Buksa full av maur?…

Det høres ganske ekkelt ut synes du ikke?…Det høres vel ut som et uttrykk for å være litt hyperaktiv eller noe..? Som de velkjente “lopper i blodet” eller noe i den duren? Men jeg sikter faktisk til noe annet. Mange av de jeg har vært bloggvenn med en stund her inne, vet at jeg er hypersensitiv i huden, reagerer på alt av merkelapper, (må klippes ut) , ting av ull, striper i mønsteret… alt som får huden til å ville klø og klø.. Det gikk faktisk så langt her i våres at jeg fikk en bukse tilsendt i posten, av bloggeren “Vaniljeogpepper”. En myk, myk, slaskebukse som jeg kan gasse meg i uten å kjenne den minste søm eller annet slitsomt… 

Men nå lurer jeg altså på: “Har de begynt å LAGE klær av maur eller??”

Nå er det altså så ille, nesten alle bukser, uansett ,stretch, ikke stretich, penbukser, strømpebukser, tights, jakker, gensere, t-skjorter… Nesten ALT kjennes ut som det er sydd sammen av store stoffer av maur… 

 

Jeg kan jo ikke BARE fly rundt i tynne, tynne slaskebukser heller… som egentlig er det eneste som fungerer, bortsett fra serkene mine…. 😉

 

 

Har du problem med at klær klør for mye?? 

 


 


42 kommentarer
    1. muumimamma: Da er jo høst og vinter en fin tid for deg 🙂 Jeg har hatt soleksem en gang, og det var ikke godt.. Ha en fin dag Muumimamma 🙂 Klem <3

    2. Vanja: Jeg tåler ikke ull, da klør jeg VEEEELDIG.. Men ren bomull går oftest bra 🙂 Det som er problemet er at de ofte putter i noe annet i det også,for å lage de mer stretchy.. Ha en fin dag Vanja 🙂

    3. Stoffene skal være mere miljøvennelige. På lik linje som toalett papiret. Det som er resirkulerbart, ja det tetter toalettene, og samler seg i rørene. Hvorfor skal da klærne vi tar på oss være noe bedre. Noe galt må det være, og ikke minst prisen på klær har falt enormt mye i forhold til alt annet.:)
      Let etter bomull, og ull. Det bruker å fungere.:)

    4. Helge: Vi bruker allergitestet vaskemiddel, så jeg skylder ikke på det lenger. Det kan vel være flere ting kanskje.. været, tørr hud, andre ting.. Ull klør jo for MANGE.. og det går jeg aldri med rett mot kroppen.

    5. Tatt av kvinnene: Ja, ikke sant 😀 sikkert noen som har lagt inn noe maur i stoffet 😉 Helt overbevist 😀 Nei, godt er det ikke.. jeg klør og så hjelper det litt en periode, og så er det pån igjen 😀

    6. Backside: Hørtes deilig ut 🙂 en deilig tynn en til å ha under alt annet :-)spørs om jeg gidder det. Jeg overlever jo uten også. Må bare klø meg litt 😀

    7. Har hørt at hva slags vaskemiddel man bruker kan også være en årsak at klær klør, men det kan varriere fra person til person, ellers kan jo allargi være en årsak. Jeg har hvertfall ikke merket til noe kløing.

    8. Hahaha, synes jeg ser deg med disse maur-klærne ^^ Har noen perioder hvor alt bare klør jeg også. Men mistenker at det heller er fordi jeg for dårlig til å smøre meg og at huden rett og slett er litt tørr. Det er i hvert fall ikke noe behagelig uansett hva det kommer av!

    9. Mariann Sæther Tokle: Jeg har hatt veldig lite plager og ANTE ikke at jeg hadde lavt stoffskifte, jeg har jo vært pigg og grei i mine øyne 😀 Trente og var ikke så trøtt og slapp.. Men LITT tørr hud etc. Det var kul på halsen som var årsaken til at hele skjoldbrukskjertelen ble tatt. Men da fant de ut lavt stoffskifte samtidig. Jeg har ellers lite av de plagene du sier 🙂 Heldigvis 🙂 For det var jaggu en lang liste 😀

    10. Hvis du har fjernet hele skjoldbruskkjertelen har nok stoffskiftet ditt hanglet lenge. Det svinger og derfor kan man i perioder føle seg frisk og i andre perioder elendig. derfor kan og hudkløen variere, ømfintlighet og hudkløe er ganske typisk ved lavt stoffskifte, likedan eksem, hodepine, trøbbel med magen, hypping vannlating, irritasjon,ukontrollert sinne, dårlig konsentrasjon, dårlig hukommelse, muskel og leddsmerter, tåler lite stress, både fysisk og psykisk, sover urolig, stresset når når man våkner om morgenen med mere. En person kan ha ingenting av dette, noen kan ha en plage eller to mens andre har mange plager. For meg var det verst at jeg ikke hadde utholdenhet, jeg ble fort utslitt og tålte lite press og det var grunnen til at jeg ville prøve meg uten medisin. Dette gikk ikke og jeg er nå over på en mer naturlig stoffskfitemedisin, som heter Armour. Jeg anbefaler på det varmeste Balderklinikken, for de undersøker hele kroppen din. har man lavt stoffskfite tar man også opp lite vitaminer og mineraler og musklene henter seg dårligere inn igjen ved trening. Man trenger derfor ofte ekstra av ulike vitaminer. Hos meg hadde d vitamin minket veldig nå sist

    11. foreignerat50: Nei ULL er helt ekstremt, da klør jeg SKIKKELIG, det GÅR ikke… Men jakka i dag var mest bomull, bittelitt nylon tror jeg og buksen sikker sånn ELASTAN etc, for det var stretch.. Skal finne meg en god joggebukse og farte rundt i tror jeg 😀

    12. deveny: Ja i noen perioder er det litt slitsomt, men jeg bare vrenger av meg når jeg kommer hjem og går i koseklær her hjemme,så er det absolutt til å leve med. Og er veldig periodeproblem føler jeg 🙂

    13. Livsrom: Sånne kremer kan det vel være mye rart i ? Ja, det er mulig det må være hos meg problemet ligger 😉 Jeg klarer å glemme at det klør etter en stund, og jeg har jo noen koseklær, men synes ikke jeg kan ta de på jobb…. 😀 så da er det bare å tre på seg maur-buksene og gå på jobb… Den nye stretchbuksa og cardigan-jakka, skal få KJØRT SEG i vaskemaskinen altså, blii herja med til maurene forsvinner 😉

    14. Fru Stussli: Hele familien vår er likedan, jeg og mamma verst, klipper lappene ut av alle klær, så fort de er i hus 😉 Jeg lurer på om det er pga de var nye i tillegg. De kjentes gode ut, men når jeg fikk de på, ikke i hele tatt 😛 Skal vaske dem og skyllemidle dem og jobbe litt med dem så får vi se… Jeg er veldig sånn i perioder, så er kanskje andre ting som spiller inn også,.. Men stort sett er jeg VELDIG glad i å ha på kosebukser, og det hadde vært godt med FIIIIIINE kosebukser til ute-bruk 😉 Nå er jeg i “pysjen” og klør ingenting 😀 Stor Frodithklem tilbake <3

    15. Engla: Ja hjemme lever jeg skikkelig “pysj-liv” he-he… med bare slafse-klær… Jeg hadde ny bukse i dag, stretch, kjentes myk og god ut før jeg fikk den på 😀 Så var det som å ligge i ei maurtue… Men ut måtte jeg, og i dag ville ikke NOE funket tror jeg… Jakka var likedan… ny den også… Men nå har jeg det aldeles deilig her med pysj-liv og sjokolade 😉 Klemmer <3

    16. Backside: Ja, maur inni kroppen høres ikke godt ut, glad jeg slipper DE. De utapå kan jeg klø litt på, og hoppe inn i en joggebukse når jeg kommer hjem hvertfall 😀 men jeg er ute etter den ultimate kose-buksa for ute-bruk… Si ifra hvis du ser en 😉

    17. Jeg forstår at det må være et seriøst problem når ingenting funker, ingenting er behagelig å ha på. Jeg tror at det er mer sannsynlig at problemet ligge hos deg, enn at noen lager klær av maur;) En mulighet er at du har blitt mer sensibel……? Tørr hud som nevnt over? Uff, jeg syns synd på deg.
      Jeg reagerer ikke på noe,… jo en ting har jeg reagert på, en ansiktskrem, antialdringskrem fra L’oreal. Ganske sært, men sant;)

    18. Huff det høres ikke godt ut. Ingen hos oss sliter med sånt. Høres jo ut som en skikkelig allergi..
      Håper du finner ut av det kjapt, ellers blir det kaldt i vinter 🙁
      Ha en kløefri og deilig kveld
      Stooooooooor Stussliklem

    19. Det høres ikke særlig godt ut 🙁
      Det eneste jeg klør av er ull, så da har jeg ikke noe å klage over 🙂
      Håper du har på deg noe behagelig og har en fin kveld min venn <3
      Go´klem til deg fra Engla

    20. Mariann Sæther Tokle: Jeg har jo problemer med stoffskifte, det var en av grunnene til at de fjernet hele skjoldbrukskjertelen for 3 uker siden.. Men jeg har vært sånn før også, lenge…. Og veldig i perioder egentlig.. og nå er det helt ekstremt..SOmmeren er mer deilig, for da trenger vi ikke stort av klær 😀 I dag var både buksa og jakka laget av maur,og jeg vurderte nesten å bli hjemme 😀 Ha-ha.. for det var ingenting som hadde vært kløfritt i dag tror jeg 😀 Vi har allergi-vaskepulver og skyllemiddel, for her har det også vært et problem ja 🙂

    21. MyVidaLoca: Ja, godt å høre. I dag var det seriøst noe i veien med både tynn-jakka, som skulle over t-skjorten, klø-klø, OG buksa, som var i stretch og ny… klø-klø… Jeg måtte til slutt bare GÅ, hadde vel ikke funnet noe som kunne fungert i dag tror jeg… annet enn en serk kanskje 😀

    22. Benedicte Fjeldberg: Nei, det er heller ikke noe godt da.. Jeg klarer vanlig kremer og sånt, men er som sagt helt ekstrem når det gjelder klær og lapper og alt sånt. Og nå klør og klør jeg igjen. Og har ikke det minste lyst å kle på meg om morgenen 😛 Så ekkelt at du fikk det problemet etter et spa da.. det er jo ikke bra. Fikk de beskjed av deg etterpå? klemmer til utenlands-frøkna 🙂

    23. Du har ikke problemer med stoffskiftet ditt, da kan du ha mye hudkløe. Jeg klør mer i perioden vi starter varmepumpa her i huset. Det er ting som kan gjøre at klærne klør mer enn vanlig, kombinasjon av kløklær og yre omstendigheter. Jeg klør av sengklær, særlig de på hotell, og frottelaken, de er ufyselige. Kan ha noe med vaskemiddel å gjøre også, men av og til har jeg kjøpt sengklær som klør og klør samme hvor mye jeg vasker dem. Og jeg har helt sluttet å bruke skyllemiddel for hele ryggen til gubben var rød og det ble bedre når jeg ikke brukte skyllemiddel noe mer. Så ja, her kløs det og en del:)

    24. haha, pussig at du skulle spørre om det akkurat i dag, for jeg har faktsik klødd mer en vanlig, men jeg tror det har noe med at man blir tørrere i huden når det blir kaldere ute og varmt inne 🙂

    25. Nei.men jeg tåler nesten ikke noen kremer,sjampo,balsam,hårfarge eller slike ting etter en uheldig opplevelse hos et spa i Oslo . Må bruke blenda sensitiv og kun kjøpe produkter til hud og kropp på body shop og Locctaine osv..slitsomt:( klem MOI<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg