Hver måned blir noe helt spesielt :-)

I året som kommer, 2014, så blir HVER måend noe helt spesilelt.. Det skal JEG sørge for, i MITT liv hvertfall.. At jeg tar vare på hver måned, og gjør den så god jeg kan, lager fine minner som jeg kan titte tilbake på senere. For man kan  alltid lage fine minner NÅ…. Kan man ikke? Det er aldri for sent å  lage seg noen hyggelige stunder, som man kan se tilbake på med et smil om munnen.. Og det akter jeg å gjør i månedene som kommer.. Både for meg selv, og forhåpentligvis kan jeg være med å prege noen andres minner også på en hyggelig måte også 🙂 

Men 2014 kommer også til å bli spesiell hver eneste måned av en litt annen grunn også.. For jeg har skaffet meg Amrotatis.blogg.no sin kalender for 2014. Jeg bestilte, og fikk tilsendt i går. Og hvem er Amoratis? Det er hun som tegner verdens vakreste mest uttrykksfulle tegninger. Det er hun som fikk 2. plassen på Høst-utsillingen i Galleri Frodith for noen måneder siden. I tilegg til det bildet under, som heldigvis også befinner seg i kalenderen min


…har Amoratis 11 andre bilder for året 2014. Jeg kommer til å glede meg til hver ny måned, til hvert nytt blad skal snues. Og her er et par av månedene. Jeg valgte å vise deg mai, fordi da har jeg bursdag. Og ellers har jeg valgt november, fordi det var også så herlig bilde

Lyssettingen min, og dårlige fotoegenskaper yter ikke kalenderen rettferdighet, men dere kan likevel se hvor vakre disse tegningene er 🙂 Resten er full av nydelige, farge-og -uttrykksfulle sider. Jeg er jammen heldig som fikk kapret meg kalender da hun tok opp bestiling 🙂

Har du noen store planer for året som kommer?

Noe du skal gjennomføre? Noe du har lyst til? Noen minner du skal lage? 🙂
 

40 kommentarer
    1. lithanna: Ja, jeg må si jeg er svak for uttrykket hennes 🙂 Den er kjempefin, du kan bare glede deg 🙂 Kose deg videre da 🙂 Svømme,bade og bli brun og fin 🙂

    2. Min matgale verden: Neisjda… får ikke det vettu 😀 Ikke hatt siden jeg var liten.. Men nå fikk jeg lyst å ha flax-kalender egentlig 🙂 det skal jeg gjøre 🙂 Pelspute hørtes deilig ut 🙂 Jeg spiser deilige kaker her nå 😉

    3. Har også kjøpt kalenderen hennes. Den ligger å venter på meg hjemme 🙂 🙂 gleder meg til å se igjennom den og drømme om jeg kan gjøre det samme en vakker dag.
      Hun er bare griseflink:)

    4. Ha ha ha, Gubben ass!! Nei, vi kjøper flax-kalender alle 4, og jeg gleder meg mest til Guttene skal åpne sin:) De skal jo ha sånn helge-kalender, og første gave (utenom litt snop) blir en supermyk pelspute:) Som de kan ha i sengen, for det er jo der de “bor” 🙂 Får du kalender??

    5. foreignerat50: Så brra 🙂 Vi skaper jo livet vårt selv, og hver dag kan bli gode minner i morgen 🙂 God helg du også 🙂 På søndag begynner julekalenderen min 🙂

    6. venkesstrikk: Ja, man skal ta vare på hver dag 🙂 Kose seg og glede seg over de små ting 🙂 det er min livsfilosofi 😀 Amoratis er skikkelig flink å tegne, og bare 22 år 🙂

    7. Fru Stussli: Så bra, kjenner jeg må samle opp noen på veien jeg også, og holde klar i helga 😀 Nå er det full fres med kalenderen fra søndag, og så skal jeg kjøpe ALLE julegavene i verden… og jeg har mye skriftlig tulle-jobb her oppe, som MÅ gjøres, men jeg ikke liker 😀 Men jeg komemr i mål, alltid.. Klemmmer styrkeklemmer og energiklemmer 🙂 <3 Kose deg og fine fredagen <3

    8. Mamma til 2: Jeg er lærer, og jeg er HELT enig med deg i at det er så sunt å være i barnehagen atte. Ikke la de hakke på deg, du vet selv hva som passer for DINE barn. Deres måte er ikke den BESTE måten, selv om de synes den passet godt FØR. Jeg er sikker på de vil kose seg med andre barn,og få masse fin stimuli 🙂 Så jeg heier på deg, og tror du gjør rett 🙂 Ja, kalenderen er i gang på søndag da, jeg skal jammen prøve å følge med selv 😀 Hi-hi, det er nemlig en hei-hvor-det går-opplevelse… i 3 uker 😀 Jeg har ikke mye andre planer for 2014 enn at jeg skal kose meg og gjøre dagene mine fine. Trenger ikke være STORT men GODT 🙂 Ha en fin kveld fine Mamma til 2. Stor klem til alle sammen som fyker forbi 🙂 <3

    9. Helge: DU holder deg på to hjul ja, da er det vel en sykkel, for du er jo en racer på sykkel ja 😀 Kose deg med Thai-mat, det blir jo sikkert spennende med ny restaurant. Ha en fin kveld og bon apetite 🙂

    10. Bestemors godstol: Ja, jeg har heller ikke mye planer, jeg har noe småtterier, men det er kos å ta hver dag som noe eget også, så litt planer er greit, og ellers kose seg med hver dag som de er 🙂 ha en fin kveld 🙂

    11. Mariann Sæther Tokle: Jada, jeg er maibarn jeg 🙂 og den mai-damen på bildet har jo litt rødt hår 😀 Passer 🙂 Selv om mitt ikke er ekte 😀

    12. outofoffice: Ja, det blir stas å ha den hengende oppe sånn 🙂 Masse fine måneder med de koselige tegningene 🙂 Ha en herlig fredag og en god helg du også 🙂 Klemmer <3

    13. Lisbeth Pedersen: så gøy at mange var med, jeg skal innom å se snart 🙂 Her har det gått hurramei-rundt i dag 😀 Men nå skal jeg dra hjem, og lese blogger og spise middag 🙂 Klemmer <3

    14. Benedicte Fjeldberg: Ja, det er fint og spennende, så du har HVERTFALL planer 🙂 Godt du kan være HER likevel 🙂 For det blir jo ikke store forskjellen for oss her kanskje, du blir vel å finne HER 🙂 ? Stor klem <3

    15. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, den er i hus, og er så fin atte 🙂 Samboeren likte den også 🙂 Ja, jeg har også noen småplaner, men ikke så mange 🙂 Ha en fin helg du også 🙂

    16. Hei du med dine fiiine nyttårsforsetter 😀 Jeg synes hver måned i dette året har vært spesiell, så blir det mer spesielt i 2014, da henger jeg ikke med 😀 Her blir det litt forandring fra mandag, tvillings skal begynne i barnehagen, de trenger å slåss litt med andre enn hverandre 😉 Jeg er hakkekylling om dagen, jeg får pepper så det holder av mine foreldre og svigers, tvilings er FOR små til å begynne i barnehagen, mener de :- Det høres ut som om jeg/vi kaster dem ut av den trygge heimen. Det gjenstår jo å se, men jeg tror de kommer til å bli lykkeligere av andre stimuli enn de har nå med oss, som bl.a flyr ut og inn døra, skulle hatt svingdør, he he. Ha en kos adventskalendertid, jeg skal prøve å følge med 😀 Ha den beste freddan, ever, med klemmerrr herfra <3

    17. Jeg holder meg på 2 hjul så det er nok noe annet kjøretøy da. Ellers skrev jeg at det blir kultur 7/12 og 12/12 men det rette er 7- og 14/12. Når det gjelder thaimat skal jeg ta den dosen i dag på Yayas resturang som nylig har åpnet i Drammen, det er flere slike bl.a i Oslo. Yara fikk skryt i lokalpressen her så derfor mitt besøk idag. Mere om mangt siden.

    18. deveny: Høres ut som en fantastisk plan!! Alt sammen 🙂 Koselig rett og slett 🙂 Ha en herlig dag i dag også, nå er det fredage og det er godt. Og snart begynner adventskalenderen min 🙂 Klemmer <3

    19. ritahobbyfoto: Deilig å ha mye planer da 🙂 Vi får kanskje høre NOEN på din blogg etterhvert 🙂 jeg har noen planer jeg også… NOEN… får ta et lite innlegg om det senere.. 🙂 KLemmer <3

    20. miastorp: Ja, jeg har ikke mye mål eller planer 🙂 Jeg hadde et mål om å ri på hest før 2013 var over, men har enda ikke gjort det 😀 Men det er ikke for sent da 😀 Hm…. får se… er jo veldig redd dem… Men det er derfor jeg skal gjøre det også 😀

    21. Fru Stussli: Dere får en skikkelig aktiv jul 🙂 Og jeg synes planene for nyåret høres herlige ut, spesielt biten med treff med Frodith-damen 😀 Den likte jeg aller best 😀 Du får ta med deg alle “strømpene” og kose deg gjennom en travel dag 🙂 En bunke med klemmer flyr herfra nå mot Kongsvinger <3

    22. Helge: Ja, er hun ikke flink 🙂 Jeg gleder meg til å bla hver måned jeg nå 🙂 Du har mange gode planer da framover, og ny bil regner jeg med, når du sier kjøretøy? Kan jo være annet også…? Mye fine desemberplaner 🙂 Ha en fin dag, her har det snødd bittelitt i dag 🙂

    23. Ja, jeg skal ta livet med ro, skrive ferdig Hvit Dame og Pisken…..:-)
      Kjøpe ny bil. Bytte septiktank på hytta, tja ellers bare være her for min familie og venner…..og ja selvfølgelig trives med livet mitt….:-)

    24. Ååå planer for året som kommer, hm hvor skal jeg begynne.
      He he jeg er vel en dame som hvet hva hun vill 😉 hi hi.
      Tror faktisk jeg ikke skal skrive alt det , da blir jeg sittende her i mange timer 🙂
      Men planer ja det har jeg og hva det er mange planer..
      Har du planer da ?
      Klem

    25. Høres ut som en super bra plan! Viktig å sette noen mål for å få endring. Noen kan være små og lette å gjennomføre andre kan være store og umulig å gjennomføre. Tror jeg må bruke litt tid på å sette meg noen nye mål 🙂

    26. Jeg skal utdanne meg til babysvømmeinstuktør i 2014! Det blir kjekt 🙂
      Så skal jeg kose meg med familien masse. Og så tenkte jeg at jeg skulle møte frodithdama in real life 😉
      Her er vi trøtte som strømper, men blide og glade etter gårsdagen. Nå skal ting merkes og prises, julegardiner skal opp, vi skal ha generalprøve på vandringen, vi skal handle bursdagsgaver, få besøk av gudmoren til Emma (hun skal bo her i helgen) og henge opp advenststjerner og lys.
      Ha en fortryllende dag fineste frodithvenn
      Klemklem klemklem

    27. Utrolig dyktig tegner hun som laget laget slike vakre bilder. Om jeg har planer for neste år? ja, det er sikkert mange. Skal ihvertfall skaffe et nytt kjøretøy, og få fianansiert det rett ut håper jeg. Ellers kan det være ting jeg har paner om lenge, men det meste tar jeg på sparket. Så blir man et år eldre som alle andre til neste år – tiden flyr. Men nå må først tenke på desember og planene er klare, litt kultur 7 og 12 desember mellom der en tur til København så litt kultur igjen, deretter en dose thaimat, så blir det julegaver, ribbe og rensing av dress + div. Ha en fin dag.

    28. Min matgale verden: Ja, i dag er det fredag, og det er GODT, selv om jeg hadde litt “fri” i går, på landet.. Men nå er det ordentlig fri, og jeg skal lage kalender åpnng og sånt 😀 Gleder meg til helg, så denne fredagen skal bli bra 🙂 Stor fredagsklem til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg