Fargerik verden :-)

 


Når verden føles litt grå, både mentalt og rent fysisk, er det viktig for meg å sette litt farge på den. Jeg setter farge på den med rent fysiske farger, eller bare “farger” dagene mine litt med noen “sprell”. For det er jo sånn at hver dag er det som er LIVET, så fint å kunne gjøre de så fargerike som mulig 🙂 I byen her er rommet jeg beveger meg  rundt i  veldig GRÅTT… og snart begynner dager hvor regneet SILER ned utenfor vinduet… Og hva er vel da bedre enn å ta seg en tur i regnet, med en rød regnjakke, eller en fargerik paraply? Man får jo  LYST til å gå ut, når paraplyen er sånn! 🙂

 Og tasser du nedover gaten i hovedstaden er dette syn du stadig møter på..


Grått, grått og grått… og av og til har noen bundet en sykkel fast til treet eller stolpen.. Tenke seg da, å  komme gående og sette fra seg noe fargerikt..


Da tenker jeg du ønsker du hadde en fargrik veske da… som kunne lyse opp hverdagen litt 🙂

 


Når du hver dag møter syn som dette, gjennom høstens, grå gater, er det herlig å kunne slenge fra seg sånne …

 

 

 

 

Eller slå deg ned i gresset i en av parkene, før gresset blir vått eller snøen kommer, og liksom lett henslengt sett fa deg din nye fargerike veske på en stein 😉

 

Og på de mest regntunge dagene, kan man holde seg innendørs å LAGE disse tingene, for ingenting er bedre enn det 🙂 Sitte lunt og deilig inne, når man har kjent at varmegradene er på retur.. Man kjenner natte-vinduet som har stått åpent har laget kjøleskaps-følelse på soverommet… Og da setter man seg md et smil om munnen når man våkner, og finner fram hekle-krokene eller malerpenslene og maler verden i farger 

Takk til inspirasjon til dette innlegget fra

 -Inneuteferdig som tidligere i uka også skrev om farger, og dens påvirkning på oss.

 Kommensalisma som har malt verden i fargefulle klovner denne uken 🙂

 Fru Stussli som alltid tar så fine bilder av tingene hun lager, og gjør så jeg også får lyst til  det :-9

-Og ellers til alle de andre kreative sjelene her inne, som hver dag inspirerer i form av flotte håndarbeids-produkter, eller fantastiske tegninger eller kreative og flotte tekster

 

Sånn, da skal jeg i gang med heklepinnen igjen… Og muligens en vaskemopp…

Hva skal du gjøre i dag? 

 

52 kommentarer
    1. Livsrom: Å, det har bare regnet.. nei da er det best å holde seg inne med alle fargene der eller ta på en fargerik regnfrakk 🙂 Jeg har planer om å kjøpe en skikkelig fin turkis 🙂 Men du har gjort det mindre grått INNE ja 😀 Ja, det ble ikke å Mye av det her, LITT vasking har det blitt, men ikke HELE 😀 Ha en ny fin uke du ogå 🙂 Og spesielt mandagen i dag, som en start 🙂 Klemmer <3

    2. Det er stilig med grått. Det skal ikke mye til for å live det opp med farger. Jeg har i hvert fall gjort hjemmet mitt litt mindre grått i dag. Jeg har nemmelig jobbet meg gjennom, og fjernet alle sommerens støvlag;) Men ute er det orntlig grått, der tror jeg ikke det hjelper med fargeklatter. Det har høljet ned uten opphold, i hele dag;)
      Ha en superfin ny uke:)
      Klem<3

    3. Husfruen: Den ene lille-spraglete her er bursdagsgave 🙂 og den andre blir nok en premie til noen av konkurransene mine 🙂 eller kanskej bare en overraskelse til noen 🙂

    4. Lisbeth Pedersen: Takk-takk, jeg ble veldig glad i den gule veska selv 🙂 Den må jeg ha til noe spesielt her inne tror jeg 😀 Driver med et lite mobil-etui nå 🙂 I lilla 🙂 Vært produktiv denne helga 😀 Ha en fin søndagskveld du også 🙂 Snart sveiver vi igang ny uke 😀 Klemmer <3

    5. Jeg er veldig glad i farger, har hvit sofa og mørke møbler så da syntes jeg det er viktig å farger i pynteputer og bilder.
      Den gule og oransje vesken din var super nydelig 🙂
      Ha en fortsatt fargerik og fin søndagskveld
      Klemmer

    6. cynaracardunculus: Ja, du er fargerik i mine øyne, både i vesen og utpå. Håret er jo stadig i fargerike nyanser 🙂 Ble ikke så verst de bildene, er moro å prøve å gjøre de litt fine 🙂 Folk står og glor på utsiden av blokka her og skjønner vel ikke helt hva jeg driver med 😀 Men det spiller jo ingen rolle 😉

    7. Fint innlegg og utrolig kule bilder,dette kunne vært en utrolig stilig reklame faktisk 🙂
      Farger er viktig i mitt liv og..selvom jeg selv kler meg i sort ,må jeg ha farger rundt meg.

    8. inneuteferdig: Ja, det var gøy å prøve å få litt anderledes bilder av det jeg hadde laget 🙂 Får heller tåle at folk står og glor litt på utsiden her ved blokka 😀 Og bildene ble jo litt fine :-)Fin blanding liksom. Jeg gleder meg til alt jeg skal lage i høst 🙂 Moro 🙂 Ha en fin søndagskveld du også 🙂 Klemmer <3

    9. Ja farger er viktige. Utrolig viktige. De gra kjedelige veggene er jo bare helt “døde” uten farger. Så lite som skal til, og alikevell så blir det et helt annet bilde med en liten farge klatt på.
      Det er deilig det.
      Jeg elsker jo det grå… Ganske rart å tenke på egentlig, men det gjør seg så flott ilag med andre farger. En fin tråd i alt, og man kjenner at det kribler når det går fra nøytralt til et hav av farger…
      Digger den sammensetningen din her.:) Nyt søndagskvelden videre:)

    10. passion4lifeandtravel: Jeg har ikke så mye farger i huset jeg heller, akkurat leiligheten liker jeg hvit, og så får jeg heller ha litt bilder med farger og sånn. Men akkruat klær og det jeg har på,elsker hvis det er farger <3 Når vi får et eget sted som er vårt, skal vi nok pusse ltit, og da kan det godt være litt farger, men ikke for MYE da, ikke det jeg sitter i 😀 Å fotografere farger er spennende, gleder meg til høstfargene 🙂 Håper du hadde en fin bursdag i går 🙂 fragerike klemmer herfra <3

    11. Så herlig innlegg, og så kos med dine vakre vesker som lyser opp dagen som kan rundt i blant fortone seg grå. Jeg har ofte på bloggen skrevet om hvordan farger påvirker oss, og har tidligere bevisst brukt farger om jeg holdt foredrag jeg gruet meg, eller til andre ting.
      Jeg brukte forresten ofte å ha med meg blant annet oransje skjerf til foredrag, synes ikke jeg kler fargen, men følte at det var en farge som var godt å ha i nærheten, og jeg hadde skjerfet sånn at jeg kunne se det. Det er en flott og selvstendig farge, den er vennlig, optimistisk, tolerant, mild og varmhjertet.
      Det er en farge som utvider horisonten og er meget målbevisst.
      Den gir deg mot og ikke minst stå ansikt til uløste problemer.
      Det er også en farge som gir lindring ved tap og sorg.
      Jeg ble også glad da jeg så den fine fargen blandet med gult i den ene vesken din, gul er en farge jeg også har et nært forhold til.
      En stund tok jeg alltid på meg en gul diger tshirt etter jobb, dessverre ødela jeg den ved at den ble brukt til maletshirt.
      Gul er sinnets farge, og ikke minst vitenskapsfarge, den oppklarer og avslører.
      Gule klær gir deg følelse av velvære, man blir glad som en sol og mer imøtekommende.
      Fysisk så fjerner gult giftstoffer og stimulerer fordøyelsesvæskene, mentalt tar den bort negative tanker…thi hi…jeg kunne fortsette i timesvis om hver eneste farge.
      Selv er jeg dessverre blitt de siste årene altfor glad i å gå i sort, grått er jeg ikke glad i, det synes jeg er lekkert på andre og synes at naturen kan være spennende om den er litt grå…
      Man kan tro at man er deppa om man går i sort, det kan jo stemme for noen, men det kan også være at man bruker den i perioder hvor man har det ekstra godt, eller litt begge deler 🙂
      Svart kan vi også bruke for å varsle at det mangler noe i livet vårt, det kan gjerne stemme på meg selv.
      Hver farge har jo gjerne både noe positivt i seg, og en som går i sort kan også signalisere; Jeg er vital og jeg er rede, og ikke minst full kontroll :-), svarte store smykker kan signalisere: Jeg har skjulte reserver.
      Du kan også bruke svart for å øke selvdisiplinen.
      Selv grått som blir betegnet som deppefargen,kan på sitt beste være optimistisk og lyst grått kan virke beroligende.
      Thi hi…når jeg begynner å skrive om farger…ja…da glemmer jeg tid og sted.
      Jeg elsker å fotografere alle slags farger, og omgi meg med farger, likevel…så bor jeg med lite farger rundt meg i perioder, i perioder blir det rotete for meg, jeg tar de frem ettersom jeg trenegr dem <3
      Ha en nydelig søndagskveld fine fine kreative deg <3 Stor klem i alle regnbuens farger <3

    12. Helge: Det høres kjempespennende ut å få sånn guidet vandring 🙂 Man lærer jo mye om lokalmiljøet 🙂 Må si du er aktiv, og det er jo artig da 🙂 Med små teater-deler inni vandringen og alt 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    13. Marit: Ja, du har jo holdt på med den dåpskjolen så lenge 🙂 Når er dåpen, er det neste helg?:-) Fint at du har laget den da, kanskje andre i familien bruker den senere…eller?:-) Blir uansett deilig for deg å få en litt avslappende helg, og ikke jobb 🙂 Ha en fortsatt fin dag Marit 🙂 Klem <3

    14. Denne helga har jeg virkelig vært kulturell aktiv av meg. I år var jeg på lystspill i Svelvik og i ettermiddag har jeg vært på en historiske guidet vandring i bydelen Konnerud her i Drammen. Turen tok over 2 timer, var ca 50 stk, vi stoppa 4-5 steder hvor det var små teaterforestillinger fra 1700-tallet. Det var moro med en kulturhelg. Så nå skal jeg rydde, sløve og sjekke nett/blogg resten av dagen. Ha en fin kveld kveld.

    15. Det var litt av noen fargeklatter! :o))
      Her går det meste i hvitt, da dåpskjoler somregel er hvite. Men nå er jeg på øyeblikket helt ferdig, skal bare sy på noen bittesmå perler her og der … og da må det vel bli noen farger her også etterhvert. ;o) Muligens ..
      Men nå er jeg på jobb, og blir her hele resten av denne dagen. Jaja. Neste helg, og helga etter har jeg jo iallefall fri! Gleder meg allerede. Ha en fortsatt fin dag, du sprudlende bloggvenninne.

    16. Min matgale verden: Høres ut som en god plan for resten av dagen 🙂 Herlig :-)Sløve på sofaen.. Ja, jeg forbinder deg også med mye farger og fargerik 🙂 Her er det sol, men det er ikke særlig varmegrader på utsiden.. Jeg tror siste dager med sandaler er definitivt over… Så da er det å begynne å jakte på sko igjen da… støvletter som ikke vil passe 😀 Ha en fargerik søndag du også min venn 🙂 Et lass med fargerike klemme på vei over <3

    17. Så utrolig søte vesker. Og ja, farger er så viktig. Jeg forlater aldri huset uten å ha farger på meg. Kler jeg meg bare i sort, MÅ jeg ha noe fargerikt til, og stort sett går jeg fargerik rundt i verden, og føler det påvirker humøret mitt.
      I dag har jeg vært på våt søndagstur, og skal sløve på sofa resten av dagen, perfekt etter en artig kveld ute i går, med konsert (kaizer) og bytur:) Ha en fargerik søndag. klemklem

    18. Mamma til 2: Ååå, deilig å ha en store-tass som skal lage middag 😉 Jeg går nok med mye farger hele året, og håret også, når jeg har råd 🙂 Synes det liver opp så deilig 🙂 Jasså, så det er vokaldagen i dag ja..? Ha-ha, synes jeg ser dem med sånne åpne munner og masse vokaler… Ha en herlig søndag videre du også 🙂 Dette er den slappeste helgen på lenge, og det har vært skikkelig deilig å nødvendig 🙂 Klem <3

    19. Hva hadde verden vært uten farger – kjedelig 🙁 Jeg bruker egentlig mer farger på klær høst og vinter enn på sommeren. På sommeren har jeg forresten ikke på meg noe særlig, hi hi 😀 Hva jeg skal gjøre i dag? Ikke stort, trilleturen er unnagjort i solskinn og storetassen skal lage middag, småtassene konkurrerer om hvem som kan rope høyest EEEE, ÆÆÆÆ, o-))) Det er visst vokalenes dag 😀 Ha en fin søndag i fargeland <3

    20. Flaggermusvinger: Nei, vi skal prøve å gjøre høsten så fargerik vi kan, hver på vår måte, skal vi ikke? 🙂 Oransje og grønne gardiner høres herlig ut, akkurat nok til å komme seg gjennom både høst og vinter 🙂 Stor klem <3

    21. Nå fikk jeg lyst på en sånn veske. Og kanskje noen nye, oransje og grønne gardiner. Første høstdag, litt stusselig er det jo… Heldigvis har jeg fargeklatten frodith og bloggen hennes å besøke, så da blir nok ikke høsten så grå som den pleier. 🙂

    22. Engla: Jeg ble veldig fonøyd med den gule og oransje veksen jeg også, og tenkte vel først at den var litt sommerlig.. Men det er jo bare TULL, klart vi skal ha farger nå som høsten kommer <3 Ja, høsten er et funn å gå å hente inspirasjon og glede i fra egentlig, masse fine farger 🙂 Stor fargerik klem på vei tilbake 🙂 <3<3

    23. Så flotte vesker du har laget <3
      Den gule og oransje var bare helt utrolig nydelig <3
      Farger betyr så utrolig mye både for kropp og sjel.
      Det er herlig å omgi seg med vakre farger, så nå gleder jeg meg ekstra mye til den årstiden vi snart er inne i 🙂
      Ønsker deg en superduperfin og fargerik dag vakreste frodith <3
      En fargesprakende klem er på vei til deg fra meg 🙂

    24. solkro: Ja, de ble fargerike og fine 🙂 Koser meg mens jeg lager dem også, når de er så fargeglade 🙂 Jeg er også veldig glad i farger på klær og sånt også 🙂 Ha en fargrik søndag du også KLemmer <3

    25. Vi kunne vel ikke levd uten farger,jeg er veldig glad i farger rundt meg 🙂
      De fargeklattene dine var bare helt skjønne 🙂
      goe knib <3 Ha en fargerik søndag

    26. Jeg skal male hus, og huset er rødt, fin farge ?
      Du får si til kommunene at vi må male litt farger på husene rundt om kring så alt ikke blir så grått og hvitt 🙂

    27. ladyaugust: Ja, jeg finner fine ting å fylle denne høsten med, nå er ikke sorgen over sommeren som blir borte her sælig lenger, nå er Glede-seg-sommerfuglene på plass for høsten 🙂 Gleder til fine høstfarger og turer og håndarbeid og annen kos 🙂 Klemmeflaterennflatest <3

    28. Fru Stussli: Åå, så spennende med hemmelig rom da .-D Emma må jo være ellevill? 🙂 Gleder meg til innlegg om det 🙂 Jeg er snart på vei inn til deg uansett 🙂 Så kos at du synes bildene ble bra 🙂 Jeg har kost meg med å lage dem, og gøy å gjøre litt mer ut av bildene også.Jeg liker jo foto også 🙂 Ha en herlig dag på oppdagelsesferd 🙂 Klemmer vilt tilbake med armer og bein 😉 <3

    29. Trala hvor flink du er å farge verden med glade farger :DDDD Fliiinke søs <3 Det er en helt spesiell følelse å få lov å skape ting og har man først prøvd, blir verden aldri den samme uten. Nå begynner det å bli kjøligere både på morningsen og kvelden og høsten er på vei i full fart, da er det deilig med kakao og håndarbeidsting <3 Ha en nydelig dag kjære søs <3 klæmmeflat 😀

    30. Herlige kontraster mellom det grå og de vakre fargerike veskene. Ser fargene virkelig kommer til sin rett når du har tatt veskene med ut 🙂 Fine bilder og tusen takk for både link og ros <3
      Stusslifolket skal male og rydde rundt hus og i garasje. Vi har funnet en hemmelig kjeller etter å ha bodd her i 6-7 år. Kjempespennende! Skal prøve å få blogget litt om det etterhvert.
      Ha en fin søndag med krok og mopp <3
      Klemme vilt 😀

    31. kommensalisma: Og de fine fargerike klovnene dine ga meg et ekstra PIFF også 🙂 Og jeg VET at de sikkert ga deg det også 🙂 Ofte blir man litt i bedre humør akkurat når man holder på også,for man blir litt i sin egen verden-skaperverden. Har det litt likt med skrivingen også jeg 🙂 Havner i en egen “boble” for noen minutter/timer og KOSER meg 🙂 Stor klem til deg <3<3

    32. Hanne: Kan ikke sammenlikne mine bilder med Stusslis heller,men jeg ble inspireret av henne hvertfall 😀 Å, er kameraet ekkelt i dag? Spent på hva du fotograferte? Deg og barna-barna på break i sentrum?? 😀 Ha en fin søndag du også kreative Hanne 🙂 Klemmer <3

    33. FLOTT innlegg!
      Og det er sant i praksis… farger kan dra en ut av det gråeste grå! Gi energi til å håndtere det som er svart bedre. Det er ikke uten grunn at det er mange som bruker farger i terapisammenheng bl.a
      <3

    34. Fine ting og fine bilder.
      Jeg er ikke venn med fotoaparatet og sola i dag, det ble i allefall ikke på Fru Stusslis nivå( det jeg tok bilder av..
      Ha en fin søndag 🙂

    35. Det er det jeg også tenker er lurt. Har positive erfaringer med akkurat det for mi kjære lille som tidligere hadde svært svarte dager i perioder. Farger gjør noe med hodet, tror jeg. De forsterker i alle fall ikke de negative tankene 🙂

    36. mimmimor: Nei, jeg skjønner det med grått og sort, men jeg blir litt omvendt, går kledd i farger DA, FOR å få opp humøret litt 🙂 Og det fungerer synes jeg 🙂 som regel..

    37. Farger har enormt mye å si for hvordan en har det. Er vel ikke uten grunn deprimerte mennesker kler seg i grått og sort. I heimen min bruker jeg bevisst gode farger for å gi dagen et løft 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg