Problemet med for FÅ armer og for FÅ timer i døgnet melder seg igjen…. ;-D

Nå har jeg skjønt at jeg ikke kan kutte ut tirsdagen i det hele tatt… Jeg tok jo opp det forrige uke om vi måtte avskaffe tirsdagen igjen, og jeg mente jo faktisk å gi den et annet navn,og at vi trengte et par fredager. Og det som er helt sikkert er at vi ikke kan ha en dag FÆRRE enn 7… For nå begynner nemlig problemet med for få dager å melde seg igjen… Slik som i fjor…  Så jeg lurer på om vi kanskje må ha en åttende dag innført også… Og egentlig ligger problemet litt i  for få armer også… Eller akkurat nå er det ikke akkurat et problem, for det er bare morsomme ting som setter i gang blekksprut-armene 😉

Jeg forbereder meg til julekalendeen så smått, lager små kalendergaver…Ja, for du skjønner vel at jeg skal ha julekalender i år også, sånn som i fjor.. Fordi det var veldig, veldig moro, og jeg koste meg så hele adventstiden gjennom.

Jeg driver også og lager litt andre småting, og i går var jeg innom Panduro, og kjøtpte masse garn og pynt… Og jeg bare kjøper og kjøper… Og får jo ikke begynt på alt på en gang… har for få armer…. Men du skjønner vel at dette får fantasien i gang?

 Jeg ble akkurat ferdig med en lue her i helga


Men når jeg var på Panduro i dag, så skjønner jeg jo at den må ha noen blomster på….
 

 Ca sånn…

Jeg holder også på med en lue til Eljos 🙂

Er ikke kommet så veldig langt på den, men den skal bli som på bildet over  her, den turkise jeg har på.. Eljos så den i fjor. Jeg  laget den til meg selv,  og hun har veldig lyst på en sånn hun også 🙂 Så den er i gang. Den er strikket med skjev-strikk, to rette og to vrange og forskøvet med en maske hver runde 🙂
 
Har du nok armer og timer til alt du har lyst til å gjøre..? 🙂

42 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Det får jeg IKKE til, hvis du tenker på det med de boks-delene… Går ikke sånn som jeg tenkte, og skjønner ikke hvordan det skal gjøres… selv om jeg har sett på nettet.:-P

    2. inneuteferdig: Ja, vi er helt enige her 😀 Skulle hatt en liten dublikasjons-maskin, som Tommy og Tigern hadde… Og som du sier, vi gikk liksom RETT fra sommer med 20 grader og over i vinter liksom… Ikke særlig høst her nei… Fryse!! Da tar vi en ektstra lørdag 😉 eller TO. Klemmer <3

    3. Nei akkurat nå mangler jeg en hel ekstra person akkurat som meg. Trenger virkelig flere armer. Mange prosjekter, to jobber, og ikke nok timer i døgnet. Høsten er på vei inn i vinteren om man hører på værmeldingene, og regnet gjør at jeg ikke blir ferdig nede på plattingen. Vet ikke hvordan jeg skal komme i mål, men det får tiden vise. Så ja en ekstra dag der vi har fri… Tusen takk melder meg gjerne på jeg med.:)
      Flink du er da.:)

    4. Mamma til 2: Så bra du blir i godt humør av å komme hit inn, jeg blir i godt humør av besøket ditt også, så det er veldig gjensidig 🙂 Nei, det med armene er det som problemet da…Nå skal jeg EGENTLIG lage middag, mens jeg VET jeg skal lage et innlegg til i morgen. Jeg VET hva det skal være om, men må får flyten over meg 🙂 Og i tillegg så var det denne heklinga OG strikkinga, og faktisk så vil jeg gjerne spille litt Wordfeiud også 😀 He-he, snakk om ambisjoener 😉 Ja, nå begynner vi med middagen, så får vi se 🙂 Klemme-flat-som-ei-pannekake 😀 <3

    5. Godt du fikk senket skuldrene, du får lage deg en ‘plakat’ med de ordene å se på den ofte, hi hi.
      Jeg tror jeg blir her inne en stund jeg, mye spennende på gang framover 😀 Du avslørte meg, jeg har IKKE brettekanter på tøyet, og forresten heter det visst TELLEkanter, så der avslørte jeg meg selv gitt :-))) Nå skal jeg ikke forstyrre deg mer, du skal jo hekle/strikke og da har du jo ikke flere armer/fingre å bruke på PC. Takk for i dag lille du med STOR klem til deg, som gjør meg i godt humør hver gang jeg stikker innom :-DDD

    6. Mamma til 2: Puh, nå senket jeg faktisk skuldrene litt 🙂 For det er så sant 🙂 Jeg er jo rimelig lykkelig for det meste, eller glad eller hva man kaller det 😀 og det er jeg midt i det ugjorte her hjemme 😀 Ja, kalender må man ha, og kalendergaver må lages. Håper du blir her inne til da, og blir med 🙂 Og etter jul er det de blogg-løses dag igjen den feirer vi nemlig også 😀 Jeg har mye rart på tapetet 😉 Tror ikke noe på at du har brettekanter, SÅH!! 😀 ha-ha.. Stor klem tilbake herfra <3

    7. Nå skal du få noen ord som letter på trykket med DET husarbeide du IKKE får gjort eller ikke gidder 😀 Jeg fikk et ‘porselensbilde’ av en venninne, det henger på veggen 🙂 På det står det: “Her er det rot nok til å bevare lykka og rent nok til å bevare helsa” 😀 Julekalender høres spennende ut 😀 God middag og god håndarbeidskveld :-))) Klem fra husmora med brettekanter på tøyet, tull og tøys, he he he.

    8. Helge: Det var jo så moro i fjor, må ta en runde til 🙂 Men begynne med litt lang nå. Og prøve lage litt for begge kjønn, så det blir litt mer moro. Luer kan jo alle ha f eks :-)Luen her er egentlig bare det at jeg så strikke måten et sted så laget jeg min egen variant. Du har fått gjort unna mye på en time. Jeg skal lage middag, ble og hekle i kveld. Gidder ikke husarbeid i dag heller 😀 Ha en fin kveld 🙂

    9. Du verden så flink du er og setter igang nok en julekalender, det er jo en hobby så litt tid og kr må jo gå med i så måte. Stilig lue du laga, eget mønster? Innimellom skulle jeg ønske at jeg hadde mere tid til det jeg skulle ha gjort, men med litt planlegging sparer man tid. F.eks gjør alltid klar kaffetraktern om kvelden, tid spart. Men enkelte dager kan virke lett stress, så nå idag etter jobb har jeg iløpet av 1 time vaska opp, vaska klær og lagd middag. Ha en fin kveld.

    10. frokenfjeldberg: Jeg ER egentlig ganske flink til å leve hver dag for seg 🙂 Og huske på at livet det er AKKURAT nå, og alle øyeblikkene faktisk 🙂 Men jeg blir allikevel litt tom for dager innimellom, er jo så mye jeg VIL gjøre 🙂 Og ikke rekker 😀 Nå er jeg ferdig på jobb, og skal hjem å strikke og hekle og andre morsomme ting 🙂 Stor klem tilbake <3

    11. Du er så utroligflink og kreativ..ikke stress med verken armer,dager,timer eller år. Nyt hver dag slik den er,enten lang og god,eller kort og stressende. Det er det som er livet. Vi må bli flinkere til å huske hvert øyeblikk slik det er,og ta vare på det slik vi tar vare på små barn eller skjøre livsgleder. Livet er uforutsigbart,vi vet ingenting,vi bare lever med. Stor klem Frøken F <3

    12. Mamma til 2: Ja, jeg skjønner det for dere som har barn at der MÅ man prioritere det mer, dette med vasken.. Men jeg BØR egentlig jeg også 😀 Moro med sentrifugen ja 😀 Så de gjør seg klare da? 😀 He-he.. Synes jeg ser dem … Klemmer tilbake til hele “hurven” <3

    13. Backside: Ja, blir helt krise da… 😛 Det aller morsomste med julen min i fjor, var garantert jule-kalenderen her på bloggen 😀 Jeg feirer ikke så voldsomt når det kommer til SELVE julen.. 😉

    14. Visst er det koselig med håndarbeide, stilig lue 🙂 men jeg må prioritere gulvvasken m.m en stund til vet du. Tvillings krabber rundt og da blir de møkkete på knærne, hi hi, da må vaskemaskinen i gang 🙂 Nå sitter de og venter spent på at sentrifugen skal starte, det er høydare skjønner du, da hyler de av fryd 😀 Full fres klem fra tvillings og meg :-))))

    15. Mamma til 2: JA, høres lurt ut å få mamma til den delen 😀 Men du skjønner det er VELDIG koselig også, det er derfor jeg MÅ gjøre det… 😀 He-he.. Så jeg lar heller et gulv stå en dag til…. før det skjer noe på DEN fronten liksom 😀 Ja, jeg husker du har mer dette med datoer. Angående den 3. armen, helt enig i at det vil bli et problem med klær.. Det har jeg faktisk ikke tenkt igjennom 😀 Det må taes med, når dette mye ny arm-anskaffelse er oppe til vurdering, he-he 😀 Håper du ikke stresser for mye og at tvillingene er i full fres form 🙂 Store klemmer tilbake 🙂

    16. Hi, hi, jeg har ikke nok timer i døgnet, men jeg vil IKKE ha flere armer :- Tenk så dyrt det blir å kjøpe alt nytt i overdeler? Forresten har jeg ikke sett overdeler med 3 armer, så da må jeg lage en ekstra arm selv på ALT 😉 DET tar tid det 😀 Tror jeg har skrevet det før, men datoer er viktigst for meg for tida 🙂 Ha en produktiv dag i gråværet, jeg vasker tøy og vasker tøy, he he. Strikking og hekling overlater jeg til mamma foreløpig, lur jeg? Klemmerrrr 😀

    17. outofoffice: Ja, det er vel litt sånn med meg også… Jeg skulle ha gjort mye i huset… men det gjør jeg IKKE… Men jeg gjør i stedet for masse koselig… og sitter med dårlig samvittighet for det jeg ikke gjør.. 😛 Ja, ja… det får vi gjøre en av de andre dagene… senere 😀 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    18. Prøver, men er nok aldri helt fornøyd med tingenes tilstand. Blir nok til at jeg gjør det jeg har lyst til også blir ting jeg burde gjort, liggende…

    19. Engla: Ja, vi får gjort rimelig mye og i går strikket jeg en halv lue og heklet en halv veske 😀 Men skulle gjerne gjort mer 🙂 Og strengt tatt burde jeg ha gjort litt mer i huset også 😛 Ha en finfin dag du også min venn 🙂 Klemmer <3

    20. ninaoglivet: Åå , det store guttene vil nok ha de også, spørs bare hva den inneholder 😀 Jeg står på jobbmessig til ca 17.00, og når jeg kommer hjem da har jeg alle de tingene på planen som du ser under her, av håndarbeide, som jeg har LYST til å gjøre 🙂 Men ikke nok armer.. Ha en flott dag i regnet du også 🙂

    21. eljos: Den på bildet er den JEG bruker, men din blir HELT lik og jeg er kommet over halvveis nå 😀 Jeg har prøvd å få den litt mindre enn min, men du får se når den kommer. Hvis den er for stor får du sette i en strikk 😀 Du har mange nok timer du altså, så deilig egentlig 🙂

    22. Så flink du er frodith, de lukene dine blir nydelige <3
      Her har jeg det samme problemet. Det er såååå mye jeg har lyst til å gjøre, men vips så er kvelden der og jeg må gå å legge meg...hmmmm
      Men vi får da gjort mye også da 🙂
      Ha en finfin dag kjære deg <3
      Klem fra Engla.

    23. Nei, jeg mangler rett og slett nok timer. Holder på som en gal frem til klokken fire og etter dette mister jeg piffen. Og føler meg unyttig resten av døgnet.
      Men men…skulle gjort som deg, begynt med kalendergave nå. Tror ikke de store gutta vil ha, så det blir nok til Julian 🙂
      Ha en fott dag i regnet!

    24. Å ja hurra så fin den blir, jeg gleder meg. Nå kan bare kulden komme, nei forresten ikke riktig enda da. Ja vi kan vel trenge noen flere armer mange av oss, men akkurat nå så synes jeg det er mer enn nok mange timer i døgnet mitt…….

    25. lithanna: En dag MELLOM lørdag og søndag? Javel, den er herved innført og heter slørdag… Høres det greit ut? 😀 FLere bein vil ikke jeg ha altså… edderkopp… 😀

    26. Lisbeth Pedersen: Så du har nok armer skjønner jeg da 😀 Faktisk noen sett for mange høres det ut til 😀 Jeg har ikke nok , for er for mange hekle, strikke og bloggeting på gang 😀 Og i tillegg har jeg jo hverdagens kjas og mas også 😀 Vi tar helt klart ekstra helgedager, det er det stor enighet om her inne 🙂 Mange flere 🙂 Ha en superfin dag du også 🙂 Klemmer <3

    27. Min matgale verden: Takk 🙂 Det skal strikkes noen sånne før jul 😉 Du trenger helt klart noen flere dager til alle kakene og rettene dine 😀 Men i dag har du fri, så nå kan du bare kose deg 🙂 Ha en herlig dag 🙂 Klemmer på vei med fly 😀 <3

    28. Fru Stussli: Jeg vil også ha begge deler, og vi skal ha helt klart bare flere helgedager. et par lørdager til og kanskje en fredag til…? For nå strikker jeg med ene hånda og hekler med andre, og det blir ikke noe særlig.. Og kalenderen, ja sikkert både luer og vesker og alt mulig rart, men man vet jo aldri hvor i kalenderen ting befinner seg, så man må kjempe HVER dag om man skal treffe 😀 Ha-ha Ha en flott dag 🙂 Klemmeflat <3

    29. Oslopadde: Nei, vi må helt klart ikke forhaste oss 🙂 Det skal utvides i helgen padda 😀 Det blir bra, da har vi flere strikkedager og kosedager 🙂 Og tid til det vi har lyst til å gjøre 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmepaddeflat <3

    30. Kjempestilig lue, og fine farger 🙂
      Nei akkurat nå er det såå mye armer og bein og litt for lite timer i døgnet 🙂
      Kanskje vi kunne øke uken med en ekstra lørdag, vi kan jo ikke øke med en ukedag som bare gir en ekstra dag i jobb.
      Ha en superfin dag Frodith <3
      Klemmer

    31. Ja takk begge deler! Jeg vil ha blekksprutarmer og flere dager. Kan den ekstra dagen bli en helgedag? Sånn med lov til å spise sjokolade, gå på tur og gjøre hobbyting hele dagen?
      Forresten så håper jeg det blir sånne fine luer i advantskalenderen, for da skal vi kjempe med nebb og klør!!! Den er såååå stilig!
      Stooooor klemklem

    32. Helt klart for få STIKKEDAGER og KOSEDAGER i uka. Men må innrømme at det er dager jeg ikke trenger flere av, også, så en utvidelse av uka må planlegges nøye, så man ikke forhaster seg og utvider feil! Hastverk er lastverk! Ellers: ønsker deg en fin dag 🙂

    33. kommensalisma: Det er 8 dager ja, hvis vi kutter ut de ande 😀 Men vi kan jo bare beholde de OGSÅ, så kanskje du og jeg blir ferdig med ukens gjøremål også!! 😀 Nå hekler jeg med ene hånda, og strikker med den andre 😉 Etter alle MÅ-tingene er gjennomført… eller dvs noen MÅ-ting her hjemme blir da droppet… 😛 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    34. Jeg har altfor få timer det til det jeg LYST til å gjøre! Når alt det man MÅ gjøre er unnagjort er det altfor liten tid og ork igjen til det man har lyst til, Jeg stemmer veldig for at vi innfører f.eks to Fredager, to Lørdager og to Søndager jeg..og to Mandager (det blir 8?) … De to Mandagene kan brukes til det man må – den “doble helgen” bestemmer man over selv! Det hadde vært fint! 😉
      Klemmer! 3<

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg