liten høneblund. Engla lager de fineste ting. Hun er superflink med heklepinnen, enda hun (som meg) begynte i våres, og har ikke trent lenge.. Men hun har heklet de fineste fillryer

og hun lager herlige smykker av toppen på brus og ølbokser…

 i tillegg til en hel masse andre fine ting som hun lager <3

I tillegg til å lage disse vakre tingene, er hun gavmild meg sin kunnskap, og lager flotte veiledninger på bloggen sin, til hvordan vi andre kan klare det :.-) Det har hjulpet MEG hvertfall.

Engla har som beskrevet overfor noe vevert, lyst, mystisk og vakkert over seg. Hun virker i tillegg tankefull og reflektert, da hun ofte har små innlegg i kategorien Ord for dagen… der hun tar opp små ting som opptar henne, eller som hun bare undrer seg over og stiller litt spørsmål rundt. Engla elsker turkis og lilla, og hun elsker sommerfugler.. Og det skjønner jeg godt, for det er noe sommerfuglaktig over henne også. Fargerik og med små lette touch på bloggen sin. Henes livsmotto er:” Dette har jeg aldri gjort før, så det kan jeg helt sikkert”

Kjære fineste Engla:

Gratulerer med dagen! Håper den blir strålende med familien din og selskapet du skal ha 🙂

Selv om jeg vet du har bakt selv, spennende kaker som du helt sikkert klarte å bake,fordi du aldri har gjort det før, så får du allikevel her en liten cyber-kake fra “Frodihts bakeri”  🙂

Stor bursdagsklem fra meg <3<3

Og til deg som leser dette: Har du ikke før besøkt Engla, så bør du gjøre det i dag :-). Og gå siden ut i sommersolen og kos deg 🙂

Skal du gjøre noe hyggelig i dag?

32 kommentarer
    1. Engla: JA, sikkert ikke så moro når storebror dro.. Men du og Lykkeliten koser dere nok 🙂 Jeg er i Fredrikstad og koser meg et par dager, hos venninne 🙂 Jogger, soler oss og går tur i skogen 🙂 <3

    2. Ja dagen i går var helt topp <3
      Dagen i dag er en litt lei seg dag, for storebror har reist i dag 🙁
      Men, men lykkeliten og jeg skal nok klare å finne på noe gøy 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin dag fineste frodith <3
      Stooooor klem

    3. Engla: Jeg håpet du skulle bli glad, og det ble du 🙂 Da er jeg glad som en lerke <3 Jeg beskriver deg bare sånn som jeg oppfatter deg :-)Håper du hadde en fin dag i går 🙂 og i dag <3 Stor god klem <3

    4. Åhh, tusen, tusen, tusen takk verdens fineste og godeste frodith <3
      Nå sitter jeg her og snufser og tørker tårer 🙂
      Dette var en utrolig koselig overraskelse <3
      Du er jo så utrolig god og snill da <3
      Nok en gang, TUSEN TAKK!!!
      Varme tanker og go'klemmer til deg fra Engla.

    5. MOONBEAMSCORNER: Det er jo så koselig 🙂 Og det er jo sånn jeg ser folka her inne 🙂 Vet jo ikke om folk føler det stemmer, at jeg treffer… men skriver jo bare utifra det inntrykket bloggen deres gir 🙂 så håper det treffer litt 🙂 Og koselig er det hvertfall 🙂 Klem <3

    6. dandilion: Herlig, å slappe av og kose seg 🙂 Jeg har gått lang tur. Deilig at det var litt overskyet innimellom. Håper squashen gror i en fart nå i dag, så du får se det 😀 Ha en kos dag du også 🙂 Klemmer <3

    7. Du er herlig, frodith! Koselig innlegg 🙂 Nå skal jeg aldeles straks inn og gratulere Engla og så skal jeg ut på terrassen og se på squashplantene. Har med andre ord ikke de store planene for dagen i dag 😉 Sola viser seg i små glimt, men sånn ellers er det grått også. Kanskje jeg skal gjøre noe kreativt i dag. Ut og spraye litt på en boks jeg fikk i går, kanskje. Hekle litt. Jeg skal i hvert fall slappe av. *nikker for meg selv* Ha en fin dag, frodith! 🙂

    8. ladyaugust: Ja, Engla har en nydelig blogg,med mye spennende 🙂 Jeg har begynt å lage armbåndene hennes <3 Blir fint 🙂 Nå skal jeg ut i verden, kanskje på marked på Blå 🙂 Kose deg du også fine Lady-søs 🙂 Klemmeflat <3

    9. joy: Så koselig at du synes det 🙂 Kjenner du til bloggen hennes? 🙂 Håper hun titter innom selv i løpet av dagen 🙂 Jeg har varslet henne 😀 Håper du får en fin dag hvor enn du er i dag <3

    10. Elin Slåen: Vi så dvd 🙂 Og ellers går det litt i Frasier her om mårran, til kaffen 🙂 Men nå må vi snart ut en tur, hvertfall litt utpå dagen 🙂 I sola <3

    11. kommensalisma: Ja, besøke Engla, hun er en kos dame 🙂 Virker utrolig SNILL <3 og kreativ 🙂 Hansel og Gretel var knall 🙂 Flinke Tommy Wirkola, tøfft at han gjør det så bra 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    12. Begge kakene 😉 he he…
      Jeg tok meg selv i å sitte å se på Homsepatruljen (jeg skjønte etterhvert grunnen til at jeg blei så sliten i ørene), så da byttet jeg kanal 😛

    13. Elin Slåen: Ja, ikke sant 🙂 HENNES kake, ikke sant? 😉 Ikke cyberkaken min? 😀 Her ser vi “Hansel og Gretel” på morgenkvisten 😉

    14. Var innom Engla og gratulerte henne. Skal en tur til Hokksund seinere i dag, etter det blir det en skogstur i nærområdet og bading. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg