Under bjørka…. :-)

Under bjørka sitter det en ung dame fra Kragerø…. Hun speider  forsiktig rundt seg i det idylliske landskapet.. Titter litt til høyre, hvor høner og ender spankulerer glade omkring, skotter bare smilende, i øyenkroken bort til venstre hvor påfuglen hennes går og trasker, og venter på at de nyklekkede påfuglungene skal bli store nok til å sosialisere med… Under bjørka sitter Theresenybu. blogg.no. 

Hun bor på sikkert verdens hyggeligste sted, hvertfall er det sånn jeg ser det inni hodet mitt. Hun har et hus som ser herlig ut, med mange små fine detaljer utenfor dørene, et stort hjul som står langs veggen, en trillebår av det gamle slaget, verdens fineste, turkise langstøvler på utsiden av døra, for at hun lett skal kunne smette de på seg for å gå ut på gården,og ned til der påfuglen har eggene sine. Hun titter inn i hønsehuset, hvor påfuglen med eggene har fått leie en liten periode, mens hønene og endene har flyttet et annet sted så lenge..

Høres ikke dette ut som verdens mest fantastiske sted, så vet ikke jeg….

Therese har vært hjemmeværende med en sønn, inntil i høst, hvor hun har begynt på skole. Hun sier om  seg selv at hun er over gjennomsnittet opptatt av ting som vokse og gror, og omgivelsene hennes bærer nok preg av det. Men i høst har hun også begynt på skolen som heter VEA: Staten fagskole for gartnere og blomsterdekoratører. Hun reiser bort i uken og er hjemme i helgen, men ikke hver uke tror jeg… Hun pugger blomsternavn og lærer seg ting om kompost.. 

 Bloggen hennes bærer preg av å være interessert i planter og dyr, og det er alltid koselig å komme inn der å lese, for jeg lærer ofte noe nytt. Og hun arrangerer bildene sine så flott at det man kan drømme seg bort litt når man kommer inn der. Therese vil gjerne reise både hit og dit , og takker ja til hvilken tur som helst du tilbyr henne. Men en liten drøm er likevel å komme seg til Roma en dag.

Når det gjelder film liker hun litt av hvert, og hun nevner filmer som Ringenes Herre, Sjokolade, Stekte Grønne Tomater og de fleste Tarantino, som noen av filmene hun liker. Hennes favoritt-farge er turkis, og av hobbyer nevner hun: hagen, fuglene sine, scrapping, natur, jakt og skyting..

Therese virker som en frisk og sporty  jente med mange jern i ilden. Hun virker engasjert i det hun holder på med, både på skolen og rundt i hjemmet sitt. Ikke har jeg kjent henne så lenge, men hun har likevel klart uten så mange  ord  å formidlle at hun er en positiv, blid, engasjert og varm person.. Som bryr seg om folk, dyr og naturen. 

Og i dag har Theres bursdag!!!!

Damen under bjørka blir 28 år, så vidt jeg kan forstå 🙂

Gratulerer med dagen Therese!!!

Håper dagen din blir son en endeløs vandring i solnedgangen, med påfugler, ender og høner traskende i fotefarene dine… der du rusler i dine turkise støvler over markene 🙂 

Håper også du får deg en kake i dag… Og OM du ikke får det, så får du en her hos meg 🙂 Turkis så klart! Fulll av ufarlige mega-bites og html-koder 😀

 

 

Ha en nydelig dag. Stor klem fra meg <3

 

Jeg anbefaler deg som leser dette å ta en tur inn til Therese, Under Bjørka, og gratulere henne og titte deg litt omkring. For der er det mye kos å se 🙂

Og du som leser dette: 

Hva er din plan for dagen?  🙂

34 kommentarer
    1. Engla: Therese ble skikkelig overrasket, så det var litt gøy da 🙂 Hun ble veldig glad 🙂 Det er veldig koselg å lage sånne innlegg, hvis jeg føler jeg har funnet litt ut av hvem folk er da 🙂 Ha en fin kveld du også Engla-mor 🙂 Klem <3

    2. Helge: Koselig du stakk innom henne 🙂 Ja, kakao er veldig vinter-drikk, og litt ekstra koselig liksom. Passer ganske godt på regnete høst-kvelder også 🙂 Jeg har rød regnjakke som er herlig å ta på i dette været 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    3. Mamma til 2: Hi-hi, jeg synes det høres koselig ut hjemme hos deg, både med blomsterkasser og gal mor med fine tvillinger. 🙂 Ja, jeg skjønte helt den rekkefølgen 😀 I min verden skal det være fredag i morgen 😉 du husker kanskje fra forrige uke? 😀 Og jeg lurer på også å innføre en 8`ende dag,men det må du lese om i morgen ;-D Ha-ha.. Jeg har ikke EN grønn finger en gang.. Jeg hadde to orkideer på trass her et års tid, men nå er jammen DE gått dukken også 😀 så nå er det helt blomsterfritt her 😀 Ja, ja, jeg får være min egen blomst 🙂 Kos deg med fridagene 🙂 Klemmer <3

    4. Jewg slang inn en grattis med Dagen på bloggen hennes – ei fornuftig ung dame med bein i nesa det der. Nå regner det ute igjen, mulig jeg snart start opp med kakao snart, men jeg venter litt. Drikker kakao bare om vintern – det er typisk vinterdrikk syns jeg. Ha en fin kveld.

    5. Jeg har vært inne på bloggen til bursdagsbarnet, du verden for en ‘blomstrende’ jente 🙂 Henne kan jeg ikke matche, jeg har mer enn nok med å holde liv i blomstene i verandakassene, he he. Tvillings og jeg har vært på handletur i dag, de skal få begynne i barnehagen i slutten av november og da må de ha ditt og datt 🙂 I dag er det fredag for meg, i morgen er det lørdag og onsdag er det søndag, torsdag er det mandag, og jobb igjen 😀 Fikk du med deg den, he he. Ha en kos kveld Frodith! Tvillings er opptatt med å bytte sokker på hverandre. Hvor skal dette ende, med en gal mamma som meg :-DDDD

    6. Therese Nybu: Så bra du ble litt satt ut 😀 he-he, jeg har jo gjort litt notater da 😀 på disse bursdagene 🙂 Og det er veldig koselig å lage disse innleggene, tegne, tenke litt på folk, og prøve å formidle det jeg føler jeg har oppfattet om dem 🙂 Ja, i dag har det vært mye regn, jeg har heldigvis vært inne mesteparten av dagen, i møte 🙂 Håper du skal få deg noe god mat og kose deg som du har lyst 🙂 Klemmer <3

    7. WOW!!!
      Er litt satt ut her jeg sitter, tusen takk for de fine orda <3 Så hyggelig at du husker på bursdagene til folk, jeg greier så vidt å huske min samboers bursdag 😉 hehe
      Jeg har endelig kommet meg inn etter en lang dag ute i regn og traktorkjøring, så dette var virkelig en koselig overraskelse 😀
      Tusen tusen takk!

    8. eljos: Så koselig 🙂 Ikke hørt noe fra henne ennå, men hun kommer nok på blogg en dag 😀 Håper du har en fin dag Eljos. Jeg har vært på møte i dag, og nå ferdig for dagen 🙂

    9. frokenfjeldberg: Ja, den kaken smaker godt skal jeg love deg 😀 Ha rn fin dag du. Jeg er på vei på møte, på landet i dag 🙂 Klem <3

    10. Lisbeth Pedersen: Koselig du tar deg en tur innom henne. Hun har en kos blogg 🙂 Håper du får en fin dag Lisbeth, og at du har hatt en fin helg 🙂 Klemmer <3

    11. Livsrom: Så morsomt at du også opplever henne sånn, da stemmer det kanskje litt 🙂 Ønsker deg en super dag også. Her siler regnet, men regnfrakken er rød og fin, så da blir livet litt lysere 😀 Jeg har forresten sett en nydelig regnfrakk i merket Blæst. Fin turkis, og nesten som verdens fineste kåpe egentlig. Søsteren min har kjøpt, den vil jeg ha også 🙂 Ha en fin dag 🙂 Stooor klem tilbake <3 <3

    12. Flaggermusvinger: Ja, mye kos på bloggen hennes 🙂 Håper hun er innom bloggen i dag og ser melding fra meg 😀 Håper du får en fin dag i dag også. Her siler regnet, og det er skikkelig høsten. Jeg har rød regnfrakk, så da Gjør det ikke noe 😀 Utrolig hva en regnfrakk kan gjøre 😉 Klemmer <3

    13. ninaoglivet: Koselig du går innom 🙂 Får håpe dette er en av dagene hun er på bloggen 🙂 Koselig å skrive pent om andre 🙂 Ha en fin dag du 🙂 Klem <3

    14. Oslopadde: God morgen padda mi 😀 Håper du har en mv fin morgen 🙂 Jeg er på vei på møte ute på landet 🙂 Ha en fin dag 🙂 klemme paddeflat <3 <3

    15. Så hyggelig!! Din beskrivelse av Therese er ikke langt unna slik jeg har forestilt meg henne. Må stikke inn under bjørke å gratulere, men først må jeg; Ønske deg en superfin dag:)
      Stooor klem<3<3<3

    16. Du er liksom en humørspreder på morraskvissten du! Og du skriver så mye pent om ande, og skulle ønske flere gjorde dette 🙂
      Og skal titte innom denne ungen damen og gratulere henne med dagen 🙂
      klem

    17. Min matgale verden: Ja, det var tett program 🙂 Men fylt med gode ting, det er bra 🙂 Ja, therese sin blogg er koselig og virkelig verdt et besøk 🙂 Ha en fin dag min venn 🙂 Stor klem <3

    18. Hipp Hurra:) Og for en herlig kake:) I dag blir det jobb, Bonnie-tur og Teater-øving. Og vips var den dagen proppfull:) Men så lenge proppfull er av “gode propper”, så er det jo bare bra.) klemklem

    19. inneuteferdig: Ja, kan tenke meg det er en blogg som du liker også 🙂 Koselig er ordet liksom 🙂 Ha en fin dag Vanja .-) Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg