“Et ltie steg for menneskeheten, et stort sprang for meg…” ;-)

Hva? Var det ikke sånn det uttrykket gikk…? Dere husker vel Neil Armstrong, og hans reise til Månen? Og i det han satte sin fot ut på Måne-landet så sa han:  «Det er et lite steg for et menneske, et stort sprang for menneskeheten»…. Altså ikke helt som mitt uttrykk… Jeg har snudd opp-ned på det, fordi her hos meg er det sånn det kjennes..

 

Du som har kjent meg en stund, vet at jeg er glad i å gå i fjellet. Jeg er i det hele tatt blitt glad i å bevege meg, røre på meg, faktisk noe så ille som å JOGGE, har jeg begynt å sette pris på. Og du vet at jeg noen år tidligere nå har jogget, øved meg på lenger strekninger, klarte å gjennomføre en mil -EN GANG-  og at jeg faktisk synes det ikke er så ILLE, når man har fått litt trening, gjort det noen ganger og fått opp kondisen…. Men det var det da.. Du husker også kanskje at jeg i høst har klaget litt på forferdelig dårlig form og kondis, og at jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle komme meg på Galdhøpiggen som jeg og søsteren min hadde planlagt..


Og at mine treningsturer for å bli i bedre form ikke så spesielt lovende ut, i forhold til det med å komme opp på toppen ved egen hjelp..


Joggingen gikk særs dårlig….. Og all annen trening for den saks skyld..

Nå skal det oppsummeres litt her, for det viste seg at det var ikke bare latskap og tomme, dårlige unnskyldninger som gjorde at jeg ikke orket å jogge særlig… Det var ikke bare høstens og vinterens noe mer grå-fargede humør, som gjorde det helt umulig for meg å klare å krabbe ned til treningsssenteret mer enn kanskje 5-6 ganger i løpet av vinteren.. Nei, det viste seg at jeg faktisk var litt SYK, fysisk.. Og den helga som var bestemt for Galdhøypiggen, måtte bare avlyses, pga jeg lå her syk og pjusk.. Og reserve-feiring av søsteren min ble et SPA i stedet for…. Ikke at det var å forakte altså..

Men nå har jeg fått medisiner, som skal hjelpe, og nå er jeg på vei opp mot TOPPEN.. Vel, ikke DEN toppen… For Galdhøpiggen får vente på oss littegrann… Litt dårlig vær i dagene som kommer der oppe, OG NOE slakk form fremdeles… gjør at det blir en litt mindre topp som skal bestiges i dag.. Derfor dette uttrykket.. Gaustadtoppen venter på meg og søs i dag, og det er vel ikke noe som menneskeheten vil skrive om i historiebøkene kanskje… Men for MEG er det et stort skritt akkurat nå. Jeg har gått den to ganger før, men ikke i denne formen.. Så derfor er dette: “Et lite steg for menneskeheten, men et stort steg for meg ” 😉

Bilder fra turen kommer i kveld 🙂 Jeg må bare opp å TA DEM FØRST 😀

 

Har du noen planer for dagen? Har du gått på Gaustadtoppen eller Galdhøpiggen?

18 kommentarer
    1. Helge: Ja, du har også vært på Gaustadtoppen, det husker jeg 🙂 Jeg vært to ganger før,men ikke i så dårlig form da… Men det gikk fint nå også. Vi kom opp på beste tid for oss egentlig 😀 Skal se om bildene ble noe fine og kanskje legge ut i kveld 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    2. Engla: Det var en herlig tur 🙂 FIne dagen med deilig vær og egentlig bare herlig. Men gørr-sliten nå, og blir deilig å slappe avv i morgen 😉 Skal prøve legge ut bilde i kveld 🙂 Klemmer fra meg <3

    3. Nemi Rebella: Det var ikke så mye hyling da vi nådde toppen… 😀 ha-ha.. mer krabbing for å si det sånn. 2,5 timer opp i 20 grader. Men det var topp egentlig 😀 Og etter en solo på toppen brukte vi 2 timer ned 🙂 Og med kjøringen fra Oslo til og fra har vi brukte hele dagen 😀 En herlig tur, og nå er jeg skrittet nærmere månen ja 😀 ha-ha.. og du med de skritta dine 😉 Klemme på snupps <3

    4. Miriam: Det gikk fint 2,5 timer opp, og 2 timer ned 🙂 Jeg er sliten nå,men det var jeg forrige gang også 🙂 Og da var jeg i utgangspunktet bedre form 🙂 Jeg er gørr-sliten nå, men legger antagelig ut noen bilder før jeg legger meg 😉 HA en fin kveld du 🙂 Klemmer <3

    5. Fru Stussli: Ja, jeg vet at du sender litt ekstra energi, det var veldig deilig 😀 Jeg merket når jeg begynte å gå tom, at det kom noe fra et sted 😀 Takk-takk <3 Turen var deilig i 20 grader kanskje og fjell-luft. God utsikt og MASSE folk 😀 Nå er jeg gåen,men skal prøve få ut noen bilder før jeg sovner 😉 Ha en fin kveld 🙂 KLemmer <3

    6. Min matgale verden: Jeg har vært der to ganger før,men ikke i denne formen. Var bedre form før. Men det gikk veldig bra i dag 🙂 Vi brukte 2,5 time opp og 2 timer ned. Nå er jeg sliten og har vondt i hodet, men det var sol hele dagen og det var nydelig utsikt 🙂 Ha en fin kvel 🙂 Klemmer <3

    7. Flaggermusvinger: Det har vært en herlig tur 🙂 Nettopp kommet tilbake 🙂 Skal legge ut noen bilder etterpå, hvis jeg ikke sovner 😀 Helt gåen nå 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    8. Har vært på Gaustadtoppen 3 ganger men aldri på Galdhøpiggen. Start i det små og gå opp motbakker eller lengere turer i kupert terreng, så kan du øke og finne ut hva som er best for deg. Var hos foreldrene mine etter jobb hadde tok med meg en kurv jordbær + noe snadder fra jobben. Alle fikk faktisk is på jobben idag – butikken går bra og sjefen var i godt sommerhumør så alle fikk is. Ha en fin sommerkveld.

    9. Hæhæhæ… sorry snupp, men jeg så for meg en gubbe som kunne si “HA, det var skrittet sitt det tenker jeg…!” 😛 Jadda… grow up 😛
      Jeg har ikke vært på noen av de toppene jeg… Meeeen, jeg har tusla New York marathon for leeeenge siden ^_^
      Goooooo tur, håper dere begge bestiger toppen med brask og bram og ville hyl 😀

    10. Kos deg på tur frøken frodith!
      Gleder oss til å se bilder i kveld. Skal sende over litt stusslienergi, så hvis du går litt tom så vet du at det ligger litt på reservelagret ditt 😀
      Klemme masse på

    11. Så bra! Det blir sikkert en deilig tur. Jeg har ikke vært på noen av toppene, så jeg synes du er skikkelig sprek. I dag blir det museer og kultur på meg. For det kjenner jeg at jeg trenger i dag. Så får det bare være at magen min knapt har sett solen her nede:) God tur! Du er vel allerede på vei tenker jeg:) klem

    12. Å, så gøy at du kommer det opp til Gaustatoppen! Der var jeg for noen år siden, det var en flott tur! Og gode vafler på toppen. 🙂
      For meg var den turen et stort steg, faktisk, første toppen jeg gikk til! Håper du får en fin opplevelse. Så håper jeg du får formen tilbake helt igjen!
      God tur, ha en fantastisk dag! Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg