Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 1- kom inn, bli med :-)

 

GOD KVÆLL, GOD KVÆLL ville nissen sagt… Men nissen er langt over skog og hei… Og her er bare VI, som i VI TRE, som skal drive årets julekalender her. Så: Vaniljeogpepper, Høne-Pøne Von Bentasil og jeg, sier bare: God Adventsmorgen, velkommen inn i 1. desember-morgenen og velkommen til Frodiths julekalender. Her har vi knapt sovet, og de to dyra har vært spinnville hele november egentlig for å si det sånn… Sneket seg med i sekken, gang på gang, for å være linselus på mange av turene mine.. Men det er jo bare kos 🙂 Man smelter jo helt, når man hører små rotteføtter og kaklende nebb, spole rundt nedi sekken, ivrige på å komme ut… 😉 

 

For å være med i trekningen av kaelnder-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse den lille nøtten under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etterhvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalendertrekning,så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 

Altså: Hvem er nissene?

1)

2)



Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er lov å kikke på andre, men ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøtten er inngagnsbilletten til å være med i trekningen, og i år er det Vaniljeogpepper og Høne-Pøne som står for trekkingen. Jeg legger alle riktige svar i nissens lue, og så trekker vi <3

Du må svare før kl 22 i kveld, for da trekker jeg en lapp fra lua. Og vinneren av første kalendergave annonseres kort tid etterpå 🙂

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

 

57 kommentarer
    1. Nei, så dumt – klokka har bikket ti og det er for sent å svare vår nyslåtte statsminister og vanilje-og-pepper. Jaja, lite å gjøre med det. Kanskje en annen kveld 🙂

    2. Engla: Ja, ikke sant, endelig er vi i gang 😀 Med kalenderen 🙂 og med hele adventen :-)Jeg avslører om du har rett på svaret ditt, rett etter kl 22 😉 Og hvem som vinner 🙂 Noterer meg svarene. Ha en fin kveld du også fine Engla-mor. God-klemmen på full fart til deg <3

    3. Herlig bilde av deg fine frodith <3 Endelig er første luke åpnet 🙂
      Dette har jeg gledet meg til lenge, hihi
      Nissene må da være selveste statsministeren, Erna og selveste vaniljeogpepper 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld min venn <3
      Stoooor klem fra ei som venter i spenning 🙂

    4. Vanja: Hi-hi, her kom du inn luka mi 🙂 Så kos 🙂 Ja, jeg kan jo ikke si riktig ennå om det er riktig svar, men jeg noterer meg svarene dine og avslører om et par timer hva som var riktig svar og hvem som ble trukket fra lua 😀 Ja, er kos med litt kalender i år også 🙂 Vi ble vel kjent etter kalenderen min i fjor, gjorde vi ikke ? Nei, må prøve å finne på noe moro da 🙂 Kose deg med søndagskvelden <3 Klemmer <3

    5. Erna statsminister er julenisse nr 1,
      Nr to er nå virkelig den søte rotten du har hatt på hele bloggen over alt i sommer. vanilje og pepper?
      Koselig med kalender du.
      Oppfinsomheten er det ikke å si noe på her.:)

    6. cynaracardunculus (sosialreali: Hå-hå-hå 😀 Så kos du kom Cynara-min venn <3 Ja, vi må jo ha litt tradsijoner her på bloggen 😀 og nå har jeg gjort mye i forkant,så det blir en litt mer avslappende foreteelse i år enn i fjor 😀 Men masse moro framover, sånn at jeg har litt å pusle med i slagene mellom julegave-herjinga og jobb. For annet gjøres ikke her i huset 😉 Her er ingen julevask, baking, pynting etc 😉 Jeg pyner her inne på bloggen 🙂 Da skriver jeg opp svarene dine 🙂 Avslører i kveld, som VANLIG 😀 Stor klem <3

    7. cuskima: Hi-hi, ja vi får se om du har rett etter kl 22, da avslører jeg svarene og trekker vinneren. Og ny luke i morgen 😀 Jeg kommer innom deg 🙂

    8. Supre Erna Solberg er bak første bilde og bilde nr 1 er Vanilje og Pepper om eg ikkje tar helt feil:)
      kom gjerne innom hos meg på min kalender om du vil 🙂

    9. MyVidaLoca: Hei-hei 🙂 Så fint du likte den, det blir litt av hvert framover 🙂 Jeg noterer meg svarene dine og kommer med vinnere og riktige svar etter kl 22 🙂 Stor klem <3

    10. Bestemors godstol: Hi-hi, du har vært litt ute av bloggverdenen en stund, så noe kan bli litt vanskelig 😀 Men du får svaret i kveld,etter kl 22. Og jeg skriver opp dine svar 🙂 Stor klem <3

    11. whatwouldnemido: Der var jjeg i gang vettu 😀 Og det er jo kjempegøy som vanlig 🙂 Jeg kommer med riktige svar og trekning, rett over kl 22 😉 Har du tent adventslyset ditt ? 😉

    12. Helge: Der var du på plass, og har våknet til liv. Litt kaffe er godt å få i seg, uansett 🙂 Det blåser jo så fælt at det er umulig å være utendørs nesten i dag. Da noterer jeg dine svar. Trekning kl ca 22, i år som i fjor 🙂 Ha en fin dag 🙂

    13. Tatt av kvinnene: Hi-hi, ja SVARE kan jeg jo ikke 😀 Men jeg noterer svarene dine og avslører i kveld etter kl 22, hva svaret og hvem vinneren er 😀 Ha en herlig dag Sara 😀 Fint med 1.desember og advent 🙂 Klemmer <3

    14. venkesstrikk: Jeg svarer ikke om det er RETT, før i kveld 😀 Men vanskegraden på kalenderen er ikke ILLE noen av dagene, det skal være mest moro, og mulighet for mange å være med 😀 Men NOEN dager kan det nok være litt verre enn andre dager 😀 Kos at du blir med 🙂 Ha en fin dag <3

    15. Flaggermusvinger: Hei-hei, min venn 🙂 Der var du på plass i luken <3 Koselig at du kom. Jeg noterer meg svarene dine og avslører i kveld både svar og vinner. Etter kle 22 🙂 Hi-hi.. Moro! 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer i massevis <3

    16. Elin Slåen: Hei -hei 😀 der er du ja 😀 Ja- nå er vi igang med kalender 🙂 Og det er så kos at mange er med 🙂 Jeg kommer til å legge ut om morgenen hver dag, så folk har god tid, helt fram til kvelden å melde seg på 🙂 Høne- Pøne og VaniljeogPepper er like gira som meg her ;-D Jeg svarer IKKE på om det stemmer altså, det vet du jo 😀 Jeg trekker og avslører svaret og vinneren kl litt over 22, men da noterer jeg bare svarene dine, og har du svart rett så havner du vel i lua 😀 Stor klem <3

    17. Hipp Hurra for Julealender hos Frodith, VaniljeogPepper (ikke Petter- ha ha) og Høne-Pøne 😀
      Jeg trur at A er Erna Solber og at B er fineste VaniljeogPepper 😀

    18. ladyaugust: Ja, rett og slett :- Ha-ha-ha, sånn føles det her i kroken også 🙂 Endelig i gang med hele adventen 🙂 Og nå kan jeg nesen endelig sove litt igjen snart 😀 Jeg noterer svarene dine søs, og så får du se i kveld 😉 Jeg avslører som vanlig etter kl 22 en gang 🙂 Ha en herlig første søndag i advent, første desember og ALT 😀 Klemmeadventsklaenderklemmen ganske så flat <3

    19. ritahobbyfoto: Hi-hi, der var du 🙂 Jeg noterer meg svarene dine, og avsører vinneren etter kl 22 i kveld 🙂 Nå er endelig kalenderen i gang 🙂 Stor klem og fin advent 🙂

    20. Mariann Sæther Tokle: Så kos at du er med Mariann, jo flere som er med, med morsomme kommentarer, jo mer moro 🙂 Jeg husker jeg lo så jeg grein flere ganger i fjor, av svar og artige kommentarer 🙂 Jeg noterer meg svar, og avslører vinneren rett etter kl 22 i kveld 😀 Er noen luringer alle vi her 😀 Hvis du vil ENDRE svar kan du si i fra 😀 Klemmer fine søndagen 🙂

    21. hahaha da er vi i gang, endelig, luka her er flerra opp og spist i en fei :DDD Herlige dagen. Er det Erna Solberg og VaniljeogPepper? Ha en nydelig adventsdag kjære søs <3 klæmmeflat <3

    22. Jeg må gå for to flotte damer, Erna Solberg fruen og frøken vanilje og pepper. Lurer på om den siste kan lure oss litt, for det er en liten luring det tror jeg,må tenke litt på den utover dagen:)

    23. deveny: Har fått opp størrelsen nå 😀 Det var sånn jeg hadde på kalenderen i fjor også 🙂 Nå er jeg i siget igjen 😀 Jeg noterer svarene dine 🙂 Kos at du er med 🙂 Jeg trekker vinner kl 22 i kveld 🙂 Ha en fin søndag :-)Stor klem <3

    24. frokenfjeldberg: Hi-hi, der var du 🙂 Ja, håper du blir i litt julestemning, det er jo hovedpoenget med denne kalenderen 😀 Jeg noterer meg svarene dine og så får du tittet innom kl 22, da avsløres det hvem som har rett og hvem som blir trukket 😀 Stor klem tilbake <3 Håper du får en nydelig dag 🙂

    25. foreignerat50: Gøy at du ble med 🙂 Det kommer nå hver dag framover, og noen er lette og noen litt mer vanskelige 🙂 Men du vil nok finne en dag som du klarer begge 🙂 Ha en fin dag .-)

    26. aldrialene: Ho-ho-ho 😀 Så koselig dere er med 😀 Jeg noterer svarene fra både stor-nissen-og smånisseene, og så får dere følge med i 22-tiden, for da trekker jeg vinneren 😀 Ha en herlig søndag 🙂

    27. Heidi: Så koselig du likte kalenderen 🙂 Ja, her er det bare å slenge seg med, så ofte man kan 🙂 Jeg noterer svarene, og annonserer i kveld hvem som blir vinner av luke nr 1 😉 Klemmer tilbake

    28. Fru Stussli: Ja, endelig er vi igang 🙂 Her har det vært mange spente hoder ;-D Jeg noterer svarene fra Stussli-gjengen, og så får vi se hva dyra finner ut i løpet av dagen, og det er rett 😀 Ha en herlig dag på Galleriet, og hører nesten Frk synge helt hit 😀 Stor klem tilbake til begge to

    29. Helge: Ja, man må jo våkne og gjøre seg klar først 😉 Og så må man titte nøye på det hele 😀 Da venter jeg svaret ditt inn senere 😀 Ha en fin søndag du også 🙂

    30. Min matgale verden: Ja, endelig er vi i gang 🙂 Hi-hi, jeg sier ingenting om hva som er svaret,og det veeeet jo du, for du var med i fjor 🙂 Men jeg noterer svaret ditt og så får vi se i kveld hva dyra finner ut 😀 Bake mye godt da! Og lykke til med splattevask også 😀 Stor klem tilbake <3

    31. Endelig er vi i gang!!
      Denne morgenen er det bare Fruen og Frk som deltar. Hr sover søtt enda 🙂
      Svarene vi kom frem til er 1) Erna Solberg. 2) Vaniljeogpepper.
      Herved er svarene avgitt fra Stusslihjemmet!
      Ha en strålende dag fineste frodith <3
      Stooooooor klem fra Frk og Fru

    32. Her må man være klar i toppen og våken skjønner jeg. Nr 1 kan jo være Martha Lousie men også en annen jeg tenker på. Men nr 2 var ikke lett. Så jeg får våkne sikkelig først, våkna av at det blåser fælt ute, vekkeklokke. Jeg får drikke litt kaffe, tenke studere og tenke litt, så får jeg komme tilbake senere i dag. Må klargjøre hjernen, spise frokost og drikke kaffe før man knekker dette. Ha en fin søndag.

    33. Åhhh Endelig er vi i gang!! Og tenk, nå er dette en tradisjon!! Den første nissen lignet da mistenkelig på vår statsminister, og jeg lurer litt på om hun ikler seg litt mer rødt og lilla nå når julen nærmer seg…eller strider det mot hennes parti…Kler hun seg i blått fordi hun er blond og kler blått, eller fordi hun har et blått parti?? Har hun muligens en rød nattkjole?? Og skal jeg stoppe mine funderinger her?? 🙂 Den enste nissen tipper jeg er Vaniljeogpepper, for hun vil jo være med på ALT som er gøy!! POg å kle seg ut er gøy. Nå skal jeg henge opp gardinene,
      som liksom bare kommer ned på stuebordet…og ikke lengre…. Også skal jeg vaske vekk edderkopp-splattet på veggen:) deretter tror jeg jeg lurer meg til å bake litt lefser….for her har Gubbe og Gutter spilt natt-fotball-cup, og kommer nok til å sove leeeenge. Fint for en bakeglad kjerring det;) Ha en deilig 1 desember og advent. Storkalenderklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg