Folk i “blokka” og livet ellers… ;-)

I min lille “blokk”, som jeg skrev om tidligere, der bor du og alle de andre bloggerne. Jeg ser livet på bloggen,, og folka i bloggverdenen, delt opp som om vi bodde i en blokk. Noen i naboleiligheten, noen litt mer perifere, som bare stikker innom av og til, de bor kanskje i en annen oppgang. Og noen kommer ganske ofte innom, er gode bloggvenner, men bor kanskje i en annen blokk- eller altså en annen blogg-plattform 😉

I helga gjennomgikk jeg litt av livet på blogg- med tegninger… Her kommer noen flere. Du synes kanskje det er hyggelig å se igjen “gamle kjente”, og husker historiene bak…  Eller nyere bloggvenner, får en kortversjon av noe de ikke har lest, men kanskje får et lite innblikk i likevel 😉

Starter med noen av  folka i blokka:


Whatwouldnemido, etter et kostymeparty på skolen sin. 


Unni, en av de bloggløse bloggvennene, på “De Bloggløses DAG ” fra før sommeren. Ikke sett henne etter sommeren, men håper hun kommer igjen 🙂


Helge, blogg-løs bloggvenn,  på “De Bloggløses Dag”, i full fart på sykkelen 🙂
 

 

 Lady August, Superwoman, før en av konsertene jeg var på med henne 🙂

 


Cynaracardunculus, på bursdagen i går 🙂

 


Kjersti og Bonnie, etter en av sine turer på mrogenen 🙂


Tanjaravn, i vinter en gang.. Hun har sluttet å blogge,men hun var en av innbyggerne i blokka veldig lenge, så synes hyggelig å ta denne med 🙂

 


Vanja, på bursdagen sin 🙂 Som jeg faktisk annonserte 2 ganger, med 10 dagers mellomrom… Feil i papirene mine første gangen 😉

 

Dette var folk i blokken min, noen er stadig innom leiligheten min, men jeg har ennå ikke fått tegnet dem. Det byr seg nok en anledning til å få tegnet flere også 🙂
 

 Ellers i blokka bor jo jeg… Og jeg har vært gjennom litt av hvert i løpet av året.. Her er er et lite nytt utvalg av historier i hverdagen:


Om å vente på T-banen i en altfor tynn, florlett sommerkjole….

 


… som jeg ikke ANTE ville løfte seg som Marylin Monroe sin, da T-banen kom…. 😉

 


Om å feire Lucia den 13. desember, i julekalenderen på  bloggen, men være LITT irritert på at det i gamle dager BARE var de lyse, små som fikk gå først i toget… Ikke de lange og mørkhårede… ALDRI..


… og derfor lage et EGET, hvor alle de ANDRE fikk gå først… 😉

 

 

Om ikke å være redd for noenting… spesielt ikke et teit søppelhus.. 😉

 


…. kanskje bare bittelittegrann på vintermorgener i mørket, når rottet, de store byrottene sitter klare til å angripe når man åpner døra… 😉

 

Om å være sint på de nye selv-betjenings-kassene på butikken…. som INGEN vil gå i… Og hvor det står like mange kassa-betjeningsfolk nesten, som satt i kassene før… for å hjelpe folk til å skanne varene sine SELV..

 


Om å få litt fnatt av folk som kommer for tett opp i ansiktet på meg, tråkker litt over intimsonen min… 😉


Om å ha “Skrik-bilde-konkurranse”…


Om å ha påskenøtter…

 

 
Omå hate tannlegen…


…. og den store nesen hennes…. 😉

 


OG…. om å være en SMULE redd øyenstikkere også 😉

 

Sånn har noe av livet her inne fortonet seg for meg dette året… og utenfor selvfølgelig… For det er DER alle de rare tingen dukker opp 🙂

 

Nå skal jeg ut i den rare hverdagen, og på jobb 🙂 Håper DU skal noe rart i dag 😉

 

 

42 kommentarer
    1. Engla: Jeg er gladd du er naboen min også 🙂 Er så koselig å ha deg i nærheten her 🙂 Ja, tenkte noen fikk et gjensyn med enkelte ting, og nye folk får jo en liten titt også :-)Og et inntrykk 😀 Sov godt Engla 🙂 Stor nattaklem <3

    2. outofoffice: Takk-takk 🙂 Og så koselig du fikk tips til noen andre blogger også. Fine bloggere alle de der 🙂 Sov godt du også. Her henger jeg og dingler med hodet allerede 😀

    3. Herlige tegninger og gøy med ett lite gjensyn med noen av dine tidligere innlegg <3
      Jeg er så glad for å få være i nabolaget ditt og for å ha blitt litt kjent med deg fine flinke frodith som deler så mye fint <3
      Ønsker deg en riktig god natt.
      Nattaklem til deg fra Engla

    4. Fantastisk ! Tegningene dine er fine, og jeg måtte jo svinge innom bloggene til et par jeg ikke har kikket innom tidligere. Ha en strålende sen tirsdagskveld, sov godt!

    5. Min matgale verden: Veldig gøy å tegne 🙂 Det er liksom en egen del, en helt egen greie i tillegg. Men har jo ikke alltid tid da… Men liker best selv når jeg har en tegning med nå, selv om foto er litt gøy også 🙂 Så bra du får deg noen små lattere 😀 Det gjør meg glad 🙂 Ha en fin tirsdagskveld du også 🙂 Klemmer <3

    6. Så gøy å se tegningene igjen. Den av tannlegen med den store nesen fikk meg til å le høyt:) Utrolig effektivt å tegne situasjonene 🙂 Du er flink der! Ha en fin tirsdagskveld:) klem

    7. Helge: Ja, Vaniljeogpepper-rotta er ikke så lett å få tegnet, men kanskje jeg skal gjøre et forsøk… for nå savner jeg henne veldig. Hun er på vei til siste blogger, før hun snur nesen og kommer hjem 😀 Så det blir gøy når hun kommer. Du satt meg på en ide, rotte-tegning skal bli 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    8. Du er velldig kreativ og lager fine tegninger om all verdens ting. Men hvor er rotta di som du sender ut på reise? Det er vel kanskje litt vanskelig og tegne den så mye som den er på reise.
      Skal etterpå ut i sola en tur og nyte resten av dagen. Skal til tannlegen til uka så derfor tok jeg noe lettvint til middag, salat, egg og endel dressing, Steika salaten og egga i panna først og tok en dasj dressing på etterpå. Ha en fin kveld.

    9. Livsrom: Du kan godt bo i første, jeg ser for meg deg der nede 😉 Med alle blomstene. ;-). Det er bare et sånt bilde i hodet, på hvor folk befinner sseg, når jeg tenker dere… Visuelt er det bygget som en blokk liksom. Du bor i en av naboleiligehetene, jeg bor på EKTE i første jeg, og du bor KLART rett ved min 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    10. frokenfjeldberg: Ååå, så koselig å høre 🙂 Begynne å tegne du også 🙂 Jeg jukser mye, og bruker noen ferdige former innimellom, men mest på frihånd, med musa 😀 Bruker Paint, som ligger i Windows-pakken 🙂 Klem til nabofrøkna 🙂

    11. Jeg vet ikke om jeg kan bo i blokk? Da må jeg i såfall få bo i 1. etg å ha ansvar for utearealet, eller jeg må ha kjææææmpe stor balkong så jeg kan ha masse krukker. Jeg ser det nesten for meg. Ei blokk som har slagside, bikker litt til ene siden, pga min balkong og mine krukker:)
      Ingen blomster-Liv uten blomster, vet du;)
      Ha en fortsatt fin dag:)
      Klemmer<3

    12. Rita: Så hyggelig å høre at du koser deg med innleggene 🙂 Da er jeg fornøyd 🙂 Hvis jeg kan få noen til å smile litt 🙂 Ha en flott dag du 🙂

    13. Du er så flink til å få en fin start på dagen, smiler jeg av dette innlegget, utrolig morsomt 🙂
      Ønsker deg en fin dag også 🙂

    14. Tegningene dine er så fantastiske 🙂
      Morsomt å se nye innlag hver gang jeg er innom ^_^
      Følger jo noen av disse i blokken din selv. Flotte folk!

    15. zentia: Hi-hi, og du bor jo her med meg da 🙂 Du er en av de som ikke bor så langt borti gangen du 🙂 Gir av deg selv 🙂 Og riner på jevnlig 🙂 Håper det går fint med deg Zentia 🙂 KLemmer <3

    16. Lisbeth Pedersen: Koselig at du blir i godt humør av innleggene mine og tegningene 🙂 Da er jeg fornøyd 🙂 Jeg er KJEMPESPENT på det sy-oppdraget ditt 🙂 gleder meg til å høre om det 🙂 Tannlegen skulle jeg vært hos også, mistet plombe… men ikke ringt ennå… vært mye legegreier først… så får ta det etterhvert 😀 Håper det går fint likevel med deg i kveld, og null hull. Ha en fin dag :-)KLemmer <3

    17. Du har så artige tegninger, flinken 🙂 ainnleggene er like artig, og som man blir godt humør av.
      Å i denne uken (eller neste uke) skal jeg treffene en som har gitt lille meg et herlig veske-sy-oppdrag. Et helt spesielt oppdrag og ikke hvilke som helst vesker. Jeg er sååå spent.
      Når oppdraget er i boks, kommer jeg nok til å skrive om det. Og det kommer sikkert til å bli en liten “føljetong” fram mot jul :))) hmmmmm spent? Hihi jeg også
      Ha en superfin tirsdag <3
      Åååå neeeei det er tirsdag, jeg skal til tannlegen i kveld, auuu, hater det, tannlegeskrekk, kjenner kvalmen stiger frem.
      Klemmer

    18. Fru Stussli: Det er tirsdag og fredag og all verdens dager som er fiiine i ett her nå. Stille og rolig dag, med mye tid til å forberede neste uke med elevene. Trenger en sånn dag 🙂 Første gang på lenge jeg har hatt en sånn tirsdag 🙂 JEg er så glad for at dere kommer igjen og igjen hit til meg, det er kjempekoselig og vi blir jo ganske godt kjent etterhvert 🙂 Ha en nydelig tirsdag-fredag-dag fiiine Bente. Og klemmeflatsomeipannekake, MINST 😀 <3

    19. Du er så flink du er til å tegne frodith <3
      Nok en gang måtte jeg humre mens jeg husker flere av innleggene og tingene du har funnet på 🙂 Er vel derfor vi kommer innom deg igjen og igjen. Kjempemoro!!
      Ha en strålende tirsdag (eller er det fredag nr2)
      Klemzzz

    20. inneuteferdig: Ååå, spennnede, jeg husket du snakket om noe sånt for en stund siden 🙂 Håper det går fint 🙂 Klemmerlykketil<3

    21. whatwouldnemido: Ja, der var du 😀 Førstemann ut 🙂 Ja, noen repriser, i kortversjon er litt koselig 🙂 Hadde en i helga også 😀 Dette er en av de jeg synes likner litt også 😀 Hvertfall ut fra det lille jeg har sett av deg 😀 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    22. Der var jeg, jo! Heretter skal jeg alltid være en “Blues Brother” når det er karneval, det var ultrakult. Veldig hyggelig med gjensyn av tegninger sånn at man kan flire når man husker historiene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg