Stillferdig vakkert…

I det siste har jeg blitt veldig opptatt av å ta bilder.. gå rundt å fotografere.. Bare fordi det i seg selv er en glede.. Finne fine motiver, formidle noe.. Ikke for å måtte forevige meg selv eller noen avndre på tur, selv om det er hyggelig det også.. Men mer for å fange en stemning, et lys, en vinkel som er spennende, eller noe slikt. Jeg er ikke teknisk god med fotoapparatet,men begynner å få noen gode vinkler  og komposisjoner på bildene. Jeg har plukket fram 4 bilder, over 4 årstider, som viser det vakre ved hver av dem.. Jeg er litt fornøyd med disse bildene. Det med de rosa blomstene, tatt i mammas hage, blir overført til lerret/foto, så blir det julegave. Det gleder jeg meg til  🙂

Vinter


vår

 


sommer

 


høst

 

Er du glad i å fotografere?

 


42 kommentarer
    1. Ja elsker og ta bilder. Bruker tid på å få de fine. Ikke lett, ingen opplæring, bare egen trening. Men det er gøy. Jeg har bilder av det utroligste, og ofte forkastesbilder. Er blitt strengere.
      Flotte de du har plukket ut:)

    2. cynaracardunculus (sosialreali: Hun har sett bilde på bloggen, når jeg har hatt med nettbrettet og vist henne og hun liker det veldig godt. Hun liker i det hele tatt godt bildene mine, og synes jeg burde fremkalle mange å henge på veggen. Lite visste vel hun om at det er HENNES vegg det kommer på 😀

    3. geEren: så koselig du likte bildene 🙂 Jeg er litt fornøyd med dem selv også 🙂 på hver sin måte.. Det vinterbilde, der var det så kaldt at det ble krystaller inne på bildet på noen av dem 😀

    4. Ja det er virkelig gøy å fotografere, når barna mine var små så hadde jeg alltid fotoapparatet for hånden 🙂 … eldstemann kalte kamera for SMIIIL 😀
      Så fint du har fått frem de fire årstidene, helt fantastisk 🙂

    5. muumimamma: Ja, ikke sant det er gøy 🙂 Jeg har helt dilla nå 🙂 Bare jeg blir ferdig med dette hals-greiene så skal jeg i gang igjen 🙂

    6. Tatt av kvinnene: Ja, det med rosa blomstene skal hvertfall hjem til mamma. Det er hennes blomster, og tror hun vil synes det er veldig kos å få det på lerret 🙂 Jeg synes det er veldig moro med foto nå, skal nok ta flere bilder i vinter også 🙂

    7. Så fine! Alle disse bildene kunne egentlig hengt oppe på veggen 🙂 Har faktisk tenkt på å ta tre-fire bilder i stående format og få de ut på lerrett, så kan de henge på rekke. Det er jo gøy å kulle fremkalle litt bilder når man først bruker litt tid på å ta dem 🙂

    8. cynaracardunculus (sosialreali: Det er snø på bakken på det øverste, mye også egentlig. VI var på Ringebu, og det var sikkert 35 kuledegrader.. Jeg synes det er gøy med dette med lys og vinkler, få det fra noen andres vinkler liksom 🙂 Det med blomstene skal mamma få 🙂

    9. Helge: Det er derfor jeg driver med litt rare vinkler på det jeg tar bilder av, så ikke de blir så like. Prøver å se det fra en annen kant,synes det er spennnende 🙂 Og lager annen stemning. Jeg husker de kameraene godt ja, vi hadde også på interrail, og måtte bestemme NÅR det var verdt å ta bilder liksom 😀 Og vente lenge og spent på at de kom tilbake 😀 Jeg fremkaller sjelden, men skal det nå med noen fine, som er verdt å henge opp..Ha en fin dag 🙂

    10. Livsrom: Ja, jeg prøvde å finne det som var typisk for hver årstid, samtidig med at de er litt spesielle 🙂 Jeg skal lade litt idag ja, kiler i magen allerede, og jeg har bestemt meg for å si bittelitt om det på bloggen. Har laget klart.Skal jo bli borte bittelitt, og det gjør jo ingenting om folk vet hvorfor.Tvert om kanskje 🙂 Stooor klem tilbake 😀

    11. Fine bilder. Det greit og ta bilder, mange fine motiver når man går rundt i skogen. Men slike bilder blir så like og så mange. Blir bare lagret på pc-en og sjelden brukt. Da var det igrunn bedre før da man måtte kjøpe film og vente i 2 ukers før man fikk bildene, eller 1 time var det. Da satt man mere pris på bildene, klistret de inn i album med kommentarer til. Laga flerre slika album etter jeg min inter-rail i 1987 til England og Irland, samt et fra Belgia litt senere. Men i dag knipser man i vei og det blir det haugevis av bilder av.

    12. Du er bitt av basille du også, ja:) Herlig!!! Og det er nydelige bilder du har plukket frem, verdige representanter for sine årstider:):)
      Ønsker deg en ordentlig laddedag, og superfin søndag:)
      Stooor klem fra meg<3

    13. Er greit å ha noe å henge fingrene i når man gruer seg.
      I morgen er vi bedt på føråpning på en ny interiørbutikk i byen 🙂 En del lokal-lagde produkter osv 🙂 Blir spennende å se!

    14. Fru Stussli: Ja ikke sant 🙂 Og her er det jo grått i grått, men lyset gjør mye, og spesielt på denne fargen, MÅ nesten gjøre det ute.. 🙂 Og i morgen trenger jeg å sysselsette meg LITT hvertfall 😀

    15. Fru Stussli: Ja, hper det 🙂 Og du… den veska i brunt og gammelrosa ble veldig fin 🙂 Jeg må fotografere den ute i morgen.. Moro med litt andre farger 🙂

    16. Fru Stussli: Ja, det bildet gleder jeg meg så til å forstørre på lerret 🙂 OG mamma foreslo selv at jeg burde få flere bilder forstørret opp fordi hun synes jeg hadde tatt så mange fine i Holmsbu.. Hun skulle bare visst hvilke planer jeg har 😀 Stooooor klem tilbake <3<3

    17. Jeg ELSKER sommerbildet ditt. De andre er superfine, men det sommerbilde gjør at jeg kjenner lukta, varmen og lyset <3 Farger<3
      Flinke frodith som har et øye for motiver.
      Stooooooooor lørdagsklem

    18. passion4lifeandtravel: Jeg også, koser meg veldig med det, og nå er søsteren min blitt like BITT, så nå spoler vi rundt når vi er på tur sammen 😀 Blir mye fint og man finner nye ting som er spennende å fotografere 🙂 KLemmer <3

    19. whatwouldnemido: Jeg tar også mye på ferier, og det er gøy å ha som minner. Men jeg har liksom blitt interessert i å gå ut å ta bilder, bare for å TA bilder liksom. Og da bruker jeg øynenne på en annen måte,og SER verden på en litt annen måte også.. 🙂 Spennende faktisk. Moro å se ting gjennom en linse… tenke fugl eller froskeperspekitv osv 🙂 Jeg gleder meg veldig til å få det rosa-blomster-bildet over på lerret. Tror hun blir overrasket 😀 Ja, liker nok sommeren best jeg også..eller våren.. 😉

    20. Jeg er egentlig veldig glad i å ta bilder, men jeg har ikke tatt så mange bilder de siste årene, egentlig. Blir vel mer periodevis nå, kanskje?`Tar fortsatt mye bilder på ferier, f.eks.
      Tok veldig mye bilder i årene jeg hadde hund, mulig jeg ble litt metta… Eller så var det rett og slett det enkle faktum at jeg mistet favorittmotivet mitt…. :’-( Sniff.
      Fine årstidsbilder 🙂 Liker sommer’n best!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg