Trekning av kalendergave bak luke nr 1

 

Ja, så var det trekning da… 🙂

Og du har vel tenkt at denne første søndagen i advent, denne 1. desember har stått i freden og fordragelighetens navn? Vel, det er altså ikke tilfelle… Disse to galningene som driver og hjelper meg med kalenderen, har ikke stått for noe FRED og FORDRAGELIGHET i dag.. selv om de kan se sånn ut.. skinnet bedrar…

Etter å ha gnafset i seg den siste småkaken jeg fikk av Kjerstisandnes.blogg.no, som jeg EGENTLIG skulle ha selv.. så ble de ganske hyper-aktive her… De fartet rundt i skapet, på jakt etter hvilken gave de skulle dele ut… Og det var ikke store enigheten her.. Den ene , Vaniljeogpepper,  er jo ei rotte, med sterke meninger… og den andre; Høne-Pøne… ja hun er ikke stort bedre når det gjelder å stå på sitt… Så her har det vært kaklet, og kakket og klør kvesset… Og til slutt…. når de skjønte at det var kun EN av dem som skulle få trekke vinneren, så må jeg innrømme at det fløy noen grønne fjær og svarte værhår veggimellom her også…. før jeg fikk skilt dem… Men til slutt vant nebbet, dvs høna, det vil si Høne-Pøne Von Bentasil. Her skal hun få lov å trekke fra luen. Mange har vært med og svart i dag, og det gjør meg kjempeglad 🙂 og stort sett alle hadde riktig svar:

den ene var

Så klart


Erna Solberg

og den andre var

som de fleste gjettet


Vaniljeogpepper, rotta mi, som jeg fikk av bloggeren som het Vaniljeogpepper, og rotta er velkjent av mange bloggvenner av meg,  fordi hun i sommer reiste rundt i Norge på besøk til dem 😉 Og nå driver hun altså Julekalenderen sammen med meg og den kaklete høna… 

Og NÅ stikker den kakelete høna de grønne fjærene sine ned i Nisselua, hvor lappene med navnene på alle de som svarte riktig…… Og opp av lua  trekker hun…. *trommevirvler*….

 

 

Flaggermusvinger.blogg.no!!! Du vant første kalendergave 🙂 Jeg tror jeg har adresssen din fra før her, så du trenger ikke sende den i innboksen 🙂 Koselig at du vant! Jeg sender gave i morgen etter jobbe 🙂

 

Og til alle som var med i dag: Nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 2 i morgen tidlig, slik at alle får god tid til å kvesse nebb, klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

 

 

36 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, hun ble hvertfall glad. Håper hun blir like glad når kalendergaven lander i posten, for den er hemmelig til hun får den 😀

    2. Ideatroll: Nei, fuglen skal ingen steder. Det er Høne- Pøne Von Bentasil, hun fikk jeg av Stussli.blogg.no i sommer, og folk var med å fant på navn til henne her på bloggen.Og nå er hun en av de skal drive kalenderen i desember, så uten henne blir det litt tomt her 😀 Nei, jeg har laget masse ting i år også 🙂

    3. Gratulerer til vinneren! Jeg har ikke vært innom bloggen på sikkert en uke, og så gikk jeg glipp av første luken! Må skjerpe meg, så i morgen er jeg nok på plass igjen 🙂

    4. Fru Stussli: Ja, hurra for Flaggermusvinger 🙂 Så bra dere gleder dere 🙂 For her kommer det på løpende bånd 🙂 Og moro å se at tingene får bein å gå på, selv om de ikke har bein ;-D Håper du har hatt en kjempedag min venn, og sovner god og sliten i kveld 🙂 Store klemmer på vei <3

    5. Ideatroll: Men du vet jo ikke hva hun fikk 😉 Men det får hun avsløre selv når hun får den:-D Nei, du rakk ikke i dag, men bare kom en annen dag, du vant jo en ting i fjor 🙂 Og mange dager igjen 🙂

    6. Lillian: Ja, der var du og du vant 🙂 Så moro start 🙂 Og det var mange som meldte seg på også,men ut av lua kom du ;-D Jeg har en hjelper med hender her også 😀 ikke bare fjær og klør 😉 Gaven er allerede på plass i sekken og skal ut i morgen ettermiddag med postmann 😉 sove godt min venn <3

    7. Hurra for flaggermusvinger <3 Gratulerer med seieren!
      Stusslifolket gleder seg til morgendagens kalender!! Vi er klare som egg 😀
      God natt fineste frodith <3

    8. Hæ? Jeg kan ikke tro mine øyne! Er sjokkert og veldig glad! Jeg som skulle bare inn og sjekke at det virkelig var Erna-mor som hadde gjemt seg litt, Vaniljeogpepper var jeg skråsikker på, så. Dette var gøy! Jippi! Nå blir uka litt morsommere:-D stor klem og takk for gratulasjoner også 🙂

    9. ladyaugust: Ja, du skal vel BARE du… He-he… langt ut i de sene nattetimer 😀 Her skal det nesten ikke noe bare i hele tatt mer 😀 BARE soves 😉 Liten tannpuss, og så i bingen 😉 I morgen er det mandag 2. desember 🙂 Og kalender-gave skal sendes 🙂 Stor nattaklem til beste søs <3

    10. Elin Slåen: Jeg er ikke så VELDIG opptatt i jula jeg heller, men akkurat julaften er jeg en liten svipp hos bror 🙂 Skulle bare mangle at ikke Høne-Pøne fikk trekke egentlig, sånn som Vaniljen fikk breie seg på nøtta i dag 😀 Hi-hi

    11. Hihi, morsom trekning du har hatt 🙂 Jeg fikk dessverre ikke deltatt i dag, men håper å få til å delta i morgen 🙂 Gratulerer til vinneren i dag 🙂

    12. Ja, er nok greit å gi seg da- julaften er de fleste opptatt likevel- bortsett fra meg, så jeg kan jo vinne helt selv 😉 he he…
      Jo, god som gull, helt klart 🙂 Fine Høne-Pøne <3

    13. Elin Slåen: så herlig 🙂 Det er hvertfall 22 gaver til som skal ut, jeg husker jeg ga meg på julaften, folk var ikke så ivrige den dagen 😀 Så jeg tok fram til lille julaften 😀 Så det er bare å stå på 🙂 Ja er ikke Høne-Pøne god som gull? Om enn litt skarpe klør 😀

    14. Ha ha ha- flinke Høne-Pøne som holder oppe vinneren 😀
      Hipp Hurra til vinneren 😀 Og jeg er stolt, for jeg svarte riktig på begge (jeg pleier jo alltid å ha minst en feil, med mindre det kun er et svar å gi), så dette var en god oppvarming- jeg er klar for luke to i morgen etter jobb 😉

    15. ritahobbyfoto: Ja moro at hun vant 🙂 Og i morgen kan det bli en annen 🙂 Moro å sende av gårde disse tingene jeg har laget 🙂 Holdt på lenge nå 😀 og da er det gøy når de får bein å gå på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg