“Nattsvermerne” har overtaket, for en liten stund…;-)

I går var jeg i det litt fåmælte hjørnet… Vel, mange vil kanskje hevde at jeg var snakksalig nok her på blogg, men til meg å være var jeg litt mer fåmælt enn jeg pleier.. Jeg har litt å tenke på, det er noen “nattsvermere” som har tatt over plassen i magen bittelitt… Du som har vært innom meg tidligere i uka, vet at jeg har snakket om noen sommerfugler i magen, av den litt mer “nattsvermer-aktige” typen… Altså ikke så HELT gode og snille og fargerike… Disse er litt hissige, grå  og litt mer av typen med horn…


Det betyr altså at jeg gruer med litt. til noe.. det er ikke de gode sommerfuglene som regjerer nedi der, men mer denne typen

Vel, det er en helt naturlig grunn, og jeg fant ut at jeg kunne like greit dele med dere litt om hvorfor flesteparten av de fargerike sommerfuglene  i meg er fløyet for en liten stund, og hvorfor denne ekle nattsvermer-gjengen har tatt over mesteparten av plassen i dag:

Jeg skal i morgen inn på sykehus å ta en operasjon.. Og det gruer jeg meg til … Det er en enkel operasjon sies det…. skjoldbrukskkjertelen som sitter i halsen…skal opereres vekk.. sånn som den er nå, funker den ikke likevel. Og den KAN lage bøll om den blir der inne.. så bedre føre var…  Og tenk for en liten ironi i det hele, den er formet som en sommerfugl denne kjertelen 😀 Visste du det?? 🙂 

Vel, det går helt sikkert fint dette her, de gjør mange sånne operasjoner hver dag… men jeg gruer meg nå litt uansett… men snart… snart… er plassen tatt over av de snille sommerfuglene igjen.. På tirsdag tenker jeg vi sier… Da er jeg klar for å kaste ut de grå og svarte…

 

 

 

Jeg tar med meg nettbettet og kommer nok til  å luske på dere, når jeg våkner til igjen utpå ettermiddagen på mandag.. 😉

 

Har du noe du gruer deg til nå om dagen?

 


62 kommentarer
    1. Siv: Den lager tyroxin, og hvis den ikke gjør det, får man lavt stoffskifte. Og det har jeg. Og den hadde laget en muligens skummel kul. Nå er den vekk, og alt bra 🙂

    2. Jeg burde vite hva den brukes til, skjoldbukskjertelen (ettersom jeg både har hatt og har biologi), men det kommer jeg ikke på… styrer hormonene kanskje? Uansett håper jeg det går bra!! <3

    3. Vanja: Ja, nå er jeg snart på vei oppover, så nå er det bare snakk om få timer, så kommer vel en litt fortumlet sommerfugl på plass igjen:-D Hi-hi.. Takk takk, satser på at dette går veldig bra 🙂

    4. Lykke til.
      Bra at en er føre var, enn etterpå snar.
      Du er nok oppe i sommerfuglenes land igjen før du vet ordet av det.)

    5. Livsrom: Sov greit, våknet bare kl 4 og 5.30, men klarte å sovne litt igjen, begge gangene 🙂 Nå er jeg snart på vei oppover. Stor klem tilbake <3

    6. Jeg ønsker deg masse, masse lykke til. Og jeg tror at det går helt fint. Men det er lov å grue seg. Hvem liker vel å bli brukt kniv på? Selv om det bare er en liten kniv?
      Jeg gleder meg til du er tilbake i full vigør:) Håper du har en god natt og sover godt allerede:)
      Gigaklem fra meg<3

    7. Flaggermusvinger: Ja, det er fornuften som sier: Dette går fint, og jeg VET at det gjøre det… Men kroppen og “lille” meg inni her, sier at dette er litt skummelt, og hvertfall veldig utenfor hverdags-kosten min… så sommerfuglene er der.. Men snart er det over 🙂 Om 12 timer er jeg nok ferdig operert 😉 Kjempeklem tilbake og god natt <3

    8. ladyaugust: Jeg er god på spying 😀 Så vi kan gjerne gjøre en avtale 😀 Du tar operasjonen og jeg spyr i etterkant hvis jeg må 😀 Hi-hi. Du er aller tiders søs. Da sover jeg bare litt lenge i morgen 😀 He-he.. 😉 Klemmeflat fine søs <3

    9. Sier det her også: Lykke til, jeg kommer til å tenke på deg i morra. Jeg skjønner veldig godt at du har de nattsvermerene, selv om du vet at det går bra så er det likevel noe skummelt med å legge seg inn til operasjon.
      God, stor kjempeklem til deg! <3

    10. ladyaugust: Ja, nå er jeg faktisk veldig trøtt, så tror jeg skal klare å sove en stund ihvertfall 🙂 Å ja, jeg har ikke tenkt på det med blå sokker.. Har jo tøflet rundt i sokkene før på andre sykehus, og jeg har aldri tøfler, men jeg er fryktelig dårlig på å tenke på sånne ting altså, basselusker og sånt.. men nå skal jeg tenke på det 🙂 Sove godt søs<3 Snakkes sikkert i morgen ettermiddag 🙂 Klemmevarmt godnatt <3

    11. oooog er det en trøst så hadde jeg tatt den istedet for deg, operasjonen altså, for jeg er ikke redd for slike ting, men da måtte du tatt spyinga etterpå hvis det ble noe spying altså 😉 <3

    12. Hjemmestrikka sokker funker 😀 og er gode å ha på, bare husk å ta på slike blå trekk uttapå om du må ut av senga, ellers får du med deg masse basillusker hjem og DET vil vi jo ikke ha noe av heller 😉 Håper du får sove godt for det er viktig. klæmmelææææænge og så er det bare pyttpytt, så blir alt sååå bra igjen <3 <3 <3

    13. ladyaugust: Jeg tar hjemmestrikka sokker, det er det beste og tøflingser har jeg ikke 😀 Ja, du kan nok bli veldig sliten av all den tenkinga 😀 Ha-ha, helt utslitt når jeg er ferdig med operasjonene du 😀 Jeg må spise litt snart igjen jeg også, for kl 24 er det HELT kroken på døra 😀 Men jeg pleier jo ikke spise så mye etter 24 da 😀 til vanlig heller… Skal si i fra når du kan slappe av litt i morgen 😉 Hi-hi Stor og god klem tilbake, fineste søs <3

    14. Er med deg i tankene i heeele morgen og når du sover er du i tankene mine da også, så jeg kommer nok til å være litt sliten i morgen ettermiddag meeen det går helt fint når det er verdens beste søs <3 såklart :DI natt skal jeg sympati-faste sammen med deg, så nå må jeg løpe ut på kjøkkenet og røre i sammen noe for bare tanken på faste gjorde meg sååå sulten :DDD Husk på noe lett å ta på beina(tøfflingser eller noe) Goood klæm og sove sååå godt og drøm vakkert <3 <3 <3

    15. Oslopadde: Ja, jeg håper også det blir etter planen der oppe. Jeg skulle jo inn tidlig, tidlig NUMMEr 😀 Så er nok ferdig tidlig.. og våken på tidlig ettermiddag kanskje 🙂 Jeg VIL sove i natt ja 😀 Snakkes på sms utpå ettermiddagen Paddami 🙂 Klemmepaddeflat <3

    16. Blir bra på mandag kveld 🙂 håper du får sove i natt, og at det ikke blir noen forsinkelser og tull i morgen 🙂 Lykke til!

    17. ladyaugust: Ja, det går sikkert fint, og hvis jeg får tak i noe sjokolade og ikke er kvalm,så skal det jammen bli fest der oppe 😀 Tror ikke jeg skal få så vondt INNI halsen hvertfall, og forrige gang ble jeg ikke kvalm av narkosen. Jeg gruer mest til det med å gi fra meg kontrollen… tror jeg.. Men nå er det snart over, og på denne tiden i morgen,er den dårlige sommerfuglen som Stussli sa, tatt vekk, og det er plass til de andre 🙂 koselige 🙂 Kommer og lusker på dere i morgen ettermiddag tenker jeg 🙂 Klemmeflat <3

    18. Håper du får sove som du seier så er det kjedelig å bare vente. Da blir det bare til at ein gruer seg meir. Skal sende Jon Blund til deg eg 😉

    19. Miriam: Ja, satser på at alt går fint som bare det 🙂 Klarer meg fint foreløpig, og håper jeg får sove litt i natt. Mest fordi det er så kjedelig å være våken og vente.For i morgen får jeg jo “sove” nok, når de svimeslår meg 😀 Ja, vi har jo noen forbigående greier begge to da.. Jeg er jo ferdig etter i morgen jeg, med denne gruinga 🙂 Kos å bli tenkt på 🙂 klem

    20. Det går sååå fint søs og er over på et vipps og da er det bare å ha trøstesjokkissen klar 😀 Det er ikke noe å grue seg til selve operasjonen, eneste å grue seg til er etterpå at man kan bli litt kvalm men det vet du jo og så flinke som de er er det jo slettes ikke sikkert du blir det heller og da er det bare et vipps så er du ferdig og is etterpå kan sikkert være fiiint det også. Kæmmevarmtoglæææææææææænge <3 <3 <3 fiineste søs

    21. Eg gruer meg til kvar dag om dagen, men det har sine naturlige årsaker og er heldigvis forbigående…hehe 😉 😉 Eg skal krysse alle fingre og tær for deg, dette går nok kjempe bra. Du er tøffere enn toget. Skal tenke på deg i morgo <3

    22. muumimamma: Takk-takk, :-)Ja, det er velidg godt å høre at andre har gjort det egentlig, og at de har det bra 🙂 Jeg tar med nettbrettet og sikkert klar for wordfeud når jeg blir litt mer våken utpå kvelden i morgen 😀 Bare så du vet 😉

    23. Krysser fingrene for deg 🙂 Dette går nok bra skal du se 🙂
      Jeg har jo også gjort det samme, og jeg lever enda i beste velgående :)) Masse lykke til!

    24. Tatt av kvinnene: Ja, det er mest det at det er uvant.. Ikke hverdagskost, helt riktig 🙂 Og da begynner sommerfuglene og blafre.. Takk-takk, kos å bli tenkt på 🙂 Jeg lar nok kanskje høre fra meg utpå ettermiddagen i morgen om hvordan det har gått… hvis jeg er i form til noe skriving..

    25. Skjønner veldig godt at du gruer deg til dette! Operasjoner er jo ikke hverdagskost for folk flest. Det kommer uansett helt sikkert til å gå strålende 🙂 Skal tenke masse på deg i morgen! Lykke til <3

    26. Engla: Med SÅ mange som vil tenke på meg så MÅ det jo gå bra 🙂 Jeg tror også at det VIL gå bra 🙂 men de herjer nedi magen der uansett 😛 Ja, alle sånne sykehusgreier er litt sånn som man gruer til.. Håper de finner ut noe du blir fornøyd med i forhold til arret ditt. Takk for lykkeønskninger og gode tanker 🙂 KLemmer tilbake i massevis <3

    27. whatwouldnemido: Jeg er ikke livredd 😀 Men litt smånervøs… sånn at det kiler litt ekkelt i magen, men ingen ser noe særlig på meg. Den ligger i kategorien: Holde foredrag for en gruppe med voksne, ca 30-40 stykker… Det er samme blafringen da, i min mage… skal ikke mye til før det blafrer der.. Men i morgen er det jo også noe mer FYSISK som skal skje. Men de sier det er veldig greit, og jeg har likevel begynt med medisiner fordi den er defekt. Så egentlig skal det bli greit å få den ut,med tanke på at den KUNNE laget krøll på litt kjip måte om den hadde blitt der 😀 Nei, selv om jeg vet alle de fornuftsgreiene, så er det litt som du sier, fornuften regjerer ikke akkurat nå 😀 Koselig at du vil tenke på meg 🙂 Tar i mot alle god-tanker 🙂 Klemmer <3

    28. Skjønner godt at du har litt skumle sommerfugler i magen, men jeg er sikker på at det går veldig bra 🙂
      Lykke til i morgen verdens fineste frodith <3
      Jeg skal ihverfall tenke på deg <3
      Selv gruer jeg meg bittelitt til fredagen, for da skal jeg på sykehuset. Lykkeliten ble tatt med keisersnitt og arret ble veldig stygt, derfor vil de se på det og resten av magen for å finne ut hva de skal gjøre...
      Ha en finfin søndag videre frodith!
      Varme tanker og go´klem til deg fra Engla

    29. Skjønner godt at det har flytta inn noen midlertidige nattsvermere. Naturlig at man smågruer seg og har “tanken om hva som skal skje” litt lenger frem i pannebrasken enn den kanskje burde være – uansett hvor “enkel” og “rutinemessig” operasjonen er. Operasjon er operasjon, og operasjoner er pr.def. nifse. De bare rangerer fra “smånifse” til “grusomt nifse, angstskapende og überskumle.” Håper din er i førstnevnte kategori? Sånt har jo ikke nødvendigvis med fornuft og statistikk å gjøre 😉 Skal tenke på deg i morgen! Klem!

    30. Nemi Rebella: Ja, det kan godt hende de er borte bare jeg kommer opp i morgen… Det er LURINGEN.. før, som er sltisomt… når ting er i gang er det greit på en måte 🙂 Takk-takk 🙂 Jeg tar i mot alle typer klemmer med stor glede her i dag 🙂 Kjente den der jaget bort et par-tre 😀 Klemmer tilbake 🙂 Du får nok en oppdatering utpå mandagen 🙂 Hvis jeg er i form. Tar med nettbrettet 🙂

    31. frokenfjeldberg: Ja, du har også mye å grue til. Eksamener, spesielt sånne på skolen-6 timer med skriving osv… eller muntlig… har jeg ofte hatt MYE nerver også… gruer lett til ting.. koselig å bli tenkt på 🙂 Store klemmer tilbake <3

    32. MyVidaLoca: Takk-takk, ja tar imot alle gode tanker og klemmer og energi 🙂 Ja, jeg vet de er flinke, og dette er visst en LETT operasjon, de gjør mange av dem hver dag. Og skjoldbrukskjertelen sitter jo lett til. Flaks også at jeg har så lang hals, da er det visst enda lettere 😉 Jeg regner med alt går fint,men gruer meg likevel… Men skal prøve å tenke på NOE annet innimellom her i dag 😀 Klemmer tilbake <3

    33. Min matgale verden: Ja, det er de der dumme tankene, for det er jo som regel ikke noe vits.. Og hjelper nå ingenting uansett.. Men klarer ikke å “kvæle” dem helt heller.. Så de får nå bare blafre litt.. var verre på morgenen… kunne bare stå opp.. Jeg får holde meg våken en stund i kveld.. så jeg svime-sover i natt.. AKter å sove i nat… selv om det er vel ikke så nøye,de skal jo svime-slå meg der oppe 😀 Ha-ha..Ja, det er ikke noe poeng med dette nattsvermerkjøret.. jeg prøver fokusere på noe annet 🙂 Wordfeud, hekling, skravler med samboeren, blogger litt osv :-)og skal spise noe god mat i dag.. må slutte litt utpå kvelden 😀 Massevis av sommerfuglklemmer på vei tilbake <3<3

    34. Åhh, uff, ikke noe gøy med nattsvermere :(( Men operasjonen går helt sikkert fint, vi har veldig flinke kirurger og leger i Norge! Litt morsomt at skjoldbrukskjertelen faktisk ser ut som en sommerfugl ja, hehe.. Masse lykke til! Skal tenke på deg i morgen og sende god energi <3 KlemKlem <3

    35. Skjønner deg så godt! Er så plagsomt med sånne nattsvermere. Jeg har jo hatt sånne i uker før teateroppvisningen vår. De er plagsomme, og de ødelagte nattesøvnen min og. Det jeg var mest redd for var at publikum ikke skulle høre hva vi sa! Jeg var mest bekymret for min bror, som jeg mente snakket litt lavt. Og hva skjer?? Det blir suksess, alt går (nesten) knirkefritt, alle hører hva som blir sagt, og min mor kommer til og med med kommentaren, “:Morten (min bror) hørte vi nå veldig godt, men du snakket nesten FOR høyt, noen av ordene forsvant liksom litt der”:) Så der! Ukesvis med magen full av nattsvermere, helt uten mening. Det er kviingen som er verst, og så er den jo umulig å kvitte seg med og…. Men visp, så er tirsdagen der, og alle nattsvermerne har fløyet sin vei…heldigvis. Haugevis av lyse lette sommerfuglklemmer på vei min venn:)

    36. Fru Stussli: Det var veldig mye gode ord her Bente 😀 Jeg sitter og gliser.. Ser for meg deg som bare gruer og gruer, og ikke sier noen,, og det blir en helt sommerfuglfarm til slutt nedi der, flere og flere grå.. Nei, jeg sier ikke så ofte noe jeg heller. selv om jeg har lett for å få noen blafrende nedi der.. For den minste ting egentlig. men som regel er de litt mindre.. Jeg blir veldig glad for alle de 1000 fargerike som kommer gjennom sykehusvinduet på mandag ettermiddag. Og det var et veldig godt bilde faktisk, at jeg skal fjerne en dårlig sommerfugl, og få plass til flere fargerike og glade 🙂 Sender over noen av mine sommerfugl-klemmer herfra, siden et lass fra dere er på vei 🙂 <3

    37. ninaoglivet: Har for lavt, så må gå på piller resten av livet uansett. Har også en betennelse på begge sidene, den ville være noe de måtte følge med på hele tiden. Pga lave stoffskiftet ville disse kulene/betennelsen bli til verre ting om jeg ikke tok dem. Jeg vet at ikke alle trenger å fjerne sine,men bare følge med veldig når sånne kuler kommer. Men for meg var dette det beste, så det ikke skulle bli noe verre 🙂 Sånn som det er inni der nå, funker de ikke uansett. Og da er de bare til bry. Dette går nok fint 🙂 Hørt om andre som har tatt sine, de merker ingenting,må bare ha tabletter. Og det har jeg jo allerede måttet begynne med.. Klemmer tilbake 🙂

    38. Her i Stusslivegen gruer vi oss til forskjellige ting. Frøken S gruer til hver ukestest helt fra mandagen til hver fredag :-/ Hr S er en fislest (nordnorsk uttrykk for reddhare) når der kommer til tannleger og gruer til timen sin. Fru S gruer seg til så masse. Hun har slike grå lagret opp både her og der. Noen ganger gruer hun seg for å grue seg faktisk. Dessuten er hun den som er flinkest til å ikke si et ord til noen om at hun gruer seg og sånn sparer hun opp til enda flere grå….
      Vi sender 1000 fargerike stusslisommerfulger til deg. Så skal vi tenke hardt på deg på mandag 🙂
      Du skal fjerne en litt dårlig sommerfugel? Da får du plasse for enda flere fargerike glad sommerfugler.
      Glade sommerfuglklemmer i fleng

    39. Helge: Ja, det er nok mest for at det er en uvant situasjon for meg 🙂 Jeg blir borte noen dager, kanskej 3-4, tror ikke mer. Men det vet jeg mer om etterhvert. Ja, etter mandagen er det over og da blir det nok greit det meste 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂 Og takk-takk 🙂

    40. Håper det går greit med operasjonen i morgen. Noe av grunnen til at du gruer deg er vel at det er lenge mellom hver gang man må opereres, uvanlig situasjon. Men det går nok bra, en slik sak er en rutinejobb for de folka. Hvor lenge blir du borte fra jobben? Tenk som så at når mandagen er over blir det bare bedre og bedre. Har vel kanskje litt av hvert jeg gruer til om dagen men det skriver jeg klanskje mere om etterhvert. Lykke til i morgen. Ha en fin søndag.

    41. Synne: Uff, nei da skjønner jeg at du har mye sånne sommerfugler.. Ikke noe ok. Jeg har jo noen forbigående her nå, og det er absolutt til å leve med. Jeg vet det er over på noen dager 🙂 Og som du sier, for legen er det rutine (jeg skal inn som nr 2 liksom), men ikke for meg.. derfor litt blafring i magen.. Håper du får en fin dag i dag <3

    42. solkro: Takk-takk 🙂 Ja, jeg tror også det går fint, men er ikke hverdagskost for meg dette,så derfor er magen overlastet med nattsvermere for en liten stund.. Men de skal ikke få regjere hele denne dagen 😀

    43. eljos: Takk-takk 🙂 Satser på at det går fint 🙂 Har vært litt på sykehus, for noe andre greier de siste årene, ikke noe alvorlig det heller, men operasjon er det mange år siden jeg har vært med på..Så det er jo ikke hverdagskost… for meg hvertfall.. Men sykepleierene er så koselige,og hun jeg snakket med på forundersøkelsen var veldig hyggelig og jeg roet meg ned en del. VET jo nå hva som skal skje. På mandag ettermiddag er jeg nok klar for verden igjen, med fargerike briller 🙂

    44. Da skjønner jeg at du gruer deg litt, selv om det er rutine for kirurgen, er det jo ikke det for deg…..masse lykke til! 🙂 Jeg våkner ofte med sånne grå sommerfugler i magen, har en syk mann, og vet aldri hvordan dagen blir….

    45. ritahobbyfoto: Takk-takk, Ja, satser på det går fint, men blir jo BORTE en stund, tror det er det jeg gruer mest til.. Koselig å bli tenkt på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg