Whatwouldnemido??? :-)

Ja, hva ville hun gjøre?… Hva ville hun gjøre hvis jeg glemte henne f eks?? Whatwouldnemido er altså en av mine bloggvenner. Hun er en av de jeg har kjent lengst her inne, for hun er en “dreven rev” innen blogging. Hun har holdt på i mange år, og hun var en av de første jeg festet meg ved, som jeg følte hadde en noenlunde lik humor som meg og som hadde en aldeles herlig skrivemåte. Jeg husker jeg var fryktelig spent på om hun ville godta meg som VENN, når jeg omsider hadde skjønt dette med å spørre om å bli venner….. Hun var på en måte en av de som bodde i topp-etasjen i “blogg-blokka mi”  i starten… med full oversikt. og peil.. Nå bor hun i samme etasje i naboleiligheten…. 😉

Her avbildet etter et karneval i fjor på skolen sin, som en av “The Blues Brothers”

Hun gjør ofte grundige research for påstander hun har, hun klarer å vri ganske vanlige ting til å bli hysterisk morsomme, og hun krydrer alltid innleggene sine med tegneserier fra blader. Og det er ikke kun Nemi, men kan være Donald, Pondus, eller andre rare striper.. Jeg husker noe av det første vi “pratet” om var de noe underlige slektsofrholdene i Andeby, og hvorvidt de rosa folka i Andeby var hunder eller griser osv… Slike ting 😉

Whatwouldnemido er lærer,  og strortrives med den jobben virker det som. Hun har før nevnt at det er en herlig jobb: “Man kan bare vise seg i gangen, og så er man en HELT med en gang, uten å ha gjort noe som helst”. Men det er ikke sånn vet du K , DU  er en HELT for dem fordi du helt sikkert er en snabla god lærer. På meg virker du rolig, snill, humoristisk, tålmodig, laid back og TYDELIG og klar. Og dette er jo perfekte egenskaper å ha i samhandling med elever. Så de applauderer ikke bare fordi du kommer der, og er lærer og voksen. Men de kommer styrtende og tar hendene dine, fordi du er KUL, snill, omtenksom og skolens helt sikkert morsomste lærer 🙂

 Nemi-damen liker å reise på ferie nedover i Europa, helst med bil og med kjæresten sin. Og vil gjerne også en tur til USA. Når det gjelder film er hun ganske altetende, men ønsker mest av alt å bli underholdt og ha spenneing, så det velges gjerne filmer i DEN sjangeren.. Hun kan vel ikke sies akkurat å ha noen favorittfarge, for hun har fotalt meg opp mot 7 forskjellige farger hun liker veldig godt. Whatwouldnemido sier om seg selv at hun er en enkel sjel.. Men tross sin laidbacke holdning og med beina godt plantet på jorda i de fleste saker, aner jeg likevel LITT av en drømmer inni der.. Pga måten hun tenker på… pga måten vinkler det hun skriver… pga at hun elsker skyer så veldig..


 

I adventstiden i fjor, hadde Whatwouldnemido julekalender, og nøttene var utspekulerte, snedige, krevende og kjempemorsomme 🙂 Akkurat hva jeg trengte i adventstiden, som inspirasjon til min egen julekalender.

Så hva skyldes denne hyllingen av Whatwouldnemido?? Jeg kunne laget en blogganbefaling som denne hvilken som helst dag jeg, til henne 🙂 Men i dag har hun altså BURSDAG!!!!

Gratulerer med dagen min gode bloggvenn!! Du er ei strålende flott dame! Og jeg håper jeg får truffet deg snart over en kaffe 🙂

I ekte Whatwouldnemido-ånd, kom det opp en digital “boks” med: “ din tjuvradd-kanskje du får kanskje  låne bildet hvis du spør“, i det jeg skulle inn å NASKE profil- bildet hennes til kakebakingen 😀 Jeg lo så jeg skrek, det er akkurat sånn humor det er snakk om 😀 Herlige deg! 🙂

Så her kommer en kake uten bilde, det ble altså ingen Cyber-marsipan, som brer seg om bildet ditt, men valget falt da heller på en helt allminnelig sjoko-kake fra Frodiths Bakeri. Men det er den største jeg noensinne har laget, for jeg innbiller meg du er en kake-mons.. 😉


Ha en fantastisk dag min venn <3
 

 

Og til deg som leser dette. Ta deg en tur innom Whatwouldnemido, hun har en herlig blogg ulik alle andre 🙂  

Og nå som høstferien nærmer seg: har du noe planer for høstferien?

 

 

42 kommentarer
    1. inneuteferdig: Det høres ikke ut som du får nok søvn :-/ Du må sove mer. Ta igjen masse i helga da hvertfall 🙂 Jeg har høstferie nå, og skal slappe av skikkelig 🙂 Begynner i morgen ettermiddag. Skal på spa-helg 🙂

    2. JA dagene ryker unna. To jobber, og lekser. Jeg har jo ikke tid til noe virker det som. Er sliten og finner sofaen når dagen er over med mat og lekser.
      Er oppe 05, og i køyen rundt 12 hver kveld. Idag er det jobb til 21, og har vært siden 07.30 idag. Så i kveld er jeg gåen. Gleder meg til lørdagen liksom….
      Ellers har jeg det bra. MAnge utfordringer, og en helt annen rytme. Kommer seg vell etterhvert dette også.
      Stor klem til deg fra meg.:)

    3. inneuteferdig: Der var du jo 🙂 Jeg skjønner at du har fått en ny rytme med den nye jobben? 🙂 Du har jo ofte vært morgenblogger 🙂 Men nye vaner? 🙂 Så koselig at du synes innlegget var flott 🙂 Jeg liker henne veldig godt, føler jeg kjenner henne litt, selv om hun ikke blogger SÅ ofte… Men hun er litt periode-blogger 😀 Plutselig er det mye, og så kan det gå en stund.. Men hun er så artig, og virker veldig klok 🙂 Det var ikke så vankselig å skrive til henne, her kom alt av seg selv 🙂 Håper du har hatt en fin dag 🙂 KLemmer <3

    4. Nok et herlig innlegg om hvordan du faktisk kommer i kontakt med folk…
      Riktig så flott gratulasjon, og ikke minst varm.
      Gratulerer til damen sier jeg bare.:)

    5. Flaggermusvinger: Så kos 🙂 Det er en jeg tror du vil like 🙂 I dag var det masse fluer på plass her igjen.. Æsj.. 12 stykker.. Nå skal jeg sladre til rektor snart 😀 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    6. Hanne: Tittei 😀 Der er du jo 😀 Savnet deg om dagen, ikke sett noe innlegg, og lurte på om du var syk eller noe, men der var du jo 🙂 Ja, hurra for henne 🙂 Ha en fin dag Hanne, hva enn du bedriver 😀 Klem <3

    7. ladyaugust: Ja, Whatwoldnemido er en knall dame 🙂 Og har mye morsomt på bloggen sin 🙂 Ha en nydelig dag du også søs, med fine Frøya rundt beina dine 🙂 Klemmeribøtterogspannmedsjokopå <3

    8. outofoffice: Koselig at du synes det 🙂 Uff, ja da har du litt å gjøre du da, ikke morsomt det heller, rett etter du har vært syk.. Ha en fin dag hvertfall 🙂 Klemmer <3

    9. Så flott innlegg du har skrevet! Håper du også får en strålende dag, og høstferie. Her blir det nok jobbing, har vært sykemeldt i 14 dager og det ligger nok en del å venter…

    10. Livsrom: Vinter i hagen er viktig å forberede, jeg er sikker på du har en fin hage om vinteren også 🙂 Ja, når din ferie er ferdig begynner jeg. Eller egentlig så begynner jeg litt i morgen 🙂 Skal på SPA 😀 Herlig!! Ha en superfin dag du også 🙂 Whatwouldnemido er en kjempedame, du burde ta deg noen turer til henne innimellom 🙂 Klemmer <3

    11. Gratulerer til Whatwouldnemido:) Hun var til nå ukjent for meg.
      Ferie sa du? Er det ferie snart? Nei, ingen planer 😉 Men så har jo jeg “ferie” hele året, og litt ekstra ferie for øyeblikket. Den er nok over når den du snakker om starter. Da blir det nok å forberede vinter i hagen.
      Ha en superfin dag:)
      Klemmer<3

    12. Lisbeth Pedersen: FLott du er inne og gratulerer, hun er verdt mange besøk 🙂 Ha en flott torsdag du også 🙂 Ja, i dag var dagen sin hvor jeg trenger klemmer i haugeroglass, så takk 🙂 Dette er blitt den nye tirsdagen, om du skjønner hva jeg mener 😀 Klemmerihaugeroglasstilbake <3

    13. Nemi Rebella: Ja, i dag er det den andre Nemi-damen som har bursdag 🙂 Og hun skal leke seg gjennom dagen, helt sikkert 🙂 Hun er en flott blogger og virker som et fint menneske. Må treffes 🙂 Ha en fin dag snupps 🙂 Klemmer <3

    14. lithanna: Jepp, superdame 🙂 Morsom, underfundig, klok og herlig 🙂 Ha en fin dag i solen du også 🙂 Her er det hvertfall sol 🙂

    15. Fru Stussli: Flott 🙂 Da blir hun nok glad 🙂 Det er så kos når folk tar turen dit OGSÅ 🙂 <3 Ha en flott dag du også Bente, klemmelangdagkklemmen<3

    16. whatwouldnemido: Ja, du skal ut å leke du 🙂 Herlig!! Det blir nok en bra bursdag 🙂 Og så får vi håpe du skal kose deg litt i kveld med kjæresten 🙂 Masse bursdagsklemmer til deg <3

    17. passion4lifeandtravel: Ja, Whatwouldnemido har en herlig blogg,og den prøver jeg alltid å få med meg når hun har innlegg 🙂 Jeg er veldig glad for å ha deg som bloggvenn også Mette, ha en herlig dag du også 🙂 Snart helg og høstferie 🙂 Klemmer <3

    18. mimmimor: Ja, hipp hurra for henne 🙂 Ååå, jeg har ikke fått med meg DET at hun ikke vil kjøre mer 😀 Jeg håpet dette var i Nemi-damens ånd ja 😀 At det passet henne 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Snart helg 🙂

    19. Gratulerer til: Whatwoulnemido, ønsker henne og den fine bloggen en strålende bursdag <3
      Det ønsker jeg deg også, gode, fine Frodith...du er så flink til å gjøre stas på andre, og jeg er takknemlig for at jeg får ha deg til en bloggvenn <3 Klemmer

    20. Hipp hurra for Nemidamen vår – en fantastisk blogger og en flott dame. Absolutt å anbefale som selskap til en kopp varm kakao 🙂
      Men en liten korreksjon – jeg tror damen har gått lei av kjøringa. Mener å huske at hun har lagt seg til å fly helt på egen hånd mens kjæresten kjører bilen til et egnet møtested 🙂
      Gratulerer med dagen, Nemidamen! Og flott innlegg fra Frodith, helt i Nemidamens ånd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg