LØSNINGEN PÅ POSTMANNMYSTERIET, og en stor takk til MUUMIMAMMA :-)

Du husker kanskje at jeg i går skrev om den forsvunnene postmannen? At jeg ikke har fått brev eller regnninger på mange uker… Og at jeg regnet med at det kanskje måtte ha skjedd noe kriminelt med han nesten…? 😉 Og nå trodde du kanskje at Muumimamma hadde vært med og løst problemet, som en annen detektiv…? Neida…Det viste seg at den hengslete postmannen var ikke forsvunnet i det hele tatt….. Han klarer bare å bevege seg nærmest usynlig rundt omkring…. slik andre ungdommer på hans alder er aller flinkest til.. når de helst ikke vil bli sett… Snike seg stille inn, og stille ut…. slippe all form for sosial kontakt og KUN kunne forholde seg til  I-poden eller I-phonen sin, og bare gjøre sin jobb nærmest usynlig…. Og hvordan VET jeg da at han var tilbake igjen?….. hvis han er så usynlig?? Jo, for det lå en pakkelapp i postkassa mi!!!!!!!!!!!!!!!

 

Hvis du kjenner meg littegrann, så vet du at jeg er en gave- hund! Noen av venninnene mine gir gavene til samboeren min, som gjemmer dem et eller annet sted, helt fram til jul… for at jeg ikke skal klemme på dem… For jeg er helt fæl…  Jeg blir helt ellevill, og klarer ikke stå stille et sekund.. Så da denne lappen lå i kassa mi, og jeg hadde en VISS anelse om hvor den kom fra.. Så lot jeg SYK være SYK for en times tid… fikk sandalene i sving fortere enn svint og løp til trikken… Det morsomme er at avsenderene som sender noe til meg, andre bloggere altså, de skriver Frodith utenpå pakka… 😀 Jeg TROR at de fleste nå vet at jeg ikke HETER Frodith 😉 Men det er mest en test for å se om postmannen kan jobben sin, og om han er like god som postmennene på landsbygda i tidligere tider, som fant ALLE, uansett hva man skrev utpå pakker og brev 🙂 Vel, pakken kom fram den… men den rare postmannen… for DEt er vi enige om at han er.. HAN synes at pakken var ALTFOR stor til å kunne legges i postkassa…Og det beviser jo bare hvor lang, hengslete og nesten gjennomsiktig svak han er… for pakken var liten den, men HAN klarte ikke å plassere den i kassen, som er av helt vanlig størrelse…  så pakkelappen sa at pakken var på postkontoret..

Jeg FLØY nedover, inn på trikken, pustet og peste og harket som en mann… er jo egentlig syk… Inn på postkontoret… tromme fingre… tvinne tomler… ENDELIG, MIN TUR..Og mannen på poskontoret så nesten litt flau ut, fordi postmannen hadde krevd at man måtte på postkontoeret for en så fin liten pakke.. Jeg var litt redd han skulle be om legetimasjon, for det ville jo ikke samsvare med navnet på pakken 😀 men jeg slapp det… 😉


 

Og det er ikke det at pakken er så liten og ubetydelig atlså.. Den er nusselig liten, men inneholdt det MEST BETYDELIGE og fineste jeg har fått på lenge 🙂 Og…. OG …. nå kommer det snart hva det var… 

Jeg fikk pakken i hånden… og ethvert normalt menneske på 47 år, ville ha tatt pakken i hånden, lagt den i veska og ventet til man var hjemme igjen før man pakket den opp… Men neida… ikke jeg… Jeg begynte å krafse på esken, så fort jeg svigte ut av posthusdøra….. Og pakken var teipet og teipet, akkurat som Muumimamma VISSTE at jeg var en sånn gave-hund… Jeg tok fram nøklene mine.. og før jeg var framme på trikkeholdeplassen, hadde jeg klart å krafse av teipen og fått opp esken… Og inne i esken hadde Muumimamma pakket inn i MASSE papir… Hun visste tydelig hvem hun hadde med å gjøre… Lag på lag med papir…


Og en en kjempekoselig lapp inni

Det var NYDELIGE Muumimamma, som helt ut av det blå, uten at jeg har fortjent det på NOEN SOM HELST MÅTE, har kjøpt en gave til meg i Syden 🙂 Og det var ikke en hvilken som helst liten gave, men en ting hun VET jeg sparer på.. Og det gjør dette så kjempekos. For det betyr at hun har tenkt litt på meg der nede i sydens varme land, og det rører jo veldig. 🙂

Verdens fineste Muumimamma, hadde kjøpe verdens fineste snøkrystall-kule til meg, kanskje den FIIIINESTE jeg har så langt! Både pga utseende på den, men også pga måten den kom i hus HER på 🙂

 

 

 

Tusen takk MUUMIMAMMA, du er verdens skjønneste <3

36 kommentarer
    1. TorsdagsKrepsen: Så artig at du fikk litt inspirasjon til sneglepost 😀 Jeg ble hvertfall glad som ei lerke, for den posten 🙂 Jeg leser på bloggen din at du er ganske ny, det er moro, ikke sant? Ikke lett å ta det rolig i svningene med blogg, man blir HELT bitt etter en liten stund 😉 Kom innom i dag også hvis du har lyst, jeg har noe du kanskje har lyst til å være med på 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. ladyaugust: Åå, så koselig det blir med engelen 🙂 Og rommet står vel ferdig malt og…? 😀 Ha-ha, bare erter deg 😉 I morgen skal jeg på landet og klippe humler og gress og plage skjærene, og til helga skal jeg til mammaen til lille supermann, på overnatting. Det blir kos deg.. Nesten som en liten ferie, selv om det så vidt er på utsida av byen 😉 Nattaklem <3

    3. Ja den var nydelig 😀 hahaha du var nok et syn, lik meg på lørdager i godisbutikken :DD Ja muumimamme er den beste muumimammaen i hele verden 😀 Ja det er litt full guffe for tiden og innimellom kommer verdens beste engel hjem igjen <3 klæmmeflattilbake <3

    4. ladyaugust: Ja, ikke sant den var fiiiin?I sølv-farge og alt.. det er en fisle 🙂 Og de liker jeg kjempegodt, så lenge de er inne i sånne snøkrystaller 😀 Den er helt skjønn, og du skulle jo bare sett meg når jeg fikk den pakkelappen, syk og nesten litt feber, løp avgårde til trikken, inn å hente på posten og krafset og krafset og fikk den IKKE opp teipen 😀 MEn til slutt, etter all teip og papir, verdens fineste snøkrystall 🙂 Muumimamma er helt skjønn. Tenke på meg på Gran Canaria <3 Så deilig å være ferdig i studio for i dag da, men nå er det vel full guffe HVER dag eller? Klemmenattaklemmen <3

    5. sååååå fin den var <3 <3 <3 heeeeldige deg 🙂 Nå er vi akkurat ferdig i studio for i dag. hahaha til teipinga 😉 Sove godt verdens beste søs <3 klæmmenattaklæmmen 😀

    6. Engla: Jeg synes det er så koselig at folk synes jeg fortjener den så veldig 🙂 Blir veldig glad da 🙂 Og jeg synes det var så utrolig koselig av Muumimamma :-)Den er favoritten her nå 😀 Ha en fin kveld 🙂 Jeg har en fotokonkurranse gående nå, hvis du får lyst til å ta noen fine bilder av skyggen til Lykkeliten 😀 God klem til deg , fine Engla-mor <3

    7. Åhh så koselig da <3
      Blir da nesten rørt på dine vegne jeg og du fortjener den virkelig 🙂
      Den var kjempefiiiin <3
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld og riktig god bedring fineste frodith.
      Go´klem til deg fra Engla

    8. Marit: Åååå!! 🙂 Det var koselig sagt det! 🙂 Hyggelig når noen gjør sånt 🙂 Og den kom så uventet, og da er det liksom skikkelig skikkelig koselig 🙂 Jeg var faktisk helt som jeg beskrev i teksten 🙂 Jeg blir helt som en unge med gaver, rart egentlig… jeg er jo voksen.. Men til jul, er jeg likedan, og litt ekstra gira på hva de ANDRE skal få av meg 🙂 Minst like mye det 🙂

    9. frokenfjeldberg: Hi-hi :- ) Is-samlingen.. nei… Bare snø-samling for å si det sånn…Ja, jeg skal sjekke inn 🙂 Bare styrer med noe her 😀 Kommer snart 🙂

    10. frokenfjeldberg: Jada, Pat er i orden, og jeg var jo superheldig og fikk den fine snøkrystall-kulen. Ble så glad 🙂 Den passer isamlingen 🙂 Klem <3

    11. Lisbeth Pedersen: Ja, heldiggris 🙂 Jeg fikk,uten å ha bursdag 🙂 Og det var så snilt av Muumimamma, helt uten grunn, bare fordi hun var snill 🙂 Ha en flott dag du også ::-)Nå kommer sola også 🙂 Her hvertfall 🙂 Klemmer <3

    12. Å så flott den var 🙂 og så kjekt når du samler på slike ting. Alltid spennende med pakker.
      Hihi snart har jeg bursdag så da for vel jeg også pakke opp 🙂
      Ha en superduperfin dag
      Klemmer <3

    13. Helge: Ikke frisk ennå, men det blir jeg nok etterhvert 🙂 Ja, var ikke det en fin gave 🙂 Det var kjempekoselig av henne å kjøpe den til meg 🙂 Hun vet jo at jeg sparer og alt 🙂 Jeg ble glad som en lerke 🙂 Håper du har hatt en fin dag så langt 🙂

    14. Du verden det var en pen gave – bra at du fant ut hvor postmannen befant seg. Håper halsen er bra i dag.

    15. inneuteferdig: Ja, skikkelig pakkemons 😀 Og jeg ble så glad atte 🙂 Skikkelig kos å få sånt, fra utlandet og fra en som har tenkt på meg 🙂 Ble veldig glad 🙂 Nyter i fulle drag 🙂 Ha en fin dag du 🙂 Klem

    16. Pakkemons uten tvil…. Nå lo jeg så jeg ristet her jeg satt. Du alså
      Bra at postmannen ikke er borte, og kjempe flott at du fikk en så fin fin gave. Nyt den.:)

    17. muumimamma: Åå, så du hadde kjøpt en annen først? Ja, DENNE likte jeg hvertfall VEEEELDIG godt, så det var kanskje en mening i det 😀 Du skulle sett meg på trikkeholdeplassen med nøkler, poser, og pakke… Krafse, krafse 😀 Jeg ble utrolig glad, og SA det høyt til meg selv da jeg så innholdet: “ååååå, NÅ BLE JEG GLAD”.. var heldigvis ingen i nærheten akkurat da 😀 De synes kanskje jeg var litt rar 😉 You made my day Muumi 🙂 Stor klem til deg for gave og for fine dagen <3

    18. Å du skjønne Frodith! Klart du har fortjent den! Titt og ofte har det dumpet pakker fra deg ned i kassa mi, du kan vel snart adressen min utenat! Du er så raus og sender pakker både hit og dit, klart du fortjener at noen tenker på deg også! Og grunnen til at den var pakket så godt var jo at den ikke skulle knuse! Jeg kjøpte nemlig en annen kule til deg først, og før vi rakk å komme oss ut av skoene på hotellet, hadde min kjære gubbelille slengt fra seg posen på gulvet, med kula oppi, noe som resulterte i vann, glitter og glasskår i hele posen 🙁 Men det var kanskje bare greit, for jeg fant jo en som var mye finere etterpå 🙂 Og den fikk ikke HAN lov til å bære, hehe!

    19. Hanne: Ja, den var så nydelig, Muumi er snill som en engel 🙂 Og jeg er LITT bedre form 🙂 Heldigvis 🙂 Vondt i halsen fremdeles, men litt mindre RASP liksom 😀 Ha en fin dag Hanne 🙂 Klem <3

    20. Oslopadde: JA, ikke sant 🙂 Den er så søt 🙂 Spesiell liksom, med litt sølvaktig farger Ble så glad atte 🙂 Du er vel på jobb 🙂 Kose deg 🙂 Klemmepaddeflatklemmen <3

    21. Livsrom: Ja, det var kjempekoselig 🙂 Snille Muumimamma 🙂 Rart de ikke la den i kassa, for den er liten og nusselig 🙂 Men jeg kom meg hvertfall dit i en fart 😀 Og nå står den fint i hylla med de andre.. Jeg må skaffe en bedre hylle, hvor ALLE kan stå samlet 🙂 Litt syk ennå ja… litt bedre, ikke SÅ sår i halsen som igår.. Håper du er bedre i dag også 🙂 Klemmer <3

    22. Så hyggelig med en liten sommer-overraskelse:):) Riktig nok syns jeg det var litt styrete før du fikk den i hus;), men når enden er god…….:)
      Bra at du har postmann ennå ….tross alt. Bedre med litt postmann enn ingen postmann.
      Er du syk ennå, stakkars deg? God bedring i så fall<3
      Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg