Sommerfuglene takker for seg- men noen ønskes velkommen… :-)

Nå er det sånn at de fleste sommerfuglene takkker for seg… sommeren er slutt… Også jeg som er så glad i sommerfugler da!!  Men i dag fikk jeg et kjempefint armbånd av søsteren min, når vi treftes ute på landet 🙂 Sånn helt ut av det blå. Hun hadde kjøpt når hun var på tur på Rena  🙂 for et par uker siden. Bare for å gi til meg. Og DET er kos det!!  Jeg har ikke bursdag eller noenting. 


Jeg ble kjempeglad, og vet jeg kommer til å bruke det masse 🙂 

 

Kjøper eller lager  du noen småting og gir folk sånn i hverdagen, uten at de har bursdag?

 

 

80 kommentarer
    1. karenmarenmette: Ja, ikke sant 🙂 Veldig koselig 🙂 Jeg gjør litt sånt innimellom jeg også 🙂 til henne eller til venner 🙂 Koselig å gjøre sånt selv også 🙂

    2. Jeg reiste til statene, det er ok, men en lang tur. Vet jo ikke hvordan det blir med ferier fremover. Nå håper jeg virkelig på fast stilling, og en vanlig hverdag igjen.:)

    3. ladyaugust: Jeg har ladet opp med en “tur-sjokolade” , sånn Nutrilett bar… veldig sunn skjønner du… Og disse flaskene og andre greier er noen til spesielt BAD, noen inneholder ferdig-våtede mopper, noen tørrmopper, noen vindusvask osv… tror liksom det skal bli veldig festlig da 😀

    4. haha så bra, det pleier jeg også å gjøre kjøpe merkelige flasker og de lukter sååå godt 😀 Blir aldri heeelt ferdig men ferdig nok 😀 og DET er da noe haha Koos deg med vaskinga, ps: det hjelper med mørk sjokkis og musikk 😀

    5. ladyaugust: Jeg har ennå ikke begynt… men har vært og kjøpt en hel pose med vaskemidler på nærbutikken, så har en tro på at jeg SKAL begynne snart 😀 Så deilig at du er HELT ferdig der hos deg da 🙂

    6. Jeg synes du er fliiiink som tar kjøkkenet på en søndag, jeg rydda og vaska såååå mye i går før ulykken at ingen kjenner seg igjen her i huset i dag haha :DDDDD

    7. ladyaugust: Gleder meg til det blir ferdig. Men vet sånn tar lang tid 🙂 Nom-nom… Kake… Nå skal jeg vaske kjøkkenet.. Og ikke ha NOE dårlig samvittighet for å ikke ta noen andre rom.. Hvis ikke blir det INGENTING liksom…

    8. ladyaugust: Oi, filmfolk OG flyfolk??? Som i Hollywood-varianten 😉 He-he.. Nei, da får jeg vente til neste kake da… Men da sier du fra på forhånd?? 😉 Så jeg rekker å komme før det er tomt? Klemmekakebakeklemmenmedkrempå <3

    9. ritahobbyfoto: Ja, litt deilig å være trøtt, men jeg er nesten litt sånn at jeg slanger hodet i tastaturet plutselig… sånn VELDIG trøtt plutselig… Hm… Ha en fin søndag du også 🙂

    10. cynaracardunculus: Ja, jeg gleder meg veldig 😀 Og tar med kamera 😉 LITT i smug må jeg vel kunne ta 😀 Ha-ha 😉 Så herlig historie om museumet 🙂 Og at du SLAPP å levere filmen.. Puh!! Moro å ha etterpå 🙂

    11. Hahaha ,det gjorde jeg engang da vi var på Metropolic museum of modern art i London (skryt ,skryt 😉 -jeg tok bilder i alle etg ,å når jeg kom helt til sist nede ved ‘amatør’ kunsten ,da kom vakten til meg å sa det var forbudt -Jeg spurte faktisk om han ville ha filmrullen ,som nesten var brukt opp i hele museumet ;)) men han sa heldigvis nei !
      Dere kommer til å storkose dere ,det er jeg sikker på !!!

    12. cynaracardunculus: Nei, det er vel ikke lov, men jeg kan jo gjøre det litt i smug likevel kanskje…? Jeg tok bilder en hel konsert tidligere, før jeg fikk beskjed om å slutte 😀 Ja, jeg har vært i EN opera tidligere, i Sverige, har glemt hva den het tilogmed, men gøy var det. Og mamma elsker opera 🙂 Jeg gleder meg 🙂

    13. Du har flotte feminen hender !!!!
      Skal dere se Figaros bryllupp !!!!!!Jeg digger Figaros bryllup !!!!! Det nærmeste jeg har kommet er operan på cd-samling ,hele 4 stk .Figaros bryyllup har alt (!!) Kjærlighet ,dramatikk ,kulturen(selvsagt) piker vin og sang ,makt og sjalusi .
      Dere er heldige..håper du tar bilder…eller det er nok ikke lov …

    14. cynaracardunculus: Jeg synes det var kjempefint, og skal bruke det når vi skal på opera til helga 🙂 Jeg , søsteren og mamma 🙂 Se Figaros Bryllup 🙂 Da trenger jeg jo et sommerfugl-armbånd 🙂 Det er kjempekos å få sånne gaver, helt plutselig 🙂 Takk-takk, sjelden jeg får ros for hendene mine 🙂 Koselig 🙂 Jeg føler selv de er veldig tørre, neglene tørre og ruglete osv.. Men det skal bedre seg litt nå, for jeg har MANGLET noe i kroppen som jeg får nå 😉

    15. Helge: Ja, søsteeren min er god som gull 🙂 Vi har mye gøy sammen i hverdagen og på ferier, og tar godt vare på hverandre 🙂 Og ja, klart minnene må med når høsten kommer 🙂 god morgen 🙂

    16. ladyaugust: Her gikk jeg å la meg ja 😀 Er så kjempetrøtt atte…KJedelig.. har LYST til å være våken liksom.. Å ja, sunn kake 😀 Høres herlig ut, HOLD AV det huset nedi der 😉 Jeg kommer!!! SVUSJ————————> Hei, her er jeg <3 Heiheiogjegvilhakakeklemmen <3

    17. Snakker om rare tilfeldigheter. På en kunstbutikk i Chania henger det en hel vegg med sommerfugler. I alle farger. De er laget i keramikk og glass. Jeg sto lenge og så på de. En herlig følelse.
      Fott armbånd. Nyt det.:)

    18. Gratulerer – det var kjempefint armbånd, snill søster du har. Det er sjelden jeg gjør slikt noe men burde ha kanskje ha gjort det. Nå blir det mye regn og drittvær til uka og da er det høst. Derfor må vi ta vare på alle fagre minner om fine sommerfugler vi så i sommer. God natt.

    19. hahahaha så bra 🙂 butikker er kos når man ikke skal handle kattesand eller kjeeedelige ting, morrro når man bare kan se og ønske og kanskje kjøpe noe man har veldig lyst på 😀 Oi er du sååå trøtt så må du jo legge deg <3 Her er kaka ut og halve kuffen er vekk alt, det er en sunn kake, gulerotkake haha og nesten bedre enn sjokkokake 😀 Jaaaaaaa, tror det er et hus nedi gata til salgs :DDDDDD Tenk det du, nabo med deg <3 Da kunne jeg bare åpna kjøkkenvinduet og hevet over kaffien så hadde vi sittet i hagen og kosa oss, du og jeg <3 klæmmeflat 😀

    20. ritahobbyfoto: Ja, ikke sant, kjempefint synes jeg også 🙂 Glad jeg har så snill søster. Hun vet hva som passser 🙂 Ha en fin kveld videre Rita :<3

    21. ladyaugust: Ja, det var veldig meg 🙂 Og kos at søsteren bare gir sånn helt ut av det blå liksom 🙂 Jeg ble jo så glad atte. Vi har vært på landet i dag, og i alle butikkene der ute.. ikke kjøpt noe, bare FIKK noe <3 Ellers har vært lat som ei padde etterpå... OG når klokka ble 22, så begynte hengehode... jeg er altså så trøtt at jeg mister hodet ned i tastaturet... Så jeg gafler innpå med kokosboller og mørk sjokolade, for å holde meg våken 🙂 Men det er jo lurt, ikke sant 😀 Nå er jeg kvalm, men like trøtt 😉 Åå, driver du med sjokoladekake igjen? Den gode? Jeg må altså ENTEN flytte til Bergen, i huset ved Kjersti, ELLER jeg må få meg hus rett ved DITT, kjenner nemlig sjokokakelukt helt hit, og skulle gjerne hatt en liten bit 😀

    22. Oi sååå fint og så var det heeelt deg søs <3 Kooose deg med fineste kvelden, her bakes det kake akkurat nå og da skal jeg gi kake til alle her tralalalala :DDDD

    23. dandilion: Ja, det var superkos 🙂 På en helt allminnelig lørdag 🙂 Og en sommerfugl, det som jeg er så glad i 🙂 den skal nok flakse å fly litt på armen der gjennom vinteren 🙂 Og lyse opp litt 🙂

    24. Fru Stussli: Ja, det var kjemmpekoselig 🙂 Ble ordentlig glad 🙂 Her sitter jeg og har dyttet i meg masse snop… kokosboller (mini) Og mørk sjokolade med sitron og ingefær. Har stort sett bare sløvet etter jeg kom fra landet i dag 🙂 Skal bruke arbåndet på operaen til helga 🙂 DIIIIGER lørdagsklem tilbake <3

    25. Hanne: Ja, klart jeg kommer til deg 🙂 Du ser på turne-planen vettu 🙂 Jeg må jo ha sånn turne-t-skjorte 😀 Med alle plassene jeg skal turnere 😀

    26. frokenfjeldberg: Ja, det gjør du jo, du gir bort fine bøker 🙂 det er en fin ting det 🙂 Og godt gjennomtenkt også liksom 🙂 Bøker du liker, som du tenker passer til noen osv 🙂 Snill er du 🙂 og de blir nok kjenmpeglade 🙂 Klemmer <3

    27. Livsrom: Jeg gjør det av og til jeg også, og det er gjerne henne eller mamma, eller kanskje noen venninner som får gleden av det 🙂 Det er litt gøy, spesielt når man finner noe man synes passer veldig fint til akkurat den personen 🙂 Ja, jeg ble virkelig glad 🙂 Og hun har gjort sånn før også, plutselig så kommer det noe hyggelig hun vet jeg liker 🙂 Klemmer tilbake til deg 🙂 <3<3

    28. Nyyyydelig armbånd:) Og så koselig å få en sånn gave “helt ut av det blå”.
      Nei, jeg må innrømme at jeg slett ikke er flink til sånt. Synd egentlig, for det er så hyggelig.
      Klem fra meg<3

    29. Hanne: Å ja,:-) Jeg skal spørre søsteren min, det hørtes nemlig ut som de andre jentene også hadde kjøpt mye smykke og greier 🙂 Det er mange steder jeg ikke har vært ennå i Norge, som jeg kunne tenkt meg å vært. Egentlig hele Norge. Jeg må ta Vanilje-turne SELV til neste år <3

    30. Elin Slåen: Du skulle fått deg en av de toppene, jeg har en i blå og en i fersken, og de er sånn gjennomsiktige og flagrende, med en topp under som IKKE er gjennomsiktig, i samme farge… om du skjønner 😉

    31. Vet at det er ei dame der som selger mye smykker og klær som hun har brukt i representasjoner (dame som er mere enn deg og meg) skal viss være så bra. Kanskje hun har vært der, midt i Rena.

    32. kommensalisma: Ja, jeg syns også det var KJEMPE-fint, sommerfugler som jeg er så glad i OG turkis som er fargen min 🙂 Kunne ikke vært finere 🙂 Og nå kommer vinteren, men noen sommerfugler blir værende 🙂

    33. Hanne: Jeg er ikke noe kjent i område der.. Og ikke søsteren min heller. Men hun var med hjem til noen som kommerr derfra, for å besøke noen flere av deres søsken 🙂 Og der midt på eller i Rena fant de masse fine smykker. Og snill som hun er kjøpte hun et til meg 🙂 Hun har gjort sånn før også 🙂 Og man blir jo så glad 🙂

    34. Elin Slåen: Ja, jeg er jo kjempeglad i det jeg også, og det vet hun 🙂 I sommer kjøpte jeg to topper, HELT like, med sommerfuglmotiv på, bare forskjellige farger… og lommebok i Dubrovnik i sommer med sommerfugler på 🙂 Og nå kom hun med denne overraskelsen 🙂 Det er så koselig 🙂 Veldig glad ble jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg