En helt vanlig dag?…. Ikke for alle… :-)

Når du våknet i dag, hva tenkte du da??? Du tenkte kanskje Hm…. det er høst… det er kaldt…… regnet siler ned….. og dette blir en helt lik dag som jeg hadde i går… kanskje bortsett fra  en annen middag, og enn annen buss til jobben..

Men for en spesiell person er dette ikke en hvilken som helst dag… Det er nemlig bursdagen til Zentia! For de fleste av dere her inne, så er dette bare et flott, fantasi-klingende navn, som ikke sier så mye mer.. For meg var det hvertfall sånn.  Jeg har jo ikke PEIL .Men etter å ha undersøkt litt har jeg skjønt at dette er en et spill også, og siden min god bloggvenn Zentia er en GAMER, så er det vel derifra hun har hentet navnet 🙂

Zentia blir 26 år i dag, så vidt jeg kan forstå, og jeg har ikke kjent henne så VELDIG lenge, men nok til at jeg har fått et lite inntrykk av hvem hun er.  Hun bor i Tromsø, med verdens herligste og mest støtteende samboer, og med katten sin LINK. Hun beskriver seg selv på profilen sin som både sarkastisk og sta, og at hun kan virke både slem og kritisk. Men det kan jeg ikke i min villeste fantasi innbille meg at hun er. På meg virker hun tvert om!! Hun virker reflektert og engasjert, og kan godt ta opp temaer som er litt touchy for noen, men hun gjør det på en gjennomtenkt og flott måte. Hun har sine egne meninger, men det er da så flott som bare det spør du meg….å ha litt bein i nesa, og å sparke litt på en saklig måte til de som trenger det. Og ikke bare la seg dille med. Det er ikke alle 26-åringer forunt å være så velformuliert og gjennomtenkt i det de ytrer, som det Zentia er.  Zentia virker i tillegg på meg som en følsom og varm person. Hun virker snill og omsorgsfull. Hun har skrevet åpent og ærlig på bloggen sin, om en operasjon hun nettopp har vært gjennom, og du skal lete lenge etter andre som er så rett fram om ting som angår livet sitt. Det er et nytt kapitel for Zentia som har startet, og vi har jo alle mange kapitler i våre liv, som skal skrives? 🙂 

 

Zentia jobber som konsulent på et sykehus, og jeg tror hun gjør jobben sin veldig bra.  Når det gjelder reisemål er Thailand et land hun har veldig lyst til å reise til. HUn ser det meste av filmer, og hevder selv å være ganske altetende, bortsett fra sånn romantiske dramagreier 😀 Favorittfargen hennes er lys orange. Hun liker å holde på med hekling, brodering, filming og gameing. Jeg vet hun har heklet verdens nydligste lappeteppe. Hun er også en av den litt yngre garden her inne,  som SKRIVER… Som sitter i sin egen lille hule, og lager et eget univers i skrift. Jeg tror hun koser seg voldsomt med dette.

 Zentia er en person som jeg gjerne kunne tenke meg å treffe, og det er faktisk en mulighet for at det skjer, da hun skal til byen litt innimellom framover 🙂

Så Zentia kjære venn, ha en nydelig dag i dag!! Gratulerer massevis med den fine dagen din 🙂 Kos deg i hele dag. 

Her kommer en lten cyber–kake, som vanlig fra Frodiths bakeri. Den er sunn og god, laget av kjærlighet og digitale penselstrøk 😉 Selvfølgelig oransje, og inneholder appelsin som du ser 😀

 

GRAAAAAATULERER MED DAGEN!!! 

Store bursdagsklemmer til deg på  bursdagen <3<3

 

Og til deg som leser dette: Hva skal DU gjøre på denne helt vanlige torsdagen, som er  Zentia sin dag? 🙂

 

 

45 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Jeg så Figaros bryllup 🙂 OG den er hvertfall kjent i navnet fo rmeg 😀 OG nå kjennr jeg LITT innholdet også, men trenger å se flere ganger om jeg skal få med alt. Synnger jo på italiensk.. men tekst på liten skjerm 🙂 Se søndagsinnlegget 🙂 Det var litt moro. Med søster og mamma 🙂 Og med nyfarget hår. Bildet viser nytt hår 😀 Altså bildet på gårsdagens innlegg 😀 Ha en fin kveld 🙂

    2. zentia: SÅ bra at du fikk masse gratulasjoner og besøk 🙂 Det er kosellig å lage sånne bursdagsinnlegg skjønner du 🙂 Og du likte kaken ja? 😀 Så bra! Jeg var inne og så, og du hadde en deilig å avslappende dag forsto jeg 🙂 Klem <3

    3. frokenfjeldberg: Ja, hurra-hurra 🙂 Jeg har nettopp kommet inn her nesten.. Lang dag på jobben,og sliten som en utgått sko 😛 Blæh!! Driver og leser litt blogger nå, ikke hatt tid før i dag. Stor klem <3

    4. edelirosa: Nei, jeg kal i gang med trimmen i morgen. Men i dag GÅ hjem fra jobb, ca 1, 5 timer. Jeg trente mye før, men har hatt noe rusk i kroppen som har gjort det litt tungt det siste året, men nå skal jeg i gang igjen ja 🙂

    5. Navn: Den ble slitsom men fin på jobb, aktivitetsdag med elevene. Og det er litt mer frie tøyler da, og det er litt stress :-D. Det hørtes ut som du skulle ha en aktiv dag 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂

    6. ritahobbyfoto: Så bra 🙂 Koselig at folk er inne og gratulerer 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Her går det i full fart i dag 😛 Nå på trening snart 😉

    7. Fru Stussli: Her har det gått i ett i dag. Aktivitetsdag. Ikke EN pause 😀 Og nå skal jeg løpe og trene 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂 Klemmer <3

    8. Kjære deg Det regner her og , så i dag har jeg ikke syklet til jobben altså:-(
      -men dagen kan bli bra allikevel for min mor har lovt å hjelpe meg med å strikke litt til smågutta mine.
      Fin Gråtorsdag ønskes deg og all de fiiiiine leserne dine.
      Og så må jeg bare presse deg litt:
      har du kommet igang med trimmingen enda??????

    9. Du er jo berre heilt fantastisk du, frodith 🙂 For eitt fint menneske som hyller andre på denne måten. Og cyberkake er berre heilt herlig !!!
      Eg skal berre blogge litt, på lunsj til venninde på andre sida av byen, skravle om jobbsøking, ringe nokre viktige telefonar, gjere litt ærend i sentrum, på gratis gehørkurs før koret og deretter korøving med verdens beste Oslo Vokalensemble.
      HÅpar dagen din blir fin !!

    10. Da må jeg inn å gratulerer henne med dagen 🙂
      Skulle vært en egen kakekrig for disse flotte cyberkakene dine, da hadde du gått rett til topps 🙂
      Ønsker deg en strålende dag
      Klemmer

    11. Min matgale verden: Hi-hi, ja det hadde vært noe, sjokoladetreningskjeks 😀 Først skal jeg gjennom elevenes aktivitetsdag, og SÅ er det min tur etterp ;-D

    12. Lithanna: ja, jeg liker henne veldig godt 🙂 Gratulerer til henne 🙂 Ha en fin dag i regnet du 🙂 Her regner det hvertfall 😉 Snart..

    13. Hanne: Ja, du er jo ikke i form, uff, ikke moro å gjøre seg klar da.. Men håper det snur 🙂 At du blir frisk som en fisk til du skal dra. Kanskje klippen,timen hos frisøren gjør susen på formen?? Ha en fin dag 🙂 Stor godbedringsklem <3

    14. Min matgale verden: Jeg er veldig stolt over at du liker Cyber-kakene mine 😀 Tror du jeg kunne vært med i Cyber-kake-krivgen?? 😉 Jeg skal prøve å trene i dag jeg … Litt forsiktig.. Snart helg 🙂 Heldigvis <3 Klemmer <3

    15. Hurra for henne.
      I dag skulle jeg sikkert ha vært i sengen. Men jeg må pakke, handle for de som skal bo her å passe hundene og jeg MÅ klippe meg.

    16. inneuteferdig: Ha en herlig dag du også, i dag er utedag på meg :-)Med skolen. Ja, ta en tur inn til zentia <3 Ei fin jente 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg