Sommerfugl i høstvinden…

Nå er sommeren på hell, vinteren kom nesten bankende på før høsten hadde fått sjansen… Kulden sniker seg inn gjennom vinduet… Og i hodene  til noen… Det er NÅ deg gjelder å holde seg fast… Hvis man som sommerfugl får noen humper i blomsten sin… så gjelder det å holde seg fast, klamre seg fast og ikke la høstvinden blåse en helt vekk… Det gjelder å tenke igjennom hva høsten er verdt i seg selv 🙂 Ikke bare hva  den som etterkommer av sommeren, skal gjøre fo noe r faenskap…

Jeg har noen småting som ligger foran meg som jeg gleder meg til, og som skal lage fine minner i høsten min også 🙂

– jeg gleder meg til opera med familien til helga

– jeg gleder meg til alle kalendergavenen jeg skal lage og ha på julekalenderen min

-jeg gleder meg til høstferie, til å slappe av her og kanskej dra på helsefarm i Fredrikstad

-jeg gleder meg til å gå lange turer i de utrolig fine høstfargene

 

Har du noe du gleder deg til  i kommende uker? Som skal lage høsten din minneverdig? 🙂 

17 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Jeg finner mange små lyspunkter i høsten, viktig å lage seg små koselige ting å gjøre når høst-dyret kommer 😉

    2. Tante Jul: Ja, vi kan snakke litt om jul 🙂 Littegrann hvertfall 😀 Og i dag var det ikke vinter, men i går, helt klart!! :-/ Mye fint du hadde å glede deg til 🙂 Herlig 🙂

    3. Vinter? Det er da leeeeenge til! Og høsten er jo så fin! Jeg gleder meg til å plukke slåper, og til å plukke alle naboens epler og dra på Askim frukt- og bærpresseri med dem. Jeg gleder meg til gresskarsuppe og -pai av egne gresskar, til tyttebærplukking i Telemark i høstferien, til bryllup i oktober, til alle jobbintervjuene jeg helt sikkert blir innkalt til de nærmeste ukene, til å bli ferdig med soverommet, til å hugge ved, til å tenne opp i ovnen, til å lese bøker og drikke te med masse levende lys i rommet, og til JULEFORBEREDELSER! For det er såvisst lov til å snakke om jul i september, når en er slik at førjulsbeskjeftigelsene er blant det beste en vet. Forresten er det bare 96 dager til julaften, bare så dere vet det 🙂

    4. MOONBEAMSCORNER: Jo, LITT kan man snakke om jul,når det gjelder små forberedelser 😀 det er lov nemlig 😀 Det er jo bare at jeg gjør litt koselige ting som skal VÆRE til jul 😀 Og det føltes veldig nærme her i går, når det nesten var kuldegrader på utsiden… 😀 Ha-ha… Ha en fin uke du også 🙂 Klemmer <3

    5. Månestråle er jo ei vårjente ho da, men nå er det jo faktisk høst mere eller mindre på utsiden så da må jeg bare holde meg fast jeg og…Nydelig å gå tur om høsten, men sånn ellers er jeg ikke så altfor glad i mørket jeg da..Men Frodith da vi snakker ikke om jul i september!!!!! får helt pusteproblmer av å tenke på det..he he…Ikke noen spesielle høstplaner på meg…Fortsatt fin uke Frodhith. Klem månestråle

    6. ladyaugust: Nekter ja!!? Helt klart!! Men jeg vet av erfaring at det nytter ikke å stritte i mot 😀 Så i stedet for å la den PLAGE meg, går jeg på med nebb og klør, og finner det beste ved den 🙂 Jeg glemte å sette opp den videoen deres på lista, at JEG gleder meg til at dere er ferdig så jeg får se 😀 Opera? Nei, jeg skjønne heller ikke helt det 😀 Er glad i teater og i musicaler, egentlig mamma som er mest interessert i opera, så vi går mest for hennes skyld 🙂 Og hele opplevelsen i ETT er kjempekos, og STYKKET. Figaros Bryllup skal visst ha et morsomt innhold 🙂 Så -jeg gleder meg 🙂 Koooose deg du også min venn 🙂 Klemmesøsklemmen right back <3

    7. Ja nå er den her høsten og heeele kroppen nekter for at den er her altså. Jeg tror det begynner å bli på tide å se etter et fargerikt garn og strikke sokker noe som nok tar litt tid haha 😀 men kosesokker er viktige <3 Jeg gleder meg til å fyre i peisen og sitte der med kakaokoppen og lese, kanskje jeg flytter badestampen foran også for det må jo være perfekt, bading mens man studerer ilden 😀 Ellers gleder jeg meg virkelig til vi er ferdig med musikkvideoen, for vi jobber ennå med den og så er jeg såååå spent om noen liker den 😀 Det høres ut som du har en fiiin plan for hva du skal <3 Opera skjønner jeg bare ikke helt...haha men så kan jeg jo ikke skjønne alt heller 😉 Kooooze deg og sove riktig så godt <3 klæmmesøsklæmmen 😀

    8. ritahobbyfoto: Nei, det er ikke alltid så mye som kommer helt av seg selv på høsten,man må liksom jobbe litt mer for de fine stundene pga været ikke er som om sommeren.Men da gjelder det å lage seg noen gode stunder tenker jeg 🙂 Derfor legger jeg ut i skog og mark, og koser meg med det 🙂 Og tar bilder etc.Det er mange fine turer man kan ta her i Norge, uten å dra så veldig langt også 🙂

    9. inneuteferdig: Ja, jeg har en del, og lager meg mer 🙂 Det gjelder å lage litt glede seg ting, er så lett å bli svelget av høst-dyret… 😀 Ha en god kveld du også 🙂

    10. Jeg har noen planer ja…
      Show med gode venner, god mat. Besøke ei god venninne, og komme meg på trening. Du har masse å glede deg til skjønner jeg. Kos deg, og god kveld.

    11. frokenfjeldberg: Så bra 🙂 Det er lurt å si de høyt 🙂 BLir litt mer virkelig å får litt mer fokus, når høstdyret prøver å svelge oss 😀 Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg